Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Magyar szabad.

2008.08.09. 19:37 cu2

Rendes poszt helyett most csak egy rövid dühöngés jön, előre is bocsánat.

Aki regisztrált már .hu domain-t, az tudja, hogy Magyarország az a csodás ország, ahol még az Internet is bürokratikus. Szemben mondjuk egy .com-os címmel, ami fizetés után egy órával már bent van a DNS-ben (vagyis működik), nálunk el kell faxolni egy kézzel aláírt igénylőlapot, fizetni, majd várni 2 hetet, hátha valaki más is igényt tart a domain-re, aki inkább "jogosult" rá.

Két hete foglaltam le az aldebaran.hu-t, amit végül most visszadobott az ISZT. De nem azért, mert ez idő alatt bárki is igényt tartott volna rá, hanem mert valakinek védjegye van az Aldebaran névre. Ezt a tényt éppen közölhették volna már a legelején is, nem csak a két hét elteltével, de hát hova siessen egy gittegylet.

Ezután ellátogattam a Magyar Szabadalmi Hivatal honlapjára, ahol regisztráció, cookie-k és popup-ok engedélyezése után már hozzá is fértem az adatbázishoz. És mi derült ki? 1989-ben egy Gerz nevű olasz nehéz/gépipari ("machines pour travailler les métaux en feuilles") vállalat jegyezte be a nevet. Rákerestem Google-ön, de nem találtam róla semmit. Megtaláltam viszont a védjegyet a WIPO honlapján, ahol nem hogy regisztrálni nem kellett ehhez, hanem még a Google indexében is benne volt.

Szóval ez a talán már nem is létező olasz cég nem rendelkezik a gerz.it-vel (német IT cég oldala), az aldebaran.it-vel (üres oldal), az aldebaran.com-mal (abortuszellenes oldal), az aldebaran.org-gal (üres oldal), és persze általában az Aldebaran névvel sem (ezerpárszáz éves arab név), viszont biztos lehet benne, hogy amíg a védjegye kitart, rajta kívül senkié sem lesz az aldebaran.hu.

Úgyhogy ezzel eldőlt, hogy nem Aldebaran lesz a játék neve. Akinek van jobb ötlete, írja meg vagy szavazzon ezen a jól sikerült névkiválasztó oldalon.

4 komment

Címkék: jog név hülyeség hivatal

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr19608435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B 2008.08.14. 21:10:58

Nem is feltétlenül baj, hogy nem lehet bejegyezni mindent. Különben nem lenne a jól sikerült névkiválasztó oldal.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2008.08.15. 01:37:29

Fő a pozitív hozzáállás! :-) És még az is lehet, hogy igazad van.
süti beállítások módosítása