Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Hova tovább Zandagort?

2010.01.07. 15:52 cu2

Ideje némi információt megosztani arról, hogy mi történik mostanában, és mi várható a jövőben.

Mostani szerver

Egyre inkább úgy tűnik, nincs akadálya, hogy január végén eljöjjön Zandagort. Hogy mikor, arról fogtok kapni értesítést, hogy mivel és hogyan, arról pedig valamilyen részinformációkat. Kell a meglepetés.

A végső csata várhatóan napokig el fog tartani, hiszen elég nagy a Galaxis. Utána pedig eredményhirdetés, és a tanulságok feldolgozása. Amint vége a játéknak, nyilvánosságra lehet hozni korábban titkos információkat. És ebbe beletartozik az is, hogy ti is megoszthatjátok a nagy sztorikat. Nejmed említette például, hogy már írja a szerver történetét. Az ilyeneket érdemes megjelentetni itt a blogon is. És tervben van még egy Zandagort-találkozó is, ahol élőben is megismerhetjük egymást, és megbeszélhetjük a nagy eseményeket, legalábbis aki el tud majd jönni.

Következő szerver

A következő szerver indulása előtt lesz kb egy hónap szünet. Egyrészt egy kis pihenés jót tesz mindenkinek, másrészt akkor lehet átvezetni a tanulságokat a gyakorlatba. Most mondom, hogy elsősorban a paraméterekben, és az apró, de fontos részletekben lesznek változások (amelyekben az ördög lakozik), komoly feature-fejlesztés nem várható.

Ennek két oka is van. Egyrészt sokkal többet dob a játékélményen az, ha jól vannak belőve a kutatási igények, az űrhajók árai, a bolygók paraméterei, a Galaxis mérete, satöbbi, mint ha mondjuk belekerül egy új űrhajótípus vagy egy speciális építési lista feature. Itt most prioritásokról van szó, vagyis arról, hogy mi a fontosabb, és mit kell előbb megcsinálni. Másrészt másfél év fejlesztés után egyszerűen elfogytak a tartalékok. Vagy sikerül a következő fél évben növekedési pályára állítani a játékot (értsd: több játékos, több szerver, több előfizető), és akkor persze folytatódhatnak tovább a fejlesztések, vagy lehúzhatjuk a rolót.

Ez a második indok egyben azt is jelenti, hogy a fő irány a közeljövőben a növekedés lesz. Éppen ezért már készül az angolnyelvű verzió, és persze az eddigieknél erőteljesebb marketinget kell folytatni. Ez utóbbiban egyébként ti is tudtok segíteni majd, amikor elkezdődik a toborzás a következő szerverre (majd szólok).

Röviden tehát a játék jövője

  1. Zandagort eljövetele
  2. átparaméterezés
  3. következő szerver minél gyorsabb megtelítése (ez azért fontos, mert minél később regisztrál valaki, annál jobban lemarad, és (statisztikailag is alátámasztva) annál valószínűbb, hogy abbahagyja; márpedig mind a játékélmény, mind a fenntarthatóság szempontjából az a jó, ha sokan vannak egy szerveren)
  4. növekedés (magyar és angol nyelven egyaránt)

21 komment

Címkék: jövő játék pénz tervek játékfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr651654306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisPocok 2010.01.07. 16:04:34

Hajrá Cucu, ennyit tudok hozzáfűzni most :)

ernobius 2010.01.07. 16:08:38

I'm glad it will be in English too :D
Hajrá! Mi is azon leszünk, hogy sokan legyünk :P

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2010.01.07. 17:20:54

Zandagort találkozó jó ötlet. Az összes 14-15 éves ellenségem kaphat tőlem egy túró rudit, békülési szándékom jegyéül:)

arob 2010.01.07. 17:25:32

Bruhahahahahahahahah!!!!!

Maistro 2010.01.07. 18:38:06

szerintem is jó ötlet a Zandagort találkozó

Tucky 2010.01.07. 18:40:10

Az jó pofa lenne!
A többség talán nem is merne visszategezni, a korom miatt!

dualmotkany 2010.01.07. 20:21:00

Én nem rég, néhány hete kezdtem a játékot (vagyis nagyon le vagyok maradva), viszont s2t már nagyon várom, már több embert beszerveztem a játékba, saját szövetség tervei nagyon pörögnek :)
Ezt az egy hónapos szünetet nagyon rosszul bírnám, remélem előbb elindulhat a szerver... Persze, értem hogy kell idő a reklámnak meg a fejlesztéseknek, de akkor is :P

Danka33 2010.01.07. 20:58:28

@nEjmEd: 16 éves nem ellenséged kaphat? :)

Spiritmonger 2010.01.08. 00:28:04

a 30 fölöttiekkel én söröznék a találkozón!

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2010.01.08. 00:46:02

Amúgy a Heroes találkozók a Baross söröző/étteremben szoktak lenni, alapvetően nem rossz hely, nem puccos - sőt a kocsma rész elég proli, de jó árban van a sör/fröccs, és Mordor nagy örömére van Spitz rum, vagy mi a halál.

ila35 2010.01.08. 07:56:05

Álmodozó vagyok, és nem lehetne a találkozót Londoba helyezni???? Vannak ott is frankó kis pubok, kocsmák más néven. Naaaaaaaaaaaaaaaaa
Túrórudi? Azt hozzon magával mindenki. Van helyette más nyalánkság.

akos 999 2010.01.08. 12:49:36

Sok sikert a következő szerverhez és a fennmaradáshoz! Ha nem nagy titok megkérdezhetem menyi ember minimummal számoltál a gazdaságos működéshez? Remélem összejön neked, mert ez tényleg egy nagyon jó játék ami megérdemelné hogy híres legyen! Gratulálok hozzá!

ernobius 2010.01.08. 19:02:46

Nicsak, Ákos!
Ezzel maximálisan egyetértek: ,,Remélem összejön neked, mert ez tényleg egy nagyon jó játék ami megérdemelné hogy híres legyen!"
Nekem nagyon tetszik az, hogy a rendszer bonyolyultabb, nem sablonos süketség, mint sok más játék.

Norris74 2010.01.08. 23:37:50

Nos, vegyes érzésekkel fogadtam a bejelentést, ugyanis sejthető volt, hogy a Zandagort is bele fog ütközni a szokásos falakba, korlátokba. Nyilván a játéknak vannak időszaki és folyamatos költségei, amelyet valahonnan elő kell teremteni. A játék tulajdonosai bizonyára belerakták a kezdő löketnek megfelelő tőkét, amelyet ha mást nem is, de legalább visszakapni szeretnének, mert óriási nyereségekről bizonyára nincs szó. Részben azért, mert az érdeklődői kör limitált és ezen belül is korlátozott azoknak a száma, akik pénzt is hajlandóak fizetni egy-egy ilyen játékért. Én megtettem persze, mert láttam a Z-ban a lehetőséget. Viszont ha jók a megérzéseim, akkor jó ha legfeljebb a játékosok 10% fizetett elő a prémiumra.
És itt az első zökkenő, azaz a "mit kapok a pénzért" kérdés. Érthető és tisztelendő Cucu azon törekvése, hogy ne az legyen mint sok más játéknál, hogy ha bele tudsz rakni pénzt talicskaszámra, akkor olyan előnyöket kapsz, amelyek verhetetlenné tesznek. A Z prémiuma per pillanat csak néhány hasznos könnyítést és néhány látványos, de csak a vájt fülűeknek hasznos extrád ad. Akik a következő szerverre is befizetnek, bizonyosan szeretnének ennél többet kapni. A kérdés, hogy meddig enged vagy enged-e egyáltalán ennek Cucu? Hiszen a másik oldal álláspontja is érthető, azaz, hogy ha már fizetek, akkor (az alapprogramon kívül, hiszen azt a free user is eléri) kapjak is már valamit a pénzemért. Viszont ahogy olvasom, nem nagyon akarnak már túl sokat fejleszteni rajta, így tartok tőle, hogy emiatt nagy tömegek nem fognak átvándorolni a fizetős csapatba. Ha pedig nem....akkor tudjuk mi lesz. A 2. szerver után záróra.

Érdekes és merész kísérlet az angol verzió elkészítése is, nyilván külföldi játékosokat remélve. Érthető és reménykeltő anyagi szempontból, hiszen mi az a 8-10 dollárnyi összeg, amit mondjuk fél évre kérnétek a játékért? Nyilván semmiség.
Viszont itt sem lesz egyszerű a dolgotok, hiszen az angolnyelvű piacon számtalan szám vannak hasonló, jobb-rosszabb böngészős játékok, és ha a Z villantani akar, akkor bizony jobbnak, de legalább olyan jónak kell lennie, mint a többi. Sok mindenben persze jobb is, de sajnos valljuk meg férfiasan, sok mindenben gyengébb is. A reklámozásról nem is szólva. Viszont ha Cucu nem fejleszt - főleg vizuálisan, illetve még több használható fícsört - akkor tartok tőle, hogy nehéz dolga lesz a mezőnyben...
Tényleg csak a teljesség igénye nélkül pár név:
System Empires, Orion’s Belt, Dark Orbit,Warpfire, Webwars: EVE, Zorg Empire, Living Universe, Imperion, Tradewars Rising, Galactic Conquest, Galactic Imperia, Ogame, Astro Empires, Wardrome, Space Pioneers, Stargate Wars....és még ki tudja hány tucat másik, amelyekről még csak nem is hallottam. Hát....nem lesz egyszerű! De persze csak sikert tudok kívánni!

A találkozó ötlete viszont kiváló, nagyon szívesen látnék sokakat szemtől-szembe, és kiderülne, hogy akkor is olyan nagy legények-e illetve olyan-e a stílusuk, mint a monitor mögött. :) Általában nem, és pár pohár sör vagy egyéb lélekmelegítő után nagyon meg szoktak enyhülni. :)

Ami tanácsot tudnék adni a következőkre Cucunak: Bár macerás, munkás és ilyenek, de semmiképp ne vesd el a fejlesztés lehetőségét, legalább is bizonyos területeken. A játék jobb kiegyensúlyozása bizonyára fontos, de ugyanakkor ha statikussá válik, az a halála.
De ha a programozásban nem akarsz dinamikát, akkor használd azt ami van, azaz a már kialakult aktív játékosi réteget, a közösséget. Nagy szükség volna a játéknak egy kerek, kanonizált háttérre, amely kapaszkodót és támpontot adhatna sok mindenhez. Ehhez viszont kellenek a lelkes játékosok, rajongók. Az ő segítségüket semmiképpen ne utasítsd el! :)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.01.09. 13:33:19

@Norris74: Pár dologban vitatkoznék veled. :-)

1. A prémiumosok aránya az eddig tapasztaltak alapján teljesen rendben van (a 7 napos aktívakra 12-13%, az összes (30 napos) userre 9%). Vagyis ha ez az arány marad a jövőben, azzal fenntartható lesz a játék. Tehát nincs szükség hatalmas "engedményekre".

2. Ez @akos 999 -nak is válasz. Technikailag egy gép elbír kb 3-szor annyi embert, mint ami most van, vagyis olyan 3-4 ezer játékost. A cél az, hogy több szervert sikerüljön párhuzamosan futtatni, aminek az a feltétele, hogy N szerverből N-1 megteljen. Ha azt nézzük, hogy csak Magyarországon van cirka 50 ezer Travianos (nyáron még 100 ezer fölött volt), akkor talán nem irreális, hogy Zandagortosból legyen 5-10 ezer (vagyis mondjuk 2 szerver).

3. Nem csak az angol nyelvű piac van tömve böngészős játékokkal, hanem a magyar is. Az, hogy mi életképes, és mi nem, azt nem önmagában az határozza meg, hogy mi "jobb", főleg, hogy ez teljesen szubjektív, hanem a termékdifferenciálás. Mindegyik játék jobb valamiben, másban rosszabb, az egyik embernek ez jön be inkább, a másiknak az. Ha ez nem így lenne, akkor kb 1 játék lenne a világon. Vagyis az angol nyelvű Zandagort célja nem az, hogy világelső legyen, a böngészős játékok WOW-ja, hanem hogy helyet szorítson magának a többi között. De hogy nem lesz egyszerű, az biztos.

4. Nem a fejlesztés áll le, hanem a feature-ök fejlesztése. Ez nagy különbség. Ha lenne 3 új űrhajótípus, meg egy flotta parancs lista feature, ugyanúgy béke lenne a Galaxisban, és unatkozna mindenki. Ha fele ennyi bolygó lenne, mindegyik jóval kisebb kapacitással, akkor sokkal inkább kénytelenek lennének egymástól elvenni a játékosok, és nem üres bolygókat foglalni (minthogy nem lennének üresek). Az, hogy egy játék mennyire jó, elsősorban nem a feature-ökön, és nem a grafikán múlik, hanem a megfelelő beállításokon. A Catan sem azért nyert díjakat, és lett baromi népszerű, mert olyan falrengető ötlet, hogy van falu meg város, hanem mert sok-sok kisérletezés, tesztelés alatt jó arányokat találtak el.

5. Hidd el, igénybe veszem én a játékosok segítségét. :-)

Norris74 2010.01.10. 09:25:47

@cu2: Üdv Cu2!

Köszi a választ! :) Természetesen csak módjával vitatkozom veled a játékban lévő számadatokról, hiszen te vagy a programozója, és te látsz bele a zsigereibe is. Én csak azokból a szerény "nyomozati anyagokból" dolgozom, amit láthatok. Abból indultam ki, hogy a prémium szolgáltatás egyik eleme és ezt vettem jelének is az, hogy az illetőnek lehet avatár képe. A toplista szerint van 1179 játékos (mai adat), ebből a pontszámok alapján ha a felét aktívnak veszem, akkor az mondjuk kerekítve 600 játékos. Ebből hatvan egynéhány embernek van avatárképe. Ez úgy 10% az aktívak közt, és ha mondjuk ráhagyok még párat, akinek van prémiuma, de nem töltött fel valamiért avatárt, mondjuk legyen két tucat ilyen, akkor is 15% alatt vagyunk.
Bizonyos, hogy ilyen számokkal is elmegy a szerver, nincs okom kételkedni a szavadban, ám az is bizonyos, hogy valamiért mégis csak kívánatosnak tartanád a növekedést, és azt is tudjuk mi ez a valami. :) Nem is kárhoztatlak érte; érthetőek az indokaid.

Ákosnak írt válaszodra csak annyit, hogy ezekkel a számokkal sem vitatkozom, hiszen nem ismerem a Travian adatait. Viszont a magyar fantasy/sci-fi életet, közösséget és rajongókat eléggé, jelesül, hogy életem utolsó 20 évét ezekben a mozgalmakban töltöttem. A sci-fi sokkal inkább "rétegműfaj" a Travianhoz képest. Vannak metszetek, de a mostani játékosmennyiség ötszörös, pláne tízszeres megnövelése nekem nagyon optimistának tűnik. :) Már egy kétszeres növekedés is gyönyörű lenne, főleg akkor, ha az igazán aktívak és a prémiumosok száma is legalább így nőne.

A külföldi piacra kerülést sem tartom ördögtől valónak és csak sikereket tudok kívánni benne, ám azért továbbra is azt gondolom, hogy ez bizony fejlesztések nélkül nem fog menni. És itt értem alatta a játék még jobb kiegyensúlyozását is, amely nyilván szerverről-szerverre egyre jobb lesz, de sajnos értem alatta az újabb feature-ök behozatalát. És nem az a lényeg valóban, hogy lesz-e 3 új hajótípus, hanem az, - ahogy a videódban is mondod Junéknál a klubban - hogy a játék a valóság modellezése, és egy modell akkor a legjobb, minél jobban megközelíti a valóság lehetőségeit. Már amennyire egy sci-fi játékban valóságról beszélhetünk. :) Szerintem a Zandagortban vannak még bőven tartalékok a sci-fi zsáner bőséges elem-tárházából, amelyet be lehetne vetni. Van egy rakás ötletem, ha gondolod szívesen elküldöm privátban is.

Egyébként egy kicsit vitatkozok veled abban, hogy a mai, vizuális gerjedelemben élő világban ne számítana egy játék szemrevalósága. :) Félreértés ne essék, a Zandagort kinézetileg nem egy csúnya játék...ez nem állítom. :) Csak azt, hogy volna még hová fejlődnie, és nem is feltétlen a kezelőfelület grafikai megoldásaira gondolok, hanem a hátterekben, a hmm...tartalmi grafikában pl.

A játékosok segítségének igénybevétele pedig bölcs döntés. :)

Minden jót az úton való további előrehaladáshoz!

Zandagort követője (törölt) 2010.01.11. 10:14:47

A lényeg hogy az EGY, a Minden és a Semmi mindegyik szerveren jönni fog és a forduló végeztével leigázza a galaxist :-)

Ebben ne legyen kétsége senkinek!

kisPocok 2010.01.12. 00:07:35

@Norris74: Minden elismerésem Neked a véleménykifejtéshez, jó volt olvasni szavaid. :)

Sirásó2009 (törölt) 2010.01.12. 08:45:24

AZ egy a Minden, szamara kiválo ceremoniat tudok felajanlani az Egyház számlájára..
Amugy Norris Ezt elore megirtad vagy csak ugy hasbol is tudsz ilyen szépeket irni, mert 1 uzleti lehetoseg merult fel bennem.
En temetek, te pedig megirod a feliratokat...

kisPocok 2010.01.12. 11:43:21

@Sirásó2009: Az utolsó mondaton sírtam :D

Norris74 2010.01.12. 15:12:21

@kisPocok: Köszönöm. Minden betűmet csakis a jobbító szándék vezérli, és igyekszem minden kritikai megjegyzésem mellé valamiféle előremutató javaslatot is tenni, hiszen a sf zsáner nagy kedvelője vagyok és a magam szerény lehetőségeivel elkötelezett híve is. A Zandagortban látom a lehetőséget és izgulok is miatta, mert nem egy és nem kettő hasonló, legalább ilyen jó kezdeményezést láttam már hülye hibák miatt elvérezni. Utálnám, ha ennek is az lenne a sorsa. Ha csak egy kicsit hozzá tudok tenni ahhoz, hogy ne ez legyen, akkor rajtam nem fog múlni a dolog. :)
süti beállítások módosítása