Ökoszféra
- ahogy épül be a bolygó, egyre csökken a szabad terület, ez pedig negatívan hat az ökoszférára (vagyis nem lesznek irreálisan nagy gigabolygók)
- fakitermelés: csökken a hatékonysága (több erdőt kell irtani azonos mennyiségű output-ért), hogy ne legyen "végtelen" sok
- húsipar: nő a hatékonysága, hogy ne kapjon gombamérgezést az emberiség
- anti-ökohekk 1: ha kihalnak fajok, az negatívan hat a lakosság moráljára
- anti-ökohekk 2: ha kihalnak fajok, nő a járványok valószínűsége [ez még nem biztos, hogy lesz, mert öngerjesztő]
- anti-ökohekk 3: a génbankból csak a normál szintre lehet feltöltekezni, kipusztításra közvetlenül nem használható
- a statisztikák alapján az A- és D-bolygók alul-, a B-bolygók felülméretezettek
Bolygók
- a többség a szokásos 2-3 milliós tartományban lesz (ezeket lehet megkapni regisztrációkor)
- de lesznek kivételes 4-8 milliós "kincsek", amiket csak utólag lehet elfoglalni
Lakosság morálja
- hat rá az ökoszféra állapota [később mással is bővülhet]
- nem csak a foglalásnál számít, hanem a népességgyarapodás sebességére is (ha alacsony, lassabban tudsz növekedni)
Erőművek
Az előző forduló végén a teljes energiatermelés 80%-a fúziós, 12%-a SPS volt, félidőben 50% fúziós, 20% SPS, 9% vízi. Ez eléggé torz, van egy csomó alig használt erőmű. Ezért:
- hatékonyság módosítások: output növelés, input csökkentés
- kutatási igények: a fúziós és az SPS jelentősen meg fog nőni, és felcserélődnek, vagyis a fúziós lesz a csúcserőmű
Kutatás
- erőművek: lásd fentebb
- környezet: új téma, amivel csökkenteni lehet a gyárak "lábnyomát", vagyis kevesebb helyet vesznek el az ökoszféra elől (ezzel max 50%-ra lehet letornázni az induló értékeket)
Kutatásmegosztás
- minden körben kapsz 1 KP-t és 1 megosztható KP-t
- előbbi növeli a saját fejlettségedet
- utóbbit pedig bárki, nálad fejletlenebbnek odaadhatod, de csak 1-szer (vagyis ha valakivel megosztod, mással már nem tudod)
- végtelenségig lehet kutatni, ami persze egy idő után csak a megosztás miatt jó
- csak szövin belül lehet megosztani
Ez azt jelenti, hogy a megosztással munkát nem lehet spórolni, csak átpasszolni annak, aki erre specializálódik.
Hírszerzés
- elhárítás: kisebb hatékonyság
- kémkedés: a bolygók tulajdonosa nem nyilvános infó, ezt és róla egyéb infókat (hány bolygója van még, diplomáciai státuszok) is lehet kémkedni
- szabotázs: kevésbé hatékonyan lehessen inaktív gyárakkal levédeni a fontosakat (pl inaktív szélerőművek vs aktív fúziósok)
Közös bolygók, flották
Egyelőre nem lesz nyilvántartva a közös tulajdon forrása, mert elég sok bonyodalmat okozna, úgyhogy marad a jogok megosztása:
- kezelési jog: eldöntöm, ki kezelje
- privatizálási jog: eldöntöm, ki kapja meg (vissza) magánkézbe
Kezdővédelem
Alapvetően olyan lesz, mint eddig, csak az egybolygósok fosztás elleni védelme szűkül:
- "birodalmi" tevekenységnek minősül a fellőtt flotta, a hírszerzés, a szabotázs, és ami új: szállítás közvetlenül más bolygóra (a tőzsdézés nem számít ide)
- az ilyen tevékenység után 1 óráig leesik a védelem (vagyis nem elég visszahívni a flottát a felszínre, utána még egy ideig nincs védelem)
Ez egyrészt lehetővé teszi, hogy aki tényleg csak építgetni akar (bolygónevelde) vagy kereskedni, az teljes védelmet élvezzen bármeddig. Viszont kevésbé lehet visszaélni vele, mert ha valaki kitámad, akkor nem tud egyből visszavonulni. Ha pedig más bolygókat tápol, akkor kvázi már nem egybolygósat játszik, hanem birodalmat épít. Birodalmaknak pedig nem jár védelem.
Űrhajók, flották, háború
Itt még több minden nincs kitalálva, úgyhogy ezekről majd máskor. De azért, ami már valószínű:
- a kocsma űrkikötővé alakul, azért, hogy az alkohol és a flottamorál szerepe megnőjön (úgyis a legmagasabb tech-szinten van)
- az állomásozó flották morálja a kikötő kapacitásától függ (ahogy eddig is), ami korlátozza, hogy X népességgel mekkora haderőt tudsz fenntartani (nincs háttérország nélküli hadsereg)
- a morál szerepe nagyobb lesz a csataképletben, ha már ez a fő korlátozó tényező [az más kérdés, hogy eddig lehet, hogy bugos volt a dezertálás]
- a flották morálja mindig csökken, ha nem állomásoznak (ez a legelején is így volt, aztán gyorsan megváltozott), vagyis nem lehet csak úgy átküldeni egy flottát a galaxis túlvégébe, hogy rendet tegyen, szövetséges útvonalat kell találni, ahol időnként lehet állomásoztatni egyet (a szondának továbbra sem lesz morálja, azokra tehát ez a korlátozás nem vonatkozik)
- ez a mostani galaxis felépítésével együtt tovább erősíti, hogy lokális hatalmak alakuljanak ki, és ne egy világcsendőr legyen, aki bárhova oda tud csapni (geopolitika és katonai űrrajz)
Egyéb, bizonytalan, később bevezetendő
- az építkezéseken azon dolgozzanak, akik nem termelnek, így lehet választani, hogy magasra állítod a munkaerőhelyzeted, és akkor sokat termelsz, de lassan építkezel, vagy inkább ideiglenesen visszaveszel a termelésből, így gyorsabban tudsz építkezni
- helyettesítés: megadsz valakit, aki a saját jelszavával belépve tud a te accountoddal játszani (pl nyaralás alatt)
- zsold: a flotta fenntartása kerüljön pénzbe (ez növeli a tőzsde szerepét), ha nincs elég pénzed, romlik a morál
- nagy chat: ahogy annó a bétán volt, legyen egy nagy közös chatszoba
Utolsó kommentek