Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Mit üzennek az idegenek?

2010.08.06. 09:32 cu2

Bo Heckl, lapunk elismert, Assange-díjas újságírója, szenzációs anyaghoz jutott, amit ezúton osztunk meg nagyra becsült olvasóközönségünkkel. Az alábbi fotó a Zandagort Kutató Intézet egyik új felfedezéséről készült, egy ismeretlen eredetű monolitról. Hogy a cikket miért nem Bo maga jegyzi, annak oka, hogy szeretnénk kifejezni szerkesztőségünk, lapunk és tulajdonosunk mindenre kiterjedő támogatását.

Tájékozottabb olvasóink számára nem újdonság, hogy a ZKI egy gyakorlatilag a bolygóközi jogon kívülálló képződmény, ami mindent megtesz működése titkosságáért. A minden a jogi úttól a bérgyilkosok alkalmazásáig terjed. Az EBSZ álláspontja az információs szabadságról pedig közismert a ZKI kontra The Morning Star-féle justizmord óta. Nem véletlen, hogy minden nagyobb médiabirodalom saját magánhadsereggel rendelkezik, hiszen másként lehetetlen érvényt szerezni az egyébként mai napig hatályban lévő Zimmermann Egyezménynek.

Próbáltunk a leletről megkérdezni Zandagort-szakértőket és xenológusokat; eredménytelenül. Aki nem lojális a ZKI-hoz, az is meg van félemlítve. Így az egyetlen erőhöz fordulunk, amit nem lehet elnyomni, a nyilvánossághoz. Amatőr kódfejtők, munkára fel!

23 komment

Címkék: fan fiction s2

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr482202902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.08.06. 12:46:41

Hm, ezt megpróbálom :) Szeretek kódokat fejteni.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.08.06. 12:59:38

Lehet h tévedek, de úgy tűnik, hogy 12 (vagy 16?) különböző jel van.

ernobius 2010.08.06. 13:25:48

Wow, ez nagyon jó ötlet! :D Én is meg fogok próbálkozni vele.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.08.06. 14:36:06

www.kepfeltoltes.hu/view/100806/k_dlapPNG_www.kepfeltoltes.hu_.png

idáig jutottam :)

A szürke szám/betű alapján be lehet sorolni a jelet.
A fekete számok és betűk azt jelzik, hogy a jel az alapra helyezve melyik egységeket fedi le. Így le lehet írni a jelet. Már csak a jelentést kell kitalálni, az lesz a legnehezebb.

Liet 2010.08.06. 16:00:35

Vannak azért egy ekkora szövegben már valószínűségi támpontok.
Ha már el tudod különíteni a jeleket, akkor a magyar nyelv sajátosságaiból következve valószínűleg a legtöbb előforduló jel az "e" betű lesz.
Ha vannak jelkettőzések, akkor az vélhetően mássalhangzó és legvalószínűbben az "l" betű, de szóba jöhet még 3-4 mássalhangzó is pl. "b".
Ha van szóköz karakter azt is könnyű kiszúrni, egymagában szerepel viszonylag jól elosztva a szövegben 2-10 karakterenként mondjuk.
Ha megvan a szóköz, akkor utána már tényleg könnyű a dolog.
A kétbetűs ill egybetűs szavakból kitalálható az "a" betű, és a "z" betű. A kétbetűs szavakból az is kiderül. hogy melyik irányban kell olvasnia szöveget.
Ráadásul, ha már megvan a "z", akkor a "z"-vel kezdődő hosszabb szavak egy része valószínűleg "zandagort" lesz.

stb..
stb...

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.08.06. 16:16:56

ajánlom mindenkinek hogy jelölje ki a "betűket" és a rövid szavakkal kezdjék pl. a az egy és ebből kiindulhatsz aztán meg kell találni a zandagort szót is:)
használjatok webfordítást:P

legyes 2010.08.06. 16:38:34

@Liet Nem csak ki vannak cserélve a magyar karakterek és kész :) Ha mondjuk van 16 féle karakter, és mondjuk ezek alapján egy hexa kódot veszünk alapul... Nem sokat ér az e-betűs játékod. Spékeljük meg olyanokkal, hogy mondjuk tömörített a kód, stb. :) Binárisban is van pár tömörítési eljárás... Máris furán alakul az elméleted :)

De ne legyen igazam :)

PPeterHUN 2010.08.06. 16:50:09

Az az igazság, hogy aki nem ért a bináris, hexa, meg mindenféle egyéb kódokhoz (pl én :P), annak az Liet-féle e betűs játék az egyetlen kiindulási alap...

legyes 2010.08.06. 18:39:35

Túlkockultam a dolgot (szokás szerint) :D

AjemMarci 2010.08.06. 19:34:27

Akkor a műveletlen barbár hordák képviselőjeként szeretném prezentálni a megfejtést, ami SUPERNOVA nevű tagunk jóvoltából ma délután megszületett. Neki nincs ide a blogra regisztrációja, ezért engem kért fel eme feladatra, hogy a fórumon már közzétett munkáját ide is kitegyem :)

"A DICSOSEGES EMBERI FAJNAK SIETVE JEGYZEM LE EZEKET A SOROKAT ERRE A MONOLITRA HATHA SIKERUL ELJUTTATNOM NEKTEK MIELOTT ODAERUNK KOZEL JARUNK FELDERITOINK PEDIG MEG KOZELEBB AZ UT NEGY OTODET MAR MEGTETTUK ES TORETLENUL HALADUNK ELORE MERNOKEINK FOLYAMATOSAN DOLGOZNAK A HAJOK ATALAKITASAN MERT ZANDAGORT ELEGEDETLEN VOLT A LEGUTOBBI HABORUBAN NYUJTOTT TELJESITMENYUNKKEL AZ ELORE KULDOTT FELDERITOK MEG REGI TIPUSUAK DE VELUK MEGY AZ EGYIK TANITVANY IS AKIN KERESZTUL TALAN SIKERUL MEG INFORMACIOKAT KOZOLNOM AZ UJ HAJOKROL ZHARGAL LEGYEN VELETEK"

Szó szerint. :D

solon 2010.08.08. 06:51:41

Grat. a megfejtéshez, és köszönjük !

Daedalus 2010.08.08. 13:31:38

Grat,ezt azt jelenti,h lesznek új hajók??:D

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.08.09. 10:22:20

Szép munka volt, SuperNova!

Nem mertem elsőre túl keményet adni, mert ki tudja, mennyire vagytok profik. Ezek szerint ennyire igen. :-) Könnyítő tényező volt, hogy az alap nyelv magyar, hogy betűnként van kódolva, és hogy a szavak közt van szünet. Nehezítő pedig a folyóírás. Utóbbi Ricsit például félre is vezette.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.08.09. 10:42:39

Hát elég szépen :( De jó kis feladat volt. Grat Supernova!

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.08.09. 14:34:18

@Ricsi121: Ha behúzol egy függőleges egyenes vonalat egy oszlop közepén (alapvonal), akkor az írás ezt csak a betűhatárokon metszi, vagyis így lehet szétdarabolni.

Fatburny 2010.08.09. 15:24:38

Mostmár csak várhatjuk a Zanda felderítőket:)

Kisbér 2010.08.10. 16:17:58

Jahm, meg is kaptuk a leb@szást Zandagorttól, hogy annyi hajót meg bolygót vesztettünk az előző galaxisban.
Ezt a hibát most nem követhetjük el :-)

SzekelyG 2010.08.10. 22:44:50

gratula. amúgymeg fakkjú, mert én meg megfejtettem tök függetlenül tőled, mert azthittem, hogy csak kamu. Illetve, amikor rádjöttem, hogy nem kamu, akkor nagyon mérges lettem, akkor már megvolt a "zandagort" szó, meg még pár nyilvnvaló betű, és nem pöcsöltem ki az egész sz9veget, hanme fődhöz vertem a billenytűzetemet.

Mivel úgy tűnt, hogy egyszerű betűcserés, és feltételeztem, hogy nincs megbuzizva, ezért én is elég hamar jó úton voltam vele. Aztán kb amikor már kész voltam a photoshopban kis piros vonalakkal elválalasztani a folyóírást karakterekre, és minden karakternek adtam egy latin betűs kódot is egy kockásfüzetbe, (mert akkor még azt gondoltam, hogy jól jöhet, ha valami programmal kell mókolni vele), na és kb akkor jött a megfejtés.
Először azt hittem, hogy csak poén, mert :D szmájli is ott volt a végén, meg új hajók, meg mert első blikkre nem stimmelt ránézésre a szövegkép, mert megkavart, hogy a szavak csak úgy bárhol el vannak választva a sor végén.
Az e és az a betűt besaccoltam, s e két betű alapján elkezdtem vadászni a zandagort szóra, és nagyon boldog voltam, amikor megtaláltam, és jónak tűnt, mert kielégített egy csomó egyéb feltételezést.

Hogy nem én vagyok a fasza gyerek, az akkor esett le, amikor észrevettem, hogy a poénnak hitt szövegben kétszer is szerepel az "előre" szó, csakúgy, mint ahogy kétszer is szerepel egy szó a folyóírásos kódban. Szépen elkezdtem összehasonlítani, és kb a harmadik szó után földhözbasztam a klaviatúrát.

Legközelebb valami nehezebbet, hogy én lehessek az első :)
süti beállítások módosítása