Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Apa, kezdődik

2010.07.26. 23:53 cu2

UPDATE: MÉGSEM MOST INDUL AZ S3. Elnézést a kavarásért, természetesen nem szándékos.

Pénteken este 6-kor elindul az s3, az első nemzetközi Zandagort-szerver. Meglátjuk, mit hoz majd a kulturális keveredés. A párhuzamosan futó két szerver egyik előnye, hogy gyakrabban lehet egy forduló elején becsatlakozni (amikor még nincs úgy széthúzva a mezőny), és hogy gyakrabban lehet komolyabb módosításokat eszközölni. Ez utóbbiakból több is lesz az s3-on:

  • Egy IP-ről 3 napon belül csak egy játékos léphet be. Családtagok, lakótársak, kollégák most már két szerver közül választhatnak, így kevésbé problémás ez a tilalom. A multizást viszont megnehezíti.
  • A környezeti KP nem megosztható. Ennek három oka is van. Egyrészt a KP-k elköltése miatt nem egyértelmű, hogy valójában ki fejlettebb nálad, emiatt a hagyományos megosztási szabály (nálad fejletlenebbnek adhatsz) itt logikátlanul működik. Másrészt kis trükközéssel a saját bolygóidra költheted a megosztható KP-t is. Harmadrészt mivel a környezet korlátlanul kutatható, ezért a maradék kutatóintézetek erre vannak állítva, vagyis ugyanúgy túltermelés van, mint az energiánál, ami szintén nem megosztható (értsd: nem lehet szállítani).
  • A raktár alapból (gyár nélkül) nem végtelen, hanem van egy alapértelmezett érték (lásd help), ehhez adódik a bruttó termelés 500-szorosa. Így induláskor mindenki ugyanúgy megkaphatja a szokásos készletet, mint eddig, viszont nem lehet gyár nélküli raktárbolygókat építeni.
  • A kezdő természeti kincs állomány a bolygómérettel arányos.
  • A feltárás hatékonysága csökkenő. Ha az első intézet 500-at tud feltárni, akkor a második már csak 499-et, a harmadik 498-at, és így tovább. Ezzel korlátozottá válik, hogy egy bolygón mekkorára lehet növekedni, és talán egy fokkal kevésbé lesz exponenciális a fejlődés, ami megkönnyíti a későbbi becsatlakozók dolgát. A gazdaságnak így három fázisa lesz. Az első, amikor még vannak készletek. A második, amikor kifogynak, és el kell kezdeni feltárni. És végül a harmadik, amikor a feltárás is korlátba ütközik, és aki tovább akar nőni, annak át kell váltania hódításra.
  • A gyárak bontásával több probléma is van. A kisebbik a realitása: teljesen költségmentesen lehet adott idő alatt bármennyit bontani, és nem csak az anyagok egy részét kapjuk vissza, hanem a természeti környezet is helyreáll. A nagyobbik pedig az aggresszív játékmenet: a vesztésre álló bolygók teljes lebontása, illetve a frissen elfoglalt bolygók komplett hazaszállítása (ami szintén felveti a realitás kérdését) oda vezetnek, hogy több hetes-hónapos építkezések eredménye tűnik el órák alatt. Egy dolog a háború izgalma, és egy másik a károk mértéke.
    A bontás nehezítése, lassítása, megszüntetése közül végül ez utóbbi lesz most kipróbálva. Megépült gyárat egyáltalán nem lehet bontani, épülőt igen, ez esetben egyből visszakapod a teljes maradék nyersanyagot (itt fölösleges az eddigi időhúzás, ez valójában egy Undo-funkció).
  • Mivel a pontszám, és annak időbeli változása nagyon sokat elárul az adott játékosról, szövetségről, ezért mind a toplistáról, mind a játékos és szövi adatlapokról eltűnnek ezek a számok. A toplista és a helyezés megmarad, meg persze a saját pontszámunk.
  • Ha valaki kilép egy szöviből, akkor a nála lévő közös bolygók nem az alapítóhoz kerülnek, hanem "senkihez", de továbbra is közösben maradnak. Ez annyit tesz, hogy amíg a megfelelő jogosultságú ember szét nem osztja a megfelelő bolygólimitű embereknek, addig ezek a bolygók kezelő nélkül vannak. Ez egyrészt fölösleges teher volt a szövialapítók vállán, másrészt a bolygólimit kijátszását is könnyen lehetővé tette. Ez a változás az s2-re is érvényes.
  • Aki szemfüles volt, az tudja, hogy a prémiumrendszer mindig is kétszintűre volt tervezve, csak mostanáig ez nem valósult meg, vagyis mindenki emelt szintűnek számított. Az s2-n ez marad így, az s3-on viszont el fog különülni a két szint, mind feature-ökben, mind árban.

Ami a fentiek közül beválik, az várható majd az s2 után az s4-en, ami nem, azt meg ott lehet majd visszavonni, vagy tovább módosítani. Kisebb javítások persze menet közben is elképzelhetők, ahogy eddig is.

UPDATE: a fentiekről beindult egy vita a fórumon, részben ennek függvénye is, hogy mi, hogyan valósul meg. Az eredményről majd írok a blogra is.

A játék történeti vonala kettéválik a Tejútrendszer pusztulása után. A menekültek egy része az s2-be jutott, egy része az s3-ba. Ez utóbbi egy háromkarú spirálgalaxis, így néz ki:

46 komment

Címkék: térkép galaxis változások s3

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr12178847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sDavid · http://imusic.blog.hu 2010.07.27. 00:23:35

Hogy is mondjam, a kutatok visszafogasa helyett sulyozottabb bolygolimit johetett volna. Egyre inkabb szabalyozod le a jatekot ami megoli a jatekelmenyt. Kornyezet durva volt idaig is, megnehezebb lesz ezutan.

2szintu premium sem tetszik.

Duplan nem tetszik a kutatok leszabalyozasa. Az 500. Kutato mar nem termel? Na nemar....

Nem csabit engem az S3.

Udv,
kisPocok

Fatburny 2010.07.27. 01:13:23

Marha nehéz lesz számolgatni mi mennyit termel és arra mit építhetsz. Szinte lehetetlen pontosan kihozni a számokat. Aránytalan lesz az egész a műanyag javára. Ha túlépítessz akkor meg lesheted. Szóval vagy hibátlan leszel vagy bolygót nem maxolsz. Akkor már inkább a kajatermelés meg a bolygólimit lenne keményebb.
Ennyi számolgatás mellett sokan feladják majd. Nem mindenki matekzseni. És kellenek a szórakoztató rossz matekosok is a játékba. (Jómagam is ide sorolnám:))
Az eleje még nyújtottabb és lassabb lesz a kutatás csökkenés miatt.
Prémiumban egyenlőre nem is merek gondolkodni így mert kiszámthatatlan hogy lesz e létjogosultsága az egész rendszernek. Természetesen ez a magán véleményem és a játékot amit Zandagortnak hívunk szeretem, de h regisztrálok aakkor is csak azért, mert 2 serveren lassan már túl vagyok. De lelombozó.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.07.27. 01:47:38

Kicsit eltúlozzátok a lekorlátozás kérdését. Az IP és a szövikilépés egyértelműen a visszaélések ellen van, a bolygók teljes lebontása szintén inkább rossz volt, mint jó. A raktározás egy normális termelő bolygón nem jelent problémát. Szóval marad a kutatásmegosztás és a feltárás kérdése.

A matekzsenis felvetést meg abszolút nem értem. Mit lesz nehezebb számolni, mint eddig? Max a nyersanyag feltárást, de azt is csak egy idő után. Aki meg eljut az 50-edik, 100-adik titánérc feltáró intézetig, az már rég nem kezdő. A többi dolog változatlan.

Fatburny 2010.07.27. 02:06:28

Cu2 a szövikilépéses bolygós résszel nemigen van gondom, az talán az 1 ami rendben van. De jelenleg is sokan kicsit már ex has építkeznek. Okok: 1. elég bonyolult a játék ahhoz hogy nagyon sok idő legyen kiszámolgatni mindent. 2. Ökot számolni még prémiummal is bonyolult nem hogy nélküle.

De őszintén nem olyan egyszerű kiszámolni, hogy ha 10 kutatót építek akkor 500+499+498+497+496+..... az mennyi és ehhez rendelni egy titánkitermelőt mondjuk. (Az hogy még csak véletlen sem lesz pontosan kihasználható a termelés az már csak extra.) És őszintén tudom hogy "csak" egy egyenlet kell a dologhoz, de azért egy játék kedvéért állandóan egyenletekben számolgatni már sok. Persze te nem érted mert állandóan mátrixokat számolsz meg mittomén, de ez nem mindenkinek 1x1.

Az épületek bontása megint csak gáz. Ha túlépítessz nincs bontás. Ennyi. Miért nincs? Vagy akkor beletennéd hogy ami nem üzemel nnak nincs környezeti hatása.... stb....

Szóval az egész kiforratlan és az ember joggal érzi lassan magát matek rabszolgának és ne adj isten kísérleti patkánynak.

Mondom még 1x ettől még jó lehet Zanda. De ez nagyon kemény pakk ami nagyon átgondolatlannak tűnik sok pontjában.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.07.27. 02:11:12

@Fatburny: Még mindig nem értem, mitől leszel "matek rabszolga". Egyedül a feltárást nehezebb számolni, bár aki eddig sem volt számolgatós típus, az ezentúl sem fog halál precízen előre számolni, hanem megnézi, hogy mi a gyakorlati eredmény. És ez egyetlen pontja a fenti változtatásoknak.

Bontás: ezen még lehet finomítani.

Fatburny 2010.07.27. 02:32:00

@cu2: Oks a többi fórumon kifejtősben:)

Liet 2010.07.27. 07:43:01

@cu2: Az épületbontás lehet, hogy káros a háborúkban, viszont nagyságrendekkel nagyobb károkat lehet okozni, ha nem bonthatok épületet. Egyrészt az elavult termelési technikákat nem cserélhetem újra pl.: bioetanol-atomerőmű-fúziós-sps, másrészt nem javíthatom ki a hibáimat az építkezésben.
De a legfontosabb hátrány akkor keletkezik, ha bolygót akarok foglalni, olyat ahol már járt előttem valaki. ebben az esetben nem alakíthatom a bolygót a saját rendszerembe.
Sőt! Ha nagyon szemét vagyok akkor egyszerűen elkezdem foglalni a bolygókat, telerakom őket vapiti meg pandaüzemmel aztán dobom, és ezzel egész játékra használhatatlanná teszem, gyakorlatilag kilövöm a játékból.
Igaz, hogy a bontással vissza lehetett élni és károkat okozni, de a bontás tilalmával ennél sokszorta nagyobb a kár.

SirBede 2010.07.27. 08:15:24

Ez az épületbontásos téma nem tetszik.
mivel ha felhúzok egy bogyeszt akkor kb a fejlesztések után átköltözök egy másikra mivel semmit se bonthatok el ami nem kell.... tehát lesz 100 szélfarmom, 56 bioetanolom 25 atomom aztán 4 fuziósom persze addogra a pókok lakják az atomot meg a csövik... :)

Norris74 2010.07.27. 08:47:38

Nem lehetne ezt a bontási tilalmat valami feltételhez kötni? Gondolom a számítástechnikában, ami tiszta matek biztos létekik valami "and" "or" megoldás.

Mert mikor bont az ember?

1. Ha elszúrt valamit és javítani akar. Ebben az esetben szívás a tilalom.

2. Ha foglalt, és ahogy Liet mondja, nem tetszik neki a szerkezet ezért szerkezet átalakítani akar. Ez sem gáz ha már egy ideje nála van a plan, de ekkor is szívás a tilalom.

3. Ha foglalt, és a rombolással szivatni akarja a másikat, ezért ledózerolja a bolygót. Na ez már gázosabb.

4. Ha tudja, hogy el fogják foglalni a bolygóját, és a "felperzselt föld" taktikát kénytelen választani, azért maga dózerolja le még az ellenfél előtt.

Nem lehetne ezt a rombolási tilalmat valahogy a harchoz, a harcban bekövetkezett eseményekhez kötni? Mert gondolom az lenne a cél, hogy ezt a felhasználást korlátozd és ne a békés célút! Mondjuk, ha egy bolygót elfoglaltak, akkor teszem azt néhány napig ne lehessen bontani? Vagy pl ha egy bolygót szimplán támadnak, akkor (azaz csökkent a morálja), akkor se lehessen már elkezdeni a bontást (vagy ha mégis, akkor pl jelentősen csökkentett ütemben). Így sem a bebontásos szivatás nem lesz olyan egyszerű, mert a tulajnak lesz egy kis ideje, esélye esetleg visszafoglalni, még nagyjából az eredeti állapotban, másodszor a foglaló sem minden esetben csonttá rombol bolygót fog elfoglalni, ha az eredeti gazdája kezdte bebontani.

Hettita 2010.07.27. 09:22:44

Ha most öcsém is játszana, meg én is, de 1 gépünk van, akkor kockával döntsük el, kié legyen a lehetőség?
Ja és a bontást azt inkább foglalás után 1 hétig tiltanám, de nem teljesen.
A kutatók szabályozása nem teljesen tiszta, mi szükség van rá?
Atérkép tetszik, főleg hogy nincs tökéletes központ :D

SirBede 2010.07.27. 09:34:05

A térkép az nékem is tetszik... :)

sDavid · http://imusic.blog.hu 2010.07.27. 10:15:28

@cu2: szövikilépéssel és IP szűréssel nincs is gondom. Minden mással van: Ezt a játékot tervezni kell, számolom, hogy hány városhoz hány kutató fér el, mennyi nyersanyagot fognak kikutatni és ahhoz mérten építek majd feldolgozó gyárakat.

Értem én, hogy 500 kutatót megépítő játékos profinak számít, de miért kell elvenni a játékkedvét? :/

üdv,
kisPocok

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.07.27. 10:16:28

egyre kevesebb kutató ez nem tetszik.
s2-őn is jó alaposan korlátozva lett a méret hát itt már pláne

Danka33 2010.07.27. 10:19:07

Lehetne kérni térképről egy:

Régiós felbontást
Esetleg gigaplanokat feltüntetőt is? :)

-Stark- 2010.07.27. 10:32:14

a kukatók feltárásának csökkenése marhára nem tetszik
a bontást se kéne teljesen megszüntetni
pl: egyesével (!) lehetne bontani 50%-ával az építési időnek
és ne kapjon vissza semennyi építési költséget

meg az épületek területe esetében is felmerül a realitás
vegagyár: miért kell annak 1000 km2?
hogy legyen mivel ökoheck-elni?!?
és sok más épület elképzeletetlenül sok helyet foglalna a valóságban

és ha régiós lesz akkor kéne közvetlen link a régió térképre
min ahogy volt s1-en a karokkal
és a régiótérképre régió kiemelő
mindig is utáltam abban az össze-visszaségban turkálni :(

-Stark- 2010.07.27. 11:04:23

meg a toplista és pontszámtakargatás se igazán tetszik
de ha mégis lesz akkor legalább a top 10 pontszámát lehessen látni hogy pl mennyire vagyok lemaradva az élmezőnyhöz képest

ernobius 2010.07.27. 11:55:19

Huh, ez érdekes lesz...

Csirguz 2010.07.27. 12:05:01

Hettita: más játékokban teljesen meg van tiltva az 1 IP-ről való játék, még olyanokban is amiben nem számít akkora előnynek a multizás, mint itt. Itt nincs. Jó ez így...

Norris74 2010.07.27. 12:08:52

@$tark: Szerintem a vegagyárat nem úgy képzeld el, mint egy klasszikus gyárépületet, amelynek pár 10 vagy 100.000 m2 elég, hanem úgy, mint egy "Téeszt". Azaz a megtermelt növényeknek szükségük van termőterületre, és maga a gyár, ahol feldolgozzák, és raktározzák, az csak egy része ennek a területnek. Ugyanígy a fűrészmalom. Ott is vannak erdőterületek, amelyek hozzá tartoznak, a kőbányánál is van több fejtőterület, stb, stb, stb.

Hettita 2010.07.27. 12:10:11

ezt öcsémnek mond. Meg a barátnőm is reggel a saját gépén én a sajátomon, de ha átmegyek nála (néha 2 napokra is) ne játszhassak? na ne már. Most tényleg ez akkora okos ötlet . a multis akkor is megoldja ha belegebedsz, én meg szívok. thx.
Ez ne mondjátok már hogy a legokosabb döntés.

-Stark- 2010.07.27. 12:29:06

@Norris74:
azt kell mondanom hogy tévedsz
ha az lenne hogy saját termő területük lenne akkor nem kéne az ökoból fogyasztaniuk
ÉS ökoszféra nélkül is lehetne kaját termelni

Norris74 2010.07.27. 12:45:11

@$tark: Szerintem meg éppen te tévedsz most. :) Éppen hogy minél nagyobb (több) a termőterület, amelyet a civilizáció kivesz a természetes (öko) körforgásból, az annál jobban csökken. Lásd jelenlegi Földünk pusztuló ökoszférája.
Valóban..az ökoszféra nélkül is lehet termelni - pl hidroponika - de ez nincs belekalkulálva a játékba. :) Lehet, hogy bele kéne? Persze ez bonyolítja.

Hettita 2010.07.27. 12:55:14

Teuton csak annyira mint te. Hülyeséget meg ne beszélj .Neked multizásal sem lenne esélyed :D

-Stark- 2010.07.27. 12:57:55

@Norris74:
meglehet :D
viszont jó ötlet lenne a hidroponikus kajatermelés

szerintem akkor is irreálisan nagy helyet foglal az épületek egy része pl: feldolgozó ipar

baki:
A falu kis népsűrűségű: 500 lakos/ 10km2=
50 lakos/km2

A város sűrűn lakott: 30 000 lakos/ 1 000km2=
30 lakos/km2
:D

Fatburny 2010.07.27. 12:59:00

Hát ha betesszük a kutatást, meg az ökovali is elkezdünk még variálni és még pár hasonló ötlet akkor a játékleírásba szeretném kérni:

Ez egy online böngésző alapú játék. Amire szükséged van mindösszesen:
- Telepített böngésző
- Képesség a difereniálszámításra és a 8 ismeretlenes sinus és cosinus értékeket is tartalmazó egyenletek megoldására.
- Mindezek mellé "némi szabadidőre"

Fatburny 2010.07.27. 13:03:03

De csak hogy valami jót is írjak már: A Térkép nagyon cool:)

-Stark- 2010.07.27. 13:05:51

@Fatburny:
"Képesség a difereniálszámításra és a 8 ismeretlenes sinus és cosinus értékeket is tartalmazó egyenletek megoldására."

xD

Jajooka 2010.07.27. 13:28:21

Üdv, mindenkinek!

Az lenne a kérdésem, nem lehet valahogy lazítani az IP-korlátozást? Nekem speciel 2 lakótársam mutatta meg a Zandát itt az s2-ön, ők már kiestek, én még vegetálok. Mikor olvastam a levelet, hogy indul az s3 nagyon megörültem, már kezdtem volna csörgetni mindenkit.... most titkoljam el előlük, hogy játszhassak, vagy mi??
Van hogy segítek öcsémnek otthon stb. mindig is volt pár multim és soha nem csaltam.

Személyes véleményem:
Csalók mindig voltak, vannak és lesznek, ha nem ezzel kitalálnak valami mást, szerintem SOKKAL, de SOKKAL rontja a játékélményt, ha nem játszhatsz együtt családtagjaiddal, lakótársaiddal, barátaiddal, ha átjönnek stb.
A Zandagortnak ez a legélvezetesebb része, tervezgetni,szervezgetni együtt.
Ezt ne vedd el.
Szerintem mindenki inkább leszarja, hogy Exe mondjuk átcsalja a főbolygóját védettségbe multival, de játszhasson együtt a barátaival.
Kérlek, nagyon kérlek, ezt módosítsd valahogy, ha van mód rá.

Hogy nem lehet épületeket bontani, szintén elég radikális megoldásnak tűnik.
Én maximalista vagyok, szerintem a diliházban fogok kikötni, vagy feladom az egész bolygóm ha egy gyár nem stimmel.
A kezdőknek ez nem védelem, iszonyat nehezítés, szerintem mindenki cseszett már el jópár gyárat az elején, ezek innentől visszafordíthatatlan hibák.
Én és egyetértek a javaslattal, hogy a támadás/foglalás dologhoz legyen kötve a bontás.

Jó ötlet, hogy a pontokat ne lehessen látni, felértékelődik a kémkedés, a bolygókat lehet majd, vagy azt sem? szövin belül azért gondolom látjuk.
Egyetértek viszont azzal, hogy legalább az első 10et lehessen látni, hogy az embernek viszonyítási alapja legyen. Én például asszem hanyat dobnám magam a néhány 10 millió pontommal, hogy valaki már a 10 milliárdot súrolja több mint 100 bolygóval

Őszíntén szólva, nekem is kicsit úgy tűnik, hogy amolyan teszt szervernek szánod kicsit az s3-at. Az eddigi problémákra mind radikális változásokat vezettél be, megnézed, hogy reagálnak rá álltalában a játékosok, kevesebb a visszaélés stb, aztán a két végletből összehozod a középutat.

Üdv,
(és kösz a játékért:-)
Tisztelettel:
Jajooka

-Stark- 2010.07.27. 13:35:15

tökéletesen egyetértek Jajookával :)

Hettita 2010.07.27. 14:01:49

@-Teuton-: nézd meg most a toplistát, Keress meg engem, keresd meg magadat. Megvan? Na ez lesz S+-on is :D

Jajooka 2010.07.27. 14:09:47

@Hettita:
Figyelj most komolyan te kinek képzeled magad?

Egyetlen örömöd az életben, hogy egész nap a gép előtt ülsz, zandázol, és rajulsz a gyengébbeknek hogy erősebb vagy náluk? (vagy csak hamarabb kezdted)

Hát sajnállak bevallom:-)

Amúgy nálam is sokkal erősebb vagy, ha ez boldogabbá teszi a napod:-)

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.07.27. 14:23:54

jajj hagyjuk már örül neki hogy a hátam mögött nulláztak le és állandóan a nyakamba varrja. egyáltalán nem jobb csak máshogy alakult neki a dolga:D

Hettita 2010.07.27. 14:45:21

Jajo0ka te ki a franc vagy? és mi a fenéről beszélsz? ismerlek? nulláztalak már le? És teutot szerinted hányszor 0 le? Te is a hülyeséget beszéled. Mit nyávogsz itt?

Daedalus 2010.07.27. 15:43:33

Nekem ez a nyersanyag feltárás dolog nem tetszik..!!!

Maradjon a régi,thx!!

Daedalus,Legátus.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.07.27. 16:27:52

nos azok kussolhatnak akik a saját flottámmal fosztottak:)
nyávogni csak te nyávogsz.
inkább arra kéne koncentrálni hogy ne legyenek ezek a dolgok.
pl. a bontással nem tudok megbarátkozni ahogy senki se

Fatburny 2010.07.27. 16:41:27

Azért ez a senki sem elég merész kijelentés. Én pl . kifejezetten a játék részének tartom és támogatom az eddigi formáját... minimál szabályozással max. Teuton a személyes marhaságaitokat meg vigyétek át fórumra pls. Senki nem kíváncsi a felborzolt csibetollakra!

Dragon459 2010.07.27. 17:41:53

Nekem az s1 jobban tetszett. Amúgy se vagyok olyan típus hogy egész nap a gép előtt vagyok na de így... Meg az IP alapú szűrés szerintem hülyeség mert én is és haverom is játszunk és van hogy átmegyek hozzájuk egy hétre, akkor egy hétig ne tudjak játszani? Amúgy meg vannak olyan szolgáltatók akiknél minden csatlakozásnál más IP címet ad. Ők meg tudnak ugyan úgy csalni de jó pár játékos bele is futhat ebbe hogy ugyan azt az IP-t kapja meg amit előtte használtak.

Mordor 2010.07.27. 18:20:33

Ezt az IP-s megoldást én sem értem. Sztem ez jó így ahogy van. Ez a 24 órás megoldás kicsit szemet szúr de annyira nem.

A környezeti KP meg hát... ismét csak érvágás mert nagy piac van vele, de érthető:D

A raktár az első ami kifejezetten nem tetszik. A raktárbolygók eddig hasznosak voltak. A veszélye is megvolt mert ha fosztanak rá nem kis nyereséghez jutnak. Ezt szerintem nem kéne elvenni.

A kutatáshátráltatás a másik amin egy picit kiakadtam... a normális fejlődés nagyon le van lassítva így:S Tényleg az élvezhetőség hátrányára megy!

A bontás korlátozásával nincs gond. Részemről azt a verziót támogatom, h csak azon a planon lehessen bontani ami minimum 1 hétig folyamatosan a tulajdonomban volt.

Pontszámítás meg olyan, h ki lehet írni a pontokat:P csak név nélkül:D

de így engem sem nagyon vonz az s3... és ha s4 is ilyen lesz:S

dualmotkany 2010.07.27. 18:40:44

Most szólok hogy az IP dolog egy nagy katasztrófa és ahogy eddig is, aki multizni akar az se se szarja, aki egy gépet használ az meg szopik.

IP changer programot fogok használni és a tesóm is játszani fog majd megírom a nevünket emailben.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.08.02. 09:28:32

Höj de klassz az a térkép! :D s4-re lehet majd ezt-azt javasolni a térképpel kapcsolatban? Lenne egy-két ötletem.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.08.02. 09:29:11

Márhogy még jobban nézzen ki. De így se rossz :)

Ulrik 2010.08.10. 14:06:08

IP korlátozás szerintem nagyon jó ötlet, mert rengeteg multis játékos van és így esélyesebb a történet a sima halandóknak is, akik meg koleszből nyomják azok amúgy is csinálnák a másik bolygóit, ami már akár multinak is számíthat főleg, ha vki abbahagyja közülük derítsd ki, hogy ki volt. Raktározás, hát az eddig volt furcsa, hogy nincs gyár és végtelen a hely, szval azt mindenképp a gyárak számához kötném, ahogy eddig is, ha volt belőle a bolygón. Ezt a csökkenő feltárás dolgot nem tartom jó ötletnek, van benne realitás, de az akkor lenne jó, ha folyamatosan jönnének az új bolygók a szerverre nem pedig fix lenne, ami nem jó ötlet szerintem, pont ezért mert több bolygóra lenne szüksége mindenkinek. A gyárbontásnál 72 órás limitet tartanék helyesnek, mint fórumban írtam is, ez elég arra, hogy vki visszafoglalja a bolygóját, ha egy kisebb sereg csak szemfüles volt. Viszont a foglaló is megkaphatja amit akar megtarthatja a fontosabb dolgokat és a maga számára kialakíthatja a bolygót idővel. Amúgy tetszik a Zanda kis finomítások kellenek bele nagyon jó a gazdasági rész felépítése a végjátéknak még annyira nem látom értelmét, azon szerintem még lehetne vmit alkotni, gratu és kitartás a fejlesztéshez:)

balu3 2010.09.17. 16:27:14

jó így nagy fiuk építenek mi kis halak éjjel foglalunk zsíírrr :))
süti beállítások módosítása