Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Péntektől lehet újra játszani

2010.04.14. 23:00 cu2

Most pénteken, vagyis április 16-án indul az s2 szerver. Este 6-tól lehet regisztrálni. Nem minden tervezett változás fog megvalósulni (egészségügyi okokból), ami eddig biztos:

  • bolygóosztályok kiigazítása: A +15%, B -20%, D +10%
  • a fakitermelés inputja 5-szörösére nő
  • a húsüzemek inputja feleződik
  • a tipikus bolygóméret 2-3M, de van kb száz (a 6500-ból), ami a 3-10M tartományban van (ezeket nem lehet regisztrációkor megkapni)
  • Minden épületnek van területe, ami csökkenti a bolygó szabad felszínét, és így az élővilág rendelkezésére álló teret. Ez nem jelent abszolút korlátot, mert nem a fizikai, hanem az ökológiai lábnyomát adja meg az épületnek. Így lehetőség van Trantor-jellegű bolygók építésére, ahol semmilyen zöld terület nincs, viszont ezt más bolygókról kell táplálni.
  • a génbankból csak a normál szintre lehet feltöltekezni, kipusztításra (ökohekk) közvetlenül nem használható
  • a lakosság morálja meghatározza a szaporodás/kihalás sebességét: 0-20% növekedés, 5-15% csökkenés
  • erőművek: hatékonyság módosítások
  • erőmű kutatási igények: SPS 10k, fúziós 20k
  • Kutatásmegosztás:
    • minden körben kapsz 1 KP-t és 1 megosztható KP-t
    • előbbi növeli a saját fejlettségedet
    • utóbbit pedig bárki, nálad fejletlenebbnek odaadhatod, de csak 1-szer (vagyis ha valakivel megosztod, mással már nem tudod)
    • végtelenségig lehet kutatni, ami persze egy idő után csak a megosztás miatt jó
    • csak szövin belül lehet megosztani
    Ez azt jelenti, hogy a megosztással munkát nem lehet spórolni, csak átpasszolni annak, aki erre specializálódik.
  • új csataképlet: lásd itt
  • szabotázs: az iparágon belül a kiválasztás sorrendje nagyság szerint csökkenő, így nem lehet inaktív falvak építésével levédeni a városokat (vagy szélfarmokkal a fúziós erőműveket)
  • közös bolygók, flották: külön kezelési és privatizálási jog
  • kezdővédelem vs multi:
    mivel a multizás igazi problémája az egybolygós védelem (ha van 5 bolygód 5 account-hoz, akkor mindegyik védett), ezért:
    • "birodalmi" tevekenységnek minősül a fellőtt flotta, a hírszerzés, a szabotázs, és ami új: szállítás közvetlenül más bolygóra (a tőzsdézés nem számít ide)
    • az ilyen tevékenység után 24 óráig leesik a védelem (vagyis nem elég visszahívni a flottát a felszínre, utána még egy ideig nincs védelem)
    Ez egyrészt lehetővé teszi, hogy aki tényleg csak építgetni akar (bolygónevelde) vagy kereskedni, az teljes védelmet élvezzen bármeddig. Viszont kevésbé lehet visszaélni vele, mert ha valaki kitámad, akkor nem tud egyből visszavonulni. Ha pedig más bolygókat tápol, akkor kvázi már nem egybolygósat játszik, hanem birodalmat épít. Birodalmaknak pedig nem jár védelem.
  • flottamorál:
    • kocsma helyett űrkikötő
    • állomásozó flotta: csak akkor nő a morálja, ha van kikötő
    • az állomásozást és csatázást leszámítva a flották morálja óránként 4%-kal (százalékponttal) csökken. Ez azt jelenti, hogy egy "feltankolt" fulgurral a galaxis magjából a legszéléig el lehet menni, fosztogatni egyet és visszatérni, és a megtett 2x24ezer parsec alatt (2x10 óra) a morál 20%-ra esik. Lassabb hajókkal persze kisebb a hatósugár, de pont az a cél, hogy legyen hatósugár. Távolabbra is el lehet jutni persze, de ahhoz kellenek támogató (saját vagy szövetséges) bolygók, ahol lehet állomásozni.
    • a dezertálás megszűnik, helyette a morál sokkal erősebben hat a sebzésre (lásd csataképlet)
  • Ezek a változások a help-be is bekerültek/be fognak kerülni.

66 komment

Címkék: indulás változások s2

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr231922200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ernobius 2010.04.15. 06:00:05

Jupííí! :D Végre játszunk! :D

Mordor 2010.04.15. 07:58:43

Annyira jellemző=)
Pénteken nem leszek otthon...
Nah de nem baj, akkor is beregelek valahonnan
Végre elkezdődik!!!
Rettegj galaxis:D

Jadesárkány2 2010.04.15. 10:16:26

nem lehetett volna délre tenni? :D

ernobius 2010.04.15. 15:36:04

Pontosabban mi módosul az erőműveknél, és mennyivel?

Dragon459 2010.04.15. 18:51:00

Örültem volna ha korábban kezdődik.
De legalább kezdődik!!! :D

Wyrm-Zandagort 2010.04.15. 19:04:07

Huhh, adigg sztem vége lesz iskolai műsornak
és egy kérdés:
az a prémium előny, h üemezett szállítás még él?(tom nézzem meg, de én aggódom ezért az előnyért és lényegében csak ezért lennék prmium)

Zandagort egy rajongója 2010.04.15. 19:45:01

Engem árak is érdekelnek, hogy mi mennyibe kerül!:)
Vagy minden marad a régi?
És valóban jólenne majd tudni a prémiummal járó előnyöket.

dualmotkany 2010.04.15. 20:55:55

A legrosszabb időpont ami létezik, de nem baj, mert játszhatunk! Cu-cu cu-cu cu-cu!

Daedalus 2010.04.15. 21:56:04

@Jadesárkány2:

Sajnos nem mertakkor még 1csomóan suliba vannak/dolgoznak. köztük én is.

Alig várom h elinduljun.Remélem lesz nagy chet.

Lord Nibbler 2010.04.15. 22:47:50

csak nehogy az legyen min a legutóbb amikor jött Zanda, mindenki felment és belassult az egész játék..

Dragon459 2010.04.16. 08:18:56

De szerintem akkor is jobb lenne ha előbb kezdődne mert ha bárki fel feljön a netre egyből tud zandázni is. De akik délután dolgoznak azoknak kiesik a zanda így egy jó pár kezdőhelyet elbuknak.

Wyrm-Zandagort 2010.04.16. 14:42:01

a 6 óra tökéletes, addigra PONT hazaérek, nem kérd előbbre PLS

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.04.16. 15:53:55

a 6 óra tökéletes, addigra pont hazaérnek szüleim xD
na nem baj, végre játék! :D

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.16. 15:55:23

@ernobius: Az erőművek és a területek bekerültek a help-be. Tömören:
* árapály, ozmózis javult hatékonyságban és költségben
* hdr, sps javult költségben
* bio romlott hatékonyságban és költségben
* nap, vízi romlott költségben
* atom: megnőtt az uránfeltárás
* fúziós: megnőtt a kutatási igény

dualmotkany 2010.04.16. 16:19:36

Z-01:40:58
még jó hogy nem kell végigszenvednem, mert nem érek rá :D

Terminandor (törölt) 2010.04.16. 18:05:28

Z--1:54:59

mi ez a második visszaszámlálás?

SirBede 2010.04.16. 18:06:28

nálam is ezt írja :)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.16. 18:07:46

Bocsánat, véletlenül úgy maradt. Már most lehet játszani!

Terminandor (törölt) 2010.04.16. 18:16:05

10. regisztráló vagyok :)
kéne toplista

SirBede 2010.04.16. 18:16:08

nekem meg irja már létezem :) cucu emilemre nemtudod elküldeni jelszavam? mert prémiumos vagyok még soká... :D

Mordor 2010.04.16. 18:23:09

Nem tom ki hogy van vele de nekem nem nyitja meg a füleket:D
Vagyis a bolygó gazdaságfülét... nem tok építkezni:P

SirBede 2010.04.16. 18:24:40

nekem azt írja már regelt valaki emilemről :(

Mordor 2010.04.16. 18:25:57

Nem szóltam=) F5 megoldotta

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.04.16. 18:27:08

én 3. regisztráló vagyok, vagyis ha Cucut nem számoljuk, mert ő inkább fejleszt, mint játszik, akkor 2. reg az enyém xD

Viszlát FreddyD! 2010.04.16. 18:29:31

$hoxX néven regisztráltam már épitem a bolygót 8. regisztráló vagyok...

SirBede 2010.04.16. 18:33:10

hát nékem azt irja még mindíg hogy erről az emilről regeltek pedig nem... :(

Wyrm-Zandagort 2010.04.16. 18:47:11

én csak 32. lett, múltkor 20. ként regeltem...

Viszlát FreddyD! 2010.04.16. 19:03:21

cucu ha megkérhetlek :multkor mielött a zanda támadott befizettem örökre a zandagortot és azt irtad valahol hogy aki befizette ugyan annyi idejig lessz az s2 is akkor légyszives tedd a $hoxX felhasználóra köszi

SirBede 2010.04.16. 19:07:10

nékem is ilyen kérésem lenne :)

AproHeron 2010.04.17. 00:39:20

Cucu lehet az erőmüveket ujra kellene gondolnod gyakorlatilag nem változott semmi...

Mezfin 2010.04.17. 08:41:56

Ez azért nem igaz!!
A bioetanol annyira már nem jó.. :):)
De valójában már mind1 a forduló elindult belepiszkálni meg már nem lenne szabad.

Talán S3-on kapunk jó Hajóadatokat és Erőműveket végre!!!
A sok multit ne is említsem, mert keményen van multi az már most látszik!

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.17. 12:02:59

@Mezfin: Azt azért kifejthetnéd, hogy mi a baj a "multival", ami miatt érdemes lenne a nem multi testvéreket, házastársakat, lakótársakat... is korlátozni? Az egybolygós védelemmel való visszaélésen kívül, ami viszont ezentúl jóval nehezebb lesz.

parus_z 2010.04.17. 12:10:28

költségét tekintve még így is a leghatékonyabb energiatermelő:)

Mezfin 2010.04.17. 12:20:27

@cu2: Ha olvastad volna a fórumot akkor ott bővebben ki lett fejtve nem korlátozni kell a multit, mert annak mint te is megfogalmaztad nincs sok értelme és lehetetlen is. A megoldás a Multi ellehetetlenítésé.
Erre is voltak bőven javaslatok. De nem igazán foglalkoztál vele.
Végeredményben:
Az alapvető problémákat nem oldottad meg. Ezek pedig, a kiegyensulyozott játék(Hajostatok befektetett erőforrásarányossága nem megfelelő, Erőmüvek kb s1 szintjén vannak, szintén nem megfelelő.)
Akárhogy tologatod ezeket a problémákat ha sikeres játékot akarsz kénytelen leszel ezeket megfelelően megoldani, mert ezek alapdolgok.

De végül, ez nem az én játékom, nem az én fejlesztésem, csak a véleményem.Ha akarod megfogadod, ha nem majd remélhetőleg rájössz hogy igazam van , Idővel.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.17. 13:03:22

@Mezfin: A legfőbb probléma a fórum alapján is az egybolygós védelemmel való visszaélés. Úgyhogy nem mondanám, hogy nem foglalkoztam vele. Oké, van még a több bolygó párhuzamos fejlesztése, majd egy kézre juttatása sztori, bár ennek hasznosságáról vannak kétségeim.

Hajóügyben volt jó pár változtatás, a visszajelzések és statisztikák alapján. Viszont azt talán látod, hogy az egyenértékek (árazás) még nincs meg. Ha gondolod, küldj konkrét javaslatot (az árakra)! Hasznos lenne.

SirBede 2010.04.17. 19:20:10

Cucu ez a prémiumos dolog most hogy van?

Terminandor (törölt) 2010.04.17. 19:24:52

a fakitermelés inputja 5-szörösére nő
ez azért túlzás!
2 600 000 km2-es B bolygó csak 1380 fűrészüzemet bír el
és a vegagyár még csak szóba se jött

bolygóosztályok kiigazítása: A +15%, B -20%, D +10%
amúgy ez mire vonatkozik?

Mezfin 2010.04.17. 20:38:57

@cu2: Az a gond csak az árakkal nem igazán lehet megoldani a hajóstatokat. Ha valaminek megvan a fix ára, annak meg kellene legyen a hasznossága is a csatában legalább az befektetett erőforrásnak megfelelően(kutatás+nyersanyag+Gyártási idő)
Ha csak 1 sima árazási javaslatot akarsz van a fórumon 1 ami a befektetett nyersanyag alapú, de sajna hogy ezek a különbségek, a hajók használhatóságában nem tükröződnek.

Decemberben emlékeim szerint kaptál tőlem és Kisbértől 1 javaslatot az általad kért pontokra, annak a levélnek a csatolmányában, pontosan megvan 1 javaslat amiben a hajók(ámbár a régi csataképlethez) tükröznék erősségben a befektetett erőforrásokat. Igaz az gyökeresebb változást igényelne a hajóstatisztikákban, gondolom ezért nem valósult meg.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.18. 02:35:15

@Mezfin: Az, ami a fórumban van, egy félreértésen alapszik. A régi árazás és a régi nyersanyagigények egyenes arányosak egymással (némi kerekítéstől eltekintve). Vagyis amit te ott kiszámoltál, azok a régi árak.

A sorrend úgy néz ki, hogy
1. vannak a paraméterek
2. ez alapján meg lehet határozni árakat (egyenértékeket)
3. a gyártási költségek ezzel arányosak (hiszen pont az a lényeg, hogy fix mennyiségű erőforrásból mennyi hajót tudsz gyártani egyik v másik típusból)
4. a gyártási idő az ár gyökével arányos, vagyis egy 4-szer annyiba kerülő hajó 2-szer annyi ideig épül és körönként 2-szer annyiba kerül (így jön ki a 4-szeres ár)

Amit annó küldtetek, az egyfajta visszaszámítás volt a régi költségekből.

Szóval akkor még egyszer: az egyenérték (ár) és a költségek egymással arányosak, és a jelenleg a help-ben lévők nem számítanak, mert a régiek.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.18. 02:38:03

@Terminandor: A bolygóosztályoknál ez a növények autotróf növekedési rátájára, vagyis nagyjából ennyivel több nő belőlük (és ez persze az állatokra is hat).

@SirBede: Úgy, hogy 10 napig tart az induló, egyébként pedig át kell írni a régieket, akiknek még van (ez automatikus lesz, úgyhogy csak a kivételeket kell bejelenteni), és aztán lehet majd előfizetni. Pár nap türelmet kérek, addig még úgyis van mindenkinek.

Mezfin 2010.04.18. 07:52:40

@cu2: Nos először is, a jelenleg a súgóban szereplő értékekkel van számolva ami a fórumban van. Pontosan úgy lett kiszámolva hogy.
Minden nyersanyag kapott 1 erőforrásértéket ezt összeadtam és 1 hajó 100 HP-ra történő értékét néztem. innen pedig ugye leosztottam az értékeket a K cirka értékével. A kutatás 10K hajóra van leosztva és ilyen szinten van beleszámolva. Ezek vettem alapul, de nekem csak ez van:)
Az egyenérték és ár ugye még jó hogy összefügg hiszen egymásból számolhatóak.
Most is leírom, nem ez a gond. Hanem, hogy a hajók nem mind használhatóak a játékban, mert a befektetett erőforrás(egyenérték) alapján, nincs meg a harcban is ez az erősségük, így nem éri meg őket gyártani.

De ha lesznek új adatok lehet azokkal is számolni gyorsan. De mutatóban a G1-G2 azonos osztályú hajók közt 1:1,5-1,8 körül van az erősségi mutató.
Nagyobb tételes 1-2k hajós küzdelemben ezt mutatja jelenleg a szimulátor is.

SirBede 2010.04.18. 09:57:22

@cu2: köszönöm a választ!

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.18. 12:01:09

@Mezfin: "hajók nem mind használhatóak a játékban, mert a befektetett erőforrás(egyenérték) alapján, nincs meg a harcban is ez az erősségük, így nem éri meg őket gyártani"

De ez csak akkor igaz, ha a súgóban szereplő értékeket nézed, amik - még egyszer mondom - nem érvényesek. Pont arról van szó, hogy a harci paraméterekből kell árakat (költségeket) számolni, amikkel egyenértékűek lesznek. Ez kizárólag ezen paraméterek függvénye.

És akkor ezeket az árakat lehet majd szétosztani kutatásra meg termelési költségre.

Mordor 2010.04.18. 12:31:06

Kérdés:
Most hogy be fog telni a bolygó egy idő után bontani kell a régi épületeket.
Volt róla szó, hogy bontásból egy bizonyos nyersanyagmennyiség visszanyerhető. Ha nem is az egész de mondjuk a fele vagy harmada. Ebből lett valami?

Viszlát FreddyD! 2010.04.18. 14:06:17

nemtudom hogy hogyis van ez de ha 1300 fürészüzemet alig bir el akkor egy rakat sz*r de ha azt is vesszük hogy több lett a bolygó és vannak nagyobbak akkor nemannyira és igyis csak akkor lett jöbb hogyha zandagort 1-2 év mulva jön kb addigra lehet ugy felnyomni mindent mint s1 en...

Mordor 2010.04.18. 16:03:22

Pont az a lényeg, h nem kell addig lejutni mint S1en... túl hosszú volt a szerver.
Így sokkal izgalmasabb lesz

Mezfin 2010.04.18. 18:01:11

@cu2: Az a fő gond hogy játék indulása előtt direkt rákérdeztem hogy rendben a súgó. Valószínű akkor ebből lehet a gond. Ha még gondolkodsz a hajóadatokon nekem az jó. De gondolom a szimulátor már az új értékekkel számol? Vagy még ott is lesz változás?

Mordor 2010.04.18. 20:43:17

Plusz lehet én vagyok lemaradva de a "priv." jog mire is jó?

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.19. 00:42:25

@Mezfin: A súgóban és a szimulátorban a paraméterek jók (értsd: ezek lesznek a mostani fordulóban). Az árazás az, ami nincs meg.

@Mordor: A közös bolygók és flották privatizálásának a joga. Ez az, ami külön lett választva a kezelési jogtól (vagyis amikor a közösbe adott bolygót/flottát átadod valakinek kezelésre).

Csaba222 2010.04.19. 13:39:56

Szélfarm vs Bioetanol erőmű kicsit mintha a "jobb lenne a rosszabb" egységnyi energia előállítása a Szélfarmmal kevesebb munkaerőt és Területet igényel. Építési költségben igaz hatékonyabb azaz kevesebb fa meg kő kell ahhoz hogy egy 6,4 szer akkora területet beépítsenek :D
Egy kérdés, ha a terület igény 640 km² ami azért nem kicsi = 640 000 ha akkor minek kell neki még 1 000 ha terület növény termelésre azon a 640 000 ha csak marad annyi terület az utak mentén szabadon :D

Mezfin 2010.04.19. 14:36:44

@Csaba222: Mikor melyiket éri meg használni, legjobb ha minden2ből van, szerintem

@cu2: Sorry, csak most olvastam a leveled, megadtam az MSN címem lehet szóban többre jutunk mint így!

Csaba222 2010.04.19. 15:06:45

elején talán 1-2 bioetanol amikor még nincs kő meg fa de utána nem hiszem hogy sok belőle épülni.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.04.19. 16:00:02

szerintem a bioetanolt jobban megéri csak sajna nekem nem lehet így nekem a szélfarm a leggazdaságossabb az árapályerőművig

Mezfin 2010.04.19. 19:32:56

@Csaba222: Igen utána választhatsz hogy atom vagy Bioetanol

@-Teuton-: E-n azért van jobb erőmű is annál

Csaba222 2010.04.20. 22:46:47

@Mezfin: De ha lekapcsom visszakapom a 640 000 ha gondolom ez a bevetett terület bár a + 1000 nem értem :D Nem is feladat.
Kicsit fordítva kellet volna írni foglal 1000h használ 640 000 he de mindegy.

Csaba222 2010.04.20. 22:46:47

@Mezfin: De ha lekapcsom visszakapom a 640 000 ha gondolom ez a bevetett terület bár a + 1000 nem értem :D Nem is feladat.
Kicsit fordítva kellet volna írni foglal 1000h használ 640 000 he de mindegy.

Lui Dafoe 2010.04.22. 11:18:30

@Zandagort ha ideérsz a galaxisomba, szétrúgom a segged! Lui Dafoe :P
süti beállítások módosítása