Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Szabotázs

2009.03.01. 22:14 cu2

A kémkedés és elhárítás után újabb funkcióval bővült a hírszerző központ: ezentúl szabotőröket is lehet képezni. Hasonlóan lehet ügynököket küldeni az ellenséges bolygókra, mint a hírszerzésnél, két különbséggel. Egyrészt a kezdővédelem alatt álló bolygók szabotázs ellen is védve vannak. Másrészt, amikor kiválasztunk egy új célpontot, nem csak azt kell megadni, hogy a teljes ügynökkapacitásunk hány ezrelékét szánjuk a feladatra, hanem azt is, hogy mi a célzott iparág.

A szabotőrök ellen is ugyanúgy működik az elhárítás (likvidálják őket). Az élve maradottak pedig 0,01%-os hatékonysággal végzik a munkájukat. Ez azt jelenti, hogy 5 percenként minden szabotőr ekkora valószínűséggel próbál felrobbantani egy épületet a megadott bolygón a megadott iparágban. Ez 100 szabotőr esetén napi kb 3 akciót jelent.

Az akció sikeressége azon múlik, hogy milyen épületről van szó. Minél nagyobb (konkrétan minél tovább építették), annál kisebb a siker valószínűsége. Egy 2 perces épületnél 1/2, egy 30 percesnél 1/30. Vagyis 100 szabotőrrel 2 perces épületből átlag napi másfelet, 30 percesből 10 naponta 1-et lehet felrobbantani.

A szabotázsakciókról mind az áldozat, mind a "tettes" értesítést kap.

21 komment

Címkék: elhárítás hírszerzés szabotázs

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr29974381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sznoopy 2009.03.02. 20:11:28

Egy picit nem lehet hogy bugos a dolog, mivel ma az egyik bolygómat amin van 10 hírszerző központ és az elhárításra használok mindent mégis kb 400 szabotázs ért, és szerencsére egy 10 perc alatt felhúzható vegagyárat pont olyan könnyű elpusztítani mint egy fúziós erőművet..... ez ezért erős, nem tudom kinek hogy tetszik az új verzió, de részemről kezd érdektelenné válni, mivel ez már nem online szintű játék lassan.... ha nem nézek rá a már 3 hete tökéletes ökoszférával rendelkező bolygómra 10 percenként, érhetnek meglepetések, pillanatok alatt kipusztulhat valami csak úgy...

P

Sznoopy 2009.03.02. 20:57:56

most már 20 van lassan fel is töltődnek a kis 007-esek, de ugyanolyan ütemben jönnek a szabotáló kémek.... mit lehet még beállítani ??
Mert a FELDERÍTÉS - elhárításnál semmit nem érnek a beállítások....

Értékelném ha tudna valaki segíteni, nem sokat játszom már, csak kísérletezgetek, de azért zavaró

P

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.03.02. 21:03:20

@Sznoopy: Lecsekkoltam. Egyszerűen egy brutális támadást intéztek ellened (neveket nyilván nem mondok), szóval nem bug a 400 robbantás. És ha soknak tartod, gondolj bele, mi történne, ha te nekimennél valakinek a majd' egymillió hajóddal. Pillanatok alatt kicsinálnád. Ez az erőviszonyok eredménye.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.03.02. 21:05:45

Ettől még persze lehet módosítani a szabotőrök sikerességi rátáján, ha más is úgy tapasztalja, hogy túl magas. Erre való a béta.

Sznoopy 2009.03.02. 21:47:24

magas....

és mint sokan mások (ákos, Vulp) meguntam a Bétát és asszem nem regelek majd az élesen sem, ez már napi 24 órát igénylő játék, egy átlagos on-linéhoz képest ami napi 3x10percben is sikeres lehet (ikariam pl)

én az utóbbi időben csak tamagocsiztam, hogy elérjem az 1 milliárdos létszámot :) hát összejött, úgyhogy ennyi volt :)

Sznoopy 2009.03.02. 21:51:11

ja és nekem egy nagyon lassú netem van t-falván, és az 500 levél használhatatlanná tette az egész kezelő felületet, de otthon 8MBittel is be tud rendesen lassulni, főleg a levelezés, chat

Ez a sok apróság szerintem egy igazi játszhatatlan maszlaggá tette a programot, ami mondjuk január közepén még egész jónak tűnt :)

Gondoltam megírom a negatív véleményem, bár van pozitív is, mert ez mégiscsak egy béta :) ami nekem nem jött be.... alapnak vennék játszhatóság szempontjából néhány sikeres működő stratégiát....

Sznoopy 2009.03.02. 21:53:48

meg miért nem derül ki hogy ki szabotál ? Ha lesz éles játék, akkor regelnék egy karaktert ami katonailag fejleszt egy másikat meg aki szabotál mindenkit :) sőt ez utóbbiból inkább 10et csinálnék :)

hidd el marhára nincs még sok minden rendesen kitalálva, főleg azért mert túl bonyolult az egész.... és időigényes, ha van 20 bolygód és rendesen akarod csinálni az napi 5 óra legalább.... kipróbáltam :)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.03.03. 03:42:00

(A sirámaid nagy részére válaszoltam emailben, itt offtopik lenne.)

Ami a szabotázst illeti, módosítottam, hogy a nagyobb gyárakat nehezebb legyen felrobbantani. A sikeresség az építési idővel fordítottan arányos, vagyis egy 2-szer annyi ideig épített gyárat vagy 2-szer annyi szabotőrrel vagy 2-szer annyi ideig kell támadni.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.03.03. 10:06:52

@Sznoopy: "és mint sokan mások (ákos, Vulp) meguntam a Bétát"

Ahhoz képest kurva jól elszopatod azokat, akik még játszanának. Ez a sírás teljesen szánalmas annak tükrében, hogy folyamatosan pont annyira visszaveted az előrehaladásom, hogy bármi izgalmasat tudjak csinálni. Száni vagy.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.03.03. 11:07:21

@cu2:
Bugreport:
Lebontottam nullára az egyik bolgyómat, és a képzett lakosság nem akar elmenni. Ugyanúgy 400.000-en áll mint három körrel ezelőtt.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.03.03. 11:26:26

@nEjmEd: Hopsz, meg fogom nézni, mi történt, és javítom, de most rohannom kell el.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.03.03. 11:29:08

Meg a leveleknek is utána lehetne nézni, mindent kétszer kapok meg. Köszi, és rohanj csak én is azt teszem!:)

akos 999 2009.03.03. 14:00:45

OFF

Így hogy az elejétől itt vagyok és figyelem a fejlesztést minden tökéletesen érthető és logikus de... mintha 1 kicsit túl bonyolultra sikerült volna a játék. Ha most kellene elkezdenem lehet letenném mert nem lenne kedvem ennyi mindent megtanulni, meg az sem másodlagos hogy 1000 féle képen lehet elcsúszni a játékban valamin vagy akár csak 1 apró figyelmetlenség miatt is. A másik meg hogy tényleg napi 24 órában itt kell ülni mellette ha valaki tényleg játszani akar és ez nagyon frusztráló tud lenni. Persze ez még csak béta, nem végleges semmi de ezeket valahogy mindenképpen meg kellene oldani indulás előtt.

ON

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.03.03. 15:29:57

@akos 999: Tegyük hozzá, hogy még nem készültek el teljesen a leírások, és nincs tutorial, és béta lévén menet közben jönnek az újítások. A végleges ennyiben mindenképp könnyebb lesz.

Az, hogy napi hány percre, órára van szükséged erősen korrelál azzal, hogy hány bolygód van. Szóval mindenki belőheti azt a szintet, ami neki megfelel. Arról nem is beszélve, hogy a béta speed szerver, 4-szeres sebességgel, így naná, hogy sok időt elvisz. Normálisan nem is futna 3 hónapig egy ilyen. És ennek megfelelően a K+F is olyan gyors volt, hogy szinte egyből elérhető minden opció, vagyis nincs betanulási időszak.

És még egy dolog a bonyolultsággal kapcsolatban. Nézd meg azt a szövetségi-diplomáciai rendszert, amit te terveztél (és ami - módosított formában - most készül). Az nem bonyolult? Vagy az űrhajókkal kapcsolatos tervek, hogy legyen bolygóvédelem, holdak, felszíni csata, szállítóhajók... Azoktól nem lett volna még bonyolultabb a játék?

Persze, összetettebb, mint egy Travian, de mindig is ez volt a cél. És így is egy csomó tovább bonyolítás kimaradt, amiket ti javasoltatok, vagy eredetileg tervben volt.

Szóval azért talán van remény, hogy a végleges érthetőbb lesz, mint a béta. :-) Szerintem.

firstman 2009.03.03. 15:35:59

Ezt egy másik játékban, a kutatás és fejlesztéssel oldották meg. A játékos fokozatosan kapja meg az újabb és újabb gyárakat, városokat, űrhajókat.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.03.03. 15:39:23

@firstman: Egyetértek: "És ennek megfelelően a K+F is olyan gyors volt, hogy szinte egyből elérhető minden opció, vagyis nincs betanulási időszak."

akos 999 2009.03.03. 18:54:32

Nem kritikának szántam, jó a játék ahogy van csak lehet
1 kicsit bonyolult lesz az ujaknak. :D

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.03.04. 00:36:42

@akos 999: Világos, ezért kell rávezetni a kezdőket, és elsőre lekorlátozni a lehetőségeket (tech tree, kutatás), hogy ne egyből a játék teljes vertikumával találkozzanak, hanem fokozatosan legyenek adagolva a bonyolultabb dolgok.

Paulybird 2009.03.05. 21:48:50

@cu2:

off
üdv cucu,

az jutott eszembe, hogy lehetne a grafikát egy hangyácskányival turbózni, azzal, ha a bolygótípusokhoz több skin is rendelődhetne.
Így a sok planétát birtokló játékosknak is valószínleg minden bolygója egyedibb kinézetet kaphatna, és amellett, hogy ez az eligazodást is segítheti picit, brit tudósok kimutatták, hogy az egyedi bolygócskák 76,41%-kal növelik a játékosok szeretettel való viszonyulását egy egy saját kis bolygójukhoz, ami további 44,87%-kal növeli a játszási kedvet.

Ha úgy érzed, hogy ennek helye van, meg persze amennyiben ezt nem nehéz dolog belevinni (különösen így a béta végére eső megfeszített bug-vadászat és optimalizálás idején), akkor jelezd, és én nagyon szívesen gyártok egy nagy kupac bolygót, annál is inkább, hogy kb.:
ekkorát nőne a kis pöcsöm, ha elmondhatnám magamról, hogy egy ilyen pöpec játékba egy picit belerajzoltam, meg különbenis már a micromachines2-ben is autókat szerettem a legjobban rajzolni.

Most csak úgy összedobtam az eddigi dizájnba kellően belesimuló bolygónak tűnő valamit, kicsit finomítok pár fólián, és akkor ennél még szebb bolyszikat is tudok csinálni szakajtószám:
ehun:
kepfeltoltes.hu/090305/Bolygo320_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
üdv

firstman 2009.03.05. 23:30:52

Én kék színűt bolygót szeretnék, narancssárga gyűrűvel, majd ha ki kell választani a regisztrációnál a bolygó képét :))

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.03.07. 17:51:54

@Paulybird: Köszi szépen a felajánlást, de tényleg az a helyzet, hogy most már a végső fázisban vagyunk, ezért nem igazán férnek bele ilyen bővítések.
süti beállítások módosítása