Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Minden jó hajó

2008.11.07. 12:30 cu2

Összeállt a hajókészlet. 18 űrhajó van benne, nagyrészt a ti ötleteitekből összegyúrva, amiért hálás köszönet! Kipróbálható a csataszimulátorban:

Cirkálók

A cirkálók a legalapvetőbb űrhajók. Egyszerű lézerágyúiknak és titán páncélzatuknak köszönhetően viszonylag olcsón előállíthatók, így érdemes a flották építését ezekkel kezdeni. Különböző technikai szinteken három variációjuk érhető el: a Könnyűcirkáló, a Cirkáló és a Nehézcirkáló. A Nehézcirkáló egy speciális felturbózott változata a Fulgur, amit távoli célpontok elleni gyors csapásmérésre használhatunk, hiszen ezek messze a leggyorsabb hajók. Éppen ezért érdemes belőlük külön flottát összeállítani, hogy ez az előnyük ne vesszen el lassabb társaik miatt. További előnyük, hogy csoportosan megnő a védőerejük, mivel egymást fedezik.

Csatacirkálók

A csatacirkálók a cirkálók és a csatahajók ötvözetei. Az Interceptor még inkább a cirkálókra hajaz, csak nagyobb a kezdeményezőkészsége és a sebessége (és a Fulgurhoz hasonlóan önfedező), a Csatacirkáló pedig megnövelt tűzerejével és pontosságával már majdnem csatahajó.

Csatahajók

A csatahajók alkotják egy komoly flotta gerincét. Gammaágyúikkal nagy erősségű lövéseket tudnak rendkívüli pontossággal célba juttatni. Jellemzőjük még (a Nemesis kivételével), hogy csapatosan különösen erősek (ez egyébként a csatacirkálókra is igaz). Hátrányuk, hogy lomhák. Alap kiadásuk a Csatahajó. Ennek high-end továbbfejlesztése a Dreadnought, mellyel szemben még a sokat látott űrhajósoknak is inába száll a bátorsága. Kivéve, aki egyszer találkozott már Nemesis-szel. Ez a csodafegyvernek minősíthető hajó müonkatapultjának egyetlen jól irányzott lövésével meg tud semmisíteni egy Dreadnought-ot. Nanocsövekből font háló védi, ami a jelenleg ismert legellenállóbb anyag. Képességei mellett természetesen ára is csillagászati, ezért nem érdemes túl korán erre hajtani.

Vadászok

A vadászok az eddig felsorolt űrhajóktól teljesen elütnek, és a Nemesis kivételével mindegyikükkel szemben kiemelten hatékonyak. Ez eltérő harcmodorukból, fegyverzetükből és páncélzatukból fakad. A vadászok refraktoruknak köszönhetően nagyrészt ellenállnak a lézer- és gammaágyúknak, így közel tudnak repülni célpontjukhoz, és megsorozni őket plazmatorpedóikkal. Emiatt viszonylag kis létszámú vadász is sikeresen megtámadhat vele azonos súlycsoportban lévő nagyobb cirkáló- vagy csatahajóflottát. Nagyobb tömegben támadóerejük megnő. A vadászoknak három változata van: a Skorpió, a Vadász és a Raptor. Ez utóbbi típus nagyobb tűzereje mellett annyiban tér el társaitól, hogy refraktoros ionpajzsa van, így ellenáll a rombolók plazmavetőjének.

Rombolók

A rombolók a vadászok ellen kifejlesztett hajók, éppen ezért fontos, hogy cirkálóinkat és csatahajóinkat ilyenekkel védjük. Specialitásuk plazmavetőjük, ami ellen a vadászok refraktora nem véd, ionpajzsuk viszont hatékonyan hárítja a vadászok plazmatorpedóit. Hátrányuk, hogy a hagyományos hajókkal szemben gyengék, így vagy csak vadászflottákat támadjunk velük, vagy védjük őket cirkálókkal. Két méretben gyárthatók: Fregatt és Romboló.

Speciális hajók

Bár a fentiek közt is volt egy-két kiugró típus, a következőket be sem lehet sorolni a fenti kategóriákba. Az Anyahajó a cirkálók, vadászok és rombolók előnyeit egyesíti, ami nem meglepő, hiszen ezekből álló miniflottát hordoz, így mindegyik ellen a megfelelő típust tudja küldeni. Ezenkívül fejlett radarjánának köszönhetően látótávolsága kiemelkedő, 100 parsec.

A Koordinátor legénysége kiváló mérnökökből és kadétokból áll. Így ha egy ilyen hajó van a flottánkban, az jelentősen megnöveli kezdeményező készségünket, vagyis a csata során nagyobb eséllyel lesz mienk az első csapás (minden körben), ez pedig komoly előny tud lenni. A szervezettségnek köszönhetően a Koordinátorral egy flottában szolgáló hajók effektív tűzereje is megnő.

Az OHS-1-nek egy speciális nulla spinű Higgs-bozonokból álló pajzsa van, mely az egész flottára kiterjed. A pajzsra leadott lövések energiájának nagy része a generátor felé térül el, így a hajó, miközben megvédi társait, önmagát áldozza fel. Gyakran azonban az az egy-két kör előny is döntő lehet, amíg az ellenséges flotta az OH-pajzsot lövi, mi pedig sértetlenül támadhatunk vissza.

A Szonda szintén egy olyan hajó, melyet pajzsa különböztet meg a többitől. Csakhogy a Kirchhoff-pajzsnak nem a védelem, hanem a rejtőzködés a célja. Spektruma megegyezik a 2,725 Kelvines feketetest-sugárzással, így szinte tökéletesen beleolvad a kozmikus mikrohullámú háttérbe. Emiatt kizárólag bolygókról mérhető be, mert csak ott épülnek megfelelő teljesítményű radarok. Használata egyértelműen a felderítés, az ellenséges flották bemérése.

36 komment

Címkék: háború szimulátor űrhajó

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr33755557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shub-Niggurath 2008.11.07. 15:14:16

Kicsit kemény lett a Nemesis, egy darabnak nekiengedtem mindenből tizet, kivéve az extrákat (koor., osh, szonda) - és 100 kör alatt csak döntetlen..

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.07. 16:29:58

Szép! :) ... Elfelejtettünk megtárgyalni valamit! Lesz-e fosztogatás?

Látom hogy az ötletemet, miszerint legyen egy, az egész flottát védő pajzs, felhasználtad. És jól :D

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.11.08. 03:22:11

A Nemesis tényleg "csodafegyvernek" van szánva, ezért nagyon nehéz elpusztítani. Mivel 150-es a páncélja, vagy egy Nemesist kell ellene küldeni, vagy (nagyon) sokat olyan típusból, ahol van támadóerő növelő csoporthatás. Pl 12 Dreadnought-ot (100+11x5=155>150). Vagy 40 Raptor-t, amiknek így a támadóereje 75+39x2=153, de ez a sebzés csak akkor érvényesül, ha a flotta tapasztalt, ami megnöveli a pontosságot. Satöbbi. Az ilyen hajóknál amúgy mindig érdemes egy típusból sokat összetenni, és nem megosztani az erőnket több típus között, mert elvész az önerősítő hatás. Persze egy egynemű flotta meg sebezhető, ha olyan ellenféllel találkozik (mondjuk egy cirkálóflottát egy vadászflotta szétkap). De hát ez a taktikázás lényege. :-)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.11.08. 03:28:03

Eredetileg az volt a terv, hogy nem fosztogatás van, hanem ha levered egy bolygó védelmét, akkor elfoglalod, vagyis az eredeti tulajdonos elveszti. Ez persze azt is jelenti, hogy el tudod veszíteni az összes bolygódat, vagyis kiesel a játékból.

Egy másik lehetőség, hogy csak üres bolygókat lehet elfoglalni, a többit meg fosztogatni. Így mindenki megtarthatja a bolygóját, max néha (vagy gyakran) megsarcolnak. És ha feladod a harcot, és ott hagyod a játékot, akkor elfoglalhatóvá válik a bolygód.

Szerintetek melyik a jobb megoldás?

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.08. 08:29:46

Hát... Szerintem a második opció szóba se jöhet :)! Mert ez csak annyit jelent hogy a háborúzás kimaradna az életünkből! Pedig az fontooos...

A flottákról meg... Nemtudom hogy hogy van tervezve a seregirányítás, de lehetne beépíteni egy ilyen rendszert (Imperium galactica feelinggel :D ):

-Vannak a bolygóink. Azokon vannak (fejleszthető)radarállomások. A térképen látható hogy mekkora terepet tud átpásztázni a radar, és akármilyen egység átlépi, azt mi láthatjuk. (persze arról is tudunk hogy ha egy ellenséges flotta támadna meg, és rájuk is küldhetünk egy flottát.
-A mi flottáink is fel vannak szerelkezve radarállomással, persze ezek hordozhatóak ezért kisebb területet tudunk vele látni.
-A flottáid menüben rákattintva az egyik flottánkra, a flotta oldala jöün elő. Rajta van a :
-Hajók-állapotuk-felszereltségek
-Hova mennek
-Egy irányítópult (itt adjuk meg a koordinátákat, de a térképen is láthatóak a flottáink, és ott is irányíthatjuk egy egyszerű rákattintással majd oda kattintunk ahová akarjuk irányítani)

Még van ötletem, de amíg ezeket leírtam, elfelejtettem :( :D

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.11.08. 10:08:36

Szóval te az eredeti koncepcióra szavazol.

Majd írok egy külön posztot a háború konkrét menetéről is, de egyébként nagyjából szó szerint úgy működik, ahogy leírtad. :-) Röviden annyi kiegészítés, hogy egy flotta vagy valahol a nyílt űrben (deep space) van, vagy egy bolygó fölött állomásozik. Ha egy bolygót el akarsz foglalni, az ott állomásozó flottákat kell legyőznöd (meg ha a megtámadott észbekap, és van ideje, még visszahívhatja a többi flottáját is). Így az irányításnál vagy egy koordinátára küldöd a flottát (csapatmozgások, felderítés), vagy egy bolygóra (foglalás).

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.08. 13:10:25

Szóval szinte egy rugóra jár az agyunk :) Bíztató

jula 2008.11.08. 18:50:05

Minden bolygónak lehetne fejletlenebb lakossága ami védekezik, igy öket lehet farmolni mig el nem foglalja valaki, ami megszálással, vagy betelepitéssel lehetne, különböző elönyökkel.

Shub-Niggurath 2008.11.08. 20:34:25

Üdv!

Szeritem kéne bele a fosztogatós rész is, hogy lehessenek kisebb "határvillongások" - kalózkodás, fosztás, ilyesmi...
Mert ha csak elfoglalni lehet, akkor vagy el lehet foglalni már kis flottával az ellen bolygóit - és a kezdő játékosok könnyen kieshetnek.

Vagy csak nagy flottával - viszont akkor az elején elég sokáig nem lesznek háborúk, lévén nincs célja, amiért egymásnak eshetnének a játékosok.

Erről jut eszembe: noob-védelem lesz benne?
(Lényege, hogy a kezdő játékosokat nem lehet támadni bizonyos pontig vagy a regeléstől bizonyos ideig)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.11.09. 01:18:04

Újoncvédelem lesz mindenképp (hogy hány napig, az majd kiderül). Plusz a bolygók kiosztása a Galaxis magjától indul, és kifelé tart, így az újak a már belakott területek szélére kerülnek, vagyis kevésbé lesznek "útban".

Háborúzni akkor is érdemes lehet, ha nem foglalsz vele bolygót: növeli a flotta legénységének tapasztalatát és morálját (utóbbit csak győzelem esetén). De valamiféle foglalás nélküli fosztogatást ki lehet találni.

Shub-Niggurath 2008.11.09. 10:43:13

A magm részéről mindenképp támogatom a fosztás lehetőségét - bár egy játékban sem szoktam az aktív játékosokat fosztogatni, de sztem mindenképpen jó ha benne van;)

Lehet, hogy hülye kérdés, de azért nem fixen lesznek elhelyezve az új bolygók, ugye? Magyarán ha én vagyok az uccsó játékos, akkor nem feltétlen a mellettem lévő bolygóra jön a köv játékos, hanem egy terület valamelyik bolygójára.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.11.09. 13:21:56

A bolygók fixen el vannak helyezve (már most), lásd a képet itt:
zandagort.blog.hu/2008/10/30/galaxis_utikalauz_1
De persze a játékosok random lesznek elhelyezve, csak először inkább középre, aztán fokozatosan egyre kijjebb.

Shub-Niggurath 2008.11.11. 11:33:54

Ok. Köszi:)
A másodikra vonatkozott a kérdésem;)

pberci 2008.11.13. 15:07:45

Bár nem értek a programozásához a játéknak, így nem tudom, mennyi munkával jár, de azt akarom megkérdezni, lesznek-e bolygóvédelmi eszközök, illetve az űrbe előretolható védelmi vonal (ahogy a flották is tudnak lebegni az űrben)?

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.11.13. 16:17:03

Volt róla szó, egyszer valszeg lesznek is, de a mostani, első verzióba már nem férnek bele.

Dark anarhi 2008.11.27. 13:52:46

1. Lehessen elfoglani bollygót, de a főt (1. vagy amit kijelölsz) nem lehet!

2. A kezdővédelemnek 72 óra lenne az ideál...

3. Vaklami küldetés is lesz benne?
Ha lesz, olyan mint a travianba (az eleén segít és ad nyersit), vagy inkább DarkPirates(Elmehetsz a küldetést felvenni, egy bolygóra, ami mondja pl.: MENJ AZ XY bolygóra és ölj meg minden ott állomásozó embert!)

1.2.3. Na valami ilyesmi lesz?

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.11.27. 22:00:53

1. Lehet bolygót foglalni, lásd:
zandagort.blog.hu/2008/11/23/how_to_haboru
zandagort.blog.hu/2008/11/11/make_graph_not_war
Ha viszont nem lehet elfoglalni a fő bolygót, akkor elég hamar megtelik a Galaxis, és nem lesz hova terjedni.

2. Kezdővédelem lesz, a mikéntjét és hosszát még nem tudom. Vagy idő (pl 3 nap, amit mondasz) vagy mondjuk egy űrhajógyár felhúzása (+1 nap).

3. Ezen még nem agyaltam.

Dark Anarhi (törölt) 2008.11.28. 14:26:49

Szerintem majd a "Teljes verzióba" kéne

kami34 2008.12.20. 00:00:26

Szerintem az űrhajógyár felhúzása +1 nap kitűnő ötlet!
Ne vegyük el az olyan játékosok kedvét a játéktól akiknek nincs idejük "állandóan" a gép előtt ülni, de szeretnek játszani!

Vulpion 2008.12.29. 16:20:58

Sajnos annak idején, mikor a hajókat ki kellett dolgozni, nem voltam még tesztelő, de azóta összegyűlt pár tapasztalat, ami alapján az alapkoncepció megtartásával, de egy új hajócsomagot javasolnék. (azaz a mostaniak egy részének megváltoztatását, illetve pár új típus bevezetését tartom jó ötletnek, továbbá bevezetni a K+F-et a dologba).
Mivel mind leprogramozni, mind a konkrét javaslatot kidolgozni nagy meló, ezért elöljáróban szeretném megkérdezni, hogy érdemes belekezdenem a kidolgozásba? Elképzelhetőnek tartasz egy komolyabb módosítást is a hajóadatokban, Cucu?

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.12.30. 07:58:03

Hát, per pillanat nem igazán. :-) Amúgy is, előbb várjuk meg a TE/VE-növelés lekorlátozását, hogy úgy milyen lesz. K+F meg most is van, csak a felgyorsítás miatt nagyon hamar elérhetővé vált az összes típus, így ez nem érződik/dött.

Vulpion 2008.12.30. 14:12:22

A csataképlet nem nagyon működik. 500 fulguron (550 VÉ!!!) most sebzett 27 könnyűcirka 800 valahány ÉP-t. A képlet szerint egyetlen HP-nyi sérülést se kellett volna okozzanak még 1,000 korr. tényező esetén se. Mintha egyszerűen 27*35-öt sebeztek volna rajtam, pontosságra, korrekcióra, véderőre meg minden ilyesmire fittyet hányva.

Vulpion 2008.12.30. 14:18:12

Helyesbítek, a korrekciós tényezőt beleveszi. A VÉ-t viszont masszívan nullának tekinti minden esetben, és már nem először szaladok bele ebbe a problémába. A másik, hogy az első körben, amikor támadtam, egyáltalán nem sebeztem az ellenséges flottán.

Még egyszer mondom, 500 fulgur vs. 27 könnyűcirka volt, és 8 fulguromba került leaprítani, holott a csataszámoló és a józan ész is azt mondaná, hogy itt ÉP-t se szabadott volna veszítenem, nemhogy hajót.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.12.30. 17:49:11

Hát, visszatekertem a log-ot, és lefuttattam újra a csatát, ahogy az valójában történt.
Eszerint az első összecsapásban kipurcant az ő 27 (2700 HP) könnyűcirkálója, és a te 500 (49917 HP) fulgurodnak semmi baja nem történt! A "Kommandó" nevű flottád csatájáról van szó. Nem lehet, hogy valamivel összekeverted?

Vulpion 2008.12.30. 18:20:28

Nos, második körben szétszedtem, első körben viszont kilőtte nyolc fulguromat, miközben én nem tüzeltem rá. Ugyanilyen érdekes eset történt a minap, amikor 30 skorpió bealázta a nemesisemet (ugye 50 körüli TÉ vs. 150 VÉ), és még sorolhatnám, csak sajna már én sem emlékszem mindenre. Mintha a logodban kicsit más lenne, mint a valóságban.

A mostani esetről:

kepfeltoltes.hu/view/081230/kommandobug_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A csata előtt 500, ép Fulgurom volt, a csata óta nem keveredtem harcba, nem pakolásztam hajókat meg ilyesmi.

Vulpion 2008.12.30. 18:24:19

Helyesbítek, tényleg volt 83 ÉP híja. Ennek ellenére eltűnt valahol közel 800 ÉP-nyi Fulgur, és kaptam az ütközet a logod szerint meg nem történt első köréért 1 TP-t, ebben gondolom egyetértünk.:)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.12.30. 18:32:18

Azt ugye tudod, hogy _jelenleg_ nem küld a rendszer csatajelentést? Vagyis csak arról értesülsz, ha kilősz egy teljes flottát, vagy a tieddel történik ez. Szóval könnyen előfordulhat, hogy valaki más elszállt a flottád mellett, volt egy-két összecsapás, amiben lesérültél 8 hajót.

Vulpion 2008.12.30. 18:51:56

Tudom, hogy nem küld. Viszont van egy olyan "rossz" szokásom, hogy csapódás előtt és utána a csata minden köre után ellenőrzöm a flottám állapotát éppen azért, mert történt már nem egy megmagyarázhatatlan kimenetelű csatám. 100%-ra mondhatom neked, hogy NEM keveredtem harcba útközben, és a közelben sem volt csata.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.12.30. 20:05:22

Úgy tűnik, ez egyelőre megmarad a rejtély kategóriában :-), nyomát se találni más csatának, a HP meg csak nem akar lemenni 49917-ről 49134-re...

aza99 2009.01.25. 10:49:48

Mikor indul a jatek?

akos 999 2009.01.25. 12:09:30

Február vége van betervezve.

laci4321 2009.06.24. 13:00:00

Valami furcsaság van a csataszimulátorral, amit nem értek. Mindenütt az van írva, hogy az OHS szonda semmisül meg elsőként a csatában, mert az bevédi a többit és feláldozza magát. A csataszimulátorban már jó pár csatát lefuttattam és mindig az OHS szonda hal meg utoljára, ha meghal egyáltalán, mert inkább meghal az összes egység előtte és az meg épen marad. Akkor most mi van?

Ja és még valami. Beírtam ugyancsak a csataszimulátorba ezt:

Támadó: 100 interceptor, 100 fulgur, 100 raptor

védő: 10 nemesis, 10 OHS-1.

A nemesis mind meghal, az OHS-ből meg egy se. Támadó mind halott. Aztán ha védőhöz beírok még +10 Dreadnought-ot, akkor az eredmény ugyanez. Nemesis mind a 10 meghal, OHS-ből semennyi sem hal meg, ahogyan a Dreadnought is sértetlen. Támadó mind halott. Olyan, mintha a Dreadnought ott sem lenne. Szellem? Vagy mi? Pedig azért igen csak erős egy hajó.

Lehet, hogy a csataszimulátor hibás?
Vagy a valódi csatákban is ez megy? Mert akkor szerintem gond van.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.06.27. 21:50:20

@laci4321: Valamit elnézhettél. Beírom azt, amit te, és egy kör után ez marad:
támadó: 94,60 IC, 95,83 FU, 95,00 RA
védő: 10 Nemesis
Vagyis az összes OHS rendeltetésének megfelelően elpatkolt.

laci4321 2009.06.28. 12:48:28

@cu2: Különös. Most valóban ezt írja. Nem tudom akkor. Lehet tényleg elnéztem.

Viszont a 2. variációt is ismét beírtam. A 10 Dreadnought meghal. Most is olyan, mintha ott sem lenne. Támadó és védő ugyanannyi veszteség.

laci4321 2009.06.28. 12:49:09

Csupán a miértre vagyok kíváncsi. Mert nem értem.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.07.01. 15:41:28

@laci4321: Az a 10 DN olyan kevés elsősorban a Raptorokkal szemben (ilyen mennyiségben 150-es TE, amiből levonva a 80-as VE-t, 70 sebzés jön ki fejenként, ami 100 Raptor-ra 70 hajót jelent), hogy labdába se tudnak rúgni.
süti beállítások módosítása