Röviden: egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...
És hosszan?
Massively multiplayer, azaz olyan játék, amiben van egy ún. perzisztens világ, és a játékosok számának csak technikai korlátai vannak. Vagyis több százan-ezren játszhatnak vele egyszerre, és ha épp valaki nincs bejelentkezve, tőle függetlenül is történnek az események, termelnek a gyárak, ölnek a katonák, vagy amiről épp a játék szól.
Na de miről szól?
Amikor felmerült, hogy írjunk online játékot, nagyjából semmi nem volt kitalálva. Mondjuk annyi, hogy legyen stratégiai (az RPG-vel vannak problémák). Meg hogy nem lenne rossz, ha a szokásos irtsd ki az ellenségeden kívül valami "pozitív" is lenne benne. Például környezetvédelem vagy együttműködés másokkal vagy ilyesmi. Aztán leültünk agyalni. Ennek eredménye egy rakás szuper ötlet volt, amik persze másnap (a megvalósíthatóság, játszhatóság, részletek fényében) már nem is tűntek olyan szupernek. Végül az űrstratégia lett a befutó.
A részletek még nincsenek teljesen kidolgozva, de az alap az, hogy van egy bolygód, és innen indulva kell meghódítanod a Galaxist (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate). Persze a dolog ennél jóval bonyolultabb. A hódításhoz kell hadsereg, technika, diplomácia. A hadsereghez és a technikához gazdaság. A gazdasághoz emberek és kereskedelem. Az emberekhez élhető bolygó. Itt lép be a zöld-vonal, ugyanis a bolygóknak van ökoszférája, vagyis nem elég agyatlanul építeni a gyárakat, a fenntarthatósággal is törődnöd kell. Ugyanígy a győzelemhez az sem árt, ha barátokat, szövetségeseket szerzel, akikkel kereskedni és kooperálni tudsz. Szóval a cél egy olyan játék, ami kellően komplex ahhoz, hogy sokáig érdekes és élvezetes legyen.
Játék még nincs is, de blog már van?
Pontosan. Méghozzá két okból. Egyrészt így lehetőség van arra, hogy a játék fejlesztése közben minél több ötletet, visszajelzést kapjunk, amiket be lehet építeni, és amik remélhetőleg még jobbá teszik majd a játékot. Linus törvénye szerint "elegendően sok bétateszter és társfejlesztő mellett majdnem minden probléma gyorsan felismerhető, és a javítás is nyilvánvaló valaki számára." Érdemes talán ezt az elvet kiterjeszteni a fejlesztés korai szakaszára.
Másrészt ott a dolog marketing oldala is. Hiszen hiába szuper egy játék, ha a kutya sem használja. Éppen ezért fogunk rendszeresen jelentkezni, újabb részletekkel, feature-ökkel, screenshot-okkal, hogy mire ténylegesen elindul a játék (várhatóan valamikor ősszel), már legyen egy csomó lelkes játékos is.
Miért éppen Aldebaran?
Az Aldebaran egy vörös óriás a Bika csillagképben. Ha az α Centauriról el lehetett nevezni annó játékot, akkor az Aldebaranról miért ne? A név egyébként innen jött (és még nem is végleges):
Aldebarannak szép s takaros
Lányai tettre merészek,
Fess idegennel, hogyha csinos,
Ágyba bebújni is készek.
Megtesznek véle bármit is ott,
Mire áhító szelleme vágy',
De ha szétszedve juthatok el csak oda,
Nem vonz az űrbeli ágy.
(Douglas Adams - Vendéglő a világ végén, ford.: Nagy Sándor)
Utolsó kommentek