Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Suleviával

2012.04.09. 13:51 cu2

Az eredeti szöveg ITT olvasható, a fordítás pedig alább.

Hány éves vagy?

Egy hölgy soha nem árulja el a korát, de már nyugdíjas vagyok, és egyike az idősebb játékosoknak. Persze senki nem olyan idős, mint zog.

Hova valósi vagy?

Az USÁba. Éltem mindenfelé az országban, pl New Yorkban, Los Angelesben, Honoluluban. Jelenleg vidéken lakom, ahol éjszakánként láthatók a csillagok és érezni lehet a csendet.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

A lányommal élek, aki túl sokat dolgozik. Úgyhogy próbálok neki segíteni a háztartásban, játszom a számítógépen, varrok, kertészkedem, és próbálok naponta tornázni.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Akkor bukkantam rá, amikor scifi játékokat kerestem. A legelső játék, amivel játszottam a Star Flight volt, és még mindig azt tartom a legjobbnak. Ez még azokban az időkben volt, amikor nem volt egér és fekete-sárga monitoron játszottunk. De elkanyarodtam. Szóval épp gyógyulófélben voltam egy betegségből, ami miatt majdnem két évig nem mozdulhattam ki otthonról. Most már sokkal jobban vagyok, de azért kezdtem el játszani, hogy frissen tartsam az agyam. Úgy vettem észre, sok ember csinálja még ugyanezt.

Mióta játszol?

Az s3 közepénél kezdtem el játszani. Alig volt időm hajókat építeni Zanda érkezése előtt. Gyorsan kiirtott, de sokat tanultam.

Miért alapítottad meg a Destiny-t?

Szükség volt egy másik angolul beszélő szövetségre is. s3-on a Skaro Faction-ben voltam, s4-en egy magyar szöviben. És bár nagyszerűen lehetett játszani a magyar szövitársaimmal, és nagyon sokat tanultam tőlük, a játék, minden online játék, unalmassá válik, ha nincs kivel beszélgetni. Úgyhogy légyszi, dumcsizós angolul beszélők, gyertek a Destiny-be!

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Mindig is szerettem a scifit. Eredeti trekkie vagyok. A lányom is nagy rajongó. Úgyhogy vittem is Star Trek találkozókra, amikor még fiatal volt. A fantasy-ért annyira nem rajongok, de imádom az Elder Scrolls szériát és X-Box-on játszom is velük.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

A matek. Régebben gyereknek tanítottam matekot, és sétáló számológépnek is hívtak. Ehhez a játékhoz terjedelmes exceleket szoktam használni.

Mi tetszik legkevésbé?

A felhasználói felület elég ügyetlen, de ennek a fejlesztéséhez pénz kell. Ha hirdetésekkel pakolnád tele a játékot, mint nagyon sok más játékot szokás, akkor sok pénzed lenne, hogy ezeket a fejlesztéseket megcsináld, de én inkább az ügyetlent választom, mint a bannereket.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Az ilyen játékokban barátságokat köt az ember. Különösen, ha hónapokon át heti rendszerességgel beszélget valakivel. Még mindig jó szívvel gondolok Why-ra, a Hydran Protectoratus vezetőjére a 4-es szerverről, aki nem sokkal a szerver vége előtt húnyt el. Még számos jó játékost veszítettünk el. Hiányolom őket mind.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Túl sokat. Bekapcsolva hagyom a gépet, és rendszeresen ránézek, miközben a ház körüli teendőimet végzem.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Mindig vagy egy téma. Jelenleg színeket használok. Ha majd lesz több időm, kicsit kreatívabbra váltok.

Melyik a kedvenc hajód?

Imádom az összes csatahajófélét.

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Leginkább építő vagyok, és hiszek az emberi együttműködésben, hogy ellen tudjunk állni Zandának. A belharcok csak a pusztulásunkhoz vezetnek. Egy nap talán sikerül olyan erős védelmet kiépítenünk együtt, hogy meg is tudjuk támadni Zandát. Ha elég sokan túléljük a közelgő csatát, nem kell többé menekülnünk. Még jobb bolygókat és hajókat építhetünk. Aztán megtalálhatjuk a bázisát, és talán rájövünk, hogy miért csinálja ezt. (Álmodozó vagyok.)

Mi az, ami motivál a játékban, mi a "végső célod"? Zanda legyőzése számít egyáltalán, vagy csak a minél jobb saját/szövi helyezés, esetleg a tökéletes gazdaság megépítése a saját képességeidtől függően (stb...), mi hajt előre?

A közösség motivál. Ez szerintem minden sikeres játékra igaz. Egy hirhedt szövetségben játszom a Grepolis nevű online játékban. Olyanokkal együtt, akikkel játszottam már korábban is. A szövi azért jött létre, hogy együtt tudjunk játszani. Mi vagyunk a top szövetség, és harcolunk is, de emellett nagyon szórakoztató az egészet csinálni - közösség.

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

Hát, ez két egészen különböző kérdés. A toborzáshoz az kell, hogy halljanak róla az emberek, vagyis hirdetni. Ha belefér a keretbe, én a Facebook hirdetéseket javasolnám.
Ami a játékosok megtartását illeti, hát, ez egy elég lassú játék időnként. És nem vagyok biztos benne, hogy az újak tisztában vannak vele, milyen sokat kell építeni ahhoz, hogy sikeres legyen valaki. Örülök, hogy van már angol nyelvű fórum. Most már csak rá kell venni az embereket, hogy használják.

Volna-e igényed (vagy szerinted volna-e igénye a játékosoknak), hogy a program kinézetébe a mostaninál interaktívabban is belenyúlhassanak (pl egyedi bolygógépek, modulrendszerű hajótervezés, stb), mint amennyire a mostani változat lehetőséget ad?

Nem igazán. Ha személyre akarok szabni valamit, akkor Zynga játékkal játszom.

Szerinted mire "gondol" Zandagort, mielőtt megtámadja az embereket?

Nem tudom, mert nem egyszerűen megöl minket, hanem egész bolygókat semmisít meg. Talán szabad hely kell nekik.

Használod a fórumot, olvasod a blogot, esetleg mit változatnál rajta? Ha nem (használod/olvasod), miért nem?

Olvasom a fórumot és a blogot is. Jelenleg nem változtatnék semmin, de nő vagyok, úgyhogy fenntartom a jogot, hogy bármikor megváltozzon a véleményem.

Mi a véleményed az s7-es változásokról?

Még mindig nincs büntetés azok számára, akik más játékosokon élődködnek, és ez egyre nagyobb probléma. A régi játékosok nyughatatlanok és nem törődnek a végjátékkal. Szükség lenne ösztönzőkre Zandagort legyőzésére és az együttműködésre.

Látnád-e értelmét valamilyen szkennernek? (Ahol szövegesen is megjelenne a szövetséged területén áthaladó ellenséges flotta)

Igen. Bár nem teljesen világos, mire gondolsz, de jól hangzik. Több infóra lenne szükségem.

Milyen kérdésre válaszoltál volna szívesen, amit nem tettem fel? Válaszold is meg!

Hát, nem kérdezted meg, mit csináltam nyugdíjba vonulásom előtt.
Vállalkozó voltam, és 40 évesen visszavonultam. Aztán visszamentem a suliba, szereztem egy alap (bachelor) és egy mester (master) diplomát. És azt tervezem, hogy elkezdek írni. Továbbra is sokat leszek otthon, de sokkal produktívabban.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Milyen más játékokkal játszol?

Szólj hozzá!

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr414373370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása