Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Meteorral

2011.03.14. 12:29 cu2

Hány éves vagy?

Ebben a hónapban töltöttem be a 33. életévem.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Várom, hogy Zandagortozhassam. :)
Viccet félretéve pedig egy 24 fős könnyűfém és üvegszerkezeteket gyártó cégnél vagyok tervező illetve üzemvezető (sajnos tulajdonos nem).

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Huhh, de régi idők már. Traviános korszakomból kinőve keresgéltem új stratégiai játékot (kicsit kisebb online igényűt). Nem is tudom már hogyan jutottam el hozzá, de akkor még a játék maga nem létezett csak a blog, amiből szépen lassan kikerekedett a játék. Már akkor beleszerettem a játékosok által formált minden mindennel összefüggő bonyolultságába.

Mióta játszol?

A kezdetek előtt óta, viszont S1-t sajnos ki kellett hagynom, akkoriban egy perc szabadidőm nem volt, de nem felejtettem regisztrálni S2 második hetére, akkorra rendeztem el a valós életem ügyeit.

Miért pont a Bad Boysban játszol?

Így alakult... illetve talán így szerettem volna, hogy alakuljon.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Nem mondhatnám azt, hogy kimondottan csak a scifit szeretem. Olyan mindenevő féleség vagyok.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

A bonyolult, összetett logikán alapuló minden mindennel összefüggő változatos játékmenet mind a gazdaságban, mind az ökológiában, mind a harcban. Valamint az, hogy a végjátékban észrevétlenül az egymással megbékélésre és összefogásra oktat illetve csapatszellemet kovácsol az addigi ellenfelekből a közös siker érdekében.

Mi tetszik legkevésbé?

Olyan nincs. Na jó, mondjuk a multizás miatti előnyszerzés kihasználása és más játékosok ellen fordítása az teljesen felháborít (bár inkább az a játékos hibája mint Zandagorté), és talán még az, hogy kezd egyre jobban leegyszerűsödni, ellaposodni a játék. Már alig kell előretervezni, vagy figyelni bármire is, így meg beleun az ember a semmittevésbe.

Neked is vannak néha hullámvölgyeid a játékban?

Magamtól, ha nem segít be senki egy kis pusztítással, akkor kiegyensúlyozott vagyok, azaz nem szokott lenni hullámvölgy. Bár igaz most pont úgy néz ki a játékom mint a hullámvasút. A szerver elején a multik elleni "harcom" (tiltakozásom) miatti egy hetes kényszerpihenőm a TOP 10-ből visszavetett a mezőny végére, majd viszonylag rövid időn belül sikerült visszaküzdenem magam a sereghajtóktól egy előkelőbb helyre, de később a menet közbeni játék alapjaiban történő változtatások nagymértékben megviselték a kezdetekben kialakított taktikámat, és onnantól elvesztettem a lendületem, illetve valamennyire a tenniakarásom is. Jelenleg újra erőre kapva teszem a dolgom a kialakult baráti társaság miatt. Nem adom fel, végülis sikerült színes, változatos játékot produkálnom eddig ezen a szerveren. Voltam fent is, majd lent is. Kellett keményen küzdenem, hogy feljebb kapaszkodjak, majd egy újabb "pofon" után teljes stratégiai átalakítást eszközölni. CSatáztam nem keveset. Összegezve nem úgy alakult a játékom ahogy az elején elterveztem, de legalább nem unatkoztam.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Sok érdekes történt már, de akkor választok egyet mondjuk azt amin magamon mosolyogtam a végén: Még az előző szerver elején történt. Elindultam kora délután távoli bolygókat fosztogatni 100-200 Interceptorral (hozzá tartozik a történethez, hogy akkor nekem ez szinte mindenem vagyis az egész flottám volt) szépen tették is a dolgukat fosztottak egyet-kettőt, mikor feltűnt a látótávomban egy korábban regisztrált nagyobb játékos (nevet most nem említek) flottája és gyorsan közeledett. Azonnal kivettem egy hajót a flottámból és nekivezettem, hogy megtudjam mit tartalmaz. Kiderült, hogy többszörösen nagyobb az enyémnél és szintén Interceptorokból áll, ráadásul épp a bolygóm és a flottám között bukkant fel, így vissza sem tudtam vonulni, mert megfogott volna. Nekiindultam a menekülésnek az ellenkező irányba, Ő meg csak követett. Este gondoltam kicselezem és teszek egy jó nagy kört majd hajnalban a saját bolygómon elkapom a 0 morálos flottáját. Így is tettem. Szép lassan mindig kanyarodtam egy aprót, így a flottája alig tudott közelebb érni az enyémhez. Az egész manőverezés eltartott 4-5 órát folyamatos irányítás mellett. Végül mikor hazaértem és jött volna a sikerélmény a bolygóm közelében kiderült, hogy egyetlen árva Interceptor üldöz (közben valamikor kivette a flottából a többit és én nem vettem észre). Fél órát nevettem magamon, menekülésemen úgy alvatlanul. :D

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Amikor kell akkor sokat vagyok, és van hogy alig amikor nincs mit tenni, de úgy átlagosan 6-7 órát kisebb-nagyobb megszakításokkal tűzdelve.

Milyen galaxist szeretnél a következő szerver(ek)re?

Semmi baj nincs az eddigiekkel, tökéletesen megfelel a mostani. Igaz nagyjából mindegy számomra milyen, tökéletesen tudok alkalmazkodni.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Itt most (ásványgyűjtő lévén) a bolygók tipusához igazodó ásványok, kőzetek neveiről. Azaz pl. a köveseket mindenféle kőzetekről, a titánosakat titánt tartalmazókról, az uránosokat valami radioaktívitást mutatóról, stb...

Melyik a kedvenc hajód?

A Koordinátor, mert vele lehet a legszámottevőbbet taktikázni, attól függően mivel keveredik.

Milyen büntetéseket tartasz elfogadhatónak a játékban a csalásokra?

Első esetben figyelmeztetésként az 1 hetes kitiltást elfogadhatónak tartom, de ha valaki nem tanul, vagy épp nem kispályázik akkor a hosszabb idejű játékból való kitiltását is megérdemelhetné.

Milyen új bolygóosztályt szeretnél?

Véleményem szerint nincs szükség újakra. Ennyi nyersanyagtipusra elegendő ez az 5 féle bolygó.

Legyen-e a játékban építhető bolygó védelem? (ami persze megfelelő támadó erővel üthető)

Lehetne vele kicsit még szinezni a bolygó feletti csatákon, tehát részemről semmi akadályát nem érzem a megjelenésének.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

A Liberté Federation szövetségben voltam (nyuszis szövi) más néven.

Látod-e értelmét a D bolygó ipari hasznosításának?

Látok benn értelmet, nem is keveset, amit a raktárlimit létezésekor jóval erőteljesebben kiadott. Nem véletlen kezdtem D bolygón.

Minek kell a hajó, ha a béke szele lengi át a galaxist?

Mert, ha csak építkezni lehetne hamar unalomba merülne a játék, nomeg hogyan dölnének el másként a vitás kérdések, mert vitás kérdésből sosincs hiány. Arról nem is beszélve, hogy ez is egy taktikai elem. Sosem lehet előre tudni, ki jár jobban. Aki pl.: csak az iparba fektet, vagy aki a hadakozásba.

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Mikor-hogy. Amiben jobb stratégiát látok.

Mennyire tartod fontosnak, hogy a szövetségen belül ne csak az érdekek tartsák össze a csapatot, hanem a jókedv, a barátság és a testvériesség?

A lehető legfontosabbnak tartom. A játékok lényege a kikapcsolódás illetve a játékélmény szerzése. Baráti jó társaság nélkül egyik sem fog beteljesülni.

Egy reggel arra ébredsz, hogy szövetségedet minden előjel nélkül megtámadták és te magad is jelentős károkat szenvedtél el, legjobb bolygóid és a flottád java része odaveszett. Mit tennél?

Elképzelhetetlen, mivel a fontos bolygóim védettek, a flottáim java pedig biztonságban, de tegyük fel megtörténik. Újabb "pofon" mit lehet olyankor tenni? Hát először is tisztázni a helyzetet, majd még erőteljesebben küzdeni, kapaszkodni és újra meghatározóként a pályára visszakerülni.

Mennyire nyomja rá a bélyegét a Zandagortbeli viselkedésedre a hétköznapjaid és fordítva?

A valós életben vezetőként megtanultam nem másokon levezetni a problémáimat. Tehát szinte észrevehetetlenül befolyásolja.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Tudna-e egy szövetségben barátian együttműködni az előző szerver számára legutálatosabb ellenfelével, aki mondjuk porig rombolta a bolygóit, flottáit. Azaz ad-e tiszta lapot mindenkinek az új szerverre vagy megmarad az előitélet?

1 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr702738030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zandagort egy rajongója 2011.03.14. 15:37:30

jó kérdés, a legtöbben nyilván nem adnak
süti beállítások módosítása