Volt némi "kényszerszünet" (egyéb elfoglaltságok), de azért a fejlesztés nem szűnt meg teljesen. Ha minden jól megy, április 9-én pénteken elindulhat az s2.
Múltkor kimaradt az űrhajós-háborús téma, most erről lesz szó. A koncepció főbb elemei:
- A hajóknak alapvetően három generációja van (3, 6, 9 hajóval). Ezek tűzerőben, sebességben, kutatási igényben jobban szétválnak, mint korábban.
- Kutatás: az előző fordulóban kb 1 hónappal az első hajó megjelenése után volt már nemesis. És bár a kutatásmegosztás szigorítva lesz, ez nem befolyásolja a legelső hajók megjelenését. Vagyis itt a cél az, hogy a generációk időben elkülönüljenek, mindegyikkel érdemes legyen háborúzni a megfelelő időszakban, és ne érjen véget a kutatás a forduló második hónapjában.
- Árazás: ha valaki nagy erőfeszítéssel kifejleszt új generációs hajókat, akkor azokat érdemes is legyen gyártani, vagyis relatíve (mondjuk a tűzerejükhöz képest) olcsóbbak legyenek, mint a fejletlenebbek.
- Sebesség: egyrészt az új generációkkal újabb távolságba lehessen eljutni (ez a morálváltozás miatt lesz fontos), másrészt az azonos generációba tartozó hajók tudjanak együtt harcolni (vagyis ne térjen el annyira a sebességük egymástól).
- Kő-papír-olló: az egyik, hogy a cirkálók és rombolók közti viszony legyen ugyanolyan, mint a többi (vagyis az egyik irányú affinitás legyen 2, a másik 0,5). A másik pedig, hogy az anyahajó sokkal inkább "nehézromboló" jellegű lesz, ezzel a 3-adik generációban is lesz romboló, és az anyahajónak is több értelme lesz. Annyiban jobb, mint egy valódi romboló, hogy bár a vadászok ellen extra jó, a cirkálók/csatahajók ellen nem extra rossz (és a kezdeményezése is nagyobb).
- Kezdeményezés: ennek eddig nem sok szerepe volt, mert a csaták viszonylag kevés körben lezajlottak. Ez kisméretű flottáknál még rendben van, de nehéz elképzelni, hogy több millió hajó esetén is az egyik fél lő először, aztán a másik. A megoldás az, hogy korlátozva lesz, hogy egy körben hány hajó lő, vagyis minél nagyobb a két flotta, annál tovább tart a csata, és mivel több kör megy le, ezért a szerencse súlya csökken, és a kezdeményező készségé nő (vagyis érdemes lesz ezzel is számolni).
- Korrekciós tényező: nőni fog a súlya, vagyis a pontosság, tapasztalat és morál is jobban számít egy csatában.
- Morál: egyrészt csatában körönként kisebb mértékben fog változni (de mivel egy csata tovább tart, összességében nem). Másrészt a dezertálás nem átmenet nélkül történik, amikor eléri a morál a 0%-ot, hanem 20% alatt fokozatosan erősödik (vagyis nem egyik pillanatról a másikra fog meglépni az egész flotta). Harmadrészt az állomásozást, járőrözést és csatázást leszámítva a flották morálja óránként 4%-kal (százalékponttal) csökken. Ez azt jelenti, hogy egy "feltankolt" fulgurral a galaxis magjából a legszéléig el lehet menni, fosztogatni egyet és visszatérni, és a megtett 2x24ezer parsec alatt (2x10 óra) a morál 20%-ra esik, vagyis pont nem kezdenek el lázadozni a matrózok. Lassabb hajókkal persze kisebb a hatósugár, de pont az a cél, hogy legyen hatósugár. Távolabbra is el lehet jutni persze, de ahhoz kellenek támogató (saját vagy szövetséges) bolygók, ahol lehet állomásozni.
- Támadó és védőerő módosító tényezők: az eddig hajónkénti növekmény helyett 10 hajónként nő TE+/VE+-szal a támadó/védőerő (a +100%/50%-os maximum megmarad). Így kevésbé lesz lineáris a kis és nagy flották közti különbség.
A fenti koncepció alapján született meg az alábbi táblázat:
Gen | Csoport | Típus | TE | TE+ | VE | VE+ | Jó | Rossz | Kezd | Pont | Seb | Lát | Rejt | KP |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cirkáló | Könnyűcirkáló | 35 | 10 | ro | va | 10 | 15 | 3 | 30 | 0 | 0 | ||
1 | Vadász | Skorpió | 35 | 1 | 10 | ci | ro,ah | 10 | 10 | 4 | 30 | 0 | 0 | |
1 | Romboló | Fregatt | 35 | 10 | va | ci | 10 | 15 | 3 | 30 | 0 | 0 | ||
2 | Cirkáló | Cirkáló | 55 | 30 | ro | va | 20 | 25 | 6 | 40 | 0 | 2000 | ||
2 | Vadász | Vadász | 55 | 1 | 30 | ci | ro,ah | 20 | 20 | 7 | 40 | 0 | 2000 | |
2 | Romboló | Romboló | 55 | 30 | va | ci | 20 | 25 | 6 | 40 | 0 | 2000 | ||
2 | Csatacirkáló | Interceptor | 55 | 2 | 30 | 1 | ro | va | 40 | 20 | 20 | 40 | 0 | 5000 |
2 | Csatacirkáló | Csatacirkáló | 65 | 2 | 45 | ro | va | 20 | 20 | 6 | 40 | 0 | 5000 | |
2 | Csatahajó | Csatahajó | 75 | 3 | 55 | ro | va | 20 | 40 | 4 | 50 | 0 | 5000 | |
3 | Speciális | Szonda | 0 | 0 | - | - | 40 | 30 | 20 | 500 | 100 | 20000 | ||
3 | Speciális | Koordinátor | 30 | 5* | 20 | ro | va | 150 | 30 | 12 | 40 | 0 | 20000 | |
3 | Speciális | OHS-1 | 30 | 300 | 5* | - | - | 40 | 30 | 12 | 40 | 20 | 20000 | |
3 | Cirkáló | Nehézcirkáló | 85 | 60 | ro | va | 40 | 30 | 12 | 50 | 0 | 50000 | ||
3 | Cirkáló | Fulgur | 90 | 50 | 1 | ro | va | 80 | 30 | 40 | 50 | 30 | 50000 | |
3 | Speciális | Anyahajó | 90 | 70 | va | - | 60 | 30 | 12 | 100 | 0 | 50000 | ||
3 | Vadász | Raptor | 85 | 2 | 60 | ci | ro,ah | 40 | 25 | 12 | 50 | 10 | 50000 | |
3 | Csatahajó | Dreadnought | 110 | 5 | 90 | ro | va | 40 | 80 | 12 | 80 | 0 | 50000 | |
3 | Csatahajó | Nemesis | 250 | 200 | - | - | 60 | 100 | 12 | 80 | 0 | 150000 |
Az egyes oszlopok: generáció, típuscsoport, típus, alap támadóerő, támadóerő növekmény, alap védőerő, védőerő növekmény, mi ellen jó, mi ellen rossz, kezdeményező készség, pontosság, sebesség, látótávolság, rejtőzés, kutatási igény (űrhajózásban). A jó/rossznál: ci = cirkáló, csatacirkáló, csatahajó, va = vadász, ro = romboló, ah = anyahajó.
Mint arról már múltkor szó volt, a kocsma megszűnik, helyette lesz űrkikötő:
A funkciója hasonló: az állomásozó flották moráljának növelése. Mivel a morál szerepe megnő, ezért jobban megéri kikötőket építeni, mint korábban kocsmákat (és ez egyben növeli az alkohol értékét is).
A következő egy hétben pontosodni fog a többi paraméter is (amikről a múltkor már volt szó), így lesz még idő némi tervezgetésre. Utána pedig, ha nem jön közbe semmi, elindul az új forduló.
Utolsó kommentek