Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Csataszimulátor a második fordulóra

2010.04.08. 17:05 cu2

Ha a kezem miatt lassabban is, de azért haladok. A múltkor leírt változások megvalósultak, ezeket ki lehet próbálni az új csataszimulátorban. A hajóparamétereken kívül, ami fontos:

  • Egyszerre típusonként csak a hajók egy része tud támadni. 1000 hajóig az összes, afölött fokozatosan egyre kisebb százalék (lásd gyökös képlet). Így nagyobb flották esetén tovább tart egy csata, és ami a lényeg, hogy mivel körönként sorsolódik ki, hogy a két flottából melyik tüzel előbb, ezért a kezdeményezésnek megnő a szerepe. Hiszen a nagyobb átlagos kezdeményezőképességgel rendelkező flotta várhatóan gyakrabban tüzel elsőként. És ez több körön keresztül már jelentős előny lehet.
  • Pontosság és tapasztalat: ha mindkettő 0, akkor 0 és 100% közötti a találati arány. Ahogy nő mindkettő (a pontosság a hajótípus, a tapasztalat a flotta előéletének a függvénye) úgy nő a találati arány is.
  • Morál: megszűnik a dezertálás, helyette a morál sokkal közvetlenebbül hat a sebzésre. 0%-os morál esetén 0-ra megy le a sebzés, mert a lázadó matrózok nem hajlandók harcolni. Egy ilyen "kilőtt" flottával annyit lehet tenni, hogy megpróbálod kimenekíteni a legközelebbi űrkikötőbe, ahol idővel helyreáll a morál. Azért van a morál gyöke az új csataképletben, hogy kisebb morálcsökkenés esetén még ne legyen olyan drasztikus ennek a hatása.
  • Támadó és védőerő növekmény (TE+/VE+): nem 1, hanem 10 hajónként nő a megadott mértékben. Így valamivel nagyobb szerepe lesz.

Az új csataképlet:
sebzés = min{támadó HP; 100000*gyök(támadó HP/100000)}/100 *
tűzerőmegosztás *
(korrekciós tényező * támadóerő * affinitás - védőerő)
ahol
korrekciós tényező = R[min{pontosság+tapasztalat;100}/100 ; 1] *
gyök(morál/100)
(ahol R[x;y] x és y közötti véletlen szám)

20 komment

Címkék: szimulátor csata s2

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr811905024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daedalus 2010.04.08. 17:39:47

látom,végre nemcsak a szondának van rejtőzködési képessége!!

de az még mindig baj h 1 raptorral el lehet intézni 3k fulgurt.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.04.08. 17:56:47

az nem baj:) nem kell elvonni sok hajót csak az a baj hogy a fulgur legyorsulja

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.04.08. 18:02:19

hülyeség hogy most 2 bazi flotta összeugrik és akkor 1k lövöldöz egymásra? akkor egy kisebb flotta is okoz neked kellemetlen perceket szerintem hülyeség

AproHeron 2010.04.08. 20:36:27

@-Teuton-: Ha jól figyeltél volna :Egyszerre típusonként max 1000 hajó tud támadni.

Remélem ez kielégítő válasz.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.08. 21:01:26

Bocs, rosszul fogalmaztam, de a képlet jó. :-) 1000 hajóból egy időben 1000 tüzel. 10ezerből 3100, 100ezerből 10ezer, satöbbi...

AproHeron 2010.04.09. 00:56:14

Hmmm.. akkor már csak azt kellene tudni mi alapján választódik ki az , hogy kik lőhetnek. Ha jól sejtem a nagyobb generációjú hajók lőnek és a kissebb generációt lövik.. De lehet tévedek ugyhogy erre nagyon kiváncsi lennék még.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.04.09. 16:03:41

ennyi erővel a nemesisre mi lő?ha típusonként 1000 lő akkor is nagy érvágás

SzekelyG 2010.04.09. 22:37:12

egyelőre nálam a szimulátor nem jelzi ki az egyenértéket, csak a darabszámot összesíti

Lord Nibbler 2010.04.10. 13:52:06

A nemesis most sokkal verhetetlenebb lett mint az előző fordulóban. Akkor ha jól emlékszem tizen-valahány DN vert egy magányos nemesist, most viszont a 100 sem elég. akinek először lesz nemesise az szétfoszthatja az egész környéket. (feltéve hogy a csataszimulátor az igazat mondja)

parus_z 2010.04.11. 09:38:37

@cu2 : ez a felállás még rosszabb mint az előző!
már most megvan a tökéletes flotta recept:) igaz hogy nincs egyenérték feltüntetve gondolom még nem tudod mi mennyibe kerül majd,
azt írtad hogy azt szeretnéd, hogy ne egyből legyenek kifejlesztve a hajótípusok,/ az alsó kategóriás hajótípusok is legyenek használva, ha ezt akarod akkor el kell törölni a hajók sebezhetetlenségét!, szintén azt írtad hogy azért sebezhetetlen PL a Nemesis: mivel csónakkal(1 gen hajók) legyen belőlük akár 1millió is egy anyahajót(nemesist) nem lehet velük el süllyeszteni, akkor szintén minek gyártani az 1-ő generációt?
mert senki sem fog 1-2 generációs hajókat használni, mindenki egyből a 3. generációkra fog rámenni és jól teszi! kerüljön bármennyi időbe is a kifejlesztése, ezt pedig a "nem minden hajó lő egyszerre" szabály teszi lehetővé, mivel az 1 generációs hajók HP pajzs szerű megszűnése miatt még golyófogónak sem lesznek jók, a másik meg hogy szimulációm szerint 1-2 csata akár 100 körös is lehet, azaz több mint 100 üzenetünk lessz egyetlen egy csatából?:)

Lord Nibbler 2010.04.11. 11:16:57

@-Teuton-: Nincs mit de én inkább arra akartam rávilágítani hogy ez így nem lesz jó.

Zandagort egy rajongója 2010.04.11. 12:22:44

Hetente több ezer üzenet? Öröm lesz csatázni.:)
Kb. minden második nap lehet törölni a rendszerüziket.
És ráadásul senkinek sem tűnik fel egy-egy eltűnt kisebb flotta...
Remélem cucu ezt orvosolja, amennyibe parus_z nemtéved.:)
@parus_z:
Szerintem nem a hajók sebezhetetlenségén kellene változtatni.
Ez ahogy van így jó.
Valami más megoldásra lenne itt szükség.
Esetleg ha körönkén nem ezer hanem 10000 hajó tüzelhetne egyszerre?
(Annyira nemvagyok e téren képben ezért csak találgatok.)
Egyébként szimulálgattam egy kicsit és nekem az jött le, hogy ez a korlátozás(körönként max 1000hajó tüzelhet) csak a nagyobb csatákra lesz hatással (100 000-es mennyiségek öszecsapásakor) és csak azokat húzza el kicsit.
Többiek hogylátják ezt? Lehethogy tévedek, nemtudom biztosan...(azért jólenne ha példákat is mondanátok, így mindenkinek egyszerűbb lenne, én pl. úgy próbálgattam ezt, hogy 100kc+200skorpió+200fregatt volt a támadó és 500kc a védő, majd minden szimulálásnál tettem mögéjük egy nullát,1000kc+2000skorpió+2000fregatt támadott 5000kc-t és így mikor 100 000fölé mentem csak akkor tartott tovább a támadó győzelme)

Csaba222 2010.04.11. 15:01:52

Ha cu2 normálisan gondolja (szerintem normálisan) a csatateret akkor ha 100ezerből 10ezer, egyszer már tűzelt utána a db szám leesik 50 az már nem csökkenti a egyszerre tűzelő hajók számát a csatatér már adott attól hogy kilőtték a fele hajót még nem kell összemennie.
Rngeteg üzi meg megint programozás kérdése pl ikariam lehet hogy egy csata 1-30 körös de egy üzit kapsz róla azon belül lapozgathatod a köröket.

Csaba222 2010.04.11. 15:02:52

Bocs nem 50 hanem 50k ra azaz a sereg megfeleződik.

Mordor 2010.04.12. 01:25:46

Igen... az a pár hír erőteljesen zavaró lenne.
Viszont egy másik játékban már láttam olyant, h az első genes egységek voltak a gyorsabbak, míg a fejlettebbek erősebbek ugyan, de lassabbak=)
Így voltak a kicsi, gyors és idegesítő mitugrálsz flották, meg a döglassű, böszmenagy de ha egyszer odaérek megdöglesz seregek. kinek mi állt jobban kézre
és így van értelme a kis katonáknak is

Mordor 2010.04.14. 23:10:14

Lehet:P azzal a játékkal nem jutottam el a hajógyártásig... nem kötött le.
de akkor lásd ogame=) és így megéri a kicsiket is gyártani

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.14. 23:41:04

@parus_z: És mit csinálsz abban a mondjuk 3 hónapban, amíg kikutatod a nemesist? Ülsz a bolygódon? Lehet, hogy a többiek addigra cirkálókkal elfoglalják a fél galaxist... :-)
süti beállítások módosítása