Ha a kezem miatt lassabban is, de azért haladok. A múltkor leírt változások megvalósultak, ezeket ki lehet próbálni az új csataszimulátorban. A hajóparamétereken kívül, ami fontos:
- Egyszerre típusonként csak a hajók egy része tud támadni. 1000 hajóig az összes, afölött fokozatosan egyre kisebb százalék (lásd gyökös képlet). Így nagyobb flották esetén tovább tart egy csata, és ami a lényeg, hogy mivel körönként sorsolódik ki, hogy a két flottából melyik tüzel előbb, ezért a kezdeményezésnek megnő a szerepe. Hiszen a nagyobb átlagos kezdeményezőképességgel rendelkező flotta várhatóan gyakrabban tüzel elsőként. És ez több körön keresztül már jelentős előny lehet.
- Pontosság és tapasztalat: ha mindkettő 0, akkor 0 és 100% közötti a találati arány. Ahogy nő mindkettő (a pontosság a hajótípus, a tapasztalat a flotta előéletének a függvénye) úgy nő a találati arány is.
- Morál: megszűnik a dezertálás, helyette a morál sokkal közvetlenebbül hat a sebzésre. 0%-os morál esetén 0-ra megy le a sebzés, mert a lázadó matrózok nem hajlandók harcolni. Egy ilyen "kilőtt" flottával annyit lehet tenni, hogy megpróbálod kimenekíteni a legközelebbi űrkikötőbe, ahol idővel helyreáll a morál. Azért van a morál gyöke az új csataképletben, hogy kisebb morálcsökkenés esetén még ne legyen olyan drasztikus ennek a hatása.
- Támadó és védőerő növekmény (TE+/VE+): nem 1, hanem 10 hajónként nő a megadott mértékben. Így valamivel nagyobb szerepe lesz.
Az új csataképlet:
sebzés = min{támadó HP; 100000*gyök(támadó HP/100000)}/100 *
tűzerőmegosztás *
(korrekciós tényező * támadóerő * affinitás - védőerő)
ahol
korrekciós tényező = R[min{pontosság+tapasztalat;100}/100 ; 1] *
gyök(morál/100)
(ahol R[x;y] x és y közötti véletlen szám)
Utolsó kommentek