Ez egy képes beszámoló a háború menetéről. Apróságok (és persze a grafika) még változhatnak, de alapvetően így lehet majd játszani.
A térképen látható egy saját bolygó (zölddel) és egy ellenséges (pirossal). Mindkettőt egy-egy flotta védi:
Ha rákattintunk a flottánkra, megnézhetjük a fontosabb adatait, és az összetételét:
Minden flottának van egy bázisa, ez egy kijelölt bolygó, ahova a visszavonulás parancs kiadása vagy portyázás után visszatér. A morál a legénység állapotát mutatja. Ha nullára csökken, az embereink fellázadnak, és a flotta szétesik. Csatában, ha nagyot sebzünk az ellenségen, az növeli a morálunkat, ha fordítva, akkor meg vesztünk (tehát azelőtt el lehet veszíteni egy csatát, hogy a hajóink megsemmisülnének). Ha a flotta sokáig bolygótól távol van (járőrözik, áll, megy valahova), akkor magától is csökken a morálja. Ezért érdemes mindig bolygó felett állomásoztatni, főleg ha űrkocsma is van a bolygón.
Az összerő a flotta összesített erejét mutatja HP-ban. Egy HP egy század hajó. Ezért van alul 5 könnyűcirkáló 500 HP-val. A tapasztalat azt mutatja, hogy a legénység hány összecsapást ért meg eddig. A tapasztalat a pontosságot növeli. Konkrétan: támadáskor a támadóerő valahány százaléka ér csak célt, ez a százalék egy véletlen szám pontosság+tapasztalat és 100 között. Vagyis egy kellően tapasztalt flotta mindig 100%-ig célba talál. A kezdeményezés azt adja meg, hogy amikor két flotta összecsap, ki lő először. Mindkét flotta kap egy véletlen számot 0 és a kezdeményezés között, és amelyik a nagyobb, az a flotta kezd. A támadó flottának duplázódik a kezdeményező készsége.
Ha egy ellenséges flotta távolsága kisebb, mint a saját látótávolságunk és az ő rejtőzésének különbsége, akkor látjuk. Ha pedig kisebb, mint ennek a különbségnek a fele, akkor az összetételét is.
Vissza a térképre, jobb-klikk a saját flottánkra, és feljön a menü, amiből választhatunk parancsot:
Az Armada a flotta neve, az alatta felsorolt lehetőségek pedig azok, amikről múltkor írtam. Menjünk el portyázni a Skyron bolygó ellen. A flotta adatlapján egyedül a tevékenység változik meg:
Ahogy telik az idő, a flottánk egyre közeledik a Skyron felé:
Amint odaér a flotta, elkezdődik a csata. Közben láthatjuk, ahogy a HP-nk csökken, a tapasztalatunk nő, a morálunk pedig ingadozik:
Sikerült, legyőztük a védő flottát, és kifosztottuk a bolygót. Nem tudtuk elfoglalni, feltehetőleg túl magas a lakosság morálja (erről hírszerzés híján nincs információnk). A flottánk visszavonul (hiszen portyázott):
A Skyron-t pedig egy ideig nem támadhatjuk:
Még néhány támadás, és sikerül elfoglalni a bolygót. A flotta az új bolygót választja bázisnak, és ott állomásozik:
A rendszer levelet küld a sikeres bolygófoglalásról (meg a korábbi győzelemről a védő flotta ellen, meg a bolygó korábbi kifosztásáról is):
És mint látható, tényleg elfoglaltuk a bolygót:
A lakosság morálja azért nem nulla, mert a győzteshez való átállás jót tesz az emberek pszichéjének. Arról nem is beszélve, hogy ha nulla maradna, egy pillanat alatt elfoglalhatná más, mielőtt fel tudnánk növelni.
Erősítsük meg a flottánkat. A bolygón van egy csomó legyártott, de még üzembe nem helyezett hajó. Ezeket úgy tudjuk átpakolni, hogy beírjuk a megfelelő mezőkbe a hajók számát, majd a zöld nyíllal kiválaszjuk a cél flottát (jelen esetben az Armada, vagy egy új flotta választható):
Az eredmény:
Mint látható, a flotta össz tapasztalata csökkent, ami logikus, hiszen a friss hajóknak friss legénysége van (100%-os morállal és nulla tapasztalattal). A látótávolság pedig jelentősen megnőtt a Nemesis erős radarja miatt.
Tegyük át a könnyűcirkálókat egy új flottába:
Megjelent az új flotta:
És nem meglepő módon a paraméterei (morál, össz HP, tapasztalat) megegyeznek az eredeti Armadáéval (hiszen ugyanazok a sérült, de tapasztalt legénységű hajók vannak benne):
Holnap este várható egy how-to a gazdaságról is, hétfő este pedig, ha minden jól megy, megkezdődik a béta teszt.
Utolsó kommentek