Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Why-jal

2011.02.21. 20:44 cu2

Hány éves vagy?

Januárban múltam 46 éves.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Jelenleg egy intenzív angol nyelvtanfolyamra járok és persze rajzolok, ha marad rá elég idő. Vektoros grafikákat csinálok és 3D modellezéssel is foglalkozom.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Egy másik oldalon, az Intergalaktikán olvastam egy fanfiction írást, ami a Zandagort-ról szólt, mint később megtudtam, Jádesárkány tollából.
A stratégiai játékokat szeretem, így próba szerencse, beregisztráltam, az első néhány napban, azt hittem rosszul döntöttem, mert meglepett a játék bonyolultsága, de átlendültem a holtponton és megszerettem, pontosan azok miatt, amik miatt abba akartam hagyni.

Mióta játszol?

Az S1-s szerveren kezdtem, kb. 2 hónap késéssel.

Miért pont a HYDRA-ban játszol?

S1-n megalapítottam a Phoenix-et, ami S2-n is folytatta a pályafutását. Apró vita alakult ki a hogyan továbbról, nem tudtunk egységes álláspontra jutni és gyakorlatilag kettészakadt a szövetség. Először megalakult az Outsiders nevű szövi, ami később a Space Hunters néven futott tovább, de már akkor eldöntöttük, hogy ez egy átmeneti név lesz. Ma ugyanazok folytatják a játékot a szövetségben, akik akkor S2 végén együtt voltak, néhány harcos, jól építkező játékossal kiegészítve, és ez ma a HYDRA.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

A sci-fit imádom, de olvasok mást is. A kedvenc könyveimből csak hármat mondanék: Frank Herbert - Dűne, Isaac Asimov - Alapítvány, Ray Bradbury - Marsbéli krónikák. De hiába ígértem, hogy csak hármat írok, meg kell említenem William Gibsontól a Neorománcot, vagy Arthur C. Clarke-tól a Gyermekor végé-t, de tényleg abbahagyom, mert órákig folytathatnám. Filmek közül az egyik kedvencem a Szárnyas fejvadász, természetesen a Star Wars és a Gattaca. Sorozatokból a Stargate, Farscape és mostanában, kb. egy éve a Star Trek Voyager és Enterprise. A Star Trekre igazából kb. egy éve bukkantam rá, pedig kötelező darab. Játszani ezen kívül keveset játszom. Kedvenc játékaim a S.W.I.N.E. a Codename Panzers, és a sportjátékok (foci, autóversenyzés), ha nagyon pipa vagyok, akkor a FlatOut-al dühöngök és lököm ki a mellettem száguldó autókat.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Egyértelműen az összetettsége, és az, hogy olyan, mint a mindennapi élet Magyarországon, küzdeni kell, okoskodni, és ha kell legyűrni a másikat. Van itt becstelenség, intrika (az bizony bőven), folyamatosan kisebb-nagyobb drámák, de mellette sikerélmények is, amikor éppen elérsz valamit a nulláról kezdve, és később röhög az ember azon, hogy mennyire tudott annak örülni az elején, amikor meg volt az első hajója, atomerőműve, stb. A játékban az tetszik, hogy összejöhetek, még ha csak virtuálisan is, de baráti kapcsolatba emberekkel.

Mi tetszik legkevésbé?

A játékosok bunkósága, a trágár nem megengedhető beszéde a közös chat-en, hogy sokszor fordulnak át a beszélgetések durvaságba, személyeskedésbe. Hosszú ideje már csak olvasom a közös chat-et, mert nem látom értelmét ilyen vitákba beleszállni. Sokan felejtik el, hogy ez csak játék, nem a való élet, megfeledkezve a normális viselkedésről, csak bántanak és sértegetnek. Bár meglehet, itt jobban ki tudják adni magukból a gőzt. De talán mégis csak van haszna a szájkaraténak, ha egy itteni vita után normálisabban tud a társához, partneréhez, gyermekéhez fordulni, mert akkor megérte, hogy le tudta vezetni az energiáit.
Nem tetszik még a városok hosszú építési ideje. Sokszor kell várni a kutatók beindításával, amikor ott áll jó pár kutató munkára készen. Persze előre kell gondolkodni, de ez nem mindig sikerül. Lehet, hogy ez csak nekem jelent problémát, de attól még az egymáshoz viszonyított építési időket jó lenne jobban összehangolni. Azt hiszem ezzel a válaszommal kavicsot dobtam az állóvízbe.

Neked is vannak néha hullámvölgyeid a játékban?

Természetesen vannak, hiszen nem vagyok gép, nem vagyok "kocka", nem vagyok képes minden pillanatban ott lenni és folyamatosan figyelni mindenre. Sokáig nem tartanak a hullámvölgyek, mert azért jobban odafigyelve gyorsan kijavíthatóak a kisebb hibák. Itt is volt S3-n, amikor benéztem a kő fogyasztásomat és még a kutatók előtt kifogyott a kő a városra. Várnom kellett még cirka 20 órát és mivel a kőtermelés leesett, nem nagyon tudtam haladni, kb. 2 hétig.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Harcokról nem igazán akarok írni, mert több emberben sebeket téphet fel és bízom benne, hogy végre mindenki lezárja magában az előző szervereket, nem szeretném én folytatni a régi sztorizásokat, hogy bezzeg én milyen jó voltam, és mutogatni másokra. Talán az egyik legérdekesebb, nem ilyen eset az volt, amikor S1 végén, már erősen fenyegetve Zandagort által bolygót kellett keresnem, hogy valahová át tudjak telepedni, elfoglaltam egy neve nincs bolygót, amiről foglalás után derült csak ki, hogy tele van cuccal, hajógyárral és minden más finomsággal. Hirtelen elég sok hajót tudtam építeni és kicsit jobban kezdtem állni.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Átlagosan naponta aktívan 2-4 órát, de nagyon sokszor, csak be vagyok jelentkezve és néha nézek rá a dolgaimra, ha éppen muszáj korrigálni valamit. Az időm nagy része a társakkal való beszélgetésekkel telik el. Ez a nap bármely szakában lehet. Van úgy hogyha csinálnom kell valamit a gépen vagy zenét hallgatok és rajzolgatok, közben fut a Zanda és ránézegetek, folyamatosan figyelemmel kísérve a fejleményeket.

Milyen galaxist szeretnél a következő szerver(ek)re?

A mostanival úgy nagyjából elégedett vagyok. Kicsit nagyok a távolságok, ezért szívesen látnék egy új Kutatási központot, ami a féreg járatokat kutatná. Rengeteg pont kellene hozzá, és teszem azt egy szonda már fel tudná kutatni a féreglyukak helyét a látótávolságon belül, és lehetne használni térugrásokra az adott koordinátákat, ahol féreglyuk van, viszont a féreglyuk használatánál nem lehetne akár mennyi hajót átküldeni, mert véges lenne a keresztmetszete és meghatározott távolságot lehetne vele csak megtenni, pl. 1000 pc-t. A számok természetesen hasraütésszerűek. Ezzel nem kellene egy szövinek feltétlenül egy helyen lennie a jó védelem szempontjából. Valószínűleg sokkal több harc lenne és senki sem lenne biztonságban, viszont többen is kezdenének el kémkedni, hogy tudják, ki hogyan áll a kutatásokkal. Egy térugrás után X ideig nem lehetne újra ugrani, mondjuk 5-10 körig, mint ahogyan a Teleportnak is fel kell töltődnie. Ez a féreglyuk a Zandagort megjelenésekor jutott eszembe, hiszen ők is így jöttek a közelünkbe.
Egy szállító hajó hiányzik nekem még a galaxisból, amin a hajó raktárkapacitása szerint, bármi szállítható (energia (mint pl. a StarGate-ben a ZPM), képzett munkaerő, nyersanyag), mert pl. egy újonnan foglalt bolygón feleslegesen kell építeni a város felépüléséig energiát termelő erőműveket, addig amíg az SPS-hez szükséges képzett erő nem áll rendelkezésre és így nem fogható termelésbe komolyan a bolygó.
Egy készenléti flotta funkció, ami pénzbe, energiába kerül és támadás esetén aktiválja a bolygón lévő flottát és fellővi támadáskor. Hogy ez mennyire reális, az vitatható, de sokaknak jól jönne.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

A bolygóim elnevezése mindig attól függ, hogy éppen mire vagyok rákattanva. Van, hogy kedvenc regények helyszínei a nevek, van, hogy az általam szeretett zenék címei - nincs benne sok logika, elárulom. Ha éppen változik a hangulatom, akkor átnevezem mindegyiket pár perc alatt. Általában angol elnevezésűek a bolygók. Egyetlen egy következetes szempont van, ne legyen sértő senki számára.

Melyik a kedvenc hajód?

Ezen a kérdésen sokat agyaltam, mert igazából nincs konkrétan egy hajó, amire azt mondhatnám, hogy az a kedvencem. Védekezésre Skorpió és Vadász, felderítésre egyértelműen a Fulgur (másra nem is igazán alkalmas), de nagyon szeretem a Raptort és a Dreadnought + Koordinátor párost.

Milyen büntetéseket tartasz elfogadhatónak a játékban a csalásokra?

Először be kell határolni a csalás definícióját és mérlegelni, hogy tudatos volt-e vagy egy bug kihasználása és később jelzése. Fontos, hogy ha előnyre tett szert a játékos akkor az előnyből szerzett javak teljes elkobzása mellett legyen plusz nyersanyag elvonás, pár napos kitiltással. Súlyosabb esetekben pedig akár hosszabb idejű kitiltás, és nagyon durva esetekben akár teljes bolygó reset is. Végleges kitiltást csak extrém kirívó esetben tartanék elfogadhatónak.

Milyen új bolygóosztályt szeretnél?

Igazából újat nem is annyira, mint inkább azt, hogy mindenki csak egyfajta bolygón kezdhessen, ami minden kezdőnél, regisztrálónál ugyanolyan lenne, minden tekintetben. Sokszor kapja vissza az ember, hogy könnyű neked, mert te ilyen vagy olyan bolygón kezdtél. Csak egy bizonyos fajta bolygóval kezdhetne mindenki, csak ilyenre lehetne regisztrálni, akár ezt a bolygót elnevezhetnénk K bolygónak (Kezdő bolyó). Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, akkor nincs vita többet, ki a jobb, nem lesz többé bolygó függő a kezdeti meglódulás, valóban csak a tudás az ami miatt jobban halad valaki az elején, ettől kezdve a tutorial is pontosan követhető. Aki tapasztaltabb, az úgysem azt fogja követni, hanem a saját módszereit használja.

Legyen-e a játékban építhető bolygó védelem? (ami persze megfelelő támadó erővel üthető)

Ezt nagyon jó ötletnek tartom. Aki hajlandó a bolygóvédelemre áldozni és megteheti, az igenis fejleszthesse a bolygóját. Azt viszont nem javaslom, hogy védelmi kutatásokkal el lehessen érni a 1000 pontos védelmi bónuszt, de ha eleget fejleszt, akkor a foglalás ellen védetté tehesse azt a bolygót vagy legalábbis megnehezítse a támadó flották dolgát.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

Sok nevem nem volt eddig. Az S1-n egy rövid ideig Whysage néven játszottam, majd töröltem és megalakult a Phoenix. Önző módon, mivel jobb ötletem hirtelen nem volt, a Főnix nevet választottam, amit később, megbántam, mert elégé nagyképűnek éreztem a nevet. Ezért később S2-n a máshol is használt nevemet vettem fel, a Why nevet, azóta is ezt használom és fogom is a következő szervereken (remélem több is lesz még). S3 bétán, jelezve, hogy ez csak egy tesztszerver más nevet használtam (DjangoR).

Látod-e értelmét a D bolygó ipari hasznosításának?

Feltétlenül, mert ez így nagyon kilóg a sorból és nem igazán van kedve senkinek sem választani a bolygót, csak kényszer helyzetből telepszik oda. Nem is igazából az ipari hasznosításra gondoltam én, hanem pl. az öko sokkal erősebb lenne rajta, hogy kaja és fa termelésre sokkal jobban legyen használható. Nyilván, a fa miatt ott a szén, szén miatt olaj és végül a műanyag. Ezzel azért a legvégén mégis oda jutottunk, hogy iparilag jól hasznosíthatóvá válik. A megoldás is egyszerű, fele olyan mértékben csökkenne az épületek lábnyoma a bolygón, mint a többin. De hát hogyan, hiszen egy fűrész, ugyanannyit kellene elfoglalnia - elvileg. A duplázás a függőleges építkezés által keletkezne. Kétszintes fűrészmalom, kétszintes vegagyár, ahogyan például Kínában már épülnek lassan a hasonló elven működő mezőgazdasági üzemek. Ezzel területet nyernek és a felszabaduló falvak helyén újra telepítik a fákat, növényeket.

Minek kell a hajó, ha a béke szele lengi át a galaxist?

Ez relatív, hogy béke van, ha változik a flottamorálos helyzet, akkor valószínűleg több csatározás lesz. A bolygó foglalásokhoz feltétlenül kellenek hajók, de a végső cél talán nem is egymás ütése, hanem inkább a Zandagort legyőzése, legalábbis az emberiségnek a mostani szerveren illene komolyabb győzelmet aratni és nem ilyet, mint az S2-n volt, amikor is Zandagort a végjátékból megfutamodott.

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Békésen fejlődő, és ha kell háborúskodó. Adott szituációtól függ. A HYDRA jelmondatát hoznám fel a stílusom jellemzésére: Si vis pacem, para bellum. Azaz: Ha békét akarsz, légy kész a háborúra.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Mennyire tartod fontosnak, hogy a szövetségen belül ne csak az érdekek tartsák össze a csapatot, hanem a jókedv, a barátság és a testvériesség?


(Megjegyzés, mert ezt a felvetést már mástól is hallottam: s2 végén, ha Zandagort nem "futamodik meg", akkor még eltelt volna egy-két nap, amíg véget ér a játék, és ugyanúgy az emberek győztek volna, ugyanúgy két bolygóval. Amikor ez a visszavonulás megtörtént, már el lett pusztítva az idegen flották döntő többsége. Vagyis kizárólag annyi történt, hogy megspóroltunk egy-két nap várakozást.)

1 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr52678007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legyes 2011.12.16. 09:05:45

Nyugodj békében Why :(
süti beállítások módosítása