Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Ernobiusszal

2012.06.12. 14:18 cu2

Hány éves vagy?

Két évtizede szívom a drága levegőt.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Elméletileg az egyetemmel töltöm az időt, gyakorlatilag leginkább valamelyik kávézóban.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Őszintén szólva már nem is tudom hogy történt az első találkozás... Valahogy beleakadtam a második betába, és azóta - kisebb-nagyobb megszakításokkal - itt vagyok.

Mióta játszol?

Amint mondtam, a második beta óta, habár ki is maradtak fordulók az életemből.

Miért pont a Csillag ösvényben játszol?

Ez is teljesen véletlenszerű. Már sokat voltam az Akadémia tagja, s elfogadtam az első meghívást máshova.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Igen! Filmek közül természetesen a nagy klasszikusok (Star Wars, Stargate) és sorozatban az SG-1. Játékok közül szinte bármi ami stratégia. Könyv - nos, ott kissé hiányosabban állok sci-fi téren, inkább "rendes" irodalmat olvastam. De mindenkinek tudom ajánlani Charles Strosstól az Accelerandót. Az a fajta agyeldobatós sci-fi, amiből az ember rengeteg új, megalapozott tudományos ötletet ismer meg, aminek az írója nem csak technoblablát ír, és amelyik igazán túllépi az emberi korlátokat - amint szerintem egy jó sci-finek kell. Elég szomorúnak tartom az olyan művet, ahol igazából semmit sem változtak a dolgok, csak a tévék nagyobbak és a kocsiknak van abszurdabb formája. Pedig már az is észveszejtő, hogy milyen különbség van 1912 és 2012 közt. Nem csak technológiában, de az emberek felfogásában is.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Az, hogy komplex, az, hogy a prémium nem jelent sportszerűtlenséget, az, hogy magyar, és az, hogy nem egy profitéhes, arctalan nagyvállalat áll mögötte, akit nem érdekel, hogy mit szeretnének a játékosok. Emellett az is, hogy ez egy eleven, fejlődő játék. A szerverek nem az előzőek ismétlődései, és nem csak fejlődünk, hogy fejlődjünk, hanem van egy nagy végcél is, amit akár el is lehet csúfosan bukni.

Mi tetszik legkevésbé?

Az, hogy mások nem értékelik megfelelően. De hiszek abban, hogy idővel ez is megváltozik. Nem feltétlenül úgy, hogy a tömegek ellepik a játékot. Valószínűleg a "gémerek" egy szeletének fog mindigis imponálni a játék. De ha nemzetközibbé válik, ez a százalék több embert jelent, több háttérrel, ötlettel. Azt hiszem, ez a kisebb réteg azt fogja eredményezni, hogy a közösség erősebb lesz, mint más játékoknál. Talán lesz majd Zandagort-találkozó Londonban, New Yorkban, Tokióban is :)

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Elég csendesen éldegélek, úgyhogy nem igazán voltak kirívó dolgok. De a csaták mindig érdekesek, főleg, ha Zandagort az ellenfél, és még inkább, ha sikerül is leszedni egy flottáját.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Kb napi egyszer fél órát-órát.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Ez nálam eléggé véletlenszerű, de a két visszatérő az az Ernobia (természetesen főbolygóként - ez rendszernévként is szerepelt egyik-másik novellámban) és a Szaraha. Ez utóbbi természetesen B-bolygó. Még valamikor liceumban mondta a biológiatanárom (PP nevezetű, kitűnő botanikus és aranyköpés-generátor), azóta ez már hagyomány.

Melyik a kedvenc hajód?

Régebb a Nemesis volt, valamiért erősebbnek hittem, mint amilyen. Most a fulgurt szeretem a gyorsaságáért.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

Egyetlenegyszer nem Ernobiusként jelentem meg, mert túl későn regisztráltam, és nem akartam a gyengeségemmel a nevem csúfítani, akkor Zozola voltam (ez is véletlenszerűen). A szövetségeket szégyenszemre elfelejtettem, de az megmaradt, hogy volt pár nagyon jó. Ha valaki esetleg emlékszik, frissíthetné a memóriaegységemet :)

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Én békésen szeretek fejlődgetni, élvezni az életet, és erőmhöz mérten hajókat gyártani. Valamiért borzasztóan írtózom a pirostól, úgyhogy minden bolygómon cél az önfenntartás, így az ütemezett szállítást sem használom ki úgy, ahogyan azt lehetne.

Mi az, ami motivál a játékban, mi a "végső célod"? Zanda legyőzése számít egyáltalán, vagy csak a minél jobb saját/szövi helyezés, esetleg a tökéletes gazdaság megépítése a saját képességeidtől függően (stb...), mi hajt előre?

Játék közben leginkább a szép nagy számokat szeretem, a jó, egészséges termelést. De a végén Zandagort legyőzése, a fajok flottái közti csata (és annak következményei) érdekelnek a leginkább. Vajon mi lenne, ha dicsőséges győzelmet aratnánk? Mi lenne, ha mi próbálnánk (először mondjuk békésen, osonva) terjeszkedni Zandagorték háza táján? Talán el is foghatnánk egy-két egyedet.

Sokszor elhangzik, érdemi vitát lezáró végső közhelyként, hogy "ez csak egy játék". Mennyiben gondolod ezt igaznak magadra és a Zandagortra nézve?

Magát a játékot én is játéknak látom, de a világa azért annál izgalmasabb és több. Ezért is szeretek novellákat írni, mindig inspirál. Őszintén látom benne a potenciált, hogy ne kizárólag csak játék maradjon, hanem mondjuk regények nőjenek ki belőle és hasonlók.

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

Fontosnak tartanám, hogy a világ nagyobb részét szólítsuk meg. Ebből persze úgyis kirostálódnak majd elegen, de nagyobb számban játszanánk úgyis. Ragaszkodom ahhoz, hogy a játék komplexitásának nem szabad csökkennie - de a tanulást könnyítő, talán kissé interaktívabb és apróbb lépésekből álló tutorial segítene. Például lehetne az a feladat, hogy építs ennyi és ennyi ilyen vagy olyan gyárat (vagy érj el n termelést), amire kapna valamennyi nyersit a játékos. A tutorial meg össze is foglalná az adott lépésben szereplő gyár lényegét röviden. Gondolom a titán érthető, de mondjuk az olaj már kevésbé. Ezen segíthetne ez a magyarázat. És a közösségben jó lépésnek látom az Akadémiát. Ezt az ötletet is érdemes lenne fejleszteni.

Szerinted mire "gondol" Zandagort, mielőtt megtámadja az embereket?

"Megint elszaporodtak a termeszek."

Használod a fórumot, olvasod a blogot, esetleg mit változatnál rajta? Ha nem (használod/olvasod), miért nem?

A blogot igen, és jó ötletnek tartom, hogy az események közt az is megjelenik. A fórumot, bár az elején nagyon aktívan használtam, mostanában elhanyagoltam. De most, hogy mondod, visszatérek rá :) Esetleg a fórumot is közelebb lehetne hozni magához a játékhoz.

Látnád-e értelmét valamilyen szkennernek? (Ahol szövegesen is megjelenne a szövetséged területén áthaladó ellenséges flotta)

Én személyesen nem igazán, de ha van rá igény, miért ne? Nem hangzik rosszul.

Milyen más játékokkal játszol?

Imperiaonline és Pardus, de eléggé hanyagoltam őket mostanában. Nem böngészősből pedig leginkább stratégiát, mindenfélét.

Melyik a kedvenc bolygótípusod és miért?

Kezdéskor a C, utána pedig... nem is tudom, mindegyiket szeretem az ő különleges erőssége miatt.

Mivel dobnád fel a galaxis egyhangúságát? (mármint azt, hogy csak bolygók vannak)

Kezdésként talán a már amúgy is létező holdak szerepelhetnének. Egyelőre túl egzotikus dolgoat (pl feketelyuk, neutroncsillag) nem tennék be. De mondjuk a napok megjelenhetnének a háttérben, ahol nem hozzáférhetőek hajókkal. Oda meg lehetne tenni fehér törpétől szupernován át bármit. Mondjuk pulzárokat is. De ezeket, egyelőre, csak díszítőelemként képzelem el.

Milyen kérdésre válaszoltál volna szívesen, amit nem tettem fel? Válaszold is meg!

El tudnál képzelni egy Zandagort témájú novellagyűjteményt?
Probléma nélkül! Sok jó írást olvastam már itt, többek közt tőled is, Cucu, úgyhogy szerintem megvan a lehetőség, már csak élni kell vele. [szerk: Én is elképzelhetőnek, sőt jónak tartom ezt az ötletet. Amit szerintem meg kéne várni hozzá: a készülő kerettörténet. Plusz kell némi grafika, hogy igényes legyen a kiadás.]

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Mit szólnál, ha a Zandagort legnagyobb része már nem magyarul menne?

Szólj hozzá!

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr914583422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása