Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

A végleges hajóparaméterek

2010.04.26. 17:00 cu2

Megszülettek a végleges hajóparaméterek és árak:

GenCsoportTípusTETE+VEVE+RosszKezdPontSebLátRejtKPérték
1CirkálóKönnyűcirkáló35101rova1015330001,00
1VadászSkorpió35110ciro,ah1010430001,30
1RombolóFregatt3510vaci1015430001,12
2CirkálóCirkáló55251rova2025640020003,49
2VadászVadász55125ciro,ah2020740025004,56
2RombolóRomboló5525vaci2025840025004,12
2CsatacirkálóInterceptor552251rova40202040050005,57
2CsatacirkálóCsatacirkáló65245rova2020640050008,11
2CsatahajóCsatahajó75355rova20404500500012,95
3SpeciálisSzonda00--403020500250250003,00
3SpeciálisKoordinátor305*20rova1503012400200004,19
3SpeciálisOHS-1303005*--4030124020300004,62
3CirkálóNehézcirkáló8560ro,ahva403012500500006,00
3CirkálóFulgur90501rova803040501505000014,17
3SpeciálisAnyahajó9070va-6030121000550008,55
3VadászRaptor85260ciro,ah40251250105500012,33
3CsatahajóDreadnought153590rova4080128005000026,38
3CsatahajóNemesis250200--601001280016000085,51

Az egyes oszlopok: generáció, típuscsoport, típus, alap támadóerő, támadóerő növekmény, alap védőerő, védőerő növekmény, mi ellen jó, mi ellen rossz, kezdeményező készség, pontosság, sebesség, látótávolság, rejtőzés, kutatási igény (összesen, minden témában), egyenérték (a gyártási költség ezzel arányos). A jó/rossznál: ci = cirkáló, csatacirkáló, csatahajó, va = vadász, ro = romboló, ah = anyahajó.

És újra összefoglalva/kiegészítve/javítva a csatákkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalók:

  • A hajóknak alapvetően három generációja van (3, 6, 9 hajóval). Ezek tűzerőben, sebességben, kutatási igényben jobban szétválnak, mint korábban. A tűzerőmegosztásnál minden hajó előnyben részesíti a vele egy generációs hajókat, vagyis kevésbé lehet a kicsiket élő pajzsként használni.
  • Sebesség: az új generációkkal újabb távolságba lehet eljutni (mivel a morál folyamatosan csökken, a sebesség egyben a hatótávolságot is meghatározza), az azonos generációba tartozó hajók pedig azonos sebességűek, hogy lehessen velük együtt harcolni. Ez alól a kivételek: Fregatt és Romboló (a kő-papír-olló másik két tagja önerősítő, cserébe ez gyorsabb), Interceptor (ez a Fulgur második generációs verziója), Csatahajó (az egyik legerősebb hajó, cserébe lassú), Szonda (a felderítő funkció miatt gyorsabb), Fulgur (a klasszikus távolsági csapásmérő hajó).
  • Kő-papír-olló: van az alap típus (cirkálók, csatacirkálók, csatahajók), ez ellen kifejleszve a vadászok, ez ellen pedig a rombolók. Az Anyahajó egy speciális romboló, ami ellen csak a Nehézcirkáló kiemelten jó (szemben a klasszikus rombolókkal, amikkel szemben minden cirkálótípus).
  • A Könnyűcirkáló és Cirkáló kapott egy kis védőerő-növekményt, ellensúlyozandó a Skorpió és Vadász támadóerő-növekményét.
  • A Dreadnought fel lett erősítve, hogy a Nemesis ellen be lehessen vetni.
  • A Szonda és a Fulgur rejtőzése jelentősen megnőtt.
  • Támadó- és védőerő-növekmény (TE+/VE+): nem 1, hanem 10 hajónként nő a megadott mértékben. Mivel eleve kisebb flották várhatók (a bolygók eltartóképességének csökkenése miatt), ezért nem lesz minden flottában eleve kimaxolva a támadó- és védőerő.

Az új csataképlet:
sebzés = min{támadó HP; 100000*gyök(támadó HP/100000)}/100 *
tűzerőmegosztás *
(korrekciós tényező * támadóerő * affinitás - védőerő)
ahol
korrekciós tényező = R[min{pontosság+tapasztalat;100}/100 ; 1] *
gyök(morál/100)
(ahol R[x;y] x és y közötti véletlen szám)

Magyarázat:

  • Egyszerre típusonként csak a hajók egy része tud támadni. 1000 hajóig az összes, afölött fokozatosan egyre kisebb százalék (lásd gyökös képlet). Így nagyobb flották esetén tovább tart egy csata, és ami a lényeg, hogy mivel körönként sorsolódik ki, hogy a két flottából melyik tüzel előbb, ezért a kezdeményezésnek megnő a szerepe. Hiszen a nagyobb átlagos kezdeményezőképességgel rendelkező flotta várhatóan gyakrabban tüzel elsőként. És ez több körön keresztül már jelentős előny lehet.
  • A tűzerőmegosztásba az affinitás mellett most már a generáció is beleszámít, vagyis minden hajó a saját generációját preferálja, és azokat a típusokat, amikkel szemben különösen erős.
  • Pontosság és tapasztalat: ha mindkettő 0, akkor 0 és 100% közötti a találati arány. Ahogy nő mindkettő (a pontosság a hajótípus, a tapasztalat a flotta előéletének a függvénye) úgy nő a találati arány is.
  • Morál: megszűnik a dezertálás, helyette a morál sokkal közvetlenebbül hat a sebzésre. 0%-os morál esetén 0-ra megy le a sebzés, mert a lázadó matrózok nem hajlandók harcolni. Egy ilyen flottával annyit lehet tenni, hogy megpróbálod kimenekíteni a legközelebbi űrkikötőbe, ahol idővel helyreáll a morál. Azért van a morál gyöke az új csataképletben, hogy kisebb morálcsökkenés esetén még ne legyen olyan drasztikus ennek a hatása.

11 komment

Címkék: űrhajó változások s2

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr671953169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-SIR- 2010.04.26. 19:46:53

Csak 1 kérdésem lenne.
A szimulátorba és a help-be be vannak téve a változások?

Zandagort egy rajongója 2010.04.26. 20:31:48

Grat cucu!
Nekem nagyon tetszenek a változtatások.:)
Főleg az tetszik, hogy mostmár a Nehézcirkálót is érdemes gyártani, mivel már nem jobb mindenben nála a Fulgur!
És látom a DN sebzése is felkerült 150 fölé, ahogyan azt javasolták...

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.04.26. 20:31:52

nézd meg:P
hülyeség és baromság szerintem ez az egyszerre 1000-el lövök dolog. szerintem a régi ezesetben jobb volt a hajó affinitással nincs probléma

Zandagort egy rajongója 2010.04.26. 20:35:08

Tévedsz Teuton!

cu2 · zandagort.blog.hu/ 2010.04.08. 21:01:26
Bocs, rosszul fogalmaztam, de a képlet jó. :-) 1000 hajóból egy időben 1000 tüzel. 10ezerből 3100, 100ezerből 10ezer, satöbbi...

Csaba222 2010.04.26. 20:45:21

Hi szövegeltem a twitter en! Help remélem még ma este megjön a 30 nap.

Jól látom a Szonda lassabb mint a Fulgur! Hát ha én lennék a mérnők akkor elásnám magam. Ha én lennék a tábornok kivégeztetném a mérnököt :)
Rakjanak már egy Fulgur hajtómű elé egy szondát. Esetleg 2 Fulgur elé dobják ki a fegyvereket hogy 80 tempót elérjen.

Spiritmonger 2010.04.27. 01:10:40

ez a morál még mindig nem jó

ha le van csökkenve, akkor csak a kikötőbe tudjon menni, mert csata közben nem fogja megtagadni a tűzparancsot, ugyanis a matróz, még a legelfajzottabb is tudja, hogy csak úgy élhet túl, ha megöli az ellenséget és utána, amikor csak a saját egységek a túlélők, veszteségekre hivatkozva visszavonul

Mezfin 2010.04.27. 07:18:40

@Spiritmonger: Ha jól láttam ez így is van, csak a kikötőbe fog menni. Mondjuk én visszatenném a dezertálást az alacsony morálnál sokkal reálisabb, mint hogy bemegyünk a kikötőbe és iszunk 1-2 kört aztán uzsgyi vissza harcolni. Ez olyan orosz harci morál jellegű..

Spiritmonger 2010.04.27. 11:00:03

@Mezfin: dezertálni csak akkor tudsz, ha épp nem vagy csatában, mert ha nem lősz, akkor a maradék esélyed is elveszted

Mezfin 2010.04.27. 11:28:11

@Spiritmonger: Ezt nem írnám alá. ha tele a gatyám 0 morál, biztos hogy a lősz az utolsó ami érdekel, az első az, hogy el innen.

De sajna jelenleg nincs ilyen, pedig a Morál és ebből a menekülés/dezertálás rész az ami általában eldöntötte a csatákat a valóságban. Ha most valaki jön hogy technika is számít, igen számít, remekül hat a morálra!

Spiritmonger 2010.04.27. 13:03:57

cucu, mi a fax ez az állandó 500 internal server error?

nagyon idegesítő!

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.04.27. 14:09:43

@Spiritmonger: Utánanézek. Addig is lesz egy reboot.
süti beállítások módosítása