Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú LeGyEssel

2011.09.27. 08:50 cu2

Hány éves vagy?

30, vészesen közel a 31-hez.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Azon töröm a fejem, hogy mit kellene másképpen csinálnom a Zandagortban :) Hivatásos kocka vagyok, reggelente kiterelem a rendszereket az ólból, majd késő délután vissza. A maradék időben zsebpénz célzattal PHP-ben próbálkozok valami maradandót alkotni.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Először Janus számítógépének a képernyőjén láttam, ahogy a sok piros flotta szimbólum elárasztotta a térképet. Próbáltam előtte pár böngészős játékot, de a lelkesedés 1-2 nap alatt elfogyott. A Zandagort legnagyobb előnye, hogy közel valós időben kontrollálhatóak a flották, nem pedig csak ki van írva, hogy "53 perc múlva megtámadnak".

Mióta játszol?

Az S2-n kezdtem, kb. a 2. és a 3. hónap között.

Miért pont a Shadow Builders-ben játszol?

A Shadow Builders oszlopos tagjai az S2 vége óta összekovácsolódtak, mindig megy a vita és az ökörködés. A punnyadás egyáltalán nem jellemző, még békeidőben sem. A való életben is ismerjük egymást, jelen pillanatban is egymást lőjük egy LANparty-n :)
A csapatot AjemMarci kovácsolta egységgé, de mindenki tudja, hogy csak egy báb vezér. S3 végén is kénytelen voltam megdönteni a zsarnoki uralmát. Azt hiszem most is hasonló motiváció éltet.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

A sci-fit, mint műfajt nem igazán szeretem. Inkább az tetszik benne, hogy ezek az "álmok" ösztönzik a jelen kor fejlődő egyéniségeit, hogy egykor majd életüket tegyék fel ezek megvalósítására. Mindig is érdekelt a csúcstechnika, a világűr és hogy egyedül vagyunk-e. De az általam elképzelt világba a Zandagort sokkal jobban beleillik, mint az emberekre 95%-ban hasonlító, azonos nyelven beszélő figurák. A robotika pedig számomra nem misztikum vagy sci-fi, hanem valós dolog. Ugyanis a robotika létezik, segítségével az emberek még gyorsabban fejlődhetnek. Célom is, hogy egyszer vehessek magamnak egy robotot (pl. NAO), amit poénból programozok. De ezt a jelenlegi szabadidő- és anyagi körülményeim sajnos nem engedik meg.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

A Zandagortban az irányítás tetszik, a térkép önmagában eladja a játékot. Valamint a szövetségi chat is sokat segít a megfelelő taktika kidolgozásában.

Mi tetszik legkevésbé?

A közös flották közös irányításának hiánya. Ugyanis, ha a szerver kicsit lassú, vagy még tapasztalatlan játékos viszi a flottákat, sok egyenérték "ég el", ami állati bosszantó tud lenni.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Az érdekes sztorikból szinte minden hónapra jut egy. Az egyik örök történet (bocs AjemMarci) az S2-ig gyökerezik vissza, amikor még Phoenix szövetségként segítettük az Exolon hadmozdulatait. Az egyik AjemMarci által irányított flottának moráltöltésre volt szüksége, így megengedtük, hogy a bolygóinkat fosztogassa. Viszont ezáltal bepirosodtunk neki, így nem tudta megkülönböztetni gyorsan az ellenséges szondákat a szövetséges szondáktól. Egy sajnálatos félreértés során megsemmisítette az "HBO" nevű szondánkat, amit jelen pillanatig felemlegetünk neki - és fogunk is S10-ig. Ahogyan a "Gotcha sziget" akciót is... Napokig regélhetnék, de remélem, hogy sok ilyen lesz még, amit később felemlegethetünk 1 sör mellett.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

0 és 24 óra között, néha kicsit többet. Igazi fanatikus vagyok, bár az S4-en ebből erősen visszavettem, próbálom a magánéletem is megtartani a virtuális mellett.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

A bolygóim elnevezése - amíg kevés darab van - valami istennők/istenségek alapján történik, majd ha kezd szaporodni, akkor már csak valami egyszerű - rendeltetés szerinti - név.

Melyik a kedvenc hajód?

Nincs igazából kedvenc hajóm, az eddigi játékidőmet tekintve azt hiszem az Interceptor.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

A kezdetek óta LeGyEs néven játszom, a híresztelésekkel ellentétben multi acc nélkül. A szövetségek tekintetében: Phoenix (S2), Shadow Builders (S3-S4), CIS (S4).

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

A játékstílusom alapvetően védekező jellegű. De azt nagyon rosszul tűröm, ha egy nagy szövetség egy sokkal kisebbet próbál teljesen leigázni, ugyanis S2-n én is egy kis szövetségben kezdtem, épp egy ilyen ellenséges törekvés célpontjában. Csak építkezni nem szeretek, ez egy háborús játék. Nem is igazán értem az olyan játékosokat, akik felkúsznak a toplistán, mindenkivel MNT-t kötve, majd törlik magukat a szerver közepén...

Fejben vagy papíron/számológépen számolod ki, ami a játékhoz kell?

Sehogy. Teljesen véletlenszerűen építek. Hogy egy veteránt idézzek: "nyomokban fellelhető benne valami intelligencia , törekvés az egyensúlyra, de olyan mintha liet és teuton listáját végták volna össze random". A csatában sem szimulálok, vagy csak nagyon ritkán. Egy idő után a fanatizmus hajt és akkor nincs alvás és meghátrálás, bármi is lesz a végeredmény.

Mi a véleményed az s4-es változásokról, elsősorban a hajóparaméterekről?

Nekem még mindig az S2 tetszett a legjobban (a szabotálást kivéve). A változások alapvetően jók, az "áremelkedést" szokni kellett kicsit. Kíváncsi leszek, hogy milyen lesz a főellenség ellen...

Te elégedett vagy a bolygók védelmének jelenlegi lehetőségeivel, vagy lenne ötleted további megoldásokra? És ha igen, mi az?

Szerintem a bolygóvédelem nem igazán váltotta be azt, amire készítve lett. A bolygóvédelmet nem a kezdők használják ki, hanem a gerilla harc alapja lett. Szerintem nem terület és a foglalás ideje alapján kellene ezt rendezni, hanem az első elfoglalás ideje alapján. Valamint az eldobott bolygók szerintem resetelődjenek teljesen, ezzel megszűnhetne a "nyersi körbeadás".

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Hajlandó lennél-e önzetlenül, jelképes anyagi összeggel hozzájárulni a Zandagort fejlesztéséhez (közös flottairányítás, gyorsabb szerver, ...), a prémiumtól függetlenül? Ezzel _talán_ ki is váltva a "prémium" fogalmát, aminek hiánya komoly gazdasági hátrányt okoz.

4 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr83259499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legyes 2011.09.27. 12:09:04

Valahogy sejtettem, ki lesz az 1. hozzászóló. :P

AjemMarci 2011.09.27. 12:16:20

Nem tudom miért mondod O:)
süti beállítások módosítása