Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Lord_William_Logan-nel

2011.09.20. 11:47 cu2

Hány éves vagy?

Rögtön az első kérdésnél szeretném megköszönni a megtisztelő ajánlatot és lehetőséget.
40 vagyok. De ez lényegtelen, hiszen évről évre változik, így én sem tartom számon.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Mondanám, hogy dolgozom – de mivel a munkám is zömmel az internethez köt, és olyankor is fel-felpislogok, lényegileg akkor is aktív vagyok.
Enni is lehet közben, tévét ritkán nézek...
Azt hiszem, a jó válasz az, hogy alszom. De van, amikor az is kimarad 1-2 napra.
Az egyetlen kivétel, amikor feljön a lányom. Olyankor semmi más nem érdekel.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Egy S3 nevű eszközhöz kerestem valamit a gugliban. Erre az egyik találat egy stratégiai játék volt. Mivel imádom az ilyesmit, megnéztem közelebbről, majd kitettem a linket az asztalra. Szemeztem vele pár napig, majd a kíváncsiság győzött, és beregeltem a Zandagort S3-ra.
Hát nem ittragadtam :))

Mióta játszol?

Attól függ, mit.
Zandagort? S3 szerver utolsó egy hónapja óta.
Online játékok? 5 éve, legalább. Ha a hálózati megoldások is számítanak, akkor az első úgy 12 éve volt (vagy több) a StarCraft jóvoltából.
Számítógépes játékok? Kb. 25 éve vettem meg a nyári diákmunkán spórolt pénzemen az első számítógépem, ami egy Commodore VIC 20 volt (A C64 őse). Nagyjából azóta...

Miért pont az A007-ban játszol?

Ez itt a Harcosok Klubja! Hol is lehetnék máshol? :-)
Az A007 – A Harcosok Klubja alapvetően nem Zandagorti eredetű. Sok, más online játékban létezett eddig, és létezik ma is. A szövetség egy része évek óta védi egymás hátát, játékról játékra, és ez nem csak egy elcsépelt frázis, hisz az együtt eltöltött idő ékes bizonyíték erre!
Az itteni törzsgárda jó részét is egy másik játék másik A007 szövetségéből ismerem, és én hívtam őket ide, a Zandagortra. Sok-sok közös harc kovácsolt minket többé, mint egy csapat – én pl. el sem tudnék képzelni egy űrstratégiai játékot nélkülük. Mert azzal ellentétben, amit rólunk itt terjesztenek, az A007 alapjában véve több, mint egy adott játékban egy közös célra összeverbuválódott szövetség. Ez valóban egy baráti társaság, akikkel számomra megtiszteltetés együtt harcolni. Így bármi is történjen, mindegyikünk számíthat valamenyiünk támogatására. Egyikünk sem kérdi soha, hogy "miért", csak azt, hogy hova menjek és mit vigyek xD És ami a legszebb – az eltelt évek alatt soha, egyikükkel sem volt semmilyen vitám, mindig is a teljes egyetértés jellemzett minket. Ez pedig kizárólag egymás maximális tiszteletével, és elfogadásával lehetséges. Nálunk nincsenek főnökök és beosztottak, hiszen mindenki egyenlő, nincs parancsolgatás sem, mégis mindig mindegyikünk azt nézi, hogyan tudna a másiknak segíteni, és a közösségünk hasznára lenni.
Harcos módszereinket lehet vitatni – de az vitathatatlan, hogy mi soha nem adjuk fel, hiszen az A007 egyik lényege a harc a végsőkig – és inkább bátran pusztulunk egy szálig, minthogy gyáván megfutamodjunk. Az idő pedig mindig minket igazolt – csatákat lehet nyerni, lehet veszíteni. Akár sorozatosan is. De hosszútávon mindenhol a legjobbak közé verekedtük magunkat – itt sem lesz ez másként.
Itt, Zandán többen is csatlakoztak hozzánk, profik és kezdők egyaránt. Az aktivitást, a lelkességet, az elszántságot, a tudást/tanulékonyságot mindig is tiszteltem, és ez sokukban megvan. Megkedveltem őket, remélem az S4 után is velünk maradnak, sőt, csatlakoznak a többi, más játékokban lévő csapatainkhoz is, hiszen nincs jobb online játék, mint ahol együtt lehet harcolni a régi barátokkal!
Egy szó mint száz – ugyan hol is lehetnék máshol, ha nem egy ilyen csapatban!

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Van aki nem szereti? 8-() Már fiatalon törzstagja voltam a helyi Sci-fi klubnak, és a lelkesedésem azóta sem csappant meg.
A Star Wars talán kicsit jobban megfogott, mint a többi. De szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki legalább ötvenszer látta valamennyi részt, és az összes megjelent könyvet megvette, és olvasta is. Szerintem pl. a Timothy Zahn féle folytatásokból legalább olyan jó filmet lehetne készíteni, mint az eddigi hat.
Ám igazából nincs fő kedvenc, válogatás nélkül jöhet, ami valóban jó. Olvastam mindent Stanislaw Lem-től, Isaac Asimovtól, és még sorolhatnám a klasszikusokat, akiket igazi zseniknek tartok. De jöhet Szergej Sznyegov, Philip K. Dick művei mellett akár az Alien sorozat is.
Viszont meg kell jegyeznem, hogy a történelmi könyvek, filmek fogyasztója is vagyok, sőt mi több, a tudományos-fantasztikus irodalomnál a valós történelem jobban érdekel.
Játékok? Már csak online, jó ideje. De amint sikerül megoldanom, hogy egy nap 72 órából álljon, ez (is) módosulni fog ;-)

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Ez jó kérdés. Úgy egészében bejön nekem. De leginkább a közösségi flottás és a rugalmas hajóirányítási megoldások. Ezek kiemelten mozgalmassá, és izgalmassá tudják tenni a játékot.

Külön becsülöm azt, hogy ez nem egyike a "lehúzós" játékoknak. Ez tényleg nem arról szól, hogy az nyer, aki több pénzt tolt be a fejlesztésekbe. Én már csak tudom, hiszen az egyik hely, ahol játszom olyan. Három év alatt már ötszámjegyű az összeg, amit beletoltam, és ezzel még a visszafogottan költekezők közé tartozom... Gondolom mondani sem kell, hogy amikor annak fejlesztői előállnak valami újdonsággal, már rosszul vagyok – mert tudom, hogy az mibe fog kerülni. Ám muszáj, ha nem akarok lemaradni. :-(
Így nézve nem csoda, hogy a többi, amit játszom a "pénztárcabarát" kategória :-)
Itt viszont az a minimális összeg, ami a prémiumhoz kell, olyan csekély, hogy szerintem illene mindenkinek kifizetni, akinek van saját keresete. Nem másért, mint azért, hogy biztosítsuk azt, hogy legyen majd következő szerver is. Meg azután következő is... Mert költséges ám egy ilyet üzemeltetni, stb. – és ha deficit miatt egyszer megszűnne, akkor már késő sopánkodni, hogy ó, ha én is hozzájárultam volna picit a költségekhez, akkor talán még ma is játszhatnék!

Mi tetszik legkevésbé?

Igazából olyan nincs. Szerintem egy játékot (is) úgy kell elfogadni, ahogy van. Ha teszik, lehet csinálni. Ha nem, keresni kell másikat. De elemezni, hogy ez miért így, vagy miért nem úgy... Az nem az én műfajom. Ez van, ezt kell szeretni. Ilyen egyszerű.
Így csak olyan van, amit hiányolok.
A bolygókra építhető légvédelem nagyban növelné a taktikai lehetőségeket, és a bolygókra lőhető rakétatámadási lehetőség is komplikáltabbá, és így nehezebben kiszámíthatóvá tenné az esélyeket. Bár elismerem, ez utóbbi a nyugodt, békés, kiszámítható élet híveit az őrületbe kergetné...
Esetleg egy vészjelző sem lenne rossz, ami a bolygóra támadó ellenséges flotta érzékelésekor kapcsolna be.

Ami viszont tényleg nem tetszik, az a nagyfokú közutálat, amivel a játékosok zöme megtisztel minket. Ez "helyi specialitás", sehol máshol nem tapasztaltunk ilyet. Az okát nem értem igazán, nyilván az "ezek az idegenek nemcsak ideszemtelenkedtek, de még csak nem félnek is tőlünk, na de majd most megmutatjuk" lehet az oka, vagy vehemens, szókimondó természetünk, esetleg agresszív játékstílusunk. (Bár e két utóbbi máshol nem váltott ki ilyesmit.) Talán mindhárom egyben. De hogy őszinte legyek, nem mondhatnám, hogy túlzottan zavar. Nem tetszik, de azt sem mondhatnám, hogy különösebben érdekel. Egyszerűen elfogadtam tényként. Ez csak érdekesebbé teszi a játékot – hiszen az A007-et nem lehet megtörni, ezek a fiúk vakmerőek, eszesek, rámenősek, és olyanok, mint a Keljfeljancsi! Minél nagyobb pofont kapnak, annál nagyobb elánnal vágnak vissza!
Persze tény, hogy nem muszáj minket szeretni, sőt, kedvelni sem.
De tény az is, hogy noha nem mi vagyunk a legnagyobb, legerősebb szövetség, közömbösen senki sem nyilatkozik meg, ha rólunk van szó. És még csak a szerveridő kb. felénél járunk...
Valószínű, hogy a játékot végül nem mi nyerjük – de most nem is az volt a célunk. Izgalmas, érdekes, pörgős játék annál inkább és ez már megvan. Kezdetnek nem rossz.
Mindamellett azért pozitív tapasztalataim is vannak, megismerkedtem olyan emberekkel is, akik a többséggel ellentétben nem lenézően, vagy megvetően reagáltak a megjelenésünkre.
És voltak/vannak, akikkel (szerintem) igazán jó viszonyt sikerült kialakítani, és ez úton szeretném megköszönni nekik a tanácsokat, tanítást, az építkezésükbe tutorként való bepillantást stb. Egyrészt hálás vagyok nekik mindezekért, másrész megmutatta nekem, hogy vannak itt is olyanok, akik törzsjátékosként sincsenek elszállva maguktól. És az is, hogy nincs mindenki abban a tévhitben, hogy bármit megtehet, mert az új fiúk soha, egy szerveren sem jutnak el olyan szintre, hogy az számukra végzetes legyen.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Nos, kb. 1-2 hét kivételével minden egyes nap érdekes és izgalmas, mivel az egyik háború után szinte rögtön másikba kezdtünk, és most is három (!) szövetség ellen harcolunk egyszerre. Mert hát három a Magyar igazság :D Így aztán nincs olyan perc, amit ne lehetne érdekesen kihasználni.
Ahhoz képest, hogy zömmel "első szerveresként" most tanuljuk e játék csínját-bínját, rejtett trükkjeit, nagyban folyik az adok-kapok, és szerintem egész jól bírjuk a strapát - legalábbis a körülményekhez és a lehetőségeinkhez képest. Sőt, meggyőződésem, hogy így egyetlen szerveridő alatt sokkal többet tanulunk, és nagyobb gyakorlatot szerzünk, mint azok, akik már két éve itt vannak, de jobbára építkeznek, néha-néha csatázgatva egy picit.

Viszont volt olyan, ami valóban meglepett. Sok éven át, sok online játékban csatáztam már, volt, ahol nemzetközi szerveren, török, ukrán, stb. klánok ellen.
De olyat még sehol nem láttam, mint itt, nemrég. Mert hogy az "írásban lefektetett" diplomáciai megállapodásainkat egy szövetség "elfeledje", és számon kérje, hogy miért tesszük azt, amiben anno megállapodtunk, majd szó nélkül bontva egy MNT-t szintén szó nélkül ránk támadjanak – nos ez számomra újdonság volt. Ilyesmit még a törököktől sem láttam, pedig ha valakik, azok képesek ám sok mindenre. Ám mindig tanul az ember – hol trükkös megoldásokat, hol azt, hogy kiknél nincs az adott szónak becsülete. Nyilván ez is a taktika egy formája.
De ez sem tud letörni. Mivel a Jóisten a rossz tulajdonságaim közül kihagyta a feledékenységet, mindig is tudni fogom, hogy az idők során miként viszonyuljak hozzájuk.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Számomra "nem játék a játék", így amennyit csak tudok.
De már dolgozok a folyamatos napi 24 órás megoldáson, és tervezem a napi 48-at is xD
Persze nem csak itt, hiszen van még pár másik helyen is aktív accountom.
Így pláne nincs időm olyan úri huncutságokra, mint az unalom – amit amúgy soha nem ismertem.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Ötletszerűen, éppen az adott helyzettől, vagy akár a hangulatomtól függően, így a nevük folyamatosan változik. A monotonitás ellenes beállítottságom erre is kihat.

Melyik a kedvenc hajód?

Mivel a türelem nem tartozik az erényeim közé, a minél gyorsabb megoldásokat favorizálom.
Ezért egyértelműen a Fulgur. Vagy inkább a nagyon sok Fulgur.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

A kérdés második része egyszerűbb: A007-en kívül más szövetségben életemben nem voltam, és szerintem nem is leszek.
A nevem jóval az online játékokba kapcsolódásom előtt "született", úgy 12 évvel ezelőtt. Vagy több is talán... Azóta mindig, mindenhol ezt használom, ahol nick névre van szükség a valódi helyett. Mondanom sem kell, ez idő alatt sok és sokféle helyről rengeteg emberrel ismerkedtem meg. Nem azt mondom, hogy mind szeretnek is, de tény, hogy sokan ismernek mindenfelé. Amúgy ez a név afféle szójáték. A Logan a "login/logout"-ra, a William pedig az angol will szóra utal, mint akaraterő, míg a bill jelenthet bárdot is. A Lord-ot pedig több, mint 10 éve "aggatta" e névhez egy baráti társaság – és azóta én is így használom.
Amúgy a virtuális világ mindenhol utolér - még a régi ismerősök közül is sokan Will-nek szólítanak a valóságban is.

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Megvallom, a hideg ráz az építkezősditől. Már most rosszul vagyok, amikor arra gondolok, hogy pár hónap múlva elölről kell kezdeni az építkezéseket, a következő szerveren. Csak az a tudat fog kellő erőt adni hozzá, hogy csak az építkezéseket kezdem újra, a harcokat nem ;-)
De az biztos, hogy akkor sok mindent másként csinálok majd, a most szerzett tapasztalatok alapján.

Fejben vagy papíron/számológépen számolod ki, ami a játékhoz kell?

A nagyobb volumenű dolgokat papírra kilistázva, számológépen kiszámolva.
Mivel a lexikonokban a matematikából hülye címszó alatt nincs szöveg, csak a fényképem, nagy botorság lenne, ha nem így tennék egy komolyabb beruházás esetén.

Mi a véleményed az s4-es változásokról, elsősorban a hajóparaméterekről?

Nos, túl nagy tapasztalatom nincs az előzőekről, bár a folyamatos hajógyártásig az S3 szerveren is eljutottam. Ami mellbevert most, az a hajók ára – de megszoktam és elfogadtam ezt is, sőt, én nem is változtatnék rajta. Annak örülnék, ha a következő szerveren esetleg (nem)kicsit gyorsabbak lennének a hajók, de ha marad így, az sem baj.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Te elégedett vagy a bolygók védelmének jelenlegi lehetőségeivel, vagy lenne ötleted további megoldásokra? És ha igen, mi az?

2 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr133240567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoárd Arcas 2011.10.17. 22:47:29

"40 vagyok. De ez lényegtelen, hiszen évről évre változik, így én sem tartom számon."

Ebből lazán letagadhatnál 30-35 évet, legalábbis a beszédstílusod alapján.:)
süti beállítások módosítása