Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Norris-szal

2011.12.12. 07:52 cu2

Hány éves vagy?

30 + ÁFA :) ... kicsit komolyabban, 37 és fél.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Rettentő sok mindent, ahhoz képest, hogy jelenleg hivatalosan munkanélküli vagyok. Munkanélküli, de nem dologtalan. A rendszer rákényszerít, hogy feketén melózzak egy kis nyomdában, ahol nyomdai előkészítési és tördelési, szerkesztési munkákat végzek. Ezen felül két, havi magazinnak (Munkások Újsága, Cantina News) vagyok szerkesztője. Ez a munka része. A hobbijaim az: olvasás, írás, zeneírás, grafika, szerepjáték, közéleti tevékenység, főzés – nem fontossági sorrendben... és még ezer dolog van, amit szívesen csinálok.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Tévedésből. :) Valamikor sok évvel ezelőtt, amikor még Miyazaki Junékkal szerkesztettük az RPGPortal című oldalt, akkor szó volt róla, hogy tervezünk egy böngészős sci-fi stratégiai játékot. Volt is egy megbeszélés róla, de valahogy elsikkadt a dolog, és később más utakon is kezdtünk haladni, amikor értesültem róla a SFPortalon, hogy indul a Zandagort. Akkor azt hittem, hogy Junék mégis elkészítették a játékot, és gondoltam kipróbálom, mit alkottak. Aztán menet közben kiderült, hogy ez mégsem az ő projektjük.

Mióta játszol?

Ha jól tudom, akkor fél éves koromban kezdtem egy kisvonattal... ja... hogy Zandát? :) Azt az s1 szerver első napjától.

Miért pont a Golden Ratioban játszol?

Az s6-on eredetileg a S.P.A.R.T.A szövetségbe fogadtam el a meghívást, de pár nappal rá kiderült, hogy régi, országos cimborám, Deus is játszik és alakított egy szövetséget, Jae Tellona néven. Átcsábított, de mire a szabálymódosítások miatt sikerült átregisztrálnom, addigra megváltoztatta a szövetség nevét Golden Ratio-ra. Szóval a régi ismeretség okán.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Igen, nagyon szeretem, de szerintem ez a Zandában nem is lehet kérdés. Mindenevő vagyok, de a kedvenc könyveim: Francis Carsac: Sehollakók (Ez ihlette a Fény Gyermekei Ligát), és szintén tőle a Világűr Robinsonjai, Hegedűs Huberttől: Űrgyarmat, Nemere Istvától: Mintha ember lennél, és a Világok világa, Isaac Asimov: Alapítvány sorozata, Frank Herbert: Dűné-je stb... de mindent kajálok, ami jó.
Filmekben a Star Wars, Star Trek alap, de itt is jöhet bármi, ami sf. Mostanában sok sorozatot is nézek.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Az, hogy még mindig sok, ki nem aknázott potenciál rejtőzik benne.

Mi tetszik legkevésbé?

Az, hogy még mindig nem látom, hogy eléggé kiaknáztad volna a benne rejlő potenciálokat, illetve az – és ez nagyon nem – hogy olyan esetekben is alárendeli (rendeled) a valósághűséget a játéktechnikának (és az egyszerűbb programozási megoldásoknak), amikor ez nem kifejezetten indokolt, sőt káros. Az sem tetszett, hogy véleményem szerint túlságosan a stratégia felé billent a játék jellege, és sokszor nem fektet hangsúlyt a játékban résztvevő emberre. Hiányoltam még mögüle a kellő részletességű hátteret is, de ez talán most meg fog változni. Nem lesz kis munka kanonizálni az eddigi eseményeket, de nem is lehetetlen.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Nos, erről regényeket lehetne írni, hiszen valamiért mindig sikerült a sűrűjébe csöppennem az eseményeknek... de ha ki kellene választanom egy még nem közismert érdekes sztorit, akkor talán az lenne, amikor Chieffel az s2-n a "takarásos" módszerrel vertünk át egy vonakodó szövetséget, és értük el náluk, hogy csatlakozzanak az Exolonhoz. Chief odavitt egy brutális Roninos flottát a bolygóikhoz, amely alatt ott lapult egy sokkal kisebb Exolonos flotta. Aztán befenyegette a szövetséget, - ha jól emlékszem, akkor a Stargate nevű csapat volt - akik segítségért fordultak Yaulkhoz. Én persze megígértem, hogy elkergetem a Ronin flottát, majd egy késő éjszakai órán egyszerűen "megcseréltük" a flottákat. Én álltam felülre, a Ronin flotta meg alám, és értesítettem a Stargate-et, hogy a Ronin flotta elintézve, és remélem, hogy most hogy bizonyítottam, már csatlakoznak. Csatlakoztak is. :) Aztán szépen egymás felett repülve eltűntünk a balfenéken és jót röhögtünk. (Bocs fiúk utólag is!)
De ilyen érdekes sztori volt az is, amikor egy baromi kemény diplomáciai tárgyaláson sikerült "sarokba szorítanom" Corneriust, a Fehér Sárkány Lovagrendből, aki végül így mégsem rohanta le a szomszédos szövetséget, akiknek megígértem, hogy megóvjuk őket. Hajszálon múlott!
Vagy az a sztori, amit olvashattok a "Bosszú hidegen tálalva" című novellában. Ott páran csalással vádoltak meg, pedig csak abban a hitben fogadtam el a flottát, hogy Cucu már kiküszöbölte azt a kiskaput, amivel Frikk lenyúlta őket, és úgy hittem, hogy más módon került a birtokába. :) De végül stornózva lett.
Vagy az sem volt gyenge, amikor a Dél Csillagában a saját menyasszonyomnak adtam ki magam, és három hónapon keresztül így gyakoroltam enyhe pressziót a vezetésre, hogy fuzionáljanak az Exolonnal, ami végül be is következett. Amikor végül elárultam Marcinak, eléggé mérges is volt rám, hogy így megvezettem. :)
Röviden: nagyon sok ilyen sztorim van.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Régen sokat foglalkoztam, de most nem túl sokat, és ez meg is látszik az eredményemen, vagyis inkább az eredménytelenségemen. Ha napi 1 órát írok, akkor kb. az átlagot kiadja.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Örülök a kérdésnek, mert ez a vesszőparipám! A rángógörcs kap el akkor, amikor a többi játékos fantáziaszegénységével kell szembesülnöm, és a térképen meglátom a huszonötödik Tatooine-t, Trantort, Naboo-t, és más filmekből vett neveket, illetve a "vicceskedő", vagy a még fantáziadúsabb "Kő-2 és Titán-5" neveket. Szerintem alapvető, vagy annak kellene lennie, hogy klassz, sci-fi-s neveket adjon mindenki a bolygóinak. Ha tényleg ennyire nincs ötlet, akkor kiváló random névgenerátorok vannak a neten.
Személy szerint sokszor használok a bolygók elnevezésére "nyelvi" játékokat. Megnézem, hogy egy-egy adott kifejezés hogy hangzik valamilyen nem annyira gyakran beszélt nyelven, mint pl máltaiul vagy walesiül, és azt adom bolygónévnek. De van, amikor teljesen fantázianevek ugranak be. A mostaniakat pl a különféle halfajták angol neveinek anagrammái alapján neveztem el. Úgy gondolom, hogy már ennek is a játék részét kellene képeznie, és nem helyes így rombolni a hangulatát. Akinek nincs ötlete, az forduljon hozzám bizalommal. :)

Melyik a kedvenc hajód?

Közepes hadvezér vagyok, ezért statisztika szempontjából nincs kedvencem. Ami a kinézetet illeti... a Nemezis és az Anyahajó kifejezetten tetszenek. Talán ezért is választottam őket anno, hogy lemodellezem. Igazság szerint a régebbi CGI-s hajóképek jobban bejöttek, mint ez a mostani kézi rajzos, de elfogadom, hogy így akarod egyedivé tenni a játékot.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

s1 – Norris (Fény Gyermekei Liga, vezető),
s2 – I. Yaulk király (alias: Cicamaci a legcukkerebb) Exolon,
s3 – Mapett (Alapítvány),
s4 – nem játszottam,
s5 – nem játszottam,
s6 – Norris (Golden Ratio)

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Konzekvensen botladozó. :) Közismerten pocsék építő vagyok – ez a része csak annyiban érdekelt, hogy ne pusztuljanak ki a bolygóim teljesen -, közepes hadvezér, viszont amiben általában elég jól elboldogulok, az a politika. Nem elsősorban diplomataként, mert azért ki lehet hozni a sodromból sajnos, de az emberekkel elég jól elboldogulok általában. Végül is nekem sikerült összehoznom – persze többek segítségével - (és vezetnem) a játék történetének eddigi legtöbb játékost tömörítő szövetségét, az Exolont. Csúcsidőben 256 tagja volt. Ez az akkori játékosok kb 1/3-a volt. Erre büszke vagyok.

Mi az, ami motivál a játékban, mi a "végső célod"? Zanda legyőzése számít egyáltalán, vagy csak a minél jobb saját/szövi helyezés, esetleg a tökéletes gazdaság megépítése a saját képességeidtől függően (stb...), mi hajt előre?

Egyik sem és mindegyik is egyben, persze. A jó játék. Néha a vesztés és a bukás is lehet jó éppen. Abban is volt részem, nem is egyszer, de mégsem hagytam emiatt abba, hanem más utakat kerestem. Tudtam, hogy a következő szerveren újra próbálhatom. Ami még a játékom sajátossága – és nem tudom, hogy vannak-e még igazán rajtam kívül olyanok, akiknek van hasonló oldala – az, hogy nem szimpla stratégiai játékként nézek (vagy legalább is néztem) a Zandagortra, hanem egyfajta "szerepjátékként" is. Talán ezért is volt indíttatásom annyi fanfictiont írni hozzá.

Sokszor elhangzik, érdemi vitát lezáró végső közhelyként, hogy "ez csak egy játék". Mennyiben gondolod ezt igaznak magadra és a Zandagortra nézve?

Amikor kint vagy belőle, akkor valóban. Ez csak egy játék. De amikor benne vagy... na az más. Az "vérre" megy. :) Viszont ezt az érzést a játék végeztével, a valós életben le KELL tudni rakni. Aki nem teszi, azzal valami nagyon nincs rendben. Persze nem kell minden Zandás játékostársat az életben is kebledre ölelni, én sem kedvelek mindenkit egyformán, de nem is utálok senkit olyan szinten, hogy azon ne tudjak túllépni. Ahogy pl Liet is írta korábban, nekem is voltak negatív és pozitív csalódásaim. Pl ilyen volt Fatburny, akivel a játékban nagyon rühelltük egymást, a valóságban viszont egy nagyon jó arc, sokban hasonlítunk, és remek beszélgetéseket folytattunk Skype-on.

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

Folyamatos fejlesztéssel, a játék és grafikai minőség folyamatos fejlesztésével, új feature-ök, lehetőségek, akár belső "minijátékok" (kalandok pl) beiktatásával, illetve a régebbi játékosok ötleteinek megvalósításával és igényeinek kielégítésével. Pl az ebbe az irányba mutató lépésed, hogy magad mellé vettél segítőket, szerintem támogatni fogja ezt a célt. Az új játékosokat pedig promócióval lehet megnyerni. A külföldi szerverek pl. kifejezetten jó ötletnek bizonyultak.

Milyen kérdésre válaszoltál volna szívesen, amit nem tettem fel? Válaszold is meg!

Nincs ilyen.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Volna-e igényed (vagy szerinted volna-e igénye a játékosoknak), hogy a program kinézetébe a mostaninál interaktívabban is belenyúlhassanak (pl, egyedi bolygógépek, modulrendszerű hajótervezés, stb), mint amennyire a mostani változat lehetőséget ad?

10 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr413457035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legyes 2011.12.12. 08:22:54

Yaulk király \o/ :)

Liet 2011.12.12. 08:49:23

Jó lett az interjú.
Ami a kanonizálást illeti, remélhetőleg még idén elkezd megvalósulni.

Az a felvetésed, hogy a zandagortot nem szimplán stratégiának nézed, hanem szerepjátéknak is, jogos.
Szerintem a legtöbben valamennyire így vannak vele, még ha nincs is kimondva. Ha ui. semmi szerepjáték nem lenne benne, akkor mindeni a saját, valós életbeli karakterével venne részt a játékban.
Saját meglátásom szerint ezt senki se teszi színtisztán így, olyanok, viszont akadnak, akik állítják magukról.

Maga a rendszer egyelőre nem támogatja az rpg felé tolódó beleélést. (Még kevés grafika, minimális háttéranyag, és zéró sztorivonal.)

Daedalus 2011.12.12. 11:48:41

Egyetértek Liettel,jó lett az interjú,főleg a saját kérdése tetszett:)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2011.12.12. 22:08:20

@Liet: Az alap probléma, hogy amikor elkezdtem a fejlesztést, kizárólag stratégiában gondolkodtam. Egyszerűen ez a műfaj állt hozzám közelebb. Azóta kiderült, hogy a játékosok jelentős részének lenne indíttatása valamiféle karakter kialakítására, csak ennek valóban hiányzik a normális háttere, akár csak egy rendesebb, részletesebb játékosprofil is. De ami késik, nem múlik...

LordMatteo 2011.12.13. 22:05:59

"visszatértél a kalandról. a kaland során találtál 15 shy-t, két fát meg egy követ. nem találkoztál ellenféllel a kaland során."

Ugye nem ilyesmire gondoltok? Mert én instant törlök, pont az ilyen buta karakter-fejlesztgető játékoktól van hányingere a normális embereknek.

Egyébként jó interjú, vessz...izé éljen Yaulk király. :P

Beszélhetek haza? Ha nincs interjúalany következőre, akkor legyen már Pink Pony/david139 vagy Hajnal (s6on), s4en játszottak először komolyabban mindketten, és nem az esetlen kezdők közé tartoznak - persze ha van igény "újonc" interjú-alanyokra, a mostani mintát nézve eddig rutinosabb, régebbi, neves játékosok kerültek sorra, ami jó!

Lehet csak én látnám őket szívesen viszont a blogon. :P Vagy bárki, kevésbé régi, de az "öregek" közé beférő új játékost is lehetne kérdezni szvsz.

Üdv.: LordMatteo

Norris74 2011.12.14. 13:13:17

@LordMatteo: :D Szerinted 23 év szerepjátékosi múlttal ilyen "kalandokra" gondoltam? Megtisztelő lenne, ha ennél egy kicsit többet kinéznél az emberből. :)
Olyan "kalandokra" gondoltam személy szerint, amely a majdan elkészülő háttér / kerettörténetben gyökerezik, illetve részben a már megtörtént, kanonizált eseményeken alapul, továbbá a jelenlegi galaktikus események (is) indukálják.

Liet 2011.12.14. 18:53:10

@LordMatteo: Nem a szokványos MMO rpg-k bugyuta küldetésrendszerére kell gondolni. Szerencsére a zandagortban van pár 20+ év mesélői háttérrel rendelkező játékos, ha szükség van rájuk.

Norris-szal egyetértve csak azt tenném hozzá, hogy a legjobb kaland/küldetés az lesz, amikor észre sem fogod venni, hogy már a sztoriban vagy. Nem látsz majd villogó küldetés feliratokat, csak belecsúszol észrevétlenül a kalandba valahogy, valamikor.
Ennyi előnye van annak, hogy nem egy asztal körül ülünk 6 órán át, hanem gép előtt. Az átmenet akár rejtett is lehet.

A valós életben is nagyon gyakran csak utólag értelmezünk egy történést kalandosnak, nem épp akkor, mikor belelépünk.

*deus* 2011.12.15. 01:35:07

hejhej, mesélők gyöngyei :)

LordMatteo 2011.12.19. 20:40:12

@Norris74: Na, azért megsértődni nem kell. Szerintem ötletszinten amikor még a fejlesztők kreatívak, mindegyik játék így indul. Aztán rájönnek, hogy mekkora meló megcsinálni úgy, hogy tényleg jó legyen, és inkább megcsinálják a sablon gameforge játékokat.

A Zanda óriási előnye, hogy nem esett ebbe a hibába, ezért egyedülálló (igen, ezért a mondatért emelt prémet kapok szerver végéig :)) ).
süti beállítások módosítása