Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Cylonnal

2012.06.18. 16:21 cu2

Hány éves vagy?

24.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Informatikus vagyok, mellette még egyetemre járok.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

A bitfeldolgozo.hu-t valamilyen keresés folytán kidobta a google és megnéztem a futó projekteket. Véletlenül felfedeztem a játékot és mivel akkor éppen mással nem játszottam, regisztráltam. Azóta sem tudom igazán abbahagyni, pedig próbáltam már. :P

Mióta játszol?

Az első szerveren regisztráltam, ahol még nagyjából 2 hónap volt a szerver végéig. Ez arra nem volt elég, hogy komoly gazdaságom legyen, de nagyjából kiismerhettem a játék alapjait és elkezdődhetett a szenvedély. :D

Miért pont az OPNI-ban játszol?

Ez még az s1-re vezethető vissza, ahol a Magánuniverzumba kerültem. A társaság hamar befogadott, a mai napig tartó barátságok szövődtek. Eddig minden általam elkezdett szerveren oda mentem, ahol voltak ismerősök (ahogy telt az idő, úgy a barátok barátait is sikerült jobban megismerni, így szélesedett a lehetőségek palettája, ahol ismertem embereket. Akik ismernek, azok tudják, hogy én egyátalán nem harcolok, így mindig olyan szövetséget kell keresnem, ahol elnézik ezt a hiányosságomat.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Bevallom, sci-fi könyvet még sosem olvastam. Filmek közül rengeteget tudnék említeni, de a Csillagkapu szériák, a Battlestar Galactica és a Firefly volt a három favorit. Sci-fi játéknak meg itt a zandagort. :D

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Hogy minden szerver picit más. Mivel én csak a gazdaságommal foglalkoztam mindig, ezért a szerverek végére picit monotonná válik az egész, ráadásul beleégnek az ember agyába az építési képletek is. Azt szeretem benne, hogy minden szerver elején újra kell tanulni pár dolgot, amitől esetleg az egész építési szerkezet, amit eddig használtam megváltozik (pl. egy másik bolygón jobban megéri valamit gyártani, amit korábban mondjuk az A-n gyártottam, vagy a bolygókutatás bevezetése nekem nagyon tetszett).

Mi tetszik legkevésbé?

Nekem picit rövid a szerver. Igaz, hogy minél több az erős játékos, annál esélytelenebb felzárkózni egy kezdő, vagy újrakezdő, viszont jelenleg pl. igazából nincs idő arra a szintre eljutni, hogy tömegesen foglaljuk a 10M-es bolygókat, ami azt jelenti, hogy a 10M-es bolygónak nincs is értelme, hogy van. A katonáknak lehet egy cél, hogy leütnek egyet, de sok haszon nem szármatik belőle, mert maximum pár ember engedheti meg magának, azt is a végére.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Szerintem ilyet nem tudnék mondani. Sok emlékem és történetem van, de szerintem nem olyan érdekesek, hogy publikáljuk is. :D

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Sajnos az utóbbi időben elég kevés az időm és bár nem törlök, mert nem tudom abbahagyni, de nem igazán tudok játszani. Maximum 10 percet, ha fenn tudok tölteni. Remélem a következő szerver jobban alakul időm szempontjából. De ha az eddigi szerverek átlagát nézzük, akkor kb. 1-1,5 órát mondanék.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

A bolygóimat mióta cylon néven játszom, a Battlestar Galactica kolóniáiról nevezem el.

Melyik a kedvenc hajód?

A Fulgur, mert picit pörgősebb, ha távoli bolygót akarok foglalni.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

Dark Ancient néven kezdtem a játékot, aztán valamiért váltottam cylon-ra. Hogy miért, azt már nem tudnám megmondani. :P

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Én békésen fejlődő játékos vagyok, egyátalán nem veszek részt katonai akciókban, maximum hajót adok bele, ha van. Az egyetlen csatázás, amit használok, az a bolygófoglalás.

Mi az, ami motivál a játékban, mi a "végső célod"? Zanda legyőzése számít egyáltalán, vagy csak a minél jobb saját/szövi helyezés, esetleg a tökéletes gazdaság megépítése a saját képességeidtől függően (stb...), mi hajt előre?

Zanda egyátalán nem hoz lázba. :D Mivel békés játékos vagyok, ezért maximum akkor mérgelődök, hogyha zandagort felrobbantja 6 hónapos munkámat. :D Végső célom sosem volt. Csupán azt szeretem, hogy lehet építkezni, kísérletezni a képletekkel, számolhatok. A helyezés egyszer érdekelt, de mikor minden oldalról kaptam a szájkaratét, hogy biztosan csalok, akkor elment a kedvem az egésztől. Azóta nem is nézem, hanyadik vagyok.

Sokszor elhangzik, érdemi vitát lezáró végső közhelyként, hogy "ez csak egy játék". Mennyiben gondolod ezt igaznak magadra és a Zandagortra nézve?

A Zandagort valóban játék. Viszont a játékosok mögött emberek vannak. Mint ahogy az életben, itt is van, aki komolyabban veszi az egészet, mint a másik. Nekem mivel ez egy kikapcsolódás, ezért nem veszem túl komolyan. Ha nem tudok belépni mondjuk 5 napig, nem fog remegni a kezem. :P Vagy ha lefarmolnak, nem anyázok rögtön. :D

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

Ebben a témában sokféle ötlet született már itt a riportokban. Sokakkal egyet kell, hogy értsek, kellenének véletlenszerű eventek, vagy a szerver alatt legyen valami háttércselekmény, egy élő sztori. Például a kalózokkal el tudnék képzelni egy ilyet. Lehetnének bolygóik, támadhatnának, de nem foglalnának. Picit pörgetné a katonákat is és lehet nem rögtön egymást támadnák a szövik, hanem ránevelné őket az összefogásra és mire jön Zanda addigra a világ szövetségei tudnának összedolgozni.

Szerinted mire "gondol" Zandagort, mielőtt megtámadja az embereket?

Mi folyik itt Gyöngyösön?! Odafigyeljetek má', emberek.

Használod a fórumot, olvasod a blogot, esetleg mit változatnál rajta? Ha nem (használod/olvasod), miért nem?

Én teljesen meg vagyok elégedve mind a bloggal, mind a fórummal. Nem sok játéknak van ilyen jó közössége, mint a Zandának. Mondhatni egy baráti társaság alakult már ki. Van közösségi élet. Ráadásul sok információt megtudhatunk a statisztikákból, megismerhetjük a többi játékost a riportokon keresztül.

Látnád-e értelmét valamilyen szkennernek? (Ahol szövegesen is megjelenne a szövetséged területén áthaladó ellenséges flotta)

Ezt nem tartom rossz ötletnek. Igazából akkor tudnánk hogy jó volna-e, ha élőben is látnánk hogyan is néz ki használat közben.

Milyen más játékokkal játszol?

2 játékot játszok összesen. Zandázok (sajnos most keveset) és eRepublik-ozok.

Melyik a kedvenc bolygótípusod és miért?

Én mindig a köves bolygót (C) szerettem a legjobban, mert a legalapvetőbb szükségletünket adja, a követ (és persze ad fát is azért valamennyit).

Mivel dobnád fel a galaxis egyhangúságát? (mármint azt, hogy csak bolygók vannak)

A 17-edik kérdésben erről már beszéltem. :D [szerk: Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?]

Mit szólnál, ha a Zandagort játékosok legnagyobb része már nem magyarul beszélne?

Igazából engem nem zavarna.A legtöbb játék hivatalos nyelve az angol, így itt miért lenne baj ha volna aki úgy beszélne.

Milyen kérdésre válaszoltál volna szívesen, amit nem tettem fel? Válaszold is meg!

Ilyen hirtelen nem jut az eszembe. :P

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Hogyan reagálsz, mikor először meglátod, hogy Zandagort megérkezett?

Szólj hozzá!

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr344596246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása