Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Heti grafikon: hajótípusok

2011.10.26. 12:44 cu2

Az eheti grafikon a hajótípusok eloszlását mutatja az idő függvényében. A színezés nem túl szép, de legalább elkülöníthetők többé-kevésbé az egyes típusok. A kékek az első generációs hajók: könnyűcirkáló, skorpió, fregatt, interceptor, csatahajó, szonda. A zöldek-sárgák a második generációsok: cirkáló, vadász, korvett, fulgur, dreadnought, koordinátor. A pirosak pedig a harmadik generációsok: nehézcirkáló, raptor, romboló, anyahajó, nemesis, ohs-1. HP-ben mérve a százalékos eloszlás a következő:

Egyenértékben számolva pedig:

Erről sajnos nincs s3-as adat, mert ott még nem voltak szétválasztva a játékos és kalóz flották, és nyilván előbbi az érdekes.

Találós kérdés: vajon az aránybeli eltérés az egyes típusok közt azt mutatja, hogy vannak jobb és rosszabb hajók, vagy van, amelyik eleve kisebb számban hasznos, vagy egyszerűen csak így alakult?

5 komment

Címkék: statisztika űrhajó grafikon s4

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr243331089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legyes 2011.10.26. 13:04:28

Az aránybeli eloszlás szerintem úgy kellene kinézzen az én tapasztalataim alapján:
- az anyahajók száma igen nagy, mert a rendes sebességben nagy számban/egyenértékben kellenek
- a békésebb játékosok sok nemesist és OHS-t gyártanak a nagy méretű NPC-k támadása miatt
- a vadász osztályt senki sem szereti, mert lassúak és a vegyes flottákban nem alkotnak maradandót
- fulgurból is kell tisztes mennyiség az aktív háborúhoz, bár a békés fejlődéshez elég 1-2 darab...

Mezfin 2011.10.26. 13:05:56

2 hiba van
1. tul sok a 2 affinitás célszerűbb lenne
ezt gyengíteni lévén emiatt a vadász osztály szinte teljesen haszontalan lett.
Ha minden hajó csak 1 ellen lenne jó ez a probléma nem állna fenn.
2. probléma a G3 és G2 diszcuontja az túl nagy mértékű illetve szinte fölösleges. a magasabb generációju hajók alapból jobbak gyorsabbak, olcsóbbítani fölösleges ilyen mértékben, legalább is szerintem a 5% és 2o% sok lett.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2011.10.26. 14:02:04

Jelenleg nem látom sok értelmét ennyi hajófélének (ötféle alap, koordinátor, OHS, anyahajó, szonda, fulgur). Az ötféle kategória csak annyit jelent, hogy vegyes flották lesznek, de valódi funkcióban nincs eltérés.
Érdemes lenne sokkal jobban differenciálni, a fő szempontok: mire használható, mennyire erős (támadó/védőérték) és egységnyi erőre mérve mennyi az előállítási költsége/sebessége. A hajóosztályoknak kb. eszerint kellene elkülönülni, nem aszerint hogy melyik mi ellen készül.

Példa (nem átgondolt ötlet, csak szempontok):
- felderítő: a leggyorsabb, minimális támadóérték (berepül, körülnéz, elmenekül, olcsó, nem kell se tűzerő se páncél)
- gyorsreagálású (nagyon gyors, jó tűzerő, kevés páncél, gyorsan gyártható, közepes költséggel)
- normális (átlagos mindenből, olcsó építeni így ez lesz a flották törzse)
- parancsnoki (tűzerő minimális, páncél maximális, sebesség átlagos, növeli a flotta páncélozottságát és tűzerejét, drága)
- dreadnought (tűzerő maximum, páncél maximum, lassú, drága, sokáig tart építeni)
- drón (olcsó, gyorsan előállítható, közepes sebesség, közepes tűzerő, gyakorlatilag nulla páncélzat, így nagy drón csapatok is hamar megsemmisíthetők, de nagy pusztítást tudnak véghezvinni
- pajzshajó (közepes költség és gyártási idő, minimális tűzerő, gigászi páncélzat, lassú, a szerepe hogy feltartsa a támadókat amíg a flotta megérkezik.
- harci űrállomás (épületként húzható fel, nagy a fenntartás költsége, de űrhajóként viselkedik, brutális páncélzat (szinte elpusztíthatatlan), komoly tűzerő, iszonyú költség és nagyon lassan épül. Olyan drága, hogy csak stratégiai célpontokhoz érdemes telepíteni.

Anyahajó felesleges, a vadászok úgyis bedokkolva közlekednek logikusan.
érdekes lehet még a kórházhajó, amely csata után X% egyenértéket feléleszt, nincs támadó, se védőértéke.

AjemMarci 2011.10.26. 14:46:36

@Mao elvtárs: Ha jobban megnézed a hajótípusokat és paramétereiket, akkor többnyire most is létezik amiket írtál, csak más néven.

Amúgy a sok típus sok kombinációs lehetőséget ad, a csatarendszer kialakításának alapelve pedig az, hogy ne legyen tökéletes kombináció és minden hajó jó legyen valamire. Ez a cél nem biztos, hogy tökéletesen kivitelezhető, viszont úgy gondolom, hogy S4-en minden eddiginél közelebb sikerült kerülni hozzá. Egészen a G3 hajók kikutatásáig úgy gondolom nem volt tökéletes kombináció, legalább 4-5 különböző összetétel lehetőség is volt, amik egymással egyenrangúak voltak hatékonyságban, csak a taktikai felhasználás módjában különböztek. Ez pozitívum, hiszen a lassú brutál flották és gyors flották kedvelői is érvényesülni tudtak.

A G3 hajókon belül most kezd kialakulni egy úgymond tökéletes összetétel, ami gyors és erős is, ezt majd ki kell küszöbölni.

Másik negatív pont, hogy a vadász osztály G1-től kezdve használhatatlan volt, valamint G3-ban az OHS megjelenésével a koordinátorok szinte teljesen kiszorultak a flottákból.

Ezeket a problémákat úgy gondolom az affinitások és paraméterek finomhangolásával ki lehet küszöbölni. A csatarendszer és a hajók teljes átalakítására szerintem nincsen szükség.

Liet 2011.10.26. 15:01:04

Mindhárom ok jelen van.
Van olyan hajó, amelyik most kisebb számban hasznos pl. kordinátor. Igazából csak nagyobb seregek ellen való drophajó lett. Ezen a szerón a kordinátor - ohs hasznosság egyértelműen az ohs irányába tolódott el. Egyszerűen azért, mert valamit 50%-kal növelni , és 50%-kal csökkenteni az nagyon nem ugyanaz az arány!

A másik eltolódás, ahogy Legyes is említette, az alapvetően kétféle flottaépítési igény miatt van. A PvP más játékosok elleni, vagy a PvE npc kalózverő flották építése között. A két mód abban különbözik, hogy az egyik típusú ellenfelek, az npc kalózok, nem mozognak, nem cseleznek, nem gondolkodnak, ezért ezeknél a flottáknál nem számít a sebesség. Egy játékos ellenfél viszont mozog, manőverezik, ezért itt fellép az igény az anyahajókra, ami egy új taktikai dimenziót hozott az s4-be az eddigiekhez képest.

Az viszont, hogy ez az ic túlsúly mennyiben mutatkozik meg, már attól függ, hogy mennyi játékos rendezkedett be folyamatos PvP harcra. És ez az adott szerver aktuális politikai viszonyaitól is függ.

Érdemes lenne megnézni, hogy a nagyobb játékos vs. játékos flottaégések előtt pár nappal mennyire tolódik el az arány az ic-k felé. Illetve békeidőben, vagy méginkább közvetlenül a végjáték előtt, mennyivel tolódik vissza!
Illetve azt, hogy a kordinátor aránya menyiben változik majd a végjáték előtt?
süti beállítások módosítása