UPDATE: MÉGSEM MOST INDUL AZ S3. Elnézést a kavarásért, természetesen nem szándékos.
Pénteken este 6-kor elindul az s3, az első nemzetközi Zandagort-szerver. Meglátjuk, mit hoz majd a kulturális keveredés. A párhuzamosan futó két szerver egyik előnye, hogy gyakrabban lehet egy forduló elején becsatlakozni (amikor még nincs úgy széthúzva a mezőny), és hogy gyakrabban lehet komolyabb módosításokat eszközölni. Ez utóbbiakból több is lesz az s3-on:
- Egy IP-ről 3 napon belül csak egy játékos léphet be. Családtagok, lakótársak, kollégák most már két szerver közül választhatnak, így kevésbé problémás ez a tilalom. A multizást viszont megnehezíti.
- A környezeti KP nem megosztható. Ennek három oka is van. Egyrészt a KP-k elköltése miatt nem egyértelmű, hogy valójában ki fejlettebb nálad, emiatt a hagyományos megosztási szabály (nálad fejletlenebbnek adhatsz) itt logikátlanul működik. Másrészt kis trükközéssel a saját bolygóidra költheted a megosztható KP-t is. Harmadrészt mivel a környezet korlátlanul kutatható, ezért a maradék kutatóintézetek erre vannak állítva, vagyis ugyanúgy túltermelés van, mint az energiánál, ami szintén nem megosztható (értsd: nem lehet szállítani).
- A raktár alapból (gyár nélkül) nem végtelen, hanem van egy alapértelmezett érték (lásd help), ehhez adódik a bruttó termelés 500-szorosa. Így induláskor mindenki ugyanúgy megkaphatja a szokásos készletet, mint eddig, viszont nem lehet gyár nélküli raktárbolygókat építeni.
- A kezdő természeti kincs állomány a bolygómérettel arányos.
- A feltárás hatékonysága csökkenő. Ha az első intézet 500-at tud feltárni, akkor a második már csak 499-et, a harmadik 498-at, és így tovább. Ezzel korlátozottá válik, hogy egy bolygón mekkorára lehet növekedni, és talán egy fokkal kevésbé lesz exponenciális a fejlődés, ami megkönnyíti a későbbi becsatlakozók dolgát. A gazdaságnak így három fázisa lesz. Az első, amikor még vannak készletek. A második, amikor kifogynak, és el kell kezdeni feltárni. És végül a harmadik, amikor a feltárás is korlátba ütközik, és aki tovább akar nőni, annak át kell váltania hódításra.
- A gyárak bontásával több probléma is van. A kisebbik a realitása: teljesen költségmentesen lehet adott idő alatt bármennyit bontani, és nem csak az anyagok egy részét kapjuk vissza, hanem a természeti környezet is helyreáll. A nagyobbik pedig az aggresszív játékmenet: a vesztésre álló bolygók teljes lebontása, illetve a frissen elfoglalt bolygók komplett hazaszállítása (ami szintén felveti a realitás kérdését) oda vezetnek, hogy több hetes-hónapos építkezések eredménye tűnik el órák alatt. Egy dolog a háború izgalma, és egy másik a károk mértéke.
A bontás nehezítése, lassítása, megszüntetése közül végül ez utóbbi lesz most kipróbálva. Megépült gyárat egyáltalán nem lehet bontani, épülőt igen, ez esetben egyből visszakapod a teljes maradék nyersanyagot (itt fölösleges az eddigi időhúzás, ez valójában egy Undo-funkció). - Mivel a pontszám, és annak időbeli változása nagyon sokat elárul az adott játékosról, szövetségről, ezért mind a toplistáról, mind a játékos és szövi adatlapokról eltűnnek ezek a számok. A toplista és a helyezés megmarad, meg persze a saját pontszámunk.
- Ha valaki kilép egy szöviből, akkor a nála lévő közös bolygók nem az alapítóhoz kerülnek, hanem "senkihez", de továbbra is közösben maradnak. Ez annyit tesz, hogy amíg a megfelelő jogosultságú ember szét nem osztja a megfelelő bolygólimitű embereknek, addig ezek a bolygók kezelő nélkül vannak. Ez egyrészt fölösleges teher volt a szövialapítók vállán, másrészt a bolygólimit kijátszását is könnyen lehetővé tette. Ez a változás az s2-re is érvényes.
- Aki szemfüles volt, az tudja, hogy a prémiumrendszer mindig is kétszintűre volt tervezve, csak mostanáig ez nem valósult meg, vagyis mindenki emelt szintűnek számított. Az s2-n ez marad így, az s3-on viszont el fog különülni a két szint, mind feature-ökben, mind árban.
Ami a fentiek közül beválik, az várható majd az s2 után az s4-en, ami nem, azt meg ott lehet majd visszavonni, vagy tovább módosítani. Kisebb javítások persze menet közben is elképzelhetők, ahogy eddig is.
UPDATE: a fentiekről beindult egy vita a fórumon, részben ennek függvénye is, hogy mi, hogyan valósul meg. Az eredményről majd írok a blogra is.
A játék történeti vonala kettéválik a Tejútrendszer pusztulása után. A menekültek egy része az s2-be jutott, egy része az s3-ba. Ez utóbbi egy háromkarú spirálgalaxis, így néz ki:
Utolsó kommentek