Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Árulás, kettős ügynökök, moderáció

2010.01.29. 17:10 cu2

Bár egy konkrét ügy apropóján írom ezt a posztot, ennél általánosabb dolgokról lesz szó. A játék moderálásának legfőbb alapelve a Prime Directive, vagyis hogy sosem avatkozom be. Sem akkor, amikor a barátaimat gyilkolják le, sem akkor, amikor számomra ismeretlen játékosokat. Ennek pedig az az oka, hogy máshogy nem lehet igazságosnak lenni. Persze akit épp súlyos atrocitás ért, az nem így érzi, de érdemes belegondolni, hogy mi a másik megoldás. Bárkinek valami baja van, hozzám fordul segítségért és "igazságért", én utánanézek, aztán eldöntöm, hogy oké, ez nem volt szép, add vissza, vagy hát, ez végülis belefér, ne add vissza. Satöbbi.

Ha hiba van a játékban, arra ez természetesen nem vonatkozik. Hiszen ott az általam belerakott/bennehagyott problémát kell kijavítanom. De ha két játékosnak vagy szövetségnek baja van egymással, abba hogyan tudnék elfogadható módon beavatkozni?

Most konkrétan a Zandagort Egyháza hajtott végre egy erőteljes manővert, amivel átvette a vezetést. Tiltja bármi, hogy emberek egyik szöviből a másikba lépjenek? Nem. Tiltja bármi, hogy akinek közös flotta joga van, az rendelkezzen a közös flották fölött? Nem. Kötelező bárkit felvenni a szövibe? Nem. Kötelező bárkinek jogokat adni? Nem. Ismert volt ez a játék kezdetétől, sőt már azelőttől? Igen.

Oké, lehet mondani, hogy szemét húzás, de nem ez volt az egyetlen alkalom, és nem a Zandagort Egyháza volt az egyetlen szövi, ami ilyesmivel élt. Vagyis ha most beleavatkozom, akkor még számtalanszor bele kellett volna avatkozni hasonló esetekben, de erről már írtam fentebb.

Két fontos dolgot mondanék még.

Az egyik, hogy a jövőre vonatkozólag persze le lehet vonni tanulságokat. Például lehet azt mondani, hogy

  • időbe teljen ki/belépni szövikből
  • a közös flotta/bolygó magánosítása legyen külön jogosultság (amit akár senkinek nem adtok meg)

És akkor a következő szerveren már ezek a szigorítások lesznek. Ezzel pedig nem ezt az egy esetet oldjuk meg a többi hasonlóval szemben, hanem véglegesen kizárjuk (valójában csak megnehezítjük) az ilyen eseteket a jövőben. Ez szerintem konstruktívabb és igazságosabb.

A másik, hogy

  • Zandagort nem kímél senkit, nem lehet hozzá átállni (vagyis egy módon lehet, de erről majd a játék után, ha megtörténik)
  • a játéknak két végeredménye lesz, az egyik a csata után megmaradó embereké, a másik pedig a szerver egész idejére vonatkozó átlag (vagyis a "tartósan" jó játékosok lesznek rajta ezen a toplistán)
  • a játék része az intrika is, a gazdaság, kereskedelem, háború, diplomácia mellett, vagyis erre is fel kell készülni, akár támadó, akár védekező jelleggel

Remélem, így már kicsit érthetőbb és elfogadhatóbb, hogy miért nem avatkozom be soha.

28 komment

Címkék: egyház árulás moderáció kettős ügynökök

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr621712950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sirásó2009 (törölt) 2010.01.29. 17:26:47

Korrekt végre 1 jatek ahol korrekt itélet torténik. bár nem tudom miről van szo pontosan, hallotam ezt azt és tudok ezt azt. De ez a megoldás jó. A flottalopás nem a játék hanem a jatekos hibája.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.01.29. 17:54:31

@Sirásó2009: Ez így igaz. Figyelni kell vagy megszívjuk :P

dualmotkany 2010.01.29. 17:56:06

Gondolom megjött Zanda mert a szerver mint a csiga úgy belassult :) bár nem biztos mert egész nap lassú volt..... Ne, tudtam, hogy láthatatlan hajók lesznek!! XD

Dragon459 2010.01.29. 18:18:56

Mi már látjuk Őfelsége előőrsét. De a server tényleg nagyon lassú

thurvi 2010.01.29. 18:46:23

Az itélet korrekt, de a közös flotta lenyúlása és átmentése egy másik szövetségbe túl nagy visszaélésre ad lehetőséget. Tételezzük fel hogy a játék sokkal szélesebb körben lesz ismert és így a karakterrablás is felütheti a fejét. Egy komolyabb státuszban lévő karakter megszerzése egy egész szövetség kifosztását, végét jelentheti.

Norris74 2010.01.29. 18:51:05

Kedves Cucu!

A blogbejegyzés második mondata, idézem:

"Bár egy konkrét ügy apropóján írom ezt a posztot, ennél általánosabb dolgokról lesz szó. A játék moderálásának legfőbb alapelve a Prime Directive, vagyis hogy sosem avatkozom be."

A folytatás: Az a hír járja - amennyiben igaz, ha nem az, te cáfold meg -, hogy Zandagort főflottájának irányítója maga Mezfin lesz a Zandagort Egyházából. (Talán erre akar utalni az, hogy csak egy módon lehet átállni Zandagorthoz?)
Mivel ezen flották átadása csak általad valósulhat meg, nem érzed úgy, hogy ez erősen ellentétes azzal, amit a második mondatban állítasz?

Ugyanis a játékos, 100%, hogy a flottát a vélt vagy valós sérelmeinek megtorlására fogja használni, míg ha a gép irányította volna, akkor ez szóba sem jönne.

Erősítsd meg vagy cáfold, légyszíves! (és nehogy a sem megerősíteni sem megcáfolni nem tudom szöveggel gyere! :D)

cu2 · http://zandagames.com/ 2010.01.29. 18:57:11

@Norris74: Zandagortot a gép irányítja (meg én), se a Zandagort Egyházának, se Mezfinnek nincs hozzá semmi köze. Hiszen pont az a lényeg, hogy én nem akarok beleavatkozni a játékba, se pro, se kontra.

Az "átállás" valami egészen másról szól, de ezt tényleg csak utólag.

Norris74 2010.01.29. 20:17:22

@cu2: Köszi, ennyit szerettem volna csak! :)

SzekelyG 2010.01.29. 20:37:01

cu2

Nagyon vigyáztunk, hogy ne kapjon bárki bármilyen jogokat, de hát úgy látszik nem eléggé.

Semelyikőnk nem gondolta volna, hogy Fezsolti végül egy ilyen bárki.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2010.01.29. 20:56:55

Közös kooperáció zandagort herceg seregei ellen:

wbe02.mibbit.com/?channel=%23ZANDAGORT&nick=MI%20A%20NEVED
szobában. A zandában használt neved vedd fel, ha jösz!

Minden szövinek, kivéve ZE! :P Ők pukkadjanak meg! :)

1. Zaphod Beeblebrox 2010.01.30. 08:20:55

Végülis nem panaszkodhatunk, izgalmas a játék.
Zandagort is megjött, sőt még a közös flották is veszélyben vannak, a színesfémgyűjtők aktiválták magukat. :)

akos 999 2010.01.30. 18:45:21

Nem akarok krákogni de én már az elején megmondtam hogy ebből botrány lesz. :P

Győzzön az emberiség! :D

GergőÁron (törölt) 2010.01.30. 23:08:07

egyébként cucu,

azért szerintem azt neked is érezned kell, hogy nem hibátlan az érvelés.

Attól, hogy valamit a rendszeren belül van lehetőség megcsinálni, attól az még lehet csalás.

Egy futballmeccsen a foci szabályai szerint lehet egymásnak gólokat lődözni, és úgy kialakítani a végeredményt, de az is egy módszer, ha megveszi valaki az ellenfél hátvédjét. A játékszabályok abszolút megengedőek ez ügyben: egy betű sincs arról, hogy melyik játékost vagy épp a bírót hogyan szabad vagy nem szabad lefizetnei.

A valóságban mégha a futball szabályai nem is térnek rá, szerencsére a köztörvényileg viszont üldözik a bundát, és nem véletlenül:
egy focicsapatba* nem azért fektetnek annyi pénzt és energiát a befektetők, szponzorok, és a játékosok nem azért eddzenek keményen minden nap, hogy egy lefizethető játékos aztán a döntő pillanatban elcsalja az egészet.
Ha nem így lenne, akkor a foci elég hamar elkezdene nem a fociról szólni, és az olyan fontos kellékek, mint szép játék, jó passzok, pontos lövések, látványos küzdelem, szóval amiért az átlagember akárcsak nézi a tévében, vagy akár űzi a sportot, jelentőségét vesztenék.
Igaz, focizni sem kötelező.

(*a példázatban nem hazai fociról van szó)

arob 2010.01.31. 10:05:11

A lényeg hogy a ZE egy semmirevaló emberekből álló csaló banda akik a saját erejükből sehová nem tudtak volna eljutni csak flottalopással!

cu2 · http://zandagames.com/ 2010.01.31. 17:26:21

@GergőÁron: Szerintem nem egészen jó a hasonlat.

Ha a bundát üldözik, akkor másutt, nem konkrétan a foci szabályaiban, le van írva, hogy azt tilos. Jelenleg nincs leírva/kimondva sehol, hogy tilos lenne a közös flották privatizálása azok részéről, akik erre jogosultságot kaptak a szövitől. Ha bármi ilyenben megállapodunk (nyilván a következő szerverre), akkor annak beszélhetünk a betartatásáról.

Nem attól csalás valami, hogy meg lehet csinálni a rendszeren belül vagy sem, hanem hogy explicite tiltva van-e vagy sem. Szövik közt ugrálni mindig is lehetett, ha most hirtelen csak erre az egy esetre visszamenőleg beavatkoztam volna, akkor mi volt a korábbi hasonló esetekkel? Ezért mondom, hogy a következő szerveren "bármi" lehet, ha előre tisztázzuk a szabályokat.

Az egy másik kérdés, hogy betartatni mit és hogyan lehet. Vagyis hogy van-e értelme olyan életidegen szabályokat bevezetni, amiket aztán nem lehet betartatni. Például mert nem lehet fizikailag utánamenni a játékosoknak, ezért az összeesküvéseknek és összejátszásoknak van egy olyan szintje, amivel nem lehet mit kezdeni. Max ha felrúgja az ember az adatvédelmi szabályokat és főleg megbíz egy öt fős magánnyomozó csapatot, hogy nézzen már utána pár dolognak. (Látod, engem pl "megvádolnak", hogy összejátszom az Egyházzal, miközben nem is ismerem őket. Akiket meg ismerek, arról sok esetben nem is tudtok.)

Ezért is van az, hogy bár fontos a multiszűrés, ezen a szerveren nem igazán volt, mert még multiszűréssel sem lehet megakadályozni az ilyen és hasonló eseteket. Ha nekem van egy jóbarátom, aki egy másik városban él, tehát totál más IP-ről regisztrál, belép egy másik szövibe, tehát a játékon belül sem lehet összekötni őket, és rendszeresen telefonon vagy skype-on, tehát szintén a játékon kívül, követhetelen módon továbbítja a belső információkat, azzal mit lehet kezdeni? Konkrétan semmit.

Ezért mondom, hogy az intrika szintén a játék része.

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.01.31. 18:01:32

ha ez a rablóbanda nem lenne fél kézzel visszavernénk a zandagortot

SzekelyG 2010.01.31. 20:15:17

@cu2:

A második két bekezdésben foglaltakat pedig sehol nem vitattam, nem is utaltam olyasmire, hogy szűrni kéne a kémeket, vagy tudomisén.

Arról van szó, hogy a játék logikájával mindenhol szembemegy, hogy valaki úgy tudja döntő módon befolyásolni a játékmenetet, hogy ahhoz semmi mást nem kell csinálni, elég csak lapos sumáknak lenni.

De amúgy realitás szempontjából is hogyan néznek ki az egyes esetek.

Vegyük az "intrika" kódnevű esetet:
Mondjuk Az USA megtámadja Iránt, de az egyik főparancsonokot beszervezték az irániak, és mivel ő leadja az infókat az irániaknak, ezért az amcsi seregek belefuntak sok sok csúfos kudarcba. Ilyen nyilván előfordulhat, sőt biztosan elő is fordult.

Most vegyük a "csalás" kódnevű esetet:
Az USA seregeinek főparancsnokát beszervezi az iráni titkosszolgálat, aki pedig egyszerűen fogja, és kiadja parancsban a teljes haderőnek: át kell álni az ellenséges oldalra. Ekkor az úton lévő repülőgéphordozók szó nélkül megfordulnak, a légierő elkezdi bombázni Washington D.C.-t, a tengerészgyalogosok pedig partraszállnak New Yorkban. Az atomtengeralattjárók meg megszórják nukival Detroitot, Los Angelest, Dallast, meg a többi fontos ipari központot.
És az USA legyőzéséhez így csupán elég volt megkenni John Doe tábornokot...

De visszatérve a focis hasonlathoz: vajon ha volt olyan első eset, amikor mondjuk először bukott le egy bunda a világon, de tekintettel az újszerűségére az ügynek, még nem voltak lefektetve az erre vonatkozó passzusok, sem a btk-ban sem a labdarúgószövetség kis szabályzatában, akkor ott hogyan dönthetett a labdarúgószövetség, amikor az eset után összeült?

Ha kihasználom azt, hogy egy játékostársamnak tudom a jelszavát, belépek hozzá, és letörlöm a bolygóit, az is ok akkor?

Vagy ha mondjuk találok egy a programkódban valamit, amit kihasználva egy szem könnyűcirkálóval le tudok ütni bármilyen nagy flottát, és így elfoglalom a galaxist, akkor az is éri? Mert explicite még nem láttam sehol sem leírva, hogy ez tilos lenne.

Mostmár visszacsinálni úgysem lehet semmit, igazából csak azt szeretném, ha belátnád, hogy nem hoztál jó döntést.

Egyébként még visszatérve arra, ahogy a csalást definiáltad:
A Btk.-ban pl nincs benne explicite, hogy nem szabad sárga csekkeket szétküldözgetni a világban, autók ablaktörlője alá betenni, és fizetési meghagyásokat írni öreg, lassan szenilissé váló embereknek, arra számítva, hogy valaki hátha befizeti, mert azt hiszi, jogos a követelés, vagy a szenilis öreg néni hátha elfelejti megtámadni a fizetési meghagyást 8 napon belül, és így jogerősen végre lehet hajtani a házát.
Pusztán csak egy általános leírás van a Btk-ban, ami úgy nagy vonalakban deifinálja a csalás, megtévesztés fogalmát, vagy épp a joggal való visszaélését.
Aztán arra van többek között a bíróság, hogy megállapítsa, hogy most történt-e csalás, vagy nem.

Szóval explicite sehol nem írtad, hogy ilyet nem leheten csinálni, true.
De arra határozottan emlékszem, amikor azt lefektetted valamelyik posztban, hogy elvárod mindenkitől a tisztességes játékot.
Énszerintem viszont a flottajoggal való ilyen szintű visszaélés nem része a tisztességes játéknak.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2010.01.31. 21:03:35

Meg annyit meg kell még említeni, hogy általában a Heroest szokták összefüggésbe hozni bizonyos "aljas praktikákkal", mint a flotta átvitele másik szövetségbe, vagy éppen a mászkálás egyik szövetségből a másikba. Csak ezekben az esetekben mindkét fél tudott róla. Tehát akinek a flottáját vitték, annak a beleegyezésével történt, és aki kapta, az meg várta ugye. Aki ellen vitték a flottát, az még úgy is értesült róla, hogy mi voltunk, szal nem érheti szó a ház elejét. Ebben nem lehet kifogást találni szerintem.
A emberek mozgása kapcsolatépítés végett, diplomata utak a jobb kommunikációs lehetőségek miatt, vagy a tanító jellegű cserediák akciók szándékkal szintén aktív részét képezték a játéknak. És ez jó volt nagyon.
Az hogy bekaptunk egy 10 fős baráti társaságot az elején és nem mindenki hagyta el a szövetséget, ezzel hülyére véve sok embert, és mikor betámadjuk őket még a puskánk is visszafelé sül el, a végjátékban kétfrontos háborút nyitnak, és még ráadásul fantasztikusan is szórakoznak a nyomorunkon. Hát őszintén: nagyon szarul érzem magam tőle, de nem lehet mit csinálni... Number one átejtés, ilyet nem mindennap szopik be az ember. Nem vagyok nagy spíler, de szerintem a Zandagort volt az első és utolsó ilyen játék amivel játszottam.

cu2 · http://zandagames.com/ 2010.01.31. 22:48:13

@SzekelyG: Csak röviden válaszolok. Nem látom be, hogy rossz döntést hoztam volna.

Ha bevezetünk olyan tilalmakat, amiket a gép betartat (pl flottát nem lehet magánosítani), az egyszerű. Ha valaki visszaél egy bug-gal, akkor attól függően lehet vele mit kezdeni, hogy jelenti-e és milyen hamar (vö. whistleblower). De ha valaki köcsög, azt büntesse meg a közösség. Nekem ugyanis nincs belelátásom, miközben a játékon belül mindkinél nagyobb hatalmam van.

Ha most belemegyek abba, hogy eldöntöm, hogy ki és mekkora köcsög volt, és ezért mekkora büntetést érdemel, akkor ezentúl ez minden kisebb vagy nagyobb ügyben elő fog jönni, és bárkit bármilyen sérelem ér, hozzám fog fordulni, hogy csináljak valamit. Ezek után én nekiállhatok átnézni 1000 oldalnyi logot, ami körülbelül olyan, mint a Mátrixot nézni, csak én nem vagyok Neo, és ez alapján dönthetek arról, hogy kinek van igaza.

Ezt nem tudom vállalni, se most, se később.

A büntetést nektek kell meghoznotok, és nektek kell végrehajtanotok, mert ti ismeritek a körülményeket. Mint ahogy a valóságban is a rendőrség avatkozik be, és nem egy "isten", akinél az adminjelszó van.

@nEjmEd: Pont azt akarom elkerülni, hogy bárkit bármivel vádoljak, ezért sem akarok belemászni ilyenekbe, hogy ki mit csinált korábban, vagy most. És szerintem te is tudod, hogy én sem örülök neki, hogy ekkora feszkó lett itt a végére. És ha jól emlékszem, te is elfogadtad a döntést.

SzekelyG 2010.02.01. 00:07:42

Asszem még mindig nem sikerült átadnom a lényeget:

Van egy helyzet, miszerint a közösbe betett dolgokkal olyasmiket is meg lehet csinálni, amiket nem lenne szabad. Ez a játék szempontjából egy ugyanolyan (és szerintem viszonylag könnyen orvosolható) hiba, lehetőség a csalásra, mint amikor a béta kettőben össze lehetett vonni távoli flottákat.
Ezen biztosan változtatnod kell a későbbiekben, mert egyszerűen a játék rovására megy, ha így marad.

És akkor visszakanyarodva az isteni beavatkozáshoz: egyáltalán nem büntetésről beszéltem. Olyasmire gondoltam, mint amikor a kalózok túl erősre sikeredtek, és bizony belenyúltál a játékba. Kiderült, hogy az az irány a játék szempontjából nem megfelelő, a kalózokat visszahívtad finomhangolásra, az addigi történéseket meg visszacsináltad.

Az egy teljesen elfogadható indok, hogy nincs cérnád mindenre, de ez a helyzet azért több, mint aprócska sérelem, és messze túl mutat azon, hogy ki mekkora köcsög.

Nyilván nem kérhetek számon döntéseket, főleg, hogy jelen helyzetben idő sem volt végiggondolni, hogy milyen döntés mit hozhat, de hogy rossz döntés volt hagyni, azt nem nehéz alátámasztani:
20-30 ember biztos, hogy elég rossz szájízzel fejezi most be a fordulót. Úgy szoptak nagyot, hogy gyakorlatilag semmit nem tehettek...

És mivel te vagy a fejlesztő, és a játék még mindig fejlődik, ezért nem hiszem, hogy jó ötlet kategorikusan megtagadni az isteni beleavatkozás lehetőségét a továbbiakban, már amennyiben a játékosok lelki épsége is fontos.
Amiért és ahogy gondolom a kalózos esetnél is történt, pedig ott is minden szabályosan történt: egy posztban leírtad, hogy a kalózflotta a bolygó védelméhez méreteződik, és az első perctől nyilvánvaló volt: ha egy x milla egyenértékű flottával parkolok a bolygómon, akkor azt megtámadhatja egy szintén x millás kalózflotta.

(((Egyébként ha igényt tartasz rá, megírhatom a játék során felmerült problémáimat, ötleteimet, hogy szerintem mit hol lehetne még finomhangolni, bár gyanítom, hogy ezek jórészével már más is szembesült, és megírta)))

cu2 · http://zandagames.com/ 2010.02.01. 01:38:20

@SzekelyG: A kalózokat én küldtem, ezért a visszahívásuk is tisztább volt, mint egy ilyenbe beavatkozni.

De akkor a tisztánlátás kedvéért pontosítanék:

1. Továbbra is úgy gondolom, hogy ebben az adott helyzetben így kellett döntenem. Például azért, mert a közös flotta privatizálásának lehetősége a kezdetektől így volt, és mindenki tisztában volt vele, hogy csak olyannak szabad jogot adni, aki megbízható.

2. Viszont azt elismerem, hogy HIBÁZTAM. De nem most, hanem annó, amikor egy-két ember felvetette, hogy válasszuk szét a közös tulajdon kezelésének a jogát, és a közös tulajdon magánosításának a jogát, és akkor ezt nem tartottam annyira fontosnak. Vagyis nem láttam előre, hogy ilyen súlyos esetekhez vezethet.

A távoli flották összevonása egy bug volt, ez nem. A jövőben is nem rossz, ha van lehetőség flottát visszavenni a közösből, hiszen lehet, hogy csak a nyaralásom idejére adom be a közösbe. Sőt, arra sem rossz, ha egyik ember egy másiknak akar átadni flottát. Csak mivel vissza lehet vele élni, el kell választani más jogoktól, hogy szigorúbban lehessen csak kiosztani.

(((Szívesen látom a problémákat és javaslatokat, de elsősorban akkor, ha ezek tényleg a finomhangolásról szólnak, vagyis a meglevő "anyag" átalakításáról, és nem új feature-ökről. Mert jelenleg csak erre van kapacitás, és azt hiszem, ez is a legfontosabb. info@zandagort.hu)))

parus_z 2010.02.01. 02:45:41

@cu2: ha tényleg szívesen várod a javaslatokat akkor küldök majd néhányat:) persze írok hozzá néhány új feature-t is hátha alapon:)

@SzekelyG: kicsit bosszantó, de már rohadt mindegy, köv fordulóra biztos orvosolva lesz ez a hiba,

Sirásó2009 (törölt) 2010.02.01. 14:10:58

Hihetetlen, hány más online játékkal játszottatok ti már életetekben?
Mindenhol vannak disznó húzások, nehogy azt higyjétek hogy ez egyedi dolog volt. Megmondom öszintén, szerintem még elég bénán is csinálta az ZE. Én megvártam volna az éjszakát és leöltelek volna a saját flottátokkal, ha éppen lett volna rá lehetőségem és reggelre nem maradt volna semmi a szövetségekből.
Tehát a ZE-nak azért még van hova fejlődnie, mert elég amatőrül csinálták ezt a részt.

GergőÁron (törölt) 2010.02.01. 19:38:36

@cu2:

najó, ezt a nagybetűs önostorozást :) látva kénytelen volt megnyugodott a perverz kis lelkecském:), főleg ha ezek szerint a jövőben ilyenre nem lesz lehetőség, és fejlesztői oldalról egy sajnálatos és súlyos esetnek lett minősítve:)

Majd nejmeddel összeszedegtjük akkor ezeket az apróságokat, és természetesen nem olyasmikre gondoltam, hogy milyen hajó kellene még ami erősebb az aknánál is, és hogy hány ágyú legyen rárajzolva a kis képen, hogy elég durván nézzen ki:)

GergőÁron (törölt) 2010.02.01. 19:49:32

@Sirásó2009:

Erre valószínűleg emberi kapacitásuk nem volt, én például kb 20-30 ZE bolygóra küldtem valami kicsi sereget, hogy büntiből elfoglaljam, de 30 után egyszerűen eluntam, főleg, hogy a szerver is lassúcska volt, meg igazából értelme sem volt semmi.
Ők meg gondolom voltak max hárman, akik érdemben művelték a sunyulást, és nem lehett arra kapacitásuk, hogy 600 bolygót betámadjanak.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.02.02. 16:33:20

ej, mindenesetre jó szorosra csinálták ezt a befejezést.