Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Nyersanyagok és feltárásuk

2008.12.15. 21:54 cu2

Ezen az ábrán van négy szürkével jelölt erőforrás: nyers kő, nyers homok, titánérc, uránérc. Ezeknek van néhány speciális tulajdonsága, amik mind abból következnek, hogy ezek a kibányászatalan, még a földben lévő természeti erőforrások (és amik csak most lettek rendesen implementálva).

Először is, nem lehet őket szállítani, nem lehet velük kereskedni, és nem lehet ellenséges bolygókról fosztogatással ellopni. Hiszen előbb ki kell bányászni őket.

Másodszor, a rájuk épülő kitermelés nevű iparág nem csak kibányássza ezeket a nyersanyagokat, hanem fel is dolgozza őket. Ennek oka, hogy mivel úgyis csak egyféleképp használhatók fel, egyszerűbb összevonni a két termelési szintet.

Harmadszor, a kijelzett készlet a feltárt lelőhelyeket mutatja. Vagyis nem azt, hogy mennyi van a bolygón, hanem hogy mennyi ismert és elérhető közvetlenül bányászat céljából. Feltárást végezni kétféleképp lehet. Ha nem teszünk külön erőfeszítést ezügyben, akkor a körönként magától feltáródik egy kevés új anyag (kő, homok, titán 100 tonna, urán 1 tonna). Ha viszont a kutatóinkat ráállítjuk egy adott nyersanyagra (az uránérc jelenleg nem elérhető), akkor körönként kőből, homokból, titánból 2000, uránból 20 tonnát lehet feltárni. (A konkrét számok még változhatnak.) Több kutatóintézettel többet tárhatunk fel (persze ehhez kell képzett munkaerő, vagyis város).

Negyedszer, mindegyik nyersanyag valamelyik osztályú bolygókon különösen nagy mennyiségben fordul elő. Ez azt jelenti, hogy a kezdőkészlet, és a körönkénti feltárás is duplája az alapbeállításnak.

12 komment

Címkék: kutatás gazdaság erőforrás

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr66825071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos 999 2008.12.15. 22:58:40

Na végre! Ez nagyon kellett már a játéknak, végre megint beindul a fejlesztési verseny. Sokadjára is gratula, egyre jobb és jobb lesz a játék. Csak hogy kérdezzek is valamit bekerülnek a védelmi épületek még a béta verzióban, vagy ezzel várni kell a teljesig?

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.12.16. 18:23:52

Öhm, mikor volt szó arról, hogy a teljes verzióban lesznek védelmi épületek? :-)

Amúgy ha egy flottát állomásoztatsz, az védelmi "épületként" viselkedik, vagyis a támadó flottának le kell győznie, mielőtt kifoszthatja/elfoglalhatja a bolygót.

akos 999 2008.12.16. 18:42:13

@nandoo: Hmm, én eddig abszolút "humánus" háborúban gondolkodtam, ahol a csatákat letudják az űrben, és a bolygókat békén hagyják. :-) Vagyis a bolygókat a fölötte állomásozó flották védik. Persze nem zárkózom el semmi elől...

Az az igazság, hogy ha el akarunk készülni a játékkal valaha, de legalább időre, vagy legalább minimális csúszással, akkor muszáj határokat szabni. Úgyhogy azt mondanám, hogy a játék első verziójában marad a tisztán űrháború, és ha lesz rá igény, akkor egy későbbi, második verzióba belekerülhetnek a most kimaradó ötletek.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.12.16. 18:53:23

Igen, "második verzióba". A béta a nulladik, a teljes az első. És ha jól alakulnak a dolgok, lehet majd második. Ne legyünk telhetetlenek! :-)

akos 999 2008.12.16. 19:01:49

Pont itt volt róla szó: :D

zandagort.blog.hu/2008/09/21/tervezz_urhajot#comments

Azért lenne jó a bolygókra rakható védelmi rendszer mert most a hadseregek teljes egészében felhasználhatóak támadásra. Ha így két játékos egymásnak esik akkor szinte minden esetben az egyik pusztulásával érne véget a háború, mert miután a flották közötti csata lezajlott (és nem döntetlen lett az eredmény) semmi akadálya annak hogy a győztes akár az 1-2 túlélő hajójával lerohanja a másikat.

Ellenben ha kialakítunk 1 olyan koncepciót ahol az erődök drágák de alacsony a fenntartási költségük, a hajók pedig olcsók de magas fenntartási költségűek akkor érdemes lenne hosszútávon minden bolygót erődökkel védeni és emellett egy kisebb flottát fönntartani. Ha így kezdenek el háborúzni, a flották ugyanúgy leirtják egymást és a győztes megkapja az 1-2 bolygóját jutalmul, de a különbség hogy itt a vesztesnek, nem tudják lerohanni az összes bolygóját csak néhányat, és viszonylag hamar talpra áll mert a flották gyártási költsége olcsó. (Mire a győztes visszaépíti az ostromokban lesérült flottáját, addigra a vesztes is meg tudja ugyanezt tenni.) Így a háború sokkal játékos barátabb. És egy vesztes csatába sem lehet belebukni.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.12.26. 17:17:48

Mondjuk amit írsz, ahhoz nem csak bolygóvédelem kell, mint újdonság, hanem fenntartási költség is a flottákhoz, szóval ez még nagyobb fejlesztés. :-)

Egyébként meg, ha az ember előrelátó, nem küldi el az összes flottáját támadni, hanem hagy védőket is. Nem?

akos 999 2008.12.26. 22:30:42

Igen, de úgy értettem hogy ha már a főbb csaták lezajlottak és a nem maradt számottevő védelem a támadókhoz képest.

akos 999 2008.12.26. 22:34:49

Jó hogy visszatértél, páran már hiányoltak :)

Boldog karácsonyt így utólag neked és mindenki másnak is!

Karácsonykor chateltünk 1 jót Vulpionnal és összejött néhány (oldalnyi) ötlet, majd megírom ha lesz rá lélekenergiám :D

Vulpion 2008.12.27. 11:03:07

Üdv újra itt!:)

Na akkor néhány javaslat tőlem is, ami azóta jutott eszembe.

Először is, energia: lehet, hogy a környezetszennyezés bevezetése után másképp lesz, de per pillanat csak a következő erőműveket éri meg építeni: eleinte bioetanol, később fúziós, SPS (E bolygókon még geotermikus, HDR), esetleg atom, de már az is necces. A többi gyakorlatilag hiába van ott, ezen nem ártana változtatni.

Másodszor, nyersanyagok: ha már atomenergia, jó lenne uránkutatót is bevezetni a játékba (apropó, uránkutató: Cucu, megkaptad a játékbeli leveleimet a javaslatokkal?).

Harmadszor, kaja: szerintem célszerű lenne átgondolni a húsüzemek működését, mert pofátlanul sok inputért cserébe feleannyi outputot adnak, mint egy vegagyár, ráadásul alig néhány húsüzemet bír el egy ökoszisztéma.

Negyedszer, megint kaja: szerintem célszerű lenne élelmezésügyi K+F-et bevezetni és magas szinten új táplálékforrásokat adni, pl. 500 KP után a mediterránon nyulat vagy mókust, 1000 KP után a másikat, stb.

Ötödször, ökoszisztéma: láthatóan minden bolygón más az ökoszisztéma, és ebbe belenyúlni a kajagyárakon kívül nincs más mód. Namost ami pl. a mediterrán bolygón a macchiát illeti, az általában túlontúl sok, kajagyár pedig nincs belőle (csekély biológiai ismereteim fényében azt mondom, ne is legyen semmilyen tudományos fejlettségi szinten), viszont talán jól jönne egy olyan opció, hogy macchiából vagy pl. fűből bioetanol! Ezzel termelnénk energiát és a macchia is irtható lenne. Ugyanilyen alapon az elszaporodott csúcsragadozók levadászását is meg lehetne oldani egy "vadászházzal", cserébe lehetne kapni mondjuk egy kevés "műanyagot" (enyv), szenet (csontszén, hússzén), vagy kaját (nem sokat, mert elsődleges cél itt nem az élelmezés). Ezzel sokat segítenél azokon a játékosokon, akik tényleg törődnek a bolygójukkal és szeretnék kihozni belőle a legtöbbet. Ráadásul ha reálisan megnézzük, az emberi természet is ilyen: ha pl. sok a macchia, talál módot a ritkítására. Találjunk hát mi is!:)

Vulpion 2008.12.27. 11:04:46

Helyesbítek, az ökoszisztémába belenyúlni kajagyárakon, bioetanol erőműveken és fűrészmalmokon kívül nincs más mód. Ez lemaradt.:P

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.12.28. 02:21:25

Megkaptam, igen, csak még nem volt érkezésem reagálni. De fogok. Ahogy majd ezekre is.

Most csak gyorsan párat:
- Uránkutatás lesz.
- Hús, nyúl: lesz némi módosítás, de azért:
zandagort.blog.hu/2008/12/26/faq_miert_olyan_az_elelmiszeripar_amilyen
- Ökokontroll: nem feltétlenül kell az emberi természet minden részének "alájátszani". :-) Pl a csúcsragadozók kiirtásának:
zandagort.blog.hu/2008/12/01/faq_mik_ezek_a_haszontalan_allatok

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.02.21. 14:41:48

Na most már lehet uránércet is feltárni.
süti beállítások módosítása