Az adatbázisnak, amiben a játék minden adata tárolódik, kétféle mentése van. Egyrészt minden hajnalban készül egy teljes dump, vagyis egy másolat az akkori állapotról. Másrészt folyamatosan íródik a binary log, amiben minden módosítás fel van jegyezve. A kettő együtt jól működik, hiszen a dump-ból helyreállítható a hajnali állapot, a binary log segítségével pedig tovább lehet tekerni az időben, hogy tetszőleges időpontig eljussunk.
Aztán múltkor elindult a kémkedés, és a "jól működik" múlt idővé vált. Főleg az eredeti, percenként kémkedő verzióban, sűrűn frissültek a riportok. Az adatbázis mérete ettől nem nő, hiszen a régiek egyszerűen felülíródnak. A binary log viszont minden változást rögzít, így nem csak a pillanatnyi, hanem az összes korábbi kémriportot is tartalmazza. Ennek az lett az eredménye, hogy naponta kb 1,2 gigabyte binary log keletkezett, az 5 percenkénti kémkedésnél, 125 bétateszterrel, akik közül 20-an kémkednek. Ez önmagában sem egy barátságos növekedési ráta, és ha kivetítjük a végleges játékra, ahol várhatóan 10-50-szer ennyi játékos lesz (most van 1934 előregisztráció), az napi 12-60 giga log lenne.
A megoldás végülis az lett, hogy a riportok mostantól nem kerülnek bele a binary log-ba, vagyis csak a minden nap hajnali állapot állítható helyre, ha valamiért meghalna a szerver. Ez azért vállalhatónak tűnik.
Utolsó kommentek