Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Csak gyorsan

2008.11.28. 20:10 cu2

Per pill nincs időm rendesen megírni a megírnivalót, ezért csak gyorsan. A játékban 15 percenként van termelés (mindenkinek változó, h pontosan mikor, ez ki van írva a bolygódnál). Egy ilyen kör így néz ki:

  1. A lakóhelyek (főben) és élelmiszer (RDA-ban, ami fejadagot jelent) közül a kisebb meghatározza, hogy hány embert bír eltartani a gazdaságod. Ezután csökken vagy nő a népesség, attól függően, hogy több vagy kevesebb van-e ennél. Nem áll be egyből pont annyira, mert idő kell mind a szaporodáshoz, mind a kipusztuláshoz.
  2. Az elfogyasztott étel mennyiségével csökken a kajakészleted. (Korábban ez nem volt készletezhető, de változott. Így persze kereskedni is lehet vele.)
  3. A lakóhelyek száma nullázódik, mivel ez nem készletezhető (minden körben a falvak és városok "megtermelnek" valamennyit, és annyi lesz).
  4. A munkaerő beállítódik a népesség felére.
  5. Termelés. Ami úgy néz ki, hogy
    1. Az erőforráskészletek és a szükségletek alapján meghatározódik, hogy melyik gyáradból mennyi fog üzemelni. Egyszerű példa: van mondjuk 20 falu, ennek munkaerőigénye falvanként 10 (polgármester, falu bolondja, meg még páran), és 20 szélfarm, ennek munkaerőigénye 40. Ekkor a falvak össz igénye munkaerőre 20x10=200, a szélfarmoké 20x40=800. Így a rendelkezésre álló munkaerő 20:80 arányban fog szétoszlani a falvak és szélfarmok között. Ha elég sok van, akkor minden falu és szélfarm üzemel. Ha nem, akkor valamennyi leáll közülök. Pl 500 munkaerő esetén csak 10 falu és 10 szélfarm fog üzemelni.
    2. A ténylegesen üzemelő gyárak termelnek. Vagyis pl a 10 falu 5000 lakóhelyet, a 10 szélfarm 20000 MWh energiát.
    3. A termelésnek megfelelően nőnek a készletek.
  6. (A termelt Kutatási Pontok szummázódnak.)
  7. Az ökoszféra "megy egy kört", vagyis szaporodnak az élőlények.

És kezdődik minden előlről...

Ami nagyon lényeges: ha kevés munkaerő vagy energia van, akkor előfordulhat, hogy a kajagyárak vagy a települések is kevés munkaerőhöz/energiához jutnak, emiatt csökken a népesség, emiatt a munkaerő, és egy ördögi körbe lehet kerülni. Ilyenkor egyből inaktiválni kell a "fölösleges" gyárakat, hogy helyreálljon a rendszer. És főleg úgy építkezni, hogy meg se közelítsük ezt az állapotot, vagyis munkaerőből és energiatermelésből legyen mindig (jóval) több, mint a felhasználás.

Szólj hozzá!

Címkék: gazdaság

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr15793729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása