Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

FAQ - Hogy változik a munkaerő mennyisége?

2008.12.02. 11:57 cu2

A munkaerő mennyisége a mindenkori népesség fele.

Az ábrán látható, hogy a népesség 78 998 fő, a munkaerő pedig 39 499, vagyis valóban a fele. A munkaerőigény (37 600 fő) azt adja meg, hogy a gazdaságnak mekkora a teljes munkaerőigénye, vagyis hány munkás kellene ahhoz, hogy minden aktív gyár 100%-on tudjon üzemelni. A munkaerő mennyisége és a munkaerőigény hányadosa (95%) határozza meg a munkaerőhelyzetet (kritikus).

Ez azért fontos mérőszám, mert ha 100% fölé megy, akkor egyes gyárakba nem jut elég munkás, vagyis a tervezetthez képest csökken a termelés. És ha ez pont a településeket vagy a kajagyárakat érinti, az tovább csökkentheti a munkaerő mennyiségét, vagyis tovább ronthatja a dolgokat. Ilyen esetben egyrészt látható, hogy a munkaerőhelyzet beavatkozást igényel:

Másrészt a gyáraknál az aktív darabszám mellett zárójelben megjelenik a ténylegesen üzemelő darabszám, vagyis hogy a munkaerőhiány miatt hány fog tudni üzemelni ténylegesen:

A munkaerőhelyzet lehetséges értékei:

  • hatékonytalan (0-50%): A munkaerő nagy része nem csinál semmit. Érdemes lenne építeni/aktiválni gyárakat.
  • laza (50-70%): Még mindig lehetne bővíteni a gazdaságot anélkül, hogy a munkaerő mennyiségét növelnénk.
  • optimális (70-85%): Persze nem kell túl komolyan venni azt, hogy "optimális", de valószínűleg ez az a tartomány, ami már hatékony, viszont még nincs meg az a veszély, hogy egy-két figyelmetlen építkezéstől bajba kerülünk.
  • enyhén túlterhelt (85-90%): Közeledünk a problémás tartományhoz.
  • erősen túlterhelt (90-95%): Még jobban közeledünk.
  • kritikus (95-100%): Éppen hogy van elég munkaerő. Itt már ne építkezzünk, kivéve falvakat és kajagyárakat.
  • beavatkozást igényel (100%-): Ha nem inaktiválunk gyorsan pár gyárat, akkor a következő körben munkaerőhiány miatt egy részük le fog állni.

Szólj hozzá!

Címkék: faq munkaerő

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr22799501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása