Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Változások az új fordulóban 2

2010.03.27. 17:25 cu2

Volt némi "kényszerszünet" (egyéb elfoglaltságok), de azért a fejlesztés nem szűnt meg teljesen. Ha minden jól megy, április 9-én pénteken elindulhat az s2.

Múltkor kimaradt az űrhajós-háborús téma, most erről lesz szó. A koncepció főbb elemei:

  • A hajóknak alapvetően három generációja van (3, 6, 9 hajóval). Ezek tűzerőben, sebességben, kutatási igényben jobban szétválnak, mint korábban.
  • Kutatás: az előző fordulóban kb 1 hónappal az első hajó megjelenése után volt már nemesis. És bár a kutatásmegosztás szigorítva lesz, ez nem befolyásolja a legelső hajók megjelenését. Vagyis itt a cél az, hogy a generációk időben elkülönüljenek, mindegyikkel érdemes legyen háborúzni a megfelelő időszakban, és ne érjen véget a kutatás a forduló második hónapjában.
  • Árazás: ha valaki nagy erőfeszítéssel kifejleszt új generációs hajókat, akkor azokat érdemes is legyen gyártani, vagyis relatíve (mondjuk a tűzerejükhöz képest) olcsóbbak legyenek, mint a fejletlenebbek.
  • Sebesség: egyrészt az új generációkkal újabb távolságba lehessen eljutni (ez a morálváltozás miatt lesz fontos), másrészt az azonos generációba tartozó hajók tudjanak együtt harcolni (vagyis ne térjen el annyira a sebességük egymástól).
  • Kő-papír-olló: az egyik, hogy a cirkálók és rombolók közti viszony legyen ugyanolyan, mint a többi (vagyis az egyik irányú affinitás legyen 2, a másik 0,5). A másik pedig, hogy az anyahajó sokkal inkább "nehézromboló" jellegű lesz, ezzel a 3-adik generációban is lesz romboló, és az anyahajónak is több értelme lesz. Annyiban jobb, mint egy valódi romboló, hogy bár a vadászok ellen extra jó, a cirkálók/csatahajók ellen nem extra rossz (és a kezdeményezése is nagyobb).
  • Kezdeményezés: ennek eddig nem sok szerepe volt, mert a csaták viszonylag kevés körben lezajlottak. Ez kisméretű flottáknál még rendben van, de nehéz elképzelni, hogy több millió hajó esetén is az egyik fél lő először, aztán a másik. A megoldás az, hogy korlátozva lesz, hogy egy körben hány hajó lő, vagyis minél nagyobb a két flotta, annál tovább tart a csata, és mivel több kör megy le, ezért a szerencse súlya csökken, és a kezdeményező készségé nő (vagyis érdemes lesz ezzel is számolni).
  • Korrekciós tényező: nőni fog a súlya, vagyis a pontosság, tapasztalat és morál is jobban számít egy csatában.
  • Morál: egyrészt csatában körönként kisebb mértékben fog változni (de mivel egy csata tovább tart, összességében nem). Másrészt a dezertálás nem átmenet nélkül történik, amikor eléri a morál a 0%-ot, hanem 20% alatt fokozatosan erősödik (vagyis nem egyik pillanatról a másikra fog meglépni az egész flotta). Harmadrészt az állomásozást, járőrözést és csatázást leszámítva a flották morálja óránként 4%-kal (százalékponttal) csökken. Ez azt jelenti, hogy egy "feltankolt" fulgurral a galaxis magjából a legszéléig el lehet menni, fosztogatni egyet és visszatérni, és a megtett 2x24ezer parsec alatt (2x10 óra) a morál 20%-ra esik, vagyis pont nem kezdenek el lázadozni a matrózok. Lassabb hajókkal persze kisebb a hatósugár, de pont az a cél, hogy legyen hatósugár. Távolabbra is el lehet jutni persze, de ahhoz kellenek támogató (saját vagy szövetséges) bolygók, ahol lehet állomásozni.
  • Támadó és védőerő módosító tényezők: az eddig hajónkénti növekmény helyett 10 hajónként nő TE+/VE+-szal a támadó/védőerő (a +100%/50%-os maximum megmarad). Így kevésbé lesz lineáris a kis és nagy flották közti különbség.

A fenti koncepció alapján született meg az alábbi táblázat:

GenCsoportTípusTETE+VEVE+RosszKezdPontSebLátRejtKP
1CirkálóKönnyűcirkáló3510rova101533000
1VadászSkorpió35110ciro,ah101043000
1RombolóFregatt3510vaci101533000
2CirkálóCirkáló5530rova202564002000
2VadászVadász55130ciro,ah202074002000
2RombolóRomboló5530vaci202564002000
2CsatacirkálóInterceptor552301rova4020204005000
2CsatacirkálóCsatacirkáló65245rova202064005000
2CsatahajóCsatahajó75355rova204045005000
3SpeciálisSzonda00--40302050010020000
3SpeciálisKoordinátor305*20rova150301240020000
3SpeciálisOHS-1303005*--403012402020000
3CirkálóNehézcirkáló8560rova40301250050000
3CirkálóFulgur90501rova803040503050000
3SpeciálisAnyahajó9070va-603012100050000
3VadászRaptor85260ciro,ah402512501050000
3CsatahajóDreadnought110590rova40801280050000
3CsatahajóNemesis250200--6010012800150000

Az egyes oszlopok: generáció, típuscsoport, típus, alap támadóerő, támadóerő növekmény, alap védőerő, védőerő növekmény, mi ellen jó, mi ellen rossz, kezdeményező készség, pontosság, sebesség, látótávolság, rejtőzés, kutatási igény (űrhajózásban). A jó/rossznál: ci = cirkáló, csatacirkáló, csatahajó, va = vadász, ro = romboló, ah = anyahajó.

Mint arról már múltkor szó volt, a kocsma megszűnik, helyette lesz űrkikötő:

A funkciója hasonló: az állomásozó flották moráljának növelése. Mivel a morál szerepe megnő, ezért jobban megéri kikötőket építeni, mint korábban kocsmákat (és ez egyben növeli az alkohol értékét is).

A következő egy hétben pontosodni fog a többi paraméter is (amikről a múltkor már volt szó), így lesz még idő némi tervezgetésre. Utána pedig, ha nem jön közbe semmi, elindul az új forduló.

71 komment

Címkék: változások s2

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr911873220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daedalus 2010.03.27. 18:10:14

Nagyon jó h Pénteken indul az s2.és a tavaszi szünetben.

Arra lennék kíváncsi hogy mennyibe és milyen nyersanyagokba fog kerülni az űrkikötő.

Ja és pénteken jó délelőtt,délután,és este is az indulás(csak ne hajnalban legyen):D

ernobius 2010.03.27. 19:52:50

Elsőre jól hangzik minden :) De ez még eldől. Az tényleg jó, ha indul 9-én :D

Mezfin 2010.03.27. 19:55:07

Függetlenül az árátol, ami szintén sokat fog szamitani, 2 szarvashiba
5 perc után is világosan látszik ez azert meg nemi utánmunkát kiván
a raptor s1 szerepet átvette a az anyahajo, hiszen megint van 1 hajo ami ellen nincs affinitás. Valami lohetné az anyahajot is hatásosan.
2. hiba , folosleges hajo
csatacirkálo és csatahajo kozott nincs kulonbség, valojaban nincs nagy eltérés a 2 hajo kozt. Nagyon valoszinu csatacirkálot nem fog a kutya se gyártani amikor ott van 1 csatahajo neki, ami ráadásul nem csokkenti a flotta sebességét sem. hiszen a 6 pc rombolo mellé befér.
Ezeket azért átgondolnám még1x, de a lényeg ugy is mi mennyibe kerul, de arrol majd késobb.

Liet 2010.03.27. 19:56:04

Még nem számoltam át, de első blikkre jók a változtatások. Különösen a hatósugár bevezetése tetszik.
Sajna pont 9-e körül költözök :(

Wraith965 2010.03.27. 20:05:41

MÁR NAGYON VÁRTAM... BE Happy! BE Happy! Szerencsére tesóm is tud jönnni!!!!

laccy 2010.03.27. 20:13:57

hello

köszönjük cucu, ez már nagy előrelépés
örülök hogy a játékosok véleménye számít

apróbb dolgoktól eltekintve jónak tűnik, bár ez csak akkor derül ki ha kiengedjük Schrödinger macskáját
Még mindig talán feleslegesen túlbonyolult de biztosan élvezhetőbb mint az előző szerver
bár ne feledjük az egyéb téren történő változásokat sem, mint pl bolygólimit, ökoszféra, kutatás

sajnos engem is rosszul érint ez a csúszás, nem tudom mennyit játszok majd, befejezni biztos nem fogom, de majd s3at biztosan végigtolom

a morál reméljük nem csökken túl gyorsan, a területi erősség és a káosz utáni túl óvatos politikák megengednek pár izgalmas csatát és fordulatot, nem csak a kicsiken csattan majd az ostor.

Emellé remélem több játékos is jön majd. Kezd kialakulni a játék, bár nem baj hogy minden forduló után csiszolunk rajta :D szóval remélem hamarosan a több szerver és több nyelv is bejön.

Mezfin 2010.03.27. 21:57:41

khm.. ezekkel az "uj" hajoadatokkal, kiváncsi leszek hol fogja megerni cirkálot gyártani, amikor a konnyucirkálo legyozi, vagy ugyanez vonatkozik a ko-papir-ollo minden lépésének 1. 2 tagjára, természetesen azonos pontszám értékben.
Ezt pedig sem nyersanyaggal, sem pontossággal, se mással nem lehet orvosolni, bele kellene nyulni azokba a hajoadatokba, kissé atgondoltabban, szerintem.

Zandagort egy rajongója 2010.03.28. 08:39:45

Mezfin:
A csatacirkáló és csatahajó közötti külömbség a sebességben rejlik, tehát ha valaki gyorsabb, de a csatahajóhoz hasonló erejű hajóval akar támadni akkor azt megteheti, mert ott a csatacirkáló.

Azért kíváncsi lennék milyen módosításokra gondoltál a kő-papír-olló 2.tagjainál. Esetleg tudnál értékeket is mondani?

Cucu:
Inkább a nehézcirkáló vs.fulgur közötti minimális eltéréseken lehetne változtatni a nehézcirkáló javára, hogy megérje azt is gyártani a jövőben.
Javaslatom: A nehézcirkákó pontossága legyen 60, tehát a mostani duplája, a látótávolsága meg ugorjon fel 75-re esetleg 100-ra és mindenképp legyen olcsóbb a fulgurnál.

Alapvetően nekem nagyon tetszenek a változtatások, de azért talán a nemesis sebességét fellehetne nyomni 15-re, hogy a korábbi sebességelőnye se vesszen el.

parus_z 2010.03.28. 10:02:46

látom megint lessz olyan hajó amit a kutya se fog gyártani:) de majd úgy is az ár fog dominálni,

Mezfin 2010.03.28. 10:23:09

@Zandagort egy rajongója: Hja igen a sebbesség, ki gondolta volna!!:)
amugy kicsit figyelmesebben elolvasod amit irtam, akkor látod hogy irtam róla. a fulgur és a nehezcirkáloval igazad van, de a különbség ott is a sebbesség.
Persze a kutya se fogja igy gyártani a nehezcirkálot, de hát most+1 hajo, "csak hogy legyen" mit számit.:):)

Mordor 2010.03.28. 11:20:56

Kérjük vissza a kocsmáinkat! Különben nem jön a Heroes!!

Legyen űrkocsma, vagy valami, DE a kocsma kell...

Mordor, Stoli

Jadesárkány2 2010.03.28. 12:11:23

@Mezfin te minden hajót gyártani akarsz? mert vannak minden játékban olyan cuccok, amiket a kutya se gyárt, vesz meg..... Ha második alkalommal fut neki. :D

akos 999 2010.03.28. 12:26:28

Megint beleestél abba a csapdába hogy a 90/60(+1) es fulgurból 90/90 es lesz és nem tudják majd egymás kilőni.

AproHeron 2010.03.28. 12:45:02

Engem főleg az érdekelne mi alapján lesz korlátozva a harcban részvevő hajókból ki lőhet és ki nem.Az is jó kérdés , hogy mekkora lesz az a mennyiség aki lőhet a flottából.
A hajóknál valóban vannak eltérések de sajnos néhány típusu hajó még mindíg gyenge. Túl sok a cirkáló típus igy nagyon megéri majd vadászt gyártani.

Mezfin 2010.03.28. 15:51:21

@Jadesárkány2:
Nem , csak minek van 1 hajo ha nem érdemes gyártani? Folosleges byte a merevlemezen, vagy legyen mind használhato, vagy máskülönben , mi értelme szerepelnie a játékban.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.03.28. 16:57:31

Nos, akkor pár visszajelzés/módosítás:

* A nehézcirkáló és fulgur közt a sebesség a fő különbség: fulgurt egyedül érdemes bevetni, mert gyors, nehézcirkálót pedig másokkal együtt, mert olcsóbb mint a fulgur, és más hajókkal együtt nem vesztesz a sebességben. Úgyhogy mindkettőt megéri gyártani, attól függ, mi a célod vele.

* Fulgur 90/60: igaz, ez már múltkor is becsúszott, úgyhogy módosítom 90/50-re. (Magyarázat: mivel a fulgurt önállóan érdemes futtatni, nincs koordi, ami felerősítené, a védelme viszont felmegy 90-re, ill most már csak 75-re.)

* Az interceptor-csatacirkáló-csatahajó vonalon lesz még módosítás:
- az interceptor a fulgur kistestvére, vagyis a fő előnye a nagy sebesség
- a csatacirkáló a sima cirkáló és a nehéz közti átmenet (megjegyzés: a cirkáló az alaptípus, azért van abból a legtöbb)
- a csatahajó sebessége lecsökkent, így megvan a trade-off: nagyobb a tűzereje, a védelme és a pontossága, viszont belassítja a flottát

* anyahajó problémát nem értem, az ellen ott a dreadnought és a nemesis

Mezfin 2010.03.28. 18:45:00

@cu2: anyahajo probléma az hogy nincs affinitás ellene, igy eldughato a nagytomegu életerőblokk mögé.
Javasolnám továbbra is, hogy legyen affinitása rá valamelyik hajonak, ami kevesbé használhato jelenleg.
pl:csatacirkáló, nehézcirkáló.
Fulgur mind lehet drága, ha a nehezcirkálonál nagyobb a sebzése, ráadásul gyorsabb is, kikutatni meg ugyanannyi. Vagy legyen kissé gyengébb a fulgur támadása, vagy legyen olcsobb a kikutatása a nehézcirkálonak. Mert nyersanyagárazással ez nem oldható meg, teljesen.

De ezek a kellemetlenségek még mindig eltorpulnek amelett hogy az 1. generációs hajok megverik a 2. generácios hajokat saját kategoriában, szerintem ez lenne a legfontosabb orvosolni. Bár ez megoldhato átárazással.

Mezfin 2010.03.28. 19:04:36

Ja es meg 1 hiba!!

Sajna ha kikutatok mindent onnantol elég lesz koordinatort ohs-t és nemezist gyártanom. Ugyanis elég jo sebességuk van és csak nemezissel lehet majd tarolni.
Tehát nem ártana 1 hajo ami uti a Nemezist is megfeleloen. A Dreadnought 155 ös támadással és 100K kutatasi pontra modositva megfelelo lenne e célbol, igy nőne a nehézcirkáló szerepe is a játékban.

Spiritmonger 2010.03.29. 01:27:43

a nemezis védettségét kellene megszűntetni, pl úgy, hogy nagy tömegben minden lebontaná, még a kc is, egyenérték arányban, és ez állna minden hajótípusra, így egy raptort 100 kc vagy kis egyéb szar is simán leszedne,l egy nemezist meg vagy 1500 kc vinne

illetve, már az s3-ra be kellene vezetni a bombázókat, amik önmagukban nem erősek, de a bolygó i nfrastruktúráját képesek lebontani, és ennek ellenszereként univerzális védelemnek bevezetni a felszíni védelem intézményét, ami a fosztogatást kétesélyessé tenné

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.03.29. 07:10:59

@Spiritmonger: A nemesis védettségének megszűnésével egyetértek, igaz hogy jó a pajzsa, de 1-1 lövedék olykor egy kc-tól is betévedhet :)

Kisbér 2010.03.29. 14:35:37

Cucu: "Harmadrészt az állomásozást, járőrözést és csatázást leszámítva a flották morálja óránként 4%-kal (százalékponttal) csökken."

Ha jól értem, akkor ez alapján a galaxis egyik végében lévő flottámnak, amit el akarok vinni a galaxis másik végébe, csak annyit mondok, hogy járőrözz a mostani, meg a galaxis másik végében lévő bolygó között...
Elindul a szerencsétlen, morálvesztés nélkül átmegy a galaxison, majd mikor odaért, azt mondom neki, hogy támadjon... Majd ugyanez visszafele...

Szal erre ki kéne találni valamit...

Pl abban az esetben, ha x pc felett járőrözik a flotta, akkor is veszítsen morált, mintha simán úton lenne...

Alexvezér 2010.03.29. 14:38:10

@Spiritmonger: szerintem a nemesis úgy jó ahogy van,én nem venném le a védettségét mert végülis ez a ''csodafegyver'',a végső megoldás zandagort ellen és szerintem furcsa lenne hogy még a kc is viszi,akkor minek is kutatjuk? A lovas huszárok se kardoznak le egy tankot:)
szerintem a bombázó nagyon jó ötlet

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.03.29. 15:25:46

szerintem a fejlődéssel a régi hajók is fejlődhetnek vagy más pl nehézfulgur meg ilyesmik

Spiritmonger 2010.03.29. 15:47:39

@Alexvezér: nemhogy a lovashuszárok, de még a 14 éves gyerekek is leszedték kézifegyver nélkül a tankot, elég híres volt a 2. vh idejében a Hunyadi páncéltörő ezred, akik kézigránáttal, meg benzinnel tették mozgásképtelenné a tankot, felgyújtották, leszedték a lánctalpát, stb

a zandagort elleni erején a nemezisnek nem kellene változtatni, de az egymás elleni csatában sokkal reálisabb lenne, ha sok lúd disznót győzne

az állatvilágban is van példa, hogy sok hangya felfal bármit, illetve a hiénakutyák, akik önmagukban egy gyerekre sem jelentenek veszélyt, csoportban simán szétkapnak egy oroszlánt is

ernobius 2010.03.29. 16:21:33

@Spiritmonger: A sok lúd disznót győz elv akkor működik, amikor a két fél technológiája elég közel van... Például egy hangyaboly nem fog szétrágni egy tankot, ahogy a hiénák sem (mégha hírhedten erős állkapcsuk is van). (persze ha technológiát váltunk, akkor a természetnek sem gond a vas(pl vegyianyagok) De rágással nem fog menni, tehát - úgymond - ezen a technológiai szinten akárhány ,,lúd" lehet. )

Röviden: nekem tetszik a Nemesis nagy ereje, és szubjektív, alá nem támasztott véleményem, hogy maradjon. Persze a közjóért lemondok a véleményemről, ha kell :)

Dragon459 2010.03.29. 16:22:44

@Spiritmonger: De a nemesisnek ezt a tulajdonságát akkor sem kéne elveszítenie mert attól hogy te még kaviccsal dobálsz egy várfalat a várfal nem fog tönkremenni ha 10 000-ren is dobáljátok kicsit kaviccsal mert itt nem a létszám a lényeg hanem hogy a fegyvered milyen erős. Viszont ha már nagy sziklákat hajítasz a várfalnak akkor előbb utóbb győzöl de ez a kavicsokkal nem valósulhat meg.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.03.29. 18:52:54

már bocs de a nemesis nem győzhetetlen.
dredet meg gyártani nem vészes ha tömegben megy minden ergo gyárts drednoughtot és lőtted koordival végképp. a kavicsos dologról a nemesis védelmét olvasod nem titánpáncélzata hanem nanohálós ergo a legmodernebb technológia és nano hát elég kicsi méret és mivel tudjuk fizikából kémiából az atomok kapcsolódnak egymáshoz akkor egy ilyen háló alaposan össze van kötve röviden nehezebb átütni. józan paraszt ésszel gondoltam ki:D

Zandagort egy rajongója 2010.03.29. 22:34:14

Mezfinnel egyetétek abban, hogy a Dreadnought támadását módosítani kellene 110-ről 130-150-re és a kikutatása is mindenképp tovább tartson mint egy raptoré, tehát azt is legalább 80-10 000-ig fel kellene tolni.

A nemesist pedig nebántsátok! Úgy jó ahogy van.:)

Nehézcirkáló vs. Fulgur:
Továbbra is azt javasolnám, hogy a nehézcirkáló legyen pontosabb és lásson messzebre mint a fulgur,tehát a pontossága 30-ról 60-ra emelkedjen és a látótávolsága 50-ről 75-re setleg 100-ra. És ha ehhez még módosításra kerülne a kutatási igénye is 50 000-ről 28-35 000-re akkor már ezt a tipust is többen választanák szerintem.
Tehát nem lenne olyan a játékban, hogy "fölösleges hajó" mivel mindet megérné valamiért gyártani.

Nekem ez a véleményem/javaslatom, és remélem többen is egyetértetek velem.:)

AproHeron 2010.03.29. 23:40:36

A Nemesisel az a fő gond , hogy nincs semmi ami azonnal azt lőné így gyakorlatilag a csata végéig lőhet. Az eggyetlen hajó ami kilőheti az a dred de azt kilőhetik előbb... igy gyakorlatilag ha kibirja a csatában morállal akkor megnyeri ha nincs az ellenfélnél nemesis. Lehet affinitást kellene adni a drednek a nemesisre és ez megoldaná a problémát.

A fő kérdés még mindig az milyen alapon megy majd a csata. Mert ha a megszabott hajó nyit tüzet kérdés az milyen alapon fog majd kiválasztódni. A legmagasabb kategóriájú lövi majd a legalacsonyabb kategóriát? Netán a legalacsonyabb hajók kezdenek és fogyás szerint haladunk felfelé? Na és konkrét szám azok a hajók amik lőnek vagy százalékos érték lesz ? Amig ezeket nem tudjuk számolhattok napestig mert nincs nagyon értelme.

Spiritmonger 2010.03.30. 00:52:03

két dolgot mondanék

1, a kezdeményezés helyett legyen a lőtávolság értéke változó, és a lövések történjenek egyszerrre

2, a nemezis túl erős, ténylegesen minden kicsi hajónak vinnie kellene, ha sokan vannak, az egyenérték arányában

3, ez már a harmadik, de láttam egy régi filmet, ahol a kor csúcstechnológiájának páncélozott járműveit, amik iszonyatos tűzerővel bírtak, simán bedarálta néhány félállat kövekkel, botokkal, meg indákkal, gyakorlatilag kőkorszaki szintű fegyverzettel, igaz, ez csak a film hatodik részében derült ki, hogy lehetséges...

4, ha már lehetne egy negyedik is, a helyszín fogalma.
van 5 féle bolygó,így ha egy csata a bolygó fölött zajlik, akkor ezek mindegyike adjon pluszokat, mínuszokat és affinitást a különféle hajóknak, így lehet azt elérni, hogy minden hajónak lenne értelme

5, a játékban globálisan bele kellene venni olyan, egyszerre mindenkire ható elemeket, amik alapjaiban képesek 2 hetente a követendő taktikát véletlenszerűen megváltoztatni. ilyenek lennének a kalózok, zandagort ügynökei, akik pusztítanának, de az elfogásukért jutalom járna, ionvihar egy szektorban, ami csökkenti a látótávolságot/sebességet/tűzerőt/védelmet a hajóknál differenciáltan, jöhetne akár egy hirtelen beütő 2 napos tűzszünet, amit nem lehet megszegni, esetleg infláció vagy defláció a tőzsdén, npc a tőzsdén, garantált visszavásárlási akció a tőzsdén, megvehető védelem x időre sok pénzért a kezdőbolygókon kívüli bolygókra, zandagort rádió, küldetések, versenyek, stb, bármi, hogy szinesítsen

Zandagort egy rajongója 2010.03.30. 03:30:49

Spiritmonger:

Az első,második pontoddal egyáltalán nemértek egyet és úgygondolom, hogy ha egy lézer számára áthatolhatatlan pajzsot lőssz lézerrel akkor az ne is legyen áthatolható később se. Eléggé irreális lenne...
De hát emberek vagyunk ezen nevesszünk össze, úgyis lesz mindig valaki aki nemért majd egyet.:)

Azonban a negyedik és ötödik pontod nagyon tetszik és én is örülnék neki ha bevezetésre kerülne!

A négyes pontot annyiban módosítanám, hogy ha saját bolygó fölött harcolsz akkor kapjon a flottád plusz véderőt, esetleg affinitást a nemesisek vagy dreadnoughtok ellen.
Viszont a te javaslatod is érdekes, eltudnám mondjuk képzelni, hogy a titános fölött a nemesisek vagy más hajók hatékonyabban tudnának harcolni...
Biztosan szinesebb lenne a játék és így az A tipusú bolygók is kelendőbbek lennének ha ott a rombolók+ohs-ek leszednék akár a nemesist is.:)

Mezfin 2010.03.30. 10:02:43

@Zandagort egy rajongója: azzal hogy 130-150-re none a dreanya támadása pofont adnál a szarnak, mert ugyanugy hatástalan lenne a nemezis ellen, nem véletlenul irtam a 155-öt az az alja hogy megsebezze és ne legyen serthetetlen hajo a játékban.
Azzal viszont nem értek egyet hogy affinitás legyen a nemezis ellen, mert akkor azzal tonkremenne a szuperhajo statusza, hiszen elvileg az, de lehessen taktikai leem kent alakalmazni, valamit ellene, hogy tokeletes biztosnágban ne lehessen. Mert jelen esetben ha kikutatod a nemezist mást nem kell gyártanod nagyon hozzá.

Persze aki nem szereti a taktikát a csatában, mármint azontul, hogy kifejlesztem a nemezist és gyartod, mint a hulye, hanem mondjuk taktikusan fel kell épiteni a flottád az ellen akit támadni akarsz, szükségessé téve a variálhatoságot a flottákban, annak javaslom a klánháborut, ott nagyon is megvannak az emberek ezen a szinten.

Spiritmonger 2010.03.30. 11:34:00

@Zandagort egy rajongója: a való életben is van olyan, hogy törhetetlen üveg, és ennek ellenére van az az erő, ami eltöri. a nemezisnek is lehet elvileg lézerrel átlőhetetlen pajzsa, de van annyi lézerágyú, ami ha egyszerre lövi, akkor átlövi azt a pajzsot, akkor a nemezis pusztul. flottaegyenérték és affinitás arányában ezt a viszonyszám teljesen jó lenne

akos 999 2010.03.30. 12:23:38

A jelenlegi harcrendszer azt leszámítva kb. tökéletes hogy túl nagy szerepe van az első lövésnek. (Erre cucu ígért majd egy megoldást) Ha azt hiszitek hogy csak Nemesis/OSH/Koordi hármassal meg tudtok nyerni egy csatát akkor nagyon tévedtek. A jelenlegi harcrendszerben minden hajónak megvan a maga fontos szerepe, egyik gyártását sem lehet abbahagyni, csak mert kifejlesztetted a nemesist. Épp ezért nagyon taktikus és agyalós is, főleg mivel nem létezik tökéletes flotta-összeállítás, minden flotta ellen lehet ellen-flottát gyártani. Arról nem beszélve hogy a flották már feladatuk szerint is nagy eltéréseket mutathatnak. Teljesen máshogy kell megépíteni egy védő és egy támadó flottát.

Mordor 2010.03.30. 12:37:26

@Spiritmonger: A nemesis lényege, hogy szuperhajó! Azért van, mert az a technológia csúcsa=) Mi értelme van annak, hogy egy kőkorszaki könnyűcirkáló le tudja szedni? Ennyi erővel csak cirkát kell gyártani mert akkor az nagy mennyiségben mindent visz:P olcsó is ráadásul pár 1000 gyárból ontjuk bolygónként (plusz koordi és OHS) aztán mellécsapok néhány bombázót és sorra szedem le a flottákat, bolygókat. Mire eljutsz odáig, h legyártasz 1 nemesist én már ott dekkolok fölötted 15 millió cirkával és bombázlak:P
A Nemesis lényege, hogy szuperhajó (mint mondottam) ha le akarod szedni akkor fejlődj és gyárts DN-t vagy ugyan csak nemesist! Nem halhatatlan, csak erős.

Nameg igaz, h beletelt 3800 csatába flottánként a győzelem de a Zanda ellen is hatásos hogy egy két hajó képtelen megsebezni=) (1 Nemesis és fene tudja már hány százezer zanda hajó:P és a Nemses nyert a technikai fölénye miatt... más Zanda flotta ellen meg nem jött be mert szétszedték)
Ha minden hajó üt mindent akkor az egész játék elveszti a "stratégiai" jelzőt:P

Mezfin 2010.03.30. 14:06:17

@akos 999: Akos tévedsz, ne az s1 hajoadatok alapján ird a mondandod hanem állj neki és számolj.. ja hogy nincs szimulátor és ugy már nem megy?:D ehh peched van.
Pusztán a nemezis árátol fog fugni a dolog.

Ami pedig azt illeti, nálam a Cucu álltal fenhangon hirdetett korbeutés kő papir ollo elv jelentosen csorbul az által hogy vannak hajok amik ellene vagy nincs affinitás (anyahajo) illetve hajok amiket bizonyos esetekben lehetetlen sebezni(Nemezis).

amugy tok jo példáitok vannak itt hogy pajzs meg lézer és várfal meg kavics. A dolog lényege a várfal is elobb utobb osszedol ha sok kis kavics egyszerre csapodik neki, biztos láttatok már homokvihart. Ugyanezt a nagy pajzsra ami a nemezisen van sok lézer elobb utobb azt az energiát is felmészti ami azt a pajzsot tartja ossze.

A variálhatoság igen is sérul amig nincs minden hajo ellen valami, nem azt mondom hogy a konnyucirkának ki kellene lonie a nemezist, de legyen ellene valami. Arra pedig a dn a legalkalmasabb, de nem igy.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.03.30. 15:54:23

ajánlanám a star wars empire at wart hogy játszatok vele utána beszéljetek.

spirit amiről beszélsz a star wars 6 mikor az endoron két fával nyomtak le egy AT-ST-t.

nah szóval lehet hogy a nemesis pajzsa vagy akárminek nevezzük fogja a lézerágyut bármennyi is van.
no de más típusú fegyver átviheti lásd OHS és müonkatapult akkor ez lehet érvényes a nemesis pajzsára.

nomeghát ha olyan pajzs van hogy generátor termeli amit a filmekben láthatunk akkor előbb utóbb nem bírja a terhelést ahogy az OHS. no de arra nem sül ki hogy 5millió gyenge pontatlan könnyűcirka lövi egyszerűen elhárítja.
még 1 dolog gondolom a nemesisnek nincsenek elhárító ütegei amivel leszedhetne bármit is mert a nagy lassú nehézlézereket kikerülheti lazán. amit mondjuk a IC-nél nem lehetne. röviden néhány torpedó a főbb részekre és volt nincs hajó harcképtelen.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.03.30. 16:02:01

meghát mordornak igazat kell bele adni.
letámadlak töbszázmillió kc-val oszt csá.
most minek akkor nemesis ? jó úgy ahogy nem is változzon. a hajó méreteit nézve is kb 10x-er akkora mint egy dn. vagyis több fegyver ráfér vagyis többet lő nagyobb tűzerővel(szerintem ez mindenkinek feltűnt)

dn-t könnyebben gyártasz ha van 1 jó bolygód gyártsál és szedd le a nemesist.

mert hülyeség lenne ha vmi jó ellene max raptor de más nem.

képzeld el nemesis vs drednought(mindjá megcsinálom 3d-be:D )
Feltölti a müonágyut és két részre vágta a dn-t
és annak meg ídő amíg átviszi a pajzsot.
ha jól emlékszem 1 nemesisre 17 db dn kellett.

Zandagort egy rajongója 2010.03.30. 17:21:52

Mezfin akkor 155-re módosítani a drenya támadását, de nem ez volt a lényeg hanem a módosítás.:)
És nyilván úgy gondoltam, hogy olyan értékre ami reális, én nemszámoltam ki semmit ezzel kapcsolatban, de ahogy látom te igen és akkor természetesen egyet is értek veled...

Akos 999-nek és Mordornak is igazat kell, hogy adjak, a nemesis a szuperhajó és ezt nerontsuk el! Valamint tényleg nemlesznek hasonlóan "unalmas" csaták. (Legalábbis ha a DN támadása eléri a Mezfin által említett összeget.)
Itt a taktikának és a gondolkodásnak nagy lesz a szerepe aminek én felettébb örülök.:)

Mezfin 2010.03.30. 18:08:29

@Zandagort egy rajongója: Igen rátaláltál a dolog eszenciájára amiért aggitálok.

Mert csak akkor beszelhetunk taktikárol a harcban ha az alábbi pár feltételnek megfelelnek a hajok a játékban.

1. az egymásra épülő generáciok, legalább a kutatás mértékében jobbak kell legyenek, mert ha nem jobbak akkor mi értelme kikutatni.Jobb szó alatt érthető a használhatoság a tuzerő mértéke a befektetett erőforrások fuggvényében.

2. minden hajo a játékba kerulése után használható legyen a játék végéig és érdemes legyen valamilyen célbol gyártani.

3. minden hajonak kell legyen ellenszere amivel kevesebb eroforrással megfogható. ez feltétele a taktikának. Hogy ne csak feltétlenul mindig az erosebb gazdaság, hanem esetlegesen a jobb taktikusnak is legyen eselye.

4. biztos van még....

Kisbér 2010.03.30. 18:31:20

Cucu, ebből a csatarendszerből az életbe nem lesz értelmes, kibalance-olt csatarendszer :)

Még ha irtózatosan csökkented is a magasabb generációs hajók gyártási költségét, akkor is ugyanannyi pontértékű, különböző generációs flották találkozásakor - jó esetbe - x-re hozzák a meccset. Tehát sok-sok kutatásért cserébe megkapod azt, hogy 3 helyett 6-al megy a flottád?
Vagy 6 helyett 12-vel?

Hát az remek...

És hozzáteszem akkor él ez, ha kb 10-edére veszed a nagyobb generációs hajók gyártását, vagy még durvábban... amire ugye esély sincs :-)

Azzal, hogy egy Nemesis-nek is, meg egy könnyűcirkának is 100 hp-ja van, azzal el van baszva a dolog!

1db Nemesis ki tud lőni 2db könnyűcirkát körönként...?!?! ez aztán a balance-olt játék... :-)

és most ne gyertek nekem a hülye szöveggel, hogy neki ionkatapultnüonfaszomágyúja van, ami csak egy vonósugár az ürben, nehezen lehet vele becélozni a kicsi könnyűcirkát, ezért csak 1-2 hajót tud leszedni körönként, mert akkor Nektek a képregény való és nem egy stratégiai játék :)

Még jó, hogy nem játszok, viszont azért érdekel, hogy amit már lassan 1 éve mondjunk Neked, annak van-e valami foganatja... de úllátom nincs :)

Ennél még az is jobb lenne, ha lenne 3db hajó, kő, papír, olló fantázianevekkel, mindegyik ugyanannyiba kerül, aztán hajrá.

Én átgondolnám a helyedben ezt az egész csatarendszert... de mivel nem vagyok a helyedben, ezért azt csinálsz, amit akarsz :)

Dragon459 2010.03.30. 19:45:09

De ha a pajzs energiája is egy idő után elfogy akkor a kc sem lőhet a végtelenségig. És itt nem egyből a hajót sebzi hanem először a pajzsot és ha csak a pajzs tönkremegy (ha tönkremegy) csak utána sebzi közvetlenül a hajót. Am a Star Wars-os fás meg lépegetős példával én nem értek egyet mert ha elég sebességet adsz neki akkor egy kisebb sziklával egy egész várost le tudsz rombolni. Am meg tényleg a nemesis csodafegyver ezért van. Ha nem lenne ilyen akkor nem érné meg gyártani.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.03.30. 19:58:58

Két dolgot szeretnék reagálni:

1. Mint már korábban mondottam, sajnos jelenleg nem fér bele a keretbe (idő, munka, pénz) akármekkora átalakítás. Ha lesz még több forduló, akkor majd lehet, de most nem. Ez vonatkozik pl a plusz speckó hajókra (bombázó), vagy a totális átalakításra (eltérő HP-k) (bár efelől kétségeim is vannak, hogy lenne-e értelme, de ez per pillanat igazából mindegy).

2. A fenti nemesis vs könnyűcirka vita is mutatja, hogy nem lehet olyan rendszert csinálni, amivel mindenki tökéletesen elégedett. Tudom, tudom, megírták már páran: "ne hallgass mindenkire, csak rám", "ne akarj megfelelni mindenkinek, csak nekem". :-) Persze különböző megfogalmazásban, de mindig ez volt a lényege. Nyilván van is különbség a játékosok között játéktervezési képességekben, de ez nincs senkinek a homlokára írva.

Na jó, még egy harmadik. Mezfin, egyszer azt írod, hogy
* "De ezek a kellemetlenségek még mindig eltorpulnek amelett hogy az 1. generációs hajok megverik a 2. generácios hajokat saját kategoriában, szerintem ez lenne a legfontosabb orvosolni."
Utána meg azt, hogy
* "A dolog lényege a várfal is elobb utobb osszedol ha sok kis kavics egyszerre csapodik neki, biztos láttatok már homokvihart."

Most akkor szerinted a különböző generációk tudják egymást ütni, vagy ne? :-)

A jelenlegi rendszerben amúgy a szomszédos generációk tudják (KC a sima Cirkálót), a távolabbiak nem feltétlenül (KC a Nehézcirkálót).

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.03.30. 20:49:04

van benne igazság. ha egy szalmaszálat fénysebességre gyorsítasz az akkor átviszsi a fémet is:D

most ha egy nehéz löveggel van így vagy 1 tonnás fával jó nem fénysebesség de mondjuk elég ha maga felgyorsul vagy átviszi vagy kilapítja. eredmény ugyanaz. mindegy hogy a kő szép lassan repül vagy szuperszónikusan repeszt

Mezfin 2010.03.30. 22:22:26

@cu2:

akkor kicsit bovebben mert látom nemegészen érthető amit irok.

"De ezek a kellemetlenségek még mindig eltorpulnek amelett hogy az 1. generációs hajok megverik a 2. generácios hajokat saját kategoriában, szerintem ez lenne a legfontosabb orvosolni."

béta+s1 tapasztalatok!

Vegyuk alapul a konnyucirkáló(Gen1) vs. cirkálot(Gen2).

sima cirkáló hogy gyárthasd kutatasi pontba kerul amiért sulyos eroforrásokat áldozol a játék elején.Persze ezt az tudja mivel jár aki ki is kutatta nem csak ajandékba kapta a kutatasi pontjait mástol.

Ezekután a hajok koltségbe kerulnek.
vegyunk 2 játékost azonos eroforrásokkal
"A" jatekos gyárt 100000 k cirkát
"B" játékos ugyanebbol a nyersanyagbol kutatnia kell
(de azt most nem levonva) tud gyártani 32895 cirkálot.
Utkoztessuk meg a 2 flottát.

Konkluzio a k cirka flotta gyoz 16 kor alatt
veszteségei 63-95% ig.

Nekem nem ugy tunik hogy megeri konnyucirkálot gyártani.

Vagy másképpen látod?

Ugyanez a tobbi ágon is igaz ha megyunk felfelé.

Mezfin 2010.03.30. 22:24:24

*Nekem nem ugy tunik hogy megeri cirkálot gyártani.
Elirtam:D

Spiritmonger 2010.03.30. 22:58:33

xteszt.szerver2.org/

itt láttam a zandagort reklámot, van köze hozzá?

akos 999 2010.03.31. 00:16:46

@Mezfin:

Ha csak első genes hajókat gyártasz akkor azokat gond nélkül védhetik 3. genesekkel. Ezért egy flottába első második és harmadik genes hajókat is kell rakni. Vagyis gyakorlatilag mindenfélét. Ezért nagyon taktikus (és jó) ez a rendszer mert végtelen féleképpen lehet trükközni, és számtalan dolgot figyelembe kell venni flottaépítéshez.

Mezfin 2010.03.31. 00:28:58

@akos 999: Na ne viccelj:D

de ha agyonbaszom a flottát fokent elsogenesekkel akkora eleterohegyen kell átjonnod, mint a gellérthegy, akkor te mind johetsz a 2.-3. gensekkel vagy nemeziseiddel ha nekem is van pár ezekbol a hajokbol én fogok gyozni.
Látszik toroltél a játékbol kulonben tudnád mik voltak a nyero flották a játékban.

De itt nem a flottákrol volt szo ákos hanem a hajok egymáshoz valo viszonyárol!

Zandagort egy rajongója 2010.03.31. 03:56:12

Egyet kell, hogy értsek Mezfinnel.

Zandagort egy rajongója 2010.03.31. 03:57:01

Egyet kell, hogy értsek Mezfinnel.

Áldott Legyen Az Ori! 2010.03.31. 11:05:18

Persze, hogy egyet kell vele, hogy érts, hiszen te magad vagy!

Áldott Legyen Az Ori! 2010.03.31. 11:06:03

Persze, hogy egyet kell vele, hogy érts, hiszen te magad vagy!

Mezfin 2010.03.31. 11:24:20

Ne nevettesd ki magad.

Zandagort egy rajongója 2010.03.31. 15:38:10

Elnézést csak akadt a gépem és véletlenül kétszer küldtem el,
viszont ezt kikérem magamnak!
Nemtudom kit takar az Ori, de elég nagyot tévedett az illető...

Zandagort egy rajongója 2010.03.31. 15:42:59

Az, hogy valamiben valakivel egyetértek még egyáltalán nem jelenti azt, hogy az illető vagyok,de ha utánanézel én korábban szépen meg is mondtam nekik a véleményemet a kis akciójukkal kapcsolatban és itt be is fejeztem a magyarázkodást...
Mindenki azt gondol amit akar. Ezt senkinek sem szabhatom meg!

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.03.31. 18:34:29

sok stargatetet néz. a zandagort egy rajongója nem azt jelenti akik a ZE-ben voltak hanem maga játék rajongója röviden azon ami mindannyian játszunk.

1. genesekkel meg az a baj hogy lassú hiába van sok ha lehagyod egyszerűen oszt egyesítesz egy flottát és ledarálták a kis szúnyogflottád

Daedalus 2010.03.31. 18:42:05

@Spiritmonger: xteszt.szerver2.org/

EZ BETEG..

Mi köze a z-hez??

Remélem cucu megteszi a megfelelő lépéseket!!

Spiritmonger 2010.03.31. 18:51:50

@Daedalus: azért az A minősítést elértem simán:-)
igaz, így 35 évesen ez nem volt olyan nehéz...

amúgy megtette a megfelelő lépéseket, hiszen azon az oldalon is kint van a zandagort banner:-)

Mordor 2010.03.31. 19:57:17

Átfogalmazom a várfal efektust:P
A várhal az napfénybiztos=) évekig sütheti a nap akkor sem fog összeomlani amiatt. Pedig az fénysebességgel éri.
A Nemesis pajzsa lézerbiztos. Ez van.

Nem kell a Nemesist bántani! Tessék fejleszteni és gyártani DN-t vagy Nemesist ozt lődd le.

Norris74 2010.03.31. 20:04:37

@Spiritmonger: Az ötödik pont mindenképpen figyelmet érdemlő.

A Zanda találkozón adtam Cucunak egy anyagot, abban szerepel egy nagyon hasonló dolog, azaz, hogy a játékban legyenek ilyen színesítő "véletlen események", amelyek annyiban véletlenek, hogy nem tudni kivel, mikor történnek meg.

Érdemes lenne az ötleteket összegyűjteni, majd, hogy megkönnyítsük Cucu esetleges későbbi dolgát vele, az eseményeket le is kellene fordítani már programozható folyamatokká, értékekké.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.04.01. 14:57:18

véletlen dolgok? pl. csatajelentés nélkül eltűnik a flottád?
az inkább idegesítő mint jó

Spiritmonger 2010.04.02. 11:37:21

@Mordor: a várfaleffektusról más nézőpontból

a várfalat nem bontja önmagában sem a szél, sem az eső, sem a hó, sem a jég, sem a napsütés, se a hideg, se a meleg. ám ezek együtt már nagyon is gyengítik, rongálják, különösen akkor, ha nagy mennyiségben kapja gyorsan váltakozva őket a várfal.

a nemezis esetében ez úgy mehet, hogy lézerbiztos, meg ionbiztos, meg mindenbiztos külön-külön
de egyben, gyorsan váltakoztatva a támadások formáit, bizony, a pajzs nem tart ki
gyakorlatilag a 3 alap hajó nagy tömegben lekapja, mert 3 különféle fegyverzet éri egyszerre

mint a vándorhangyák a náluk milliószor nagyobb tömegű erdei állatot, vagy mint a piranják csoportban mármit, ami arra jár

Daedalus 2010.04.02. 14:28:20

Remélem késő-délután indul a játék olyan 5óra fele.

csomó embernek már suli van(nekem nem)és nem tudnának gép előtt lenni ha délelőtt/ha 2-3kor kezdődne akkor meg nem tudnának időben hazaérni.thx.

Mordor 2010.04.03. 13:35:16

@Spiritmonger: Nem érted. Nem tom mennyi figyeltél fizikán, de ha egy anyagon egy másik nem tud áthaladni akkor képtelen átmenni rajta és kész.
Az alpha sugárzást az emberi bőr is megakadályozza. Akármekkora dózist adsz neki nem tud... egyszerűen képtelen áthatolni a bőrön.
Ha egyszerre éri Alpha, Béta és Gamma, akkor se tud átjutni az Alpha mert nincs birtokában a képesség. A Béta és Gamma bejut ez tény.
A Nemesist is hiába lövöd könnyűcirkával (Alpha) képtelen megsebezni, de ha DNnel vagy másik Nemesissel lövöd akkor megsebzed.

Valamint a természeti erők lehet lerombolják a várfalat úgy 200 év alatt... erre a támadó sereg nem építhet több okból is, de a legfőbb, h türelmetlen ezt kivárni, miközben a védfalról is visszalőnek:P
Ha meg olyan technológiával bír ami 5 perc alatt 200x csinál telet, nyarat egymás után az minek szarakodik a várakkal?
Nah de tudom nem ez a kérdés.
Minden esetre ha van egy pajzs ami lézerbiztos, akkor akárhogy erőszakolod a lézer nem megy át rajta.
Lődd mással.

Zandagort egy rajongója 2010.04.03. 15:23:49

Mordor:
Na ezt szépen kifejtetted.:)
Egyébként teljesen igazad van!
De a vita kedvéért vegyünk egy nagyon egyszerű példát:
Ha van 1000 000 srác aki csúzlival lövöldözi a tankot attól még a páncélzatán nemfognak áthatolni!
Ugyanez a helyzet a nemesissel is, csak itt van egy rendkívül fejlett pajzs amit 1000 000kc lő egyszerre, de a végeredmény ugyanaz! Végül a tank/nemesis fog győzni ez tény!
Az meg már teljesen más ha a srác aknavetővel lő rá a tankra...
Csak az a külömbség, hogy ezek a jobb fegyverek amik esetleg megtudnák sebezni a nemesist már nemférnek rá a kc-ra...
Ezt a hatalmas külömbséget kellene észrevennie Spiritmongernek is.

Zandagort egy rajongója 2010.04.03. 15:30:59

Egyébként a vár-pajzs hasonlat rendkívül irreális!
Ugyanis a vár kőből épül fel aminek teljesen más a szerkezeti felépítése(sokkal jobban bomlik le mivel víz,levegő és egyéb olyan dolgok is belekerülhetnek amelyek miatt a szél/hó/eső/erős napsütés együtt képes hosszú időalatt bomlasztani) mint a pajzsnak, viszont a páncél-pajzs már sokkalta jobban hasonlít egymáshoz mivel a páncélzat egy kidolgozott és ipari úton előállított dolog ami ennek köszönhetően már sok külső behatástól véd!

Zandagort egy rajongója 2010.04.03. 15:35:04

@Áldott Legyen Az Ori!: Azért szép tőled, hogy csak azért regisztráltál, hogy ezt megmondhasd nekem.:D

Norujn 2010.04.06. 16:55:12

Az lenne a kérdésem hogy az űrállomás nem tölthetne be védelmi szerepet is egyben?

akos 999 2010.04.07. 00:21:09

@Norujn:

Igen, ez szerintem is jó ötlet. Ennyi talán még bele is fér a költségvetésbe :D
süti beállítások módosítása