Megszülettek a végleges hajóparaméterek és árak:
Gen | Csoport | Típus | TE | TE+ | VE | VE+ | Jó | Rossz | Kezd | Pont | Seb | Lát | Rejt | KP | érték |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cirkáló | Könnyűcirkáló | 35 | 10 | 1 | ro | va | 10 | 15 | 3 | 30 | 0 | 0 | 1,00 | |
1 | Vadász | Skorpió | 35 | 1 | 10 | ci | ro,ah | 10 | 10 | 4 | 30 | 0 | 0 | 1,30 | |
1 | Romboló | Fregatt | 35 | 10 | va | ci | 10 | 15 | 4 | 30 | 0 | 0 | 1,12 | ||
2 | Cirkáló | Cirkáló | 55 | 25 | 1 | ro | va | 20 | 25 | 6 | 40 | 0 | 2000 | 3,49 | |
2 | Vadász | Vadász | 55 | 1 | 25 | ci | ro,ah | 20 | 20 | 7 | 40 | 0 | 2500 | 4,56 | |
2 | Romboló | Romboló | 55 | 25 | va | ci | 20 | 25 | 8 | 40 | 0 | 2500 | 4,12 | ||
2 | Csatacirkáló | Interceptor | 55 | 2 | 25 | 1 | ro | va | 40 | 20 | 20 | 40 | 0 | 5000 | 5,57 |
2 | Csatacirkáló | Csatacirkáló | 65 | 2 | 45 | ro | va | 20 | 20 | 6 | 40 | 0 | 5000 | 8,11 | |
2 | Csatahajó | Csatahajó | 75 | 3 | 55 | ro | va | 20 | 40 | 4 | 50 | 0 | 5000 | 12,95 | |
3 | Speciális | Szonda | 0 | 0 | - | - | 40 | 30 | 20 | 500 | 250 | 25000 | 3,00 | ||
3 | Speciális | Koordinátor | 30 | 5* | 20 | ro | va | 150 | 30 | 12 | 40 | 0 | 20000 | 4,19 | |
3 | Speciális | OHS-1 | 30 | 300 | 5* | - | - | 40 | 30 | 12 | 40 | 20 | 30000 | 4,62 | |
3 | Cirkáló | Nehézcirkáló | 85 | 60 | ro,ah | va | 40 | 30 | 12 | 50 | 0 | 50000 | 6,00 | ||
3 | Cirkáló | Fulgur | 90 | 50 | 1 | ro | va | 80 | 30 | 40 | 50 | 150 | 50000 | 14,17 | |
3 | Speciális | Anyahajó | 90 | 70 | va | - | 60 | 30 | 12 | 100 | 0 | 55000 | 8,55 | ||
3 | Vadász | Raptor | 85 | 2 | 60 | ci | ro,ah | 40 | 25 | 12 | 50 | 10 | 55000 | 12,33 | |
3 | Csatahajó | Dreadnought | 153 | 5 | 90 | ro | va | 40 | 80 | 12 | 80 | 0 | 50000 | 26,38 | |
3 | Csatahajó | Nemesis | 250 | 200 | - | - | 60 | 100 | 12 | 80 | 0 | 160000 | 85,51 |
Az egyes oszlopok: generáció, típuscsoport, típus, alap támadóerő, támadóerő növekmény, alap védőerő, védőerő növekmény, mi ellen jó, mi ellen rossz, kezdeményező készség, pontosság, sebesség, látótávolság, rejtőzés, kutatási igény (összesen, minden témában), egyenérték (a gyártási költség ezzel arányos). A jó/rossznál: ci = cirkáló, csatacirkáló, csatahajó, va = vadász, ro = romboló, ah = anyahajó.
És újra összefoglalva/kiegészítve/javítva a csatákkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalók:
- A hajóknak alapvetően három generációja van (3, 6, 9 hajóval). Ezek tűzerőben, sebességben, kutatási igényben jobban szétválnak, mint korábban. A tűzerőmegosztásnál minden hajó előnyben részesíti a vele egy generációs hajókat, vagyis kevésbé lehet a kicsiket élő pajzsként használni.
- Sebesség: az új generációkkal újabb távolságba lehet eljutni (mivel a morál folyamatosan csökken, a sebesség egyben a hatótávolságot is meghatározza), az azonos generációba tartozó hajók pedig azonos sebességűek, hogy lehessen velük együtt harcolni. Ez alól a kivételek: Fregatt és Romboló (a kő-papír-olló másik két tagja önerősítő, cserébe ez gyorsabb), Interceptor (ez a Fulgur második generációs verziója), Csatahajó (az egyik legerősebb hajó, cserébe lassú), Szonda (a felderítő funkció miatt gyorsabb), Fulgur (a klasszikus távolsági csapásmérő hajó).
- Kő-papír-olló: van az alap típus (cirkálók, csatacirkálók, csatahajók), ez ellen kifejleszve a vadászok, ez ellen pedig a rombolók. Az Anyahajó egy speciális romboló, ami ellen csak a Nehézcirkáló kiemelten jó (szemben a klasszikus rombolókkal, amikkel szemben minden cirkálótípus).
- A Könnyűcirkáló és Cirkáló kapott egy kis védőerő-növekményt, ellensúlyozandó a Skorpió és Vadász támadóerő-növekményét.
- A Dreadnought fel lett erősítve, hogy a Nemesis ellen be lehessen vetni.
- A Szonda és a Fulgur rejtőzése jelentősen megnőtt.
- Támadó- és védőerő-növekmény (TE+/VE+): nem 1, hanem 10 hajónként nő a megadott mértékben. Mivel eleve kisebb flották várhatók (a bolygók eltartóképességének csökkenése miatt), ezért nem lesz minden flottában eleve kimaxolva a támadó- és védőerő.
Az új csataképlet:
sebzés = min{támadó HP; 100000*gyök(támadó HP/100000)}/100 *
tűzerőmegosztás *
(korrekciós tényező * támadóerő * affinitás - védőerő)
ahol
korrekciós tényező = R[min{pontosság+tapasztalat;100}/100 ; 1] *
gyök(morál/100)
(ahol R[x;y] x és y közötti véletlen szám)
Magyarázat:
- Egyszerre típusonként csak a hajók egy része tud támadni. 1000 hajóig az összes, afölött fokozatosan egyre kisebb százalék (lásd gyökös képlet). Így nagyobb flották esetén tovább tart egy csata, és ami a lényeg, hogy mivel körönként sorsolódik ki, hogy a két flottából melyik tüzel előbb, ezért a kezdeményezésnek megnő a szerepe. Hiszen a nagyobb átlagos kezdeményezőképességgel rendelkező flotta várhatóan gyakrabban tüzel elsőként. És ez több körön keresztül már jelentős előny lehet.
- A tűzerőmegosztásba az affinitás mellett most már a generáció is beleszámít, vagyis minden hajó a saját generációját preferálja, és azokat a típusokat, amikkel szemben különösen erős.
- Pontosság és tapasztalat: ha mindkettő 0, akkor 0 és 100% közötti a találati arány. Ahogy nő mindkettő (a pontosság a hajótípus, a tapasztalat a flotta előéletének a függvénye) úgy nő a találati arány is.
- Morál: megszűnik a dezertálás, helyette a morál sokkal közvetlenebbül hat a sebzésre. 0%-os morál esetén 0-ra megy le a sebzés, mert a lázadó matrózok nem hajlandók harcolni. Egy ilyen flottával annyit lehet tenni, hogy megpróbálod kimenekíteni a legközelebbi űrkikötőbe, ahol idővel helyreáll a morál. Azért van a morál gyöke az új csataképletben, hogy kisebb morálcsökkenés esetén még ne legyen olyan drasztikus ennek a hatása.
Utolsó kommentek