Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Fejvadászok, spekulánsok, szabotőrök - avagy karrierek a Zandagortban

2012.05.25. 11:31 cu2

Az s2/s3-váltás, vagyis 2010 ősze óta nem volt ekkora átalakítás, mint most az s8-ra. A különbség csak az, hogy akkor a multik visszaszorítása volt az egyik legfőbb cél, most a játékélmény gazdagítása, a szövetségen belüli együttműködés erősítése és a játék elejének felgyorsítása. A változások két csoportra oszthatók: egyrészt a karrier-rendszer, másrészt az egyebek. Kezdjük a karrier-rendszerrel.

Tech 5 elejéig bezárólag választanod kell egy úgynevezett karriert. Ez a szerver végéig fix, és a következők egyike lehet:

  • építő
  • hadúr
  • ügynök
  • diplomata

Hogy melyiket választod, az igazából azon múlik, hogy milyen játékstílust szeretnél folytatni az adott fordulóban. Nem kell aggódni, bármelyiket is választod, (majdnem) mindent tudsz csinálni a továbbiakban is, de bizonyos dolgokra bónuszt kapsz. Ez lehet nagyobb tőzsdelimit, nagyobb sebzés, hatékonyabb kémkedés, satöbbi. A pontos részletek egyrészt túl hosszúak, hogy itt leírjam, másrészt nincs is még minden meg 100%-ig. A lényeg az, hogy ha egyszer amúgy is van egy stílusod, akkor az kapjon támogatást, másrészt hogy erőteljesebb legyen a szövetségeken belüli munkamegosztás és együttműködés. Ha ugyanis egy szövin belül jól oszlanak meg a karrierek, akkor egymást támogatva sokkal többet elérhetnek a tagok, mint külön-külön.

A dolognak itt még nincs vége, ugyanis minden karrieren belül vannak úgynevezett specializációk is, amik további bónuszokkal járnak. Ahhoz, hogy specializálódni tudj, teljesítened kell bizonyos feltételeket. 100%-ra be kell építened egy bolygót, vagy le kell lőnöd legalább 20k egyenérték hajót, attól függ, melyik specializációról van szó. Ha teljesíted a feltételt, megnyílik előtted a lehetőség, de ezzel nem muszáj (azonnal) élned. Megvárhatod, amíg egy másik, számodra szimpatikusabb irány is elérhetővé válik. A specializációra is igaz, hogy ha egyszer választottál, akkor az fix az egész fordulóra (leszámítva a zélótát, amit bármelyik hadúr választhat a végjátékra, feladva addigi specializációját).

A teljes karrier/specializáció lista így néz ki (zárójelben a hozzávetőleges bónuszok tömören):

  • ÉPÍTŐ
    • mérnök (gyors városépítés, hatékony építéstechnolgia)
    • kereskedő (hozzáférés a regionális tőzsdékhez)
    • spekuláns (eladás a szabad piacon)
  • HADÚR
    • védelmező (nagyobb védőerő)
    • flotta marsall (nagyobb támadóerő)
    • fejvadász (nagyobb sebesség és rejtőzés, kisebb morálvesztés, de csak saját flottákra)
    • zélóta (bónuszok kizárólag Zanda ellen) (a végjátékra választható speckó)
  • ÜGYNÖK
    • kém (hatékony kémkedés)
    • szabotőr (hatékony szabotázs)
    • rejtőző (hatékony elhárítás, nyilvános adatok (pl toplista helyezés) elrejtése)
  • DIPLOMATA
    • békebíró (gyors békekötés, nyilvános tárgyalások, védettség)
    • tanácsnok (titkos megállapodások, vendég státusz)


És akkor térjünk az egyéb változásokra. Ezek egy része a karrier-rendszerhez kötődik, annak feltétele, egy része attól független.

Kutatás és fejlesztés

Egyféle kutatóintézet van, ami egyféle KP-t termel, aminek egyetlen piaca van. A kikutatott vagy megvásárolt KP-ket technológiák fejlesztésére fordíthatod. Ezek egy "tech fát" alkotnak, amik megadják, hogy melyik technológiának mennyi KP és milyen más technológia a feltétele. Hogy milyen irányba mész el a fán, hogyan járod végig, az egyéni döntés. Szondázni akarsz? Fejleszd ki a Kirchhoff-pajzsot. Fulgurokkal száguldozni? Akkor inkább az Orosházi-féle hipertérhajtóművet és az impulzuslézert.

Regionális tőzsde

A galaxis kb 10 régióra van osztva, és mindegyiknek saját regionális tőzsdéje van (amelyik úgy működik, mint a mostani galaktikus tőzsde). Aki nem kereskedőnek specializálódott, az csak azt a régiót éri el, amelyikben az ipara nagy része van, vagyis számára olyan a játéknak ez a része, mint eddig. Aki viszont kereskedő, az az összes régióból, amelyikben van bolygója, választhat kettőt, amelyik választását 5 naponta módosíthatja. Mivel az egyes régiókban eltérő fejlettségű és jellegű iparok vannak, az árak is eltérnek, amit a kereskedők haszonszerzés céljából ki tudnak használni.

Szabad piac

Visszatér a sokak által hiányolt régi típusú, "speki" tőzsde. Eladási ajánlatok, vételi ajánlatok, szabad árazás, a forgalmat és az árakat is közvetlenül a kereslet és kínálat határozza meg. Ez az egész galaxisból elérhető, viszont az átlag játékosok csak vásárolhatnak rajta, eladni csak a spekulánsok tudnak. És hogy miért éri meg eladni rajta? Mert az árak magasabbak, mint a regionális tőzsdén. És miért magasabbak? Mert a regionális tőzsdékre megmarad a tőzsdelimit, vagyis aki többet akar vásárolni, az kénytelen a spekulánsoktól venni.

Harci tapasztalat

Tapasztalati pontot (vagyis TP-t) csak pvp (játékos ellen vívott) csatában lehet szerezni, és nem a flotta kapja, hanem a flottát irányító játékos. A szerzett TP három tényezőtől függ: egyrészt a lelőtt/bukott egyenérték aránya (még egyszer: csak pvp, vagyis npc ellen nem) (és a szondák sem számítanak), másrészt a csata mérete (lelőtt egyenérték/elmúlt egy héten a napi össz lelőtt egyenérték átlaga), harmadrészt a saját és az ellenfél TP-je (ha nálad kisebb TP-jű emberrel harcolsz, csak kevés TP-t kaphatsz).

A TP alapján előáll egy nyilvános heti harci toplista (naponta frissül, de mindig az elmúlt 7 nap csatái alapján). Ha elérsz bizonyos össz TP-t, és a harci toplistában elég magasan vagy, akkor rangot szerzel (kadét, briganti, veterán, elit). És mire jó a rang? A csataképletben az erősítő faktor nem a flotta (immár nem létező) tapasztalatán múlik, hanem az irányító rangján és karrierjén/specializációján (a Hadúr és az azon belüli specializációk kapnak harci bónuszokat).

Tűzerőmegosztás

A tűzerőmegosztásban megnő az affinitás szerepe (a sebzésben NEM). Vagyis könnyebb egy flottából egy-egy típust droppolni.

Diplomácia

  • Aki nem diplomata (karriert választott), max 12 órás megállapodást köthet.
  • A 12 óránál nagyobb időtartamú szerződések mögé odakerül az ajánlatot tevő diplomata neve is dátummal.
  • A 12 óránál nagyobb időtartamú szerződések felkerülnek a szövetség külső, mindenki által látható adatlapjára (kivéve, ha titkos, amit csak tanácsnok tud kötni).
  • Hadüzenet után a tűzszünet nem azonnal lép érvénybe, hanem egy 48 órás időtartam eltelte után (kivéve, ha békebíró köti).
  • Vendég státusz: tanácsnokok meghívás esetén benézhetnek a szövetség csetjére és a fórum egy részére is
  • Privát csetszoba: a diplomaták privát csetszobát nyithatnak (ez már s7-en is van, csak más rendszerben), ahol a diplomáciai tárgyalásokat lehet folytatni

Hírszerzés és szabotázs

Az ügynökök kiképzése olcsóbbá válik, mivel a hírszerző központok félvezetőfogyasztása megszűnik. Ez azonban csak a hírszerző kapacitás költségét csökkenti, az igazi költség az akciók végrehajtásakor jelentkezik. Akár kémkedésről, akár szabotázsról van szó, az ügynököket először el kell juttatni a célbolygóra. Az ügynököket a flottákhoz hasonlóan lehet mozgatni, 100 parsec/perc sebességgel, leszámítva, hogy menet közben nem lehet őket elkapni.

Ha egy ügynök passzív tevékenységet folytat (pl alvóügynök egy idegen bolygón, vagy elhárító saját bolygón), az nem kerül semmibe. Ha viszont aktív tevékenységet folytat (kémkedés, szabotázs, aktív elhárítás), az pénzbe (SHY-ba) kerül, mert tisztviselőket, őröket, ellenséges ügynököket kell megvásárolnia az ügynökünknek.

Kezdőkészlet és tech szintek

A játék korai fázisának felgyorsítása érdekében némileg módosul a kezdőkészlet és a tech szintek. Falvak helyett kapásból egy várossal kezdesz, tech 4-en már kereskedhetsz, tech 5-ön foglalhatsz bolygót. A részletek még alakulnak.


Elképzelhető, hogy lesz olyan változás, ami a fenti listából kimaradt. Ez már csak azért is több, mint valószínű, mert minden részletet le sem írtam. De azért a lényeg itt van.

1 komment

Címkék: változások karrierek

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr44545386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ernobius 2012.05.27. 16:13:38

Hú, komoly változások lesznek, de izgalmasan hangzik.
süti beállítások módosítása