Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú VeGával

2012.03.19. 13:54 cu2

Hány éves vagy?

37,5

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Bevallom férfiasan, hogy az utóbbi időben nincs olyan időpont, amikor nem Zandagortozom. A kérdést úgy tudnám értelmezni, hogy mit csinálok, miközben éppen Zandázom. Ingatlanfejlesztéssel foglalkozom. Építész a szakmám. De már nem szabok keretet a tevékenységeimnek. Bármivel szívesen foglalkozom, amiből jól meg lehet élni. Nem mellesleg családapa is vagyok. Van három rosszcsont fiam. Nincs annyi idő, amennyit ne tudnának kiaknázni belőlem.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Én is gugliztam, mint sokan mások. Olyan űrstratégiát kerestem, ami nemrég indult. Így dobta ki a kereső. Kipróbáltam, ahogy pár másikat is. Ez tetszett a legjobban.

Mióta játszol?

Az S1 harmadik-negyedik hetében találtam meg. Akkor nagy elánnal fogtam bele. Ez a szerver végére részben idő hiányában elfogyott. Így az utolsó pár hetet nem fejeztem be. Aztán elsodort az élet, és az S4 elejére találtam ide újra vissza.

Miért pont a Galactic Federation 42-ben játszol?

Mivel az S1-ről nem maradtak élő kapcsolataim, az S4-re teljesen kívülállóként regisztráltam. Csak a bolygó típusát választottam. Hagytam, hogy tetszőleges helyre rakjon a rendszer. Ez épp a GF42 közepébe sikerült. Ha nem is egyből, de végül csatlakoztam hozzájuk. És nem bántam meg. Így kézenfekvő volt, hogy együtt folytatom velük.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Főleg filmeket, játékokat. Nem szeretek olvasni. Az nekem túl lassú információszerzés. Könyv: Dűne, film: Csillagok Háborúja, játékok: Imperium Galactica 1-2., AstroEmpires.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Ez most furcsán fog hangzani, de az tetszik legjobban, hogy vége van! Megmagyarázom. Játszottam sok stratégiát, ami végtelenített. Amikor valakinek szétverik több éves munkáját, az elég demoralizáló. Amúgy is jónak tartom az automatikus újrakezdés lehetőségét. Fél év éppen elég. Így is sokan elfáradnak benne.

Mi tetszik legkevésbé?

Nincs olyan, amit ki tudnék emelni. Sok apróság van, amin lehetne javítani, de mint látom ez folyamatosan halad. Szóval ez így rendben is van.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Az S4 elején egy játékostársunk miatt komoly bajba került a szövetség. Hadiállapotba kerültünk a top4 szövetségből kettővel is. Majd megvádolt minket a testvérszövetségünk, hogy kémkedünk az ellenségnek és kihátrált mögülünk. Mi alapvetően az értük való kiállásunk miatt keveredtünk háborúba. Mégis magunkra maradtunk. A tetejébe kilépett tőlünk az, aki a bonyodalmainkat okozta, és védett területre költözött. Tulajdonképpen itt kezdtem komolyabb szerepet vállalni a GF42 ügyeinek intézésében.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

A feleségem szerint harmincat. Játékostársaim szerint kettőt. :) Nem tudnám igazán megmondani. Mivel a telefonomról is tökéletesen tudok játszani, ami mindig velem van, így akár 10 percenként is be tudok nézni. És van, hogy egy ilyen benézés fél óráig is eltart. Akkor mondjuk 12 órát.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Számozom, betűzöm. Csak a praktikum. S1-en még volt rá erőm, hogy ábécé sorrendben kerestem a bolygóknak görög mitológiai neveket.

Melyik a kedvenc hajód?

Nemesis. Ha ebből elég sok van a többi alig számít!

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

S1-Heroes: VeGa, S4-GF42: VeGa, S7-GF42: VeGa. Az S6-on tesztelgettem még pár elindulást Unique néven.

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Építész vagyok, hát építkezem.

Mi az, ami motivál a játékban, mi a "végső célod"? Zanda legyőzése számít egyáltalán, vagy csak a minél jobb saját/szövi helyezés, esetleg a tökéletes gazdaság megépítése a saját képességeidtől függően (stb...), mi hajt előre?

Ez így együtt, mind. Maximalista vagyok, így a saját fejlődésem fontos számomra. De a szövetségem helyezése és helytállása is fontos, segítek, ahol tudok. És végső soron a főcél: Zanda legyőzése.

Sokszor elhangzik, érdemi vitát lezáró végső közhelyként, hogy "ez csak egy játék". Mennyiben gondolod ezt igaznak magadra és a Zandagortra nézve?

Amit csinálok az életben, azt komolyan veszem. Így ezt a játékot is. Persze a mértékletesség mindig fontos, és nem mindig sikerül megtartani. Általában akinek az élete kiegyensúlyozott, annak a játéka is az. Tapasztalatom szerint ezt a közhelyes mondást épp azok szokták puffogtatni, akikre nem áll a tartalma.

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

A marketing nem túl erős oldalam. De az ajánlásban hiszek.

Volna-e igényed (vagy szerinted volna-e igénye a játékosoknak), hogy a program kinézetébe a mostaninál interaktívabban is belenyúlhassanak (pl egyedi bolygógépek, modulrendszerű hajótervezés, stb), mint amennyire a mostani változat lehetőséget ad?

Igen. Volna igényem rá, és biztos van pár játékos még, aki így van ezzel. Ennek ellenére azt mondom, hogy nem tenne jót a játéknak. Egy kezdő játékos számára így is ijesztően bonyolult. Nem gondolom, hogy tovább kellene bonyolítani.

A mostani vagy a régi típusú tőzsde tetszik jobban?

Az S1-es tőzsde jobban tetszett. A mostani sem lenne rossz, ha az elérhető mennyiségek arányban lennének a gazdaság nagyságával. A szerver közepén regisztráló új játékos mit kezd 600millió fával, aminek töredékére se lehet pénze? Viszont ha a kutatási pontok jelentős hányada tőlem származik, miért ne vehetnék többet is belőle?

Szerinted mire "gondol" Zandagort, mielőtt megtámadja az embereket?

Nem hiszem, hogy gondolkodik. Idegből jön, ahogy a területét védő állat.

Használod a fórumot, olvasod a blogot, esetleg mit változatnál rajta? Ha nem (használod/olvasod), miért nem?

A blogot mindig elolvasom. A szerver elején a fórumot is sokat nézegetem.

Mi a véleményed az s7-es változásokról?

Egyelőre úgy látom, hogy jók a változások. Az EBSZ praktikus. A hajógyártás nyersanyagköltségei sokkal ésszerűbbek. A hajók paramétereiről még nem nagyon tudok nyilatkozni.

Milyen kérdésre válaszoltál volna szívesen, amit nem tettem fel? Válaszold is meg!

Szerinted mivel lehetne erősíteni a szövetségen belüli együttműködést?
Lehetne egy belső cserepiaca a nyersanyagoknak. A visszaélések kikerülésére az átváltási arány megegyezhetne a mindenkori tőzsdei árakkal. De ezt biztos más módon is meg lehet oldani.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Látnád-e értelmét valamilyen szkennernek? (Ahol szövegesen is megjelenne a szövetséged területén áthaladó ellenséges flotta)

Szólj hozzá!

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr24325826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása