Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Garmine-nal

2012.05.07. 21:11 cu2

Hány éves vagy?

17,25 :)

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Mostanában elég sok mindent. :) Zandagort klienst programozok, készülök az érettségire, illetve mélyítem fizikai tudásom (másra sajna nincs idő, illetve ezekre is kevés :().

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Ez egy érdekes sztori. Anno a Zandagort helyét egy másik böngészős sci-fi játék foglalta el (aki ismer tudja melyik :)), de eléggé beleuntam fél év alatt. Nem is igazán kerestem másikat, de valamelyik Youtube videó alatt a zenéhez semmi köze sincs komment fogadott : "Én zandagortozok, ogame és travian bekaphatják", az érvek rögtön meggyőztek, aztán gugli, és itt vagyok :)

Mióta játszol?

S6 második napja (eléggé jól elkaptam :))

Miért pont a Független Kereskedelmi Unióban játszol?

Nagyon jó társaság, élvezek velük játszani. Amikor regisztráltam, megfogott a játék története, az, hogy miket műveltek, és milyen fordulatokat vittek a játékba korábbi játékosok a régebbi szervereken. Egy szövetség története kifejezetten megfogott, órákat morfondíroztam azon, hogy tudtak békésen fejlődni olyan sokáig. És sok jót is hallottam felőlük, aztán amikor bejelentették S7es indulásuk, írtam is Majának egy könyvet :)

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Persze. Nem sokat olvasok, de tervezem elolvasni az Alapítványt, és már kétszer elolvastam a Galaxis útikalauz trilógiát. Imádom :) Filmek közül : Minden ami Star, Star Trek, Star Wars, Stargate (meg a spin-offjai), Warehouse 13, X akták, és még pár. Játékok közül ezer van, kedvenceim: Star Wars Empire At War (+ Forces of Corruption), Imperium Galactica I-II, Nexus: The Jupiter Incident, Sins of a Solar Empire, és még 1000 másik :).

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

A térkép, az emberek, a közösség, és a számtalan lehetőség.

Mi tetszik legkevésbé?

Talán a kinézet eléggé spártai, de már várom az újat. :) Meg a nagy viták egymás tamagocsiain a cseten, azokat nem Csipázom ;) Ez egy háborús játék... És a kicsi változatosság. Újoncoknak szinte túl nagy is, de aki már eléggé ismeri a játékot, annak kevés lehet. Ha csak az azonos osztályú bolygóknak is lenne 5 kinézete, már az feldobná :) És szeretném tuningolni is a hajóim, foglalkozni velük azután, hogy megépítettem őket. Meg talán az, hogy az új dolgokról kevés levelet kapnak a játékosok in-game (bár mintha ebben változás lenne)

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Talán ha egy történt velem, S6-on. Igazából nem is tudom mit csináltak, nagyon a játék elején történt, a szokásos hatalmas kémsztori, ami egy birodalom bukását eredményezte. Anno a Dark-Eastwolf tagja voltam, és a Predator úgy döntött, hogy megtámadjuk a top 1. szövit. Nem is volt semmi gond a támadás során, de előre vetített egy második csatát, ami már komolyan megizzasztott minket. de előtte még kémkedés vádjával Predator menesztette és megtámadta a két diplomatánk, Cyber-t és Apófisz-t. Csak később tudtam meg hogy vezetőnket már előélete miatt sem csípték. Nem tudom mit láthatott azokban a levelekben, amiket talált, de szerintem túlreagálta. Cyber azóta is a barátom, és nem olyannak ismertem meg, amilyennek lefestette.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Mostanában nem sokat, hiába fut a háttérben. Talán napi fél órát ha vagyok aktívan, de nemsokára vége az érettséginek is, meg a sulinak is, és akkor ez változni fog :)

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Ami épp jól esik. Törekszek jól hangzó latin nevek használatára, de előfordult már sok más is. :) S6-on például heccből átneveztem egyszer az összes bolygóm Tortuga-ra, aztán adtam nekik sorszámokat, utána minden nem védett helyen lévő bolygóm BEACON lett (egész jól bevált), a maradék 3 latin nevű, illetve a főplanom "Zandagort Egyháza" lett. Az utolsó hullám előtt minden BEACON-t átneveztem Sonkára. Nem is maradt belőlük egy sem ! :)

Melyik a kedvenc hajód?

Szerintem a fulgur. Sok-sok fulgur minden irányba. :)

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

S6: Garmine Dark Pirate -> Dark Eastwolf -> Káosz Rend
S7: Garmine Független Kereskedelmi Unió

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

"Lusta". :)) Igazából békésen szoktam fejlődni, de próbálkozok a flottázással is. (S6 végjátékban egész jól belejöttem)

Mi az, ami motivál a játékban, mi a "végső célod"? Zanda legyőzése számít egyáltalán, vagy csak a minél jobb saját/szövi helyezés, esetleg a tökéletes gazdaság megépítése a saját képességeidtől függően (stb...), mi hajt előre?

A tökéletesre csiszolt gazdaság, ahol minden bolygó teljesen önellátó, és a lehető legtöbbet produkálja a rá jellemző nyersanyagból. És persze szeretek versengeni a többi játékossal is a toplistán.

Sokszor elhangzik, érdemi vitát lezáró végső közhelyként, hogy "ez csak egy játék". Mennyiben gondolod ezt igaznak magadra és a Zandagortra nézve?

Teljes mértékben, bár mások vérre menő csatákat vívnak a cseten. Azért én sem örülök, ha legyalulnak, de próbálom kordában tartani magam :)

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

Több Youtube-kommenttel :D Viccet félretéve: A legtöbb újonc megunja a legelejét a játéknak, szerintem ha az első egy hónapos időszakot lerövidítenénk egy hétre (magyarul egy hétig 4x gyorsaság lenne :D), máris jobban belejönnének, és megszeretnék.

Volna-e igényed (vagy szerinted volna-e igénye a játékosoknak), hogy a program kinézetébe a mostaninál interaktívabban is belenyúlhassanak (pl egyedi bolygógépek, modulrendszerű hajótervezés, stb), mint amennyire a mostani változat lehetőséget ad?

Én végtelenül örülnék neki, bár a régebbi játékosok felől nem hallottam ilyen igényeket. De az egyedi bolygóképek simán elférnének benne, azt nem is lenne olyan nehéz lekódolni :)

A mostani vagy a régi típusú tőzsde tetszik jobban?

A régit nem ismertem, de mindenki jókat mesélt róla. Szívesen kipróbálnám.

Szerinted mire "gondol" Zandagort, mielőtt megtámadja az embereket?

Arra, hogy milyen kódolt üzeneteket hagyjon szét az emberi rádióállomásokon :D

Használod a fórumot, olvasod a blogot, esetleg mit változatnál rajta? Ha nem (használod/olvasod), miért nem?

Hivatásos fórukukac(r) vagyok, így ez természetes. :) Amin mindenképp változtatnék : Ezeknek meg kéne jelennie in-game is, a rendes külső felület mellett ! (Így alig találják meg)

Mi a véleményed az s7-es változásokról?

Mivel az S7 az S6 közepén indult, így nem is igazán szoktam hozzá a régi rendszerhez. De a kezdő anyahajó nagyban átalakította a játék elejét (főleg ha elmarháskodom ! :D) De még mindig sok az anyahajó, szerintem helyettesíteni lehetne egyfajta "hajtómű-kutatással".

Látnád-e értelmét valamilyen szkennernek? (Ahol szövegesen is megjelenne a szövetséged területén áthaladó ellenséges flotta)

Ha nem lesz prémium feature, igen. El tudnám képzelni, ahogy a játékosok megfigyelő állomásokat helyeznek ki az űr egy fix pontjára, ami xy területen feljegyzi a hajók aktivitását (de az épületnek nem lenne nagyobb látótávja, mint egy szondának, és drágább is lenne). Egyfajta csigalassú űrállomásként képzelem el, amit egy hajó építene fel, mikor odaér.

Milyen más játékokkal játszol?

Még tavaly több időm volt, ekkor Zanda mellett teljesen rákockultam a Space Pirates and Zombies-ra, és néha még most is minecraftozok.

Melyik a kedvenc bolygótípusod és miért?

A sivatagos, mert arra dobott be a "Legyen meglepetés" S6on, azóta is homokos vagyok ! (szó szerint értendő ! :P)

Milyen kérdésre válaszoltál volna szívesen, amit nem tettem fel? Válaszold is meg!

Mivel dobnád fel a galaxis egyhangúságát ? (Bolygó bolygó hátán)
El tudnék képzelni néhány űrbéli jelenséget, amik különféle hatásokkal vannak a hajókra és/vagy bolygókra, és színesítik az úr egyhangúságát. Például meteorok (bányászat ?), plazmaviharok, napkitörések, galaktikus ködök, állandó kékes színű féregjáratok, és még sorolhatnám :)

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Mivel dobnád fel a galaxis egyhangúságát ? (Bolygó bolygó hátán)

1 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr434494930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Garmine 2012.05.10. 17:10:49

Megvan a komment :)

"Zandagort :)nov 11:S6szero ...mostani dec.8 ig tart...ürgém ogém és travian lehuzhatja magàt..."

Link (társított megjegyzésnél):
www.youtube.com/comment?lc=ne0ZREsTvKlQmBq5jkbD9Y57VvQdM-qJzRiupzJJWek
süti beállítások módosítása