Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Változások az új fordulóban

2010.03.11. 23:25 cu2

Ökoszféra

  • ahogy épül be a bolygó, egyre csökken a szabad terület, ez pedig negatívan hat az ökoszférára (vagyis nem lesznek irreálisan nagy gigabolygók)
  • fakitermelés: csökken a hatékonysága (több erdőt kell irtani azonos mennyiségű output-ért), hogy ne legyen "végtelen" sok
  • húsipar: nő a hatékonysága, hogy ne kapjon gombamérgezést az emberiség
  • anti-ökohekk 1: ha kihalnak fajok, az negatívan hat a lakosság moráljára
  • anti-ökohekk 2: ha kihalnak fajok, nő a járványok valószínűsége [ez még nem biztos, hogy lesz, mert öngerjesztő]
  • anti-ökohekk 3: a génbankból csak a normál szintre lehet feltöltekezni, kipusztításra közvetlenül nem használható
  • a statisztikák alapján az A- és D-bolygók alul-, a B-bolygók felülméretezettek

Bolygók

  • a többség a szokásos 2-3 milliós tartományban lesz (ezeket lehet megkapni regisztrációkor)
  • de lesznek kivételes 4-8 milliós "kincsek", amiket csak utólag lehet elfoglalni

Lakosság morálja

  • hat rá az ökoszféra állapota [később mással is bővülhet]
  • nem csak a foglalásnál számít, hanem a népességgyarapodás sebességére is (ha alacsony, lassabban tudsz növekedni)

Erőművek

Az előző forduló végén a teljes energiatermelés 80%-a fúziós, 12%-a SPS volt, félidőben 50% fúziós, 20% SPS, 9% vízi. Ez eléggé torz, van egy csomó alig használt erőmű. Ezért:

  • hatékonyság módosítások: output növelés, input csökkentés
  • kutatási igények: a fúziós és az SPS jelentősen meg fog nőni, és felcserélődnek, vagyis a fúziós lesz a csúcserőmű

Kutatás

  • erőművek: lásd fentebb
  • környezet: új téma, amivel csökkenteni lehet a gyárak "lábnyomát", vagyis kevesebb helyet vesznek el az ökoszféra elől (ezzel max 50%-ra lehet letornázni az induló értékeket)

Kutatásmegosztás

  • minden körben kapsz 1 KP-t és 1 megosztható KP-t
  • előbbi növeli a saját fejlettségedet
  • utóbbit pedig bárki, nálad fejletlenebbnek odaadhatod, de csak 1-szer (vagyis ha valakivel megosztod, mással már nem tudod)
  • végtelenségig lehet kutatni, ami persze egy idő után csak a megosztás miatt jó
  • csak szövin belül lehet megosztani

Ez azt jelenti, hogy a megosztással munkát nem lehet spórolni, csak átpasszolni annak, aki erre specializálódik.

Hírszerzés

  • elhárítás: kisebb hatékonyság
  • kémkedés: a bolygók tulajdonosa nem nyilvános infó, ezt és róla egyéb infókat (hány bolygója van még, diplomáciai státuszok) is lehet kémkedni
  • szabotázs: kevésbé hatékonyan lehessen inaktív gyárakkal levédeni a fontosakat (pl inaktív szélerőművek vs aktív fúziósok)

Közös bolygók, flották

Egyelőre nem lesz nyilvántartva a közös tulajdon forrása, mert elég sok bonyodalmat okozna, úgyhogy marad a jogok megosztása:

  • kezelési jog: eldöntöm, ki kezelje
  • privatizálási jog: eldöntöm, ki kapja meg (vissza) magánkézbe

Kezdővédelem

Alapvetően olyan lesz, mint eddig, csak az egybolygósok fosztás elleni védelme szűkül:

  • "birodalmi" tevekenységnek minősül a fellőtt flotta, a hírszerzés, a szabotázs, és ami új: szállítás közvetlenül más bolygóra (a tőzsdézés nem számít ide)
  • az ilyen tevékenység után 1 óráig leesik a védelem (vagyis nem elég visszahívni a flottát a felszínre, utána még egy ideig nincs védelem)

Ez egyrészt lehetővé teszi, hogy aki tényleg csak építgetni akar (bolygónevelde) vagy kereskedni, az teljes védelmet élvezzen bármeddig. Viszont kevésbé lehet visszaélni vele, mert ha valaki kitámad, akkor nem tud egyből visszavonulni. Ha pedig más bolygókat tápol, akkor kvázi már nem egybolygósat játszik, hanem birodalmat épít. Birodalmaknak pedig nem jár védelem.

Űrhajók, flották, háború

Itt még több minden nincs kitalálva, úgyhogy ezekről majd máskor. De azért, ami már valószínű:

  • a kocsma űrkikötővé alakul, azért, hogy az alkohol és a flottamorál szerepe megnőjön (úgyis a legmagasabb tech-szinten van)
  • az állomásozó flották morálja a kikötő kapacitásától függ (ahogy eddig is), ami korlátozza, hogy X népességgel mekkora haderőt tudsz fenntartani (nincs háttérország nélküli hadsereg)
  • a morál szerepe nagyobb lesz a csataképletben, ha már ez a fő korlátozó tényező [az más kérdés, hogy eddig lehet, hogy bugos volt a dezertálás]
  • a flották morálja mindig csökken, ha nem állomásoznak (ez a legelején is így volt, aztán gyorsan megváltozott), vagyis nem lehet csak úgy átküldeni egy flottát a galaxis túlvégébe, hogy rendet tegyen, szövetséges útvonalat kell találni, ahol időnként lehet állomásoztatni egyet (a szondának továbbra sem lesz morálja, azokra tehát ez a korlátozás nem vonatkozik)
  • ez a mostani galaxis felépítésével együtt tovább erősíti, hogy lokális hatalmak alakuljanak ki, és ne egy világcsendőr legyen, aki bárhova oda tud csapni (geopolitika és katonai űrrajz)

Egyéb, bizonytalan, később bevezetendő

  • az építkezéseken azon dolgozzanak, akik nem termelnek, így lehet választani, hogy magasra állítod a munkaerőhelyzeted, és akkor sokat termelsz, de lassan építkezel, vagy inkább ideiglenesen visszaveszel a termelésből, így gyorsabban tudsz építkezni
  • helyettesítés: megadsz valakit, aki a saját jelszavával belépve tud a te accountoddal játszani (pl nyaralás alatt)
  • zsold: a flotta fenntartása kerüljön pénzbe (ez növeli a tőzsde szerepét), ha nincs elég pénzed, romlik a morál
  • nagy chat: ahogy annó a bétán volt, legyen egy nagy közös chatszoba

64 komment

Címkék: változások s2

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr771832935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liet 2010.03.12. 02:27:08

Hát Cucu!

Ez így már egy egészen más játék lesz, mint az s1. Jóval összetettebb első olvasatra. Különösen a kezdővédelem korlátozása a szállításban, tetszik ezzel haza vágódnak a gigaplanok :D (Egy kérdés ide: az adózás is birodalmi tevékenységnek számít? Szerintem annak kéne hogy számítson, különben kicselezhető az antigigaplan multi vonal)
A zsold is jó 5let.
Ezt az építkezés/termelés dolgot viszont nem látom át egyenlőre hogyan lehetnek kivitelezni úgy hogy több alternatívát nyújtson.
A kp megosztás előnyeit elsősorban talán leginkább az induló tömegszövik élvezhetik ki. (ez kissé a kopogtató cédulákra emlékeztet. Egész biztos, hogy a fórumon is akár órákon belül megindul a szájtépős harc a megosztható kp-ért)

Mindent összevetve tetszenek a változtatások

ernobius 2010.03.12. 06:20:11

Huh, hát másabb lesz majdnem minden...
De én is bizakodó vagyok. S ha meg van valami probléma, majd elmondjuk :)

SirBede 2010.03.12. 08:04:11

Hát tényleg összetettebb lesz! szerintem jobb de gondolom sok mindenki sírni fog :D a kp megosztást jó ötletnek tartom mert aki később csatlakozik eltud érni egy szintet és nem az őskorból indul :D

Norris74 2010.03.12. 09:06:10

Igen, elég sok változás lesz...örömmel látom egy-két helyen a Liga javaslatait is visszaköszönni. :)

Egy-két helyen érthetően a játszhatóság irányába mozdul el a szabályozás a realisztikusság rovására...de majd erre is megtaláljuk a megfelelő megoldást.

Pl: "utóbbit pedig bárki, nálad fejletlenebbnek odaadhatod, de csak 1-szer (vagyis ha valakivel megosztod, mással már nem tudod)"

Miért? Ha valakinek átadtam a tudást, akkor az elveszett a számomra és másnak nem adhatok, ha akarok? Ilyen fejlettség mellett nem találtuk fel az adatok másolását, tárolását? Kódexmásolókat alkalmazunk hőpapírra? :D Na az ironizálást félretéve szerintem ez nem igazán életszagú...de természetesen értem a játéktechnikai szerepét. :) Ezen még agyalunk a következő fordulóban.

Meg még sok máson is a s3-ra és az s4-re :D Megelőlegezem a bizalmat a játéknak, mert egyre pofásabb.

Onyx 2010.03.12. 09:26:37

Minden elismerésem a fejlesztésekért! :-D
Így sokkal hosszabb, összetettebb, nehezebb egyszóval élvezhetőbb lesz.
A zsoldot minden képen bevezetendő ötletnek tartom.
Az anti-ökohekk 2 is megvalósítandó szerintem. Lehetne hozzá rendelni kórházat, mint új épület típus. A kórház csökkentené a járványok valószínűségét, amíg nem telepítik vissza az élőlényeket. Persze, arra ügyelni kellene, hogy a kórházak ne tudják ellensúlyozni teljesen a járványokat. Így erre is előre kéne gondolni. Hab a tortán, hogy a kórházakhoz természetesen képzett munkaerő kéne.

Spiritmonger 2010.03.12. 09:48:01

hova tűnt a hsz-em?éjjel az enyém volt az első

kisPocok 2010.03.12. 09:50:44

Cucu, minden elismerésem a fejlesztésekért, de az s1 ehhez képest béta 2 volt! :) Nagy változások ezek!

.com szerver mikor indul?

cu2 · http://zandagames.com/ 2010.03.12. 09:55:26

@Liet: Adózást jó, hogy mondod, ez egy kiskapu maradt volna. De így nem. :-)

Építkezés/termelés: ez most az elejétől biztos nem lesz még. De amúgy annyi, hogy ha gyorsabban akarsz építkezni, akkor inaktiválod a gyáraid egy részét, így a felszabadult munkások tudnak menni az építkezésekre.

@Norris74: Fogd fel úgy, hogy a magadnak megszerzett KP tükrözi a tudásod, ami nem vész el. A megosztható KP pedig a megosztásra szánt erőforrásokat (képzések, konferenciák, betanítás...), amit minden egyes célpontra külön rá kell áldozni.

@Onyx: Én a növény- és állatvilágban lévő járványokra gondoltam (burgonyavész például), ahol az a necces, hogy ha emiatt kihal még egy faj, az tovább növeli a betegség valószínűségét, vagyis gyorsuló ütemben omlik össze az ökoszféra. Ami lehet ugyan reális, csak eléggé megnehezíti a játékot.

De a kórház sem rossz ötlet. Talán az s3-ra lesznek majd olyan új épületek, amik a társadalomra hatnak, és akkor a morállal is többet lehet játszani.

cu2 · http://zandagames.com/ 2010.03.12. 09:57:59

@Spiritmonger: Én az adminfelületen sem látom, úgyhogy sajnos elveszett.

@kisPocok: .com soká lesz még... Jó esetben áprilisban tudok nekiállni a játékostoborzásnak, és ki tudja, milyen eredménnyel.

Norris74 2010.03.12. 10:11:24

@Liet: Basszus......elszóltad magad az adózás kapcsán! :D

Egyébként szerintem nem feltétlenül jó ötlet az adózást, az anyagmozgást ilyen szinten "büntetni", ugyanis ez arra sarkallja majd a játékosokat, hogy elzárkózzanak, és nem hat a csapatjáték irányába.
Egyébként ezt is ki lehet kerülni, csak macerásabb...

Norris74 2010.03.12. 10:16:52

@cu2: Világos. Csak azt nem értem, ha vagy egy X tudásom, és azt megosztom egy konferencián Y résztvevőkkel, akkor miért ne oszthatnám meg egy másik konferencián Z, K, S, és P résztvevőkkel is ugyanazt a tudást?. Miért kell megvárnom hogy új halmozódjon fel? :)
Szerintem a Kp rendszer az S1-en nem volt olyan rossz.
:)
De majd meglátjuk ez mennyire válik be. Így az lesz, amit megjósolt valaki....talán éppen Liet, hogy lesz egy "KP tőzsde, vagy KP kopogtató gyűjtés".

Amivel érdemes(ebb) mahinálni az a szükséges kutatáspontok mennyisége egy-egy fejlesztés kapcsán. Na, de majd meglátjuk, mert ahogy a mondás tartja: a pudding próbája az evés. :)

jazig 2010.03.12. 10:25:08

Ha jól értelmezem, akkor sokkal nehezebb lesz egy bolygó teljes erőforrásait kihasználni, ezért értékesebbek lesznek a bolygók, nagyobb lesz értük a harc. Persze nem mindegy, hogy hány játékos lesz és hány bolygó.

Liet 2010.03.12. 10:25:30

@Norris74: az adózás és anyagszállítás nem lesz büntetve, csak azoknak kell kétszer is meggondolni, akik még a kezdővédelmükre alapoznak.
Te ismersz ilyeneket az s1-ről? :D

Onyx 2010.03.12. 10:43:44

Vagy úgy, belém ragadt a korábbi javaslatom. :-)
Talán akkor a kutatóközpontoknak lehetne egy újabb lehetséges működési területet adni, mint biológiai kutatások, amik csökkentik a járványok valószínűségét az ökoszférában. Így még új épületet sem kell alkotni, meg nyersanyagigényt sem kell újra számolni, csupán egy új output képességet.
De persze, ha túl bonyolult, akkor majd egy későbbi időpontban talán.

Norris74: A konferenciákat a való életben is meg kell tervezni, szervezni. Terembérlet, előadók díja, eszközök bérlése vagy vásárlása, szállítási költségek, biztonság felügyelete, tovább a titkosságra is ügyelni kell, hogy illetéktelen kezekbe ne kerüljön, stb. Nagyon sok költséggel és idővel jár tudást átadni a való életben is. Szóval szerintem teljesen rendben van a kutatás megosztás is.

Viszlát FreddyD! 2010.03.12. 12:18:06

ez nekem nemhiszem hogy tetszeni fog ilyen játék nagyon sok van... én inkább maradok az inkább számokkal való csatában:D
cucu nembirod megcsinálni hogy az s1 et ujrainditod és lesz s2 is? mert az ugy jólenne mert akinek az s2 nemtetszik visszamegy s1 re:D vagy mind 2 ön van:D

Lord Nibbler 2010.03.12. 13:43:32

nekem az tetszik a legjobban hogy rájátszik a lokális hatalmak kialakulására. Ez így sokkal taktikusabb játék lesz.

Norris74 2010.03.12. 17:28:38

@Onyx: Ez így van. A konferenciákat meg kell tervezni, szervezni, kifizetni az előadókat.....csakhogy nem magával a tudással, hanem pénzzel.

Attól, hogy egy előadó rendelkezik X tudással, a konferencián elmondja másoknak - kvázi átadja a tudást - az attól még nem veszik el számára, mint átadható tudás.

Egy másik konferencián, vagy még ugyanazon egy másik előadás alatt át tudja adni másoknak is. Ezért nem értem, hogy miért kellett ezt így szétszedni. Ez a része rendben volt szerintem az s1-en. Az is elég nagy korlátozás, hogy KP-t csak szövetségen belül lehet már csak átadni. Ez egy csomó játéklehetőséget leszabályoz így. De majd meglátjuk.

Daedalus 2010.03.12. 18:25:23

nagy chat: ahogy annó a bétán volt, legyen egy nagy közös chatszoba.

Nagyon tetszenek az új fejlesztések,de külünösen a chetszoba hiányzott!!
minden elismerésem cucu-naK!!

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2010.03.12. 19:02:16

Mondjuk a nagy chatnek a bétában volt olyan hibája, hogy ott nagyon szépen lehetett követni, hogy ki volt épp online. Szal javaslom, hogy csak annak a neve legyen a nagychates szobába benne, aki írogat is. Bétafordulókban volt hogy ez alapján nem támadtam/kémkedtem, mert láttam, hogy épp online van valaki. :D

GergőÁron (törölt) 2010.03.12. 19:03:10

A jelenlegi kf-megosztást részben azért meg kéne tartani, legalábbis azt a részét, hogy a kf pontok nem adódnak össze, és csak addig tudod megosztani, amennyid neked is van.

Mert ha Sanyi, Tibi, és Józsi, is szépen kifejlesztik a nehézcirkálót, és aztán mindhárman elmesélik a tudományos eredményeiket Ferinek, abból Ferikének még nem fog kiderülni, hogy hogyan kell dn-t gyártani...

GergőÁron (törölt) 2010.03.12. 19:04:29

@nEjmEd:

chatet pl simán ki lehetne szervezni random ingyenes irc szerverre, ez nagyjából minden felmerülő macerát meg is oldana...

AproHeron 2010.03.12. 19:15:18

Ave

Cucu az erőművek eltolódása kb azért volt mert az volt gazdaságos. Senki nem akar olyan erőművet épiteni ami 1-2 bányát alig lát el és rengetegbe kerül ahoz képest. Hidd el ha lenne normális energia termelés a bioetanolon kívül ami nem horribiis titánba kerülne építenénk mást is. Javaslom legyen más erőmű is kutatható nem csak ez a 2 igy lenne alternatíva addig is mig kikutatjuk ezeket.
A kutatásmegosztás jó de szerintem inkább erre más épület kéne és az adhatná a pontot. Bár azt nem tartom jó ötletnek ,hogy csak egy játékossal lehessen megosztani a kutatást de igy ténylegesen lesz értelme kutatni az elejétől fogva mindenkinek.
Remélem a Lebontós kiskaput kiszeded a játékból és jó lenne ha az új flották nem jönnének létre nagyon messze a másiktól mert ezt is jól ki lehetett használni.
A szabotázs közé betehetnéd a bolygón állomásozó hajókat is. Igy is lehessen csökkenteni a hajóálományt.

Onyx 2010.03.12. 20:56:22

@Norris74: Igazad van, de két különböző konferenciát összehozni idő is. Az előadó sem bírja végtelenségig.. És a játékot csak úgy lehet nehezíteni, hogyha ilyen keretek közé szorítják a kutatásmegosztást. Mindkettőnknek igaza van valamilyen formában és lesz is mindig is. Fogadjuk el, hogy Cucu a fejlesztő és a cél nem az, hogy pillanatok alatt az egész galaxis szert tegyen a tudásra, amint valaki kifejlesztette.

akos 999 2010.03.12. 21:49:11

@Norris74:

Gondold azt hogy nem a kódexeket postázzák el ilyenkor, hanem a tudóst küldik el akiből csak egy van.

laccy 2010.03.12. 23:49:57

hello, örülök hogy az én ötleteimből is van :)
az ökohekk nem tetszik, nemigazán érdekel senkit hogy milyen állatok vannak, és a való világban sem érdekelne ha ennyi lakható bolygó lenne-az instabilitást sem szeretni senki, a szuperzöldek meg menjenek my free farm-ot játszani
az egész lényege hogy több minden férjen a bolygóra, és ami nem kell, az nem kell most meg a nyakunkon sok értelmetlen állat ami csak fogyaszt és nem termel, de ha kihal akkor a bolygónak is vége?
a kutatásnál szintúgy nem tetszene ha a hely fogyna, ezzel gyakorlatilag azt mondod hogy prémium nélkül nem lehet bekalkulálni pontosra-főleg ha ilyen instabil az egész
én minden bolygómat hackeltem és mindenhol 1 élőlényen bukott volna a stabilitás
a megosztás tökéletes, nem feltétlen realisztikusan kell gondolkodni, hanem a játék menete miatt, szerintem jó hatással lesz rá és van értelme és értéke a kpnek de szerintem is a maxx 50% kellene maradjon hogy ne összeharácsolják a nemezist

apropó nemezis, arról nem láttam semmit hogy a hajók annyit érnek mint az áruk, fura hogy 52 millió kis rozsdával le lehetett ütni 56 millió jó minőségű hajót aminek az ára és darab/ár értéke is több

hírszerzés: az ára elég drága volt

az új ötletek jók, a zsold nem tetszik-értelmetlen fölfelé, lefelé meg idegesítő

az építésgyorsítás/termelés is csak ha fokozatokban lesz, nem teljes beállítással, pl 3 gyorsaság, 3 termelés mód bőven elég lenne

Norris74 2010.03.13. 08:25:02

@AproHeron: Igen....minél diverzebb a dolog, annál szórakoztatóbb.

Mondjuk pl lehetne még egy-két (top) lehetőség a hagyományosak közül:

- szénerőmű
- olajerőmű
- gázerőmű

vagy a fejlettebb megoldások közül

- hidegfúziós reaktor (még akkor is ha Liet szerint ilyen nincs. :D)
- nullponti energia reaktor
- antianyag reaktor
- sötét anyag reaktor
- 9. dimenziós energiaszivattyú (ezt most találtam ki, jó mi?)

Norris74 2010.03.13. 08:32:56

@Onyx: Neked meg abban van igazad, hogy az előadó tényleg nem bírja a végtelenségig személyesen. :) Ezért is nem szerencsés ez az előadós hasonlat, mert itt a tudás sokszorosításáról van szó, az újrafelhasználásról, és ahhoz meg nem kell csak egyszer előadni és elektronikus úton továbbadni. :)
Az előző rendszerben sem terjedt el a tudás, hiszen csak egyrészt a kutatáspontjaid felét tudtad továbbadni, és így minden lépésnél feleződött a tudás (degradálódott), így a harmadik továbbadásnál már csak a nyolcada hasznosult, így mindenkinek kellett kutatnia a fennmaradó pontokért, ha el akarta érni a csúcstechnikákat.

Inkább a játékosoknak kellene nagyobb önmérséklet abban, hogy mennyire és kinek adja tovább a tudást.
Most, hogy a szövetségek között nem lesz átadható a tudományos információ, azzal az ilyen alapokon nyugvó kapcsolati rendszer kiesik a játékból - pl nem lehet sérelmeket kutatáspontokkal orvosolni -, ami kár lenne. Szerintem ez az interaktivitás rovására fog menni, de mint mondtam, próbáljuk ki, és majd meglátjuk. :) A következő szerver, ha jól tudom rövidebb lesz, így hamarabb kiderül ha valami nem működik jól.

Norris74 2010.03.13. 08:34:28

@akos 999: Oké, akkor ezt gondolom. :) De szerintem ez elég gáz az űrkorszakban.

Adatátvitelről, üzenetküldésről, informatikáról nem hallottak még? :P

akos 999 2010.03.13. 10:03:16

@Norris74:

A relativitás elméletet elolvasni és érteni két külön dolog. :D Az űrkorszakban sem árt egy képzett tudós a háznál. :)

Mordor 2010.03.13. 10:59:48

Ez az egész "egy emberrel osztom meg a KP-mat" project arra való, hogy kiküszöbölje a mi kis cselünket:P
Miszerint egy embert feltápoltunk nyersivel, aki így 50x gyorsabban kifejlesztette a KP-t és minden egyes tagnak a szövin belül odaadta a felét.

Azt viszont én se tom elképzelni, h ha sok pénzbe/szervezésbe tellett is míg egy emberre megosztottam a konferencián a KPimat akkor 2 hét trópusi bolygón eltöltött szabadság után a professzorom miért nem tudja kipihenten továbbadni egy 3. személynek...

Ami mindenkinek jó lenne az az, hogy én spec fejfejlesztem magam 100.000 űrhajózásra (avagy ha több lesz akkor annyira) megosztom ezt Stolival. Viszont addig nem oszthatom meg pl Liettel míg Stoli el nem éri a maxot:P és ez időbe telik
Mivel 4000+-t írunk így nem végzünk fél munkát! Addig tartom a szemem az első mentoráltamon míg el nem éri az én szintemet. Így nincs az, h 10 perc kattingatás után a fél galaxis rendelkezik 50k űrhajózással.

Ez az ökohekkelés nem nagyon tetszikXD ha már ennyire a jövőben járunk had piszkálgassuk meg a bogyeszainkat. Legyen valami korlátozás mert tényleg túlzás Pocok megabolygója:P de ne ennyire

Onyx 2010.03.13. 11:12:15

Meglátásom szerint így, hogy csak 1 élhető bolygónk van így is szarunk az állat és növényvilágra nagy ívből. Igen nagy tisztelet a kivételeknek.

Laccy: Pontosan az ilyen gondolkodású ...... (szabadon helyettesíthető) miatt vagyunk ekkora szarban itt a Földön. Még egészen a legelején a játéknak, talán még béták előtt Cucu világosan megírta, hogy a játék célja a "fenntartható" fejlődésre nevelő játék a célja.
Pont az a cél, hogy az állat és növényvilágot, az emberek ne csak haszontalan nyűgnek tekintsék, ha nem tudnak személyesen hasznot húzni belőle, hanem jól felfogott érdekükben jöjjenek rá arra, hogy igen is tőlük (a növényektől és állatoktól) függ a bolygó élhetősége, nem az emberektől!

Így a végére engedj meg nekem egy kérdést: Te személyesen mivel járulsz hozzá a bolygó élhetőségéhez és fejlődéséhez??? Ha már annyira baromira hatékonynak tartod magad a többihez képest.

Eszem megáll, nem gondoltam volna, hogy valaha ilyet írok, de ha kiderül, hogy több ilyen típusú játékos van a játékban, mint Laccy, még a végén teljesen igazat fogok adni a Zanda Egyházasoknak, hogy az emberiség kiirtására törekedtek.

akos 999 2010.03.13. 13:00:08

@Onyx:

Azért túlzásokba ne ess. Zanda az állatkákat sem kímélte. :D Győzzön csak az emberiség!

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.03.13. 14:18:19

ez a KP elosztás nem tetszik. mert nincs sok értelme ha valóban nézzük. végtelenségig fejlesztünk. minek??
akkor újabb hajók újabb technológiáknak kéne hogy legyen de mivel a nemesis után semmi nem lesz így értelme sincs.
az ökohack büntetése meg szerintem jó. csak 1 a probléma kevés a bolygó sok az ember ezért minnél nagyobb bolygókat akarunk vagy nem? így a kicsik elérték amit akarnak de megint kiszorulnak.

laccy 2010.03.13. 15:43:01

@Onyx: Nem tudom mi van veled, de el vagy tévedve mint vasorrú bába az elektromágneses viharban.

A föld meg inkább a sok hülye miatt van szarban, te sem emeled az iq átlagot... sőt ha celsiusban mérnék az iqdat, akkor lefagynál...
Ez egy online játék, és nem arról szól hogy milyen szép a nyuszi vagy a koboldmaki, nemigazán látom értelmét hogy miért javulna a játék attól ha minden le lenne korlátozva és az ökoszféra meg kellene legyen 100%osan
Nem értem miért kellene a játék és a való világ közt párhuzamot vonni, pon t ahogy a KP elosztásnak is van logikus játékmenetbeli magyarázata, ugyanúgy ennek is. Amúgy meg nem szoktam szemetelni és növények és állatok közt élek. De nem tudom ez hogy jön ide, kivéve ha neked a játék az életed. Én logikusan játszok, leszámítva azt hogy egyonline játékban olyan szerepet veszel fel amilyet csak akarsz , attól még a való életben lehetsz a teljes ellentétje, itt is lehetnek törtető "gonosz" emberek akiket nem érdekel az ökoszféra annyira. Szóval a kérdésed alapból irreleváns.
Ha már itt tartunk akkor elsőként elmondanám hogy a való világban vannak ehető nyulak és az utolsó ganajtúró bogárnak van valami szerepe, nem csak van és foglalja a területet.

Ha meg sci-fi irányba megyünk el, akkor mi jut eszembe előre?
Ha lenne a földön kívűl más élhető ismert bolygó akkor bizonyára sokan elköltöznének a földről, létrehoznának egy "állatkert" bolygót, ezesetben ha a földön kipusztul a panda vagy bármi, de 100 másik bolygón még él, ahová el lehet utazni akkor szerintem annyira nem szomorkodnának az emberek mintha tudnák hogy egy faj teljesen kiveszett és nem visszahozható.
Emellé ha léteznek lakható bolygók, akkor logikus hogy léteznek egyéb elemek ami a mi periódusos rendszerünkben nincs meg, nem csak fölfelé de lefelé is lehet, mivel az atomtömegek is csak viszonyított tömegek, szóval az is kikövetkeztethető hogy léteznek más életformák is, amik nem igényelnek sem oxigént, sem szenet, hanem talán kén és nitrogén alapú vagy egyéb. Emellé ha teljesen ugyanúgy is alakulnak ki a növények, a körülmények és a természetes mutációk folytán megváltozik a növényzet és állatvilág, szóval ha teljesen realisztikusak akarunk lenni, akkor bizonyára az emberek betelepítenék ezeket a növényeket és hidd el pl Kína már egyből átállna X növény termesztésére ha az jobb lenne mint a rizs. Szóval értelmetlen növények visszaszorulnának, és előnyökkel bíró társaik felcserélnék, pl ne hidd hogy olyan növény ami simán bírná a sivatagot vagy nagyon gyorsan alkalmazkodna a földi körülményekhez-nem lenne egyből elterjesztve.
Ennyit erről, az emberek mindig az előnyöket keresik, a panda is jó látványosságnak, ha már egyébnek nem, de hidd el hogy szinte senki nem tenyésztene/termesztene semmit azért hogy azoknak jó legyen-de ha már itt tartunk, akinek annyi pénze van hogy állatokat nevel az inkább az éhező afrikai/karibi/indiai gyerekekre költhetné.
Ha már itt vagyunk, te biztos azt is ellenzed hogy a fákat kivágjuk, az állatokat és növényeket megegyük vagy hajókat gyártsunk, végülis így lenne az egésznek értelme-csak kicsiszivem, ezesetben a Zandagortból mi lenne?
Igenis az ember mindig az előnyöket kell nézze, ha mindenki a filozófiai értelmével foglalkozna az életnek akkor már rég kihal az emberi faj és nem kétlem hogyha mondjuk az emberek meg kellene szabják hogy hány ember legyen a Földön akkor kitörnének a háborúk és pont a hozzád hasonló romantikus pacifista idióták húznák legrövidebb ideig

Amellé hogy túl lenne bonyoltítva az egész, értelmetlen is lenne
Gyakorlatilag senki nem nyúlna akaratlogosan ökoszférához, minden bolygó egyforma lenne, pár kisebb játékos véletlen kiirtaná véletlen a pandát, fákat, stb. majd azt a bolygót nem érné meg helyrehozni, hanem jobb lenne újat keresni-
az eddigi rendszer tetszik: ahogy nő az ipar, úgy egy bolygót lehet specializálni és valamire ráállítani, többet kihozni beőle, ez tesz egyedivé, különlegessé
Aki mindenből átlagos, az átlagos
Ennyi erővel egy teljesen üres bolygó foglalása is logikusabb lenne, vagy pl nagyon lassú benépesítés ha nem használja az ember a különféle állatokat és növényeket

És ahogy mondtam, ha te ilyesmit akarsz, akkor keress más játékot, a zandában elsődleges: a csaták, másodlagos a gyártás, harmadik a stabilitás
Az hogy 8 helyet 20 kavicsos bolygóról kellene küldeni a követ, hogy egy véletlenül kipusztított állatfaj tönkreteszi a bolygót és ott lesz hagyva, hogy több időt kell tölteni vele, nehezebb lesz kezelni, könnyebben foglalják el az ilyen bolygókat az csak a kicsiken üt, kevesebb regisztráció, aki beregizik, az hamarabb megunja mert bonyolult, akinek 1 -2 bolygója van és elveszti az meg is utálja a játékot. A prémeseknek persze jó lenne mert előny hogy mindent ki tudnak számolni

A játékról beszélünk, nem a való világról, és nem csak egy szemszögből kell nézne, főleg nem a hozzád hasonló lúzerek szeméből.
Amúgy meg ha érdekel akkor én voltam az egyetlen aki kezdeti 200as helytől felmentem top 4be prémium nélkül, emellé 2 hónapon át 2 teljesen kifejlesztett bolygót kölcsönöztem sorra a szövetség 50 tagjainak hogy jobban haladjanak, és nem egy tehetséges kezdő játékost segítettem hogy előre haladjon, emellé toboroztam kívűlről is

Ha valami létezik annak kell legyen szerepe, előnye, hátránya, egy online játékban a hátrányos dolgokat kell kiszűrni, helyesen dönteni és egy dologra specializálni egy bolygót
A játékszolgáltató szemszögéből meg a már bevált játékosok véleményét kell meghallgatni, egyszerűsíteni a játékot hogy minél többen kezdjék el és folytassák is, és ahogy van elég reklám, ezáltal játékos hogy mindenki jól szórakozzon és ne kelljen ő is amiatt aggódjon hogy mindenki itthagyja a játékot, akkor lehet fontosabb szerepet adni az egyensúlynak és ahogy kifejtettem a prémiumnak is

Onyx 2010.03.13. 16:44:05

@laccy: Nos, ha te nem vetted a fáradtságot és nem válaszoltál a kérdésemre, akkor én is kihagyom a neked szánt válaszom.
Bár sértegetni sem foglak elkezdeni, ahogyan tetted azt te velem. Azon kívül, hogy leírtál egy csomó mindent, amire nem voltam kíváncsi, nem is kérdeztem rá. Pláne, hogy kétségbe sem vontam a játékban elért eredményedet. Tisztában vagyok vele, hogy egy bolygón élni kell, akár a játékban akár nem, de nem mindegy, hogy egy fontosnak szánt elemét a játéknak baromi egyszerűen félre lehet söpörni vagy sem.
Azonban felhívom a figyelmedet arra a tényre, amit említettem az előző hozzászólásomban is, hogy Cucu részben más gondolkodásra való nevelési célzattal is alkotta meg ezt a játékot. És pont ez az, ami nálad nem esett le.
Végül megkérlek rá, hogy a személyeskedő és lekicsinylő stílust tartsd meg saját magadnak vagy a családodnak/barátaidnak, ha úgy érzed ők megérdemlik.

laccy 2010.03.13. 17:25:18

@Onyx:
Pedig válaszoltam, annak ellenére hogy elég többjelentésű volt a kérdésed
Az indokolatlan felindulásod és ugyanolyan indokolatlan hülyeségeid meg még ilyen bánásmódot sem érdemelnek
Nem lehet egy játékelem fontos része ha nincs funkciója, pl. a nyulak nem ehetőek, nem kiirthatóak más módon, nem csinálnak semmit, hogy ezután helyet is foglaljanak és egyéb hátrányokat adjon, az nekem nem tetszik
És ha nincs valaminek előnye, az nem fontos játékélmény szempontból, és ahogy mondtam semmi köze a játéknak az élethez

Hogy cucu mire szánta azt megértem, de ha valami azzal jár hogy mindent korlátok közé szorít, meggátolja az egyediséget és fölöslegesen bonyolítja túl a dolgot, akkor sokan ellenzik azt.

Azt meg ne te döntsd el hogy mire gondol Cucu, hogy valósítja meg és ki mit fog leszűrni belőle. Az hogy hogyan befolyásolja egymást az élővilág és hogyan pusztul ki ennek hatására valami, az nem elég jó példa? a hibákból is lehet tanulni, meg abból hogy látjuk hogy működik. Még mindig jobb mintha élőben csinálnánk. Erre még nem gondoltál?
Meg arra nem gondoltál hogy a 0% az nem kipusztulást jelent, hanem hogy visszaszorul az egész olyan mértékben hogy nem befolyásolhatja az egyéb növényeket, de mégis egyedi bolygóökoszférát alakít ki?
Nincs időm az értelmetlen elmélkedésedre, konkrét játékbeli javaslatokról van szó, nem arról hogy hogy lehetne beépíteni a gondolkodást a játékba úgy hogy mindenki azt szűrje le hogy mi a jó és mi a rosz, attól hogy a játékban így van valami, attól még nem biztos változik valaki véleménye, ennyi erővel Zandagort is lehetne békés ufó aki virágpalántálkat hoz a játék végén, nehogy valaki azt szűrje le hogy az idegenek gonoszak is lehetnek és 2079ben ennek hatására letámadja őket...

Onyx 2010.03.13. 17:37:02

@laccy: Sosem mondtam meg, hogy Cucu mit gondol vagy vél, erre mindig is ügyeltem, hogy ne lehessen könnyen félre érteni. Amikor a véleményére hivatkoztam, az csak olyan eseten volt, amikor előtte ő maga megmondta már.
De jól van legyen neked igazad mindenben, remélem háborgó lelked megnyugszik ettől és nem fogod szükségét érezni a további szájtépésnek. Meg személyem mocskolásának sem.

schumilex5-Neo-derek 2010.03.13. 18:10:34

Én szerintem a KP megosztás maradhatna, ahogy az ökohack is, a járványokat fölöslegesnek tartom, mint ahogyan a zsoldot is.
De én jönni fogok akár lesz: járvány, vagy zsold
vagy nem lesz meg: a régi KP megosztás, és nem lesz meg az ökohack :D

SirBede 2010.03.13. 19:29:36

Az ügynökös témát nem teljesen értem...
Mivel ha van pl 10 000 ügynököm akkor elvileg betudok darálni egy bolygót? bár gondolom játék közbe derül ki mennyit is tudok építeni csak így kicsit nehéz elképzelni....

Dagbytk4 2010.03.13. 21:12:54

A hírszerzéssel kapcsolatos aggályaim miatt írok én is.
Jelenleg, ha velem teljesen megegyező tudású játékossal kerülök szembe , és az illető szabotál, akkor nem tudok védekezni ellene( tapasztalat).Ha az elhárítás hatékonysága még tovább romlik, akkor szerintem elég durva gyalulásokat lehetne csinálni a galaxis átellenes pontján lévő célpont bolygón, ahonnét segítség sem érkezhet időben, csak szabotázs formájában.December végén már én is tudtam nagyjából két nap alatt olyan bolygót építeni, ami eltartott 1000 kutatóintézetet( = hírszerzőkp) .
Néhány millió szabotáló ügynökkel szerintem nagyon komoly károkat lehet okozni akkor ,anélkül ,hogy bármi esélye lenne a célpontnak. Flottával jelenleg oda kell menni, védtelenül hagyni esetleg egyes bolygókat, és akkor is vannak korlátozások, ha a flottáim ellen esélytelen az illető( maxolt zsákmány, óránkénti egy támadás).
Szerintem kifejezetten rossz ötlet lenne növelni a szabotázs hatékonyságát, sőt ,ellenkezőleg, csökkenteni kéne. 1 nemezis anyagköltsége sem csekély( 1 milla feletti titán), és önmagában semmitérő.
Személy szerint a kpért elérhető hajók alig érnek valamit, kivétel a szonda, mivel olyasféle alapból nincs. Én biztos, hogy ezek értékén állítanék, pl. szerintem az Ultimate Weapon (Nemezis ) érhetne is valamit,azon kívül ,hogy csak Dn ,meg Nemesis sebzi meg.

akos 999 2010.03.14. 22:05:36

Ha már változásokról van szó....
Menyi előregisztráltnál járunk? Remélem most sikerül betölteni a szervert!

GrofUr 2010.03.15. 08:10:20

Na így a régieknek is lesz új a játékban.

Remélem a helyettesítés benne lesz, mert azért én már akkor is lobbiztam.
Szerintem még az sem lenne rossz, hogyha már helyettesítés nem lenne, hogy szabadság lehetőségét bevezetni:
mely minimum 3 nap, maximum 14 nap. Ez alatt befagyna minden. És a minimum miatt nem lehet könnyen visszaélni vele, mert jelentős lemaradást okozna. Szabadság esetén a bolygó támadását és kémlelését természetesen nem lehet kivitelezni, és kiírja, hogy szabadságon van, csak időpontot nem ad meg.

Mezfin 2010.03.15. 09:50:41

@GrofUr: Ebben a felállásban nagyon is vissza lehet élni a szabadsággal.
1. lehetoség ha támadnak szépen elfutsz szabira.
2. szövetségi háboru esetén ha vkinek nagy a bolygolimitje akkor begyujti a bolygo planjait es leszabizik. ha netán 7 napnál tovább tart, átjátsza a bolygokat és valaki más szabizik le, vagy ha nincs korlátozva mennyi idonént lehet szabadságolni akor csak kilép a szabibol majd rá 5 percre ismét szabizik 1 hétig.

Amennyiben az alábbi dolgok korlátozzák a szabadságra menetelt, abban azesetben látom értelmét.

1. szabadságra csak olyan játékos/bolygo mehet aki/ami 2 orája nem hajtott végre semmilyen olyan akciot ami a kezdovédelmet is korlátozza(támadás, fosztás flottafellovés, szabotázsakcio, nyersanyagátutalás.)
2. Minden flottája a bolygoján tartozkodik(Sporoljunk a programozási dolgokon is)
3. Nem hajottak végre ellene olyan akciot, 2 orán belül, ami a kezdovedelmet korlátozná(Nem kapott nyersit, nem támadták, nem szabotálták).
4. Szabadaságolások kozott eltoltott napok száma 7 tehát 2 szabadság kozott 1 hetet kell várni.
Szabadnapok száma, regisztráciojátol számitott minden egész hét letelte után kapna a játékos 48 orát amit felhasználhat tetszése szerint.
5. Regisztráció minimalis időtartalma 48 ora, maximum meg ahány napja van az illetonek.

Persze biztos lehet még jopár kiskapu de ezekkel a szabalyokkal szerintem meg lehet fognia visszaélések javát.

solon 2010.03.16. 12:14:39

Ezt jó ötletnek tartom ! Legyen ezekhez a szabályokhoz kötve a szabadság kivétele !

Viszlát FreddyD! 2010.03.16. 18:44:36

cu2 légyszives válaszolj majd arra hogy nem lehetne e az s1 szervert is ujrainditani mert én igazábol a végén jöttem és semmire sem volt idöm szinte és szeretnék az elejétöl játszani az s1 en mert az nekem nagyon tetszett bocs most nemtudtam semmit elolvasni mert nincsen internetem és havernál vagyok .
de azért elfogom olvasni az össz kommentet

akos 999 2010.03.16. 18:57:36

@31csaba:

A játék maradt a régi. Csak még jobb lesz. Az s1 történetét meg elolvashatod a blogon, ha érdekel a rég letűnt birodalmak története. :D

cu2 · http://zandagames.com/ 2010.03.17. 01:47:02

Bocsánat, kevés most az időm, úgyhogy csak röviden:

- Csak egy szerver lesz, az s2, de ahogy Ákos is írta, a játék marad a régi, néhány változással.

- Sok minden változhat sokfelé, de a zöld koncepció nem. Ezügyben csak továbbfejlődés várható a későbbi szervereken (értsd: lehet bármit csinálni, csak lesznek (negatív) következményei). Még az időjárást sem tudjuk rendesen előrejelezni, az ökoszféra pedig ennél sokkal bonyolultabb. Úgyhogy aki arról álmodozik, hogy pár ezer év technológiai fejlődése elég ahhoz, hogy úgy irtsuk ki az élővilág felét, hogy attól nekünk jobb lesz, és nem rosszabb, az keressen másik sci-fit. :-)

- KP megosztás lesz, csak drágább.

- Az elhárítás és szabotázsnál a lényeg, hogy mindkét oldalon könnyebb legyen támadni: kevésbé lehessen elhárítás illetve kezdővédelem mögé bújni. Ha valaki szabotál, azt visszaszabotálod vagy flottával támadod.

- Elképzelhető, hogy április elejére csúszik az s2 kezdete.

dualmotkany 2010.03.17. 15:47:23

"Elképzelhető, hogy április elejére csúszik az s2 kezdete. "

Kérlek, tégy meg mindent, hogy ne! Nem bírjuk tovább! :D

Viszlát FreddyD! 2010.03.18. 11:12:24

Miért nem lehet s1 szervert is ujraninditani
legfeljebb akkor egyszerre csak egy szerveren lehetsz nemhiszem hogy 2000 játékosnál több fog játszani bár elképzelhetö kérlek próbáld már meg ujrainditani kérlek:D
vagy valahogy csináld meg hogy tudjon futni mind a két szerver? kérlek próbáld meg elöre is köszi

Mezfin 2010.03.18. 11:49:11

@31csaba: Azert nem mert tele van hibával, ezért is lesz az s2, de ne keverd már össze más játékok több szerveres változatával. Ez nem az.
Itt csak 1 szerver van, ami 2.x indul el, a javitásokkal kiegeszitve.

Amugy is ujrainditás is masodik lenne, tehát nem értem, miéért ragaszkodsz a dologhoz , mert s1=s2 csak éppen rossz a megnevezés.

Daedalus 2010.03.18. 20:11:31

@cu2: - Elképzelhető, hogy április elejére csúszik az s2 kezdete.

Ha ilyen sokáig tart a továbbfejlesztés,remélem jó lesz.
De március-közepére ígérted legkésőbb:P

És lehetne 1kérésem??
-pénteken induljon!!thx(olyan 3-4-5óra felé,thx.)

schumilex5-Neo-derek 2010.03.18. 20:37:28

Tényleg jó lenne ha pénteken indulna a szerver, és délután. Akkor legalább betudnék regisztrálni pont az induláskor, és nem venné el senki azt a bolygót tőlem amit kinéztem magamnak (kivéve ha pont az a bolygó lesz az egyik 4-8M s kincs XD).

akos 999 2010.03.18. 21:00:03

@Daedalus: Én is a péntek kora délutáni kezdésre szavazok! :D

Danka33 2010.03.18. 22:28:54

Nem jó, péntek du sakkozom... legyen szombat! Lécciiii :)

akos 999 2010.03.19. 08:02:46

@Danka33:

Nem most péntek, hanem általában egy pénteki nap...
Vagy minden pénteken sakkozol?

Dragon459 2010.03.19. 13:37:26

nekem péntekente íjászedzés van

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.03.19. 14:38:25

Induljon el a regisztráció valamikor titokban, és aki hamarabb odaér az regelhet hamarabb (xD)

SirBede 2010.03.19. 19:55:50

Szerintem meg szerdán legyen délelőtt 10:30 kor :D

Danka33 2010.03.19. 21:01:02

@akos 999: Minden pénteken, sakkedzés 6-ig, utána van egy fél órám itthon, majd kosár este 10-ig... aztán alvás, és másnap reggel 11kor kelek... :)

wowerman 2010.03.24. 22:33:56

@Onyx: és az miért jó hogy ITT törekszel az emberek kiirtására mint a Zandások? csak emberek szórakozását teszed tönkre. Ha igazi emberekkel van bajod, ölj igazi embereket. Akik az IGAZI Földet teszik tönkre. Vagy talán állj be a Greenpeace-be ha ennyire érdekel. Ja hogy az már nem az igazi? gondoltam

Viszlát FreddyD! 2010.03.29. 18:43:31

Istenem "teli van hibával" nem kérdeztem hogy mivan benne nem is érdekelt és nemis fog továbbá az sem érdekel hogy ki mit akadékoskodik mert cucut kérdeztem hogy nem lehetne e két szerver mert én tuti maradnék az s1 en mivel az jobban tetszett és szeretem a számokat...(és jó volt ugy ahogy van) apropó ez egy játék és a játékhibák is csak akkor vannak ha beteg eberek betegesen hataloméhesek.. tudom hogy mindig vannak de nekem akkoris nagyon tetszett és csak utolsó hónapban voltam és szerettem volna végigjátszani a játékot egyszer normálisan hogy nekeljen kapkodnom mindennel....

és még egyszer megkérem cucut hogy próbálja meg ujrainditani az s1-et és menjen mellette az s2 biztos hogy meglehet csinálni(más hsz-el nem foglalkozom)
és azt is meglehet csinálni hogy egyszerre csak egy szerveren legyen valaki....

cu2 · http://zandagames.com/ 2010.03.30. 13:59:59

@31csaba: Egyelőre a játék népszerűségben nincs olyan szinten, hogy több szerver fusson. És ennek nem csak technikai-anyagi okai vannak (külön szerver, külön pénz), hanem a legeslegfontosabb: a játékélmény "egyenesen arányos" a játékosok számával!

Ha most két szerver indulna, akkor a játékosok egy része csak az egyikre vagy a másikra regisztrálna, vagyis a játékosok száma csökkenne, miközben nőnie kellene.

Ugyanezért nem lesz külön speed szerver, pedig lenne rá igény.

Egyébként pedig azt tudom tanácsolni, hogy majd akkor ítéld meg az s2-t, ha már volt alkalmad kipróbálni. A végén még az is kiderülhet, hogy nem is rosszabb (számodra), mint az s1 volt. (De ha az derül ki, hogy rosszabb, sajnos az előbbiek miatt akkor sem lesz lehetőség elindítani mellette az s1-et.)

Csaba222 2010.04.01. 14:10:41

Kár hogy nem találtam meg hamarabb ezt a játékot.
A
- Sok minden változhat sokfelé, de a zöld koncepció nem.
Miért ne lehetne ipari bolygókat csinálni? Ha mellette kell lenni paradicsomi állapotban tartott bolygónak is? pl ipari bolygón alacsony az életszínvonal nagy a pop növekedés, tömegterméket állít elő de olcsón. Ellenben egy ökológiailag rendben lévő bolygón a pop növekedés kicsi, a KP termelés három ötszöröse egy ipari bolygónak (magasan képzet, kutatok igénylik a megfelelő környezetet) azon kívül az itt előállított ipari termékek drágák de jó minőségűek..
pl ugyan az a űrhajó a ipari bolygón gyártva csak a stat felét hozza kb 3/4 áron és 45% építési időmellet.