Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Nitrousoxide-dal

2012.05.02. 15:48 cu2

Az eredeti szöveg ITT olvasható, a fordítás pedig alább.

Hány éves vagy?

26.

Hova valósi vagy?

Floridába.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

A munkán kívül szeretek olyan átfogó stratégiai [szerk: grand strategy] játékokkal játszani, mint az Europa Universalis III vagy a Victoria II.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Olyan 4x űrjátékot kerestem, ami hasonlít az Astro Empires-höz, mert nem voltam elégedett a fizess-hogy-nyerj rendszerükkel. Így találtam rá a Zandagortra, ami úgy tűnt, nem ad komoly előnyt azoknak, akik fizetnek, így aztán azt gondoltam, érdemes kipróbálni, aztán itt ragadtam.

Mióta játszol?

Hát, talán pár hónapja.

Miért alapítottad meg a Serious Space Dudes-ot?

Aktív tag vagyok a Something Awful fórumon, és arra gondoltam, alapítok egy lökött szövit és hívok pár lökött arcot, hogy lökött dolgokat csináljunk együtt. A következő hetekben meglátod majd, hogy mit tervezünk. ;) [szerk: a goon szó több mindent is jelent, például azt, hogy Something Awful-tag; számomra a "lökött" tűnt a legidevágóbbnak]

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Ó igen, határozottan. Nagy rajongója vagyok a "dumálós" sci-fi sorozatoknak, mint a Star Trek, ahol a scifit kortárs problémák feltárására használják. Azt mondanám, hogy amiket játszom, olvasok vagy nézek, azoknak a fele sci-fi.
A kedvenc sci-fi filmem a Rövidzárlat. Nem a legismertebb sci-fi film, de nekem nagy gyerekkori kedvencem volt.
Ami a könyveket illeti... azt mondanám, az Ender's Game. Úgy sikerült elolvasnom, hogy nem lőtték le a poént előre, így a csavar egészen lenyűgözött.
És a játékok... Valószínűleg említenem kell a Portalt. 4x és stratégiai játékokkal játszom a legtöbbet. De amennyire vissza tudok emlékezni, nem volt még egy olyan felűdítő sci-fi játék, mint a Portal.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Tetszik a termelési lánc szemlélet. Kicsit olyan, mint az Anno sorozat.

Mi tetszik legkevésbé?

Ha egy dolgot változtathatnék, az a tempó lenne. Az elején a lassúság a kezdő játékosoknak elég kemény. Beletelhet 2 hónapba is, mire a játékos értelmes interakcióba léphet a többiekkel, a beszélgetésen túl.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Amikor elindítottam a Serious Space Dudes-ot. A régi szövitársaim nagyon ki voltak akadva, hogy egy konkurens angol szövit alapítottam. Sokan sírtak emiatt.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Túl sokat :)

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Leginkább a Daft Punk-hoz kötődő dolgokról, például dalcímek, de van egy ami részben az Interstella 5555-ön alapszik, ami a Daft Punk Discovery albumához készült film.

Melyik a kedvenc hajód?

Eddig csak a kezdő anyahajóm és pár fregattom volt. Úgyhogy nem sokat tudok mondani a hajókról.

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Hát, általában a 4x játékokban inkább építő vagyok, mint harcos. Eddig leginkább arra koncentráltam, hogy legyen egy stabil gazdaságom, ami aztán ontani tudja a hajókat, meg a szövitársaimnak segítettem némi űrdohánnyal.

Mi az, ami motivál a játékban, mi a "végső célod"? Zanda legyőzése számít egyáltalán, vagy csak a minél jobb saját/szövi helyezés, esetleg a tökéletes gazdaság megépítése a saját képességeidtől függően (stb...), mi hajt előre?

Leginkább a pusztítás és zavarkeltés.

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

A játék elejének felgyorsítása sokat segítene, hogy az emberek hamarabb kapcsolatba tudjanak kerülni egymással (ez nem feltétlenül a harc, lehet kereskedés vagy más). Plusz némi banner vásárlás a Something Awful-on nem ártana. ;)

Volna-e igényed (vagy szerinted volna-e igénye a játékosoknak), hogy a program kinézetébe a mostaninál interaktívabban is belenyúlhassanak (pl egyedi bolygógépek, modulrendszerű hajótervezés, stb), mint amennyire a mostani változat lehetőséget ad?

Hát, az Astro Empires-ben volt ilyen, és sosem használtam igazán. Mondjuk úgy, nem érdekel.

Használod a fórumot, olvasod a blogot, esetleg mit változatnál rajta? Ha nem (használod/olvasod), miért nem?

Posztoltam már párszor a fórumra, de egy link valami jól látható helyen a játékban valószínűleg nagyobb forgalmat generálna. Jelenleg, ha el akarok jutni az angol fórumra, rákeresek Google-ben a blogra, onnan a fórum nyitásáról szóló posztra, és onnan a fórumra. Ez meg nem túl kényelmes út, és aki ritkábban néz az oldalra, annak valszeg sosem jutna eszébe.

Látnád-e értelmét valamilyen szkennernek? (Ahol szövegesen is megjelenne a szövetséged területén áthaladó ellenséges flotta)

Valószínűleg, de mindenképp úgy kéne, hogy ne prémium szolgáltatás legyen. Az Astro Empires-ben volt egy hasonló prémium feature, és ez azt eredményezte, hogy aki fizetett, annak jelentős taktikai előnye volt a többiekkel szemben.

Milyen más játékokkal játszol?

Hát, már meséltem azokról a számítógépes játékokról, amikkel játszom, ezen kívül szoktam időnként Warhammer 40000-zni.

Milyen kérdésre válaszoltál volna szívesen, amit nem tettem fel? Válaszold is meg!

Ha visszamehetnél az időben és bármin változtathatnál, ahogy eddig játszottál, mi lenne az?
Nem veszteném el a kezdő anyahajómat. Buta egy hiba volt, és olyan egy-két héttel visszavetett a kolonizálásban.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Melyik a kedvenc bolygótípusa és miért?

Szólj hozzá!

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr664484519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása