Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú trockij-jal

2010.01.06. 11:57 cu2

Hány éves vagy?

Most már közelebb a harminchoz, mint a húszhoz.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Mit is? Most volt egy kis vakációzás, feltöltődéssel. Egyébként - stílusosan - banki alkalmazottként ásom a kapitalizmus sírját.

Miért pont a Dél Csillagában játszol?

Nos úgy történt, hogy gyorsan beregisztráltam a létező legdélebbi kőbolygóra, és...

Azt vettem észre, hogy nem csak a Magban, hanem a közvetlen környezetemben is sokan vannak. Saját biztonságom érdekében találtam ki a beszédes nevű szövetséget. Őszintén szólva meglep, hogy idáig jutottunk, én több kisebb szövit szívesebben láttam volna a szerveren.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Sajnos nagy hasonlítási alapom nincs. A legjobbnak azt tartom, hogy az ember győzött az állat felett: a segítő szándék és az erkölcsi tartás megteremtette a galaktikus békét, és kivetette magából azt, ami rossz: az esztelen öldöklést, hatalmi harcokat, az anarchiát. Az Imperium Romanum bukása után a győztes Heroes vezette koalíció nem él vissza hatalmával.

Mi tetszik legkevésbé?

Hogy lassan túl sok a fenti jóból, elvégre ez egy harci játék. Sajnos senki nem mer harcolni, azért, hogy előre jusson, mert a világbéke miatt egyszerre túl sok ellenféllel találja magát szembe.

Mit tanácsolnál egy kezdőnek?

Mint azt annyian elmondták, olvasson helpet, ha másért nem a ráhangolódás céljából. Ha nem szeret olvasni: kérdezzen.

Mit tanácsolnál egy haladónak?

Én úgy tapasztaltam, hogy a haladók tanácsok nélkül is ügyesek.

Mit tanácsolnál Zandagortnak?

Jöjjön mielőbb. Nagyon rossz lehet a vereség tudatában élni.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Maga a feljesztő mutatott nekem egy sakktáblát, ahol tehenek lépkedtek tigrisek elől. Már akkor látszott, hogy sikerre van itélve, bármi is ez. Később ebből lett az, amit ma Zandagortként ismer a világ.

Neked is vannak néha hullámvölgyeid a játékban?

Persze, nem lehet fél évig egyforma tűzzel égni. És az is be tud tenni, ha úgy foglalják el a főbolygódat, hogy tudatosan egybolygós akarsz maradni. A működő szövi, és az, hogy egykoron önerőból is vezettem a toplistát elég hiúságomnak.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Talán a sikertelen szövetségi szétválás. Kisebb és koncentráltabb szöviket szerettem volna: így Wyrm megkapta a lehetőséget, hogy megvalósítson egy érdekes kísérletet: életképes-e egy fosztogató harci szövetség? Szerintem igen, de ezen a szerveren az igazság győzött. Wyrm megtámadta a Galaxis szélén lévő, magányos TOP1 játékost, parus_z-t. Hogy ekkor pontosan milyen hadmozdulatok történtek, azt nem tudom, de egymagában életképtelennek bizonyult a Nomád nevű szövetség, és ennek a Dél Csillaga is kárát látta. Később a másik testvérszövetséget megette a Magánuniverzum, így végül mindenki visszatért.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Most ezt nem mérhetjük órákban. Aktív vezetőként, felívelő korszakokban rendszeresen rá kellett nézni a bolygó fejlődésére. Ez bizony reggel és este is nettó fél-egy óra is lehetett. És ehhez jön hozzá, hogy az ember szívesen marad chatelni, levelezni és a térképen nézelődni, meg megvárja, hogy odaér a hajó stb.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Milyen galaxist szeretne a következő szerver(ek)re?


Nos, ami a tehenes sakktáblát illeti (fedőneve: Tehénke), valóban volt ilyen:

Van egyrészt a fű, ami folyamatosan növekszik, a tehenek pedig lelegelik (négyzetenként külön-külön). Vannak a tehenek, amik megszületnek, kószálnak mindenfelé, legelésznek, szaporodnak (osztódással), és meghalnak vagy az éhségtől (ha nincs elég fű) vagy az öregségtől (lásd jobbra a korfát). És van egy tigris, ami mindig a legközelebbi tehenet próbálja meg elkapni.

Ez valójában még nem is játék, inkább egy proof of concept, azt bizonyítandó, hogy PHP+MySQL+AJAX alapokon lehet perzisztens világot és arra épülő játékot fejleszteni. Ehhez képest a Zandagortban csak a cron az, ami plusz technológia (a Tehénkében máshogy volt megoldva az idő).

6 komment

Címkék: interjú játékos tehénke

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr561651263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisPocok 2010.01.07. 16:13:50

A tehenes nagyon jó.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.01.07. 16:52:32

Osztódással szaporodnak a tehenek xD

Danka33 2010.01.07. 20:56:42

Cucu! A Tehénkét akarjuk! Működőképes verziót a népnek, legelje is a füvet! Lécciléccilécciiiii!

ernobius 2010.01.08. 19:00:44

Így van, ,,tehent" a népnek! :D

laccy 2010.01.10. 11:37:18

igen, akarjuk :D
nem muszály 3D-ben :P

Danka33 2010.01.16. 22:00:56

Óóó, dehogynem! Mini tehénke-Sims a minimum! Gézatehénke és Gizitehénke összejön, megszületik Piciöcsitehénke :)
süti beállítások módosítása