Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Béta 2 - a végső összecsapás

2009.07.14. 00:11 cu2

08:57-kor Zandagort flottái kilépnek a hipertérből (08:57 "itt van zandagort"), hogy megkezdjék a támadást Galaxisunk ellen:

A múltkorihoz képest a bal- és a jobbszárny jóval nagyobb ívben érkeznek, meglepetést keltve nyugaton és észak-keleten (09:10 "figyelte valaki, hogy az ÉK-i csücsökből is támadnak???").

A taktika most sem falrengetően bonyolult. A flották először az előre kijelölt cél koordinátára mennek, majd átváltanak "mohó" üzemmódba, vagyis megkeresik a legközelebbi bolygót, elpusztítják (09:14 "annihilálták az első bolygót!!!"), és ezt addig ismétlik, amíg ki nem lövik őket. Se az emberek flottáival nem törődnek (10:58 "Azt kerüli el ahol van flotta!"), se a bolygók tulajdonosaival (12:02 "lehetséges az hogy zandagort kövessen engem?"), csak a megsemmisítéssel.

A főflotta összetétele 5k Csatahajó, 4k Koordinátor, 4k OHS-1, 5k Nehézcirkáló, 20k Fulgur, 2k Anyahajó, 30k Raptor, 10k Dreadnought és 2k Nemesis. A két oldalszárny vezérflottájáé 1k Koordinátor, 1k OHS-1, 1k Fulgur, 5k Raptor, 1k Dreadnought és 500 Nemesis. A szélső nagy flottáké 1k Raptor és 100 Nemesis. A söprögetőké pedig 10 Fulgur.

Utóbbiakból, a biztonság kedvéért utánpótlás is érkezik (09:17 "második hullám északnyugat"):

Bár ezek aprócska flották, a sebességüknek és a teljesen védtelen bolygók tömegeinek köszönhetően egész komoly pusztítást végeznek.

11:05 körül, szinte egyidőben, megtörténik az első két komolyabb összecsapás az É 1310, Ny 234 és az É 872, K 1050 pozíciókon:

A feszültség nem hagy alább (11:35 "áhh, én eltolok egy blázt, nem lehet ezt a stresszt ép idegekkel bírni, mégiscsak az emberislég sorsa forog kockán"), erre 11:43-kor félkör támadó alakzatban felbukkan egy újabb csapat idegen hajó (11:51 "mi a... ??? Van itt még meglepetés. Ezekre a 10 nemesises támadásokra nem számítottam."):

Ezek a 10 Nemesisből álló flották valójában eltévedtek az islingtoni hiperűrelágazásnál, ezért érkeztek ilyen későn. Zandagort dühében kidobatta az összes navigátort az űrbe, úgyhogy ezek a flották kapásból a közeli bolygókra repülnek rá, az eredeti célpontok kihagyásával.

Közben észak-nyugaton és dél-keleten is összevonódik egy-egy óriásflotta. Előbbinek komoly szerep jut, amikor 13:47-kor megsemmisíti Zandagorték főflottáját (13:50 "ELKAPTAM A FŐFLOTTÁT!!!! JEEEEEE!!!!!! A felét sem vesztettem a vártnak. Alig vesztettem valamit. Nagyon szép győzelem!"):

Ezután még az idegenek észak-keleti flottája húzza sokáig (16:25 "Közérdekü közlemény", "Körözött szökevény", "Neve: Zandagort Herceg", "A körözés oka: Mániákus bolygórombolási szindróma", "Figyelem Hadiflottája van és veszélyes", "Aki látta az hívja a rendörséget", "Vagy a legközelebbi Erős hadiflottát"), de végül 17:41-kor azt is eléri a végzet (17:42 "végre kinyiffant"):

430 bolygóból 121 megsemmisült, de a Galaxis és az emberiség fennmaradt. Nice! :-)

11 komment

Címkék: béta háború csata zandagort

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr821244998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gebana 2009.07.14. 00:37:41

a játék elég monoton volt, viszont élveztem. örülök, hogy nem volt hadakozási verseny, én ösz-visz 1 bolygót támadtam meg a béta során. :D a végére ez a háboró pedig feltette az i-re a pontot, azt kell mondjam, a játékélmény nagyon jó, nállam ogame-t beelőzte. pont annyi interakció van benne, amennyi kell.

maholnap-után valamikor énis írok egy levelet a bétában szerzett tapasztalataimról, hiányosságokról, észrevételekről. :) :P

akos 999 2009.07.14. 06:20:00

Egy ilyen galaxis térképet majd be tudsz rakni a játékba? Mármint olyat ahol látszódnak a flották is. Pl a 100 legnagyobb. És akkor már a flották színe is passzolhatna a térképéhez! :D

akos 999 2009.07.14. 06:26:05

Ja és akkor már 1 olyan szűrőt is berakhatnál ami ki be kapcsolhatóvá teszi valakinek a láthatóságát hogy ne csak a top 10 látszódjon rajta hanem akár a kisebb játékosok is, vagy pl ha valaki háborúzik így megteheti hogy csak a saját és az ellensége bolygóit/flottáit jeleníti meg.

pberci 2009.07.14. 08:58:18

Szerintem az lenne még célszerű, ha Zandagort flottáinak helye (a tartalma nem) felderítéstől függetlenül látszana mindenhol...

Never shit the Grass · http://kapd.be 2009.07.16. 10:32:10

Kedves CU2, publikálom a hibákat, hogy mindenki hozzátudjon szólni és, mert megígértem, tehát:


Most, a játék végén bejelentenénk pár közösen talált hibát az oldalon. Vannak benne elég nagyok is, ami talán hatalmas előnyhöz juttathat játékosokat.


- végtelen nyersanyag transport
- kutató pont nincs ellenőrizve építésnél (csak a tech level)
- hajógyárat átlehet váltani magasabb fokozatúra (kutatópontok megléte nélkül)
- erőművel arra alkalmatlan típusú bolygókon (Amikor a vízerőmű táplálja a kietlen, sivatagos B bolygót?)
- flotta "transport"


aminek ellenállt:
- más levél elolvasás
- más bolygóról való transport sajátra vagy
- más flották irányítása (nem saját)
- más flották beadása közösbe (nem saját)
- más flották átvétele közösből (jog nélkül)
- rengeteg más hack :)


amit hiányolunk:
- Felderítő szondáknak ne essen a morálja, révén nincs benne személyzet. (lehet orvosolva lett már)
- oldalon belüli részletes toplista, kereshetőséggel
- szövetség / normál fórum
- chat megjavítása
- beépített ökoszimulátor (ne kelljen begépelni a bolygóink jelenlegi adatait, csak 1 link és kitölti az inputokat, vagy legalább a szóköz karaktereket ne kelljen kijavítani benne)
- térkép szövetség átszínezések (Ez időközben kész lett)
- Meglévő épületeket jó lenne valamilyen formában csoportosítani, mint pl az építkezésnél, mert nagy mennyiségnél átláthatatlan kezd lenni.
- A tőzsdét kicsit jobb szerepbe hozni, mert nagyjából senki nem használta.
- A Következő ill. előző bolygó ABC sorrendben léptessen, ne pedig ID szerint.
- A bal oldali kezelőfelületen a bolygó lista, űrhajó lista és a navigációs gombok (Birodalom, Chat, Szövetség), lehetne 'position:fixed', hogy ha a lap aljára görgetünk, ne kelljen visszamenni a lap tetejére állandóan.


Sajnos egy véletlen folyamán elírtam egy Flotta ID-t, így elvesztettünk kb 1000Nemesist és 1-200 000 kísérőhajót, van ilyen! :D
Az én hibám miatt nem sikerült így Zandagort összes nagyobb flottáját legyőznünk 1 pillanat alatt. (Kivéve a legnagyobbat, mert ahhoz kevés lett volna valószínűleg) A hibákra remélem hamar orvosolva lesznek, hogy az éles játékban senki ne kerülhessen előnybe.

ui.: Remélem a normál szerver nem lesz 4x lassabb, mert így is unalmas volt néha :)


By: Anti81, Csavez, kisPocok.

pberci 2009.07.16. 22:41:05

Huhh... Mire elolvastam...

Látom van aki azokat a hibákat is kereste, amik bennem fel sem merültek, hogy ilyen is létezhet...

Egy valamire szerettem volna csak rákérdezni, ami még nem igazán érintette a játékot, mivel nem volt szabad regisztráció:

Multivédelem (lehet, hogy olyan ésszerű, hogy mindenki tudja, de azért megírom): a szövetségi lapon észrevettem, hogy valaki felrakta az egyetlen bolygóját a közösbe -> elvehettem volna bármikor... Szabad regisztrálásnál elég gyors bolygószám növekedést eredményezhet ilyen akció, 1-2 még észrevétlen maradhat -> elég nagy előny, amikor a játék elején még keveseknek van 1-nél több bolygójuk (különben feltűnő lenne)... => megoldási javaslat: a trükközés elkerülése végett ne lehessen főbolygót közösbe berakni.

+ Az inaktívakról: kellene valami kékhalál állapot, amit a játékos beállít, és a bolygón lévő flottái sebezhetetlenek, a bolygói foglalhatatlanak legyenek, de hátrányként x ideig nem kapcsolhatja ki, és ez tart mondjuk 1 hónapig, ellenben az inaktívak legyenek 5 napon belül foszthatók, 10-en belül foglalhatók... Ez egy 5-let, de lehet, hogy már találtatok rá jobb megoldást...

Mindenesetre a játék tetszett... (jobban, mint bármelyik hasonló típusú, amivel eddig játszottam (travian, ikariam, klánháború, ogame, kingsage))

akos 999 2009.07.17. 00:08:03

Mindenki foglalható akinek egynél több bolygója van, az inaktívak is. És az egybolygós védelem is leeseik ha valaki inaktív lesz.

ShadowPaw 2009.07.17. 10:02:05

A teszt folyamán felmerült az igény vakáció módra,hogy aki mondjuk valamiért X napig nem tud rá nézni,de aztán aktívan folytatni akarja,annak ne essen le a védelme,csakmert nem tud benézni 1-2 hétig. Ugyan az tulajdonképpen,amit Pberci is megfogalmazott.

ShadowPaw 2009.07.17. 10:03:51

+ Természetesen a bolygói és flottái érinthetetlenek legyenek a vakáció ideje alatt. Cserébe,nem léphet be,csak bizonyos számú nap után,de akkor azonnal kikapcsol a vakációmód és azt 1 hétig/X napig nem is kapcsolhatja be újra.

akos 999 2009.07.17. 14:57:40

Van már konkrét időpont az indulásra?

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.22. 16:38:00

Áttekintő térkép lesz. Persze nem 100%-ig ilyen, hiszen a fog of war megmarad, vagyis ha nem látsz egy flottát, mert messze van minden bolygódtól és flottádtól, akkor a térképen sem láthatod. Ez Zandagortra is vonatkozik. Legalább lesz szegénynek egy kis információs előnye, ha már az intelligenciája csak mesterséges. :-)

Köszi a bug reportokat, ki lesznek javítva. És remélhetőleg nem kerül bele tíz másik. :-)

A bolygószám népességarányosan korlátozva lesz (kb úgy, ahogy a tech szintek), elsősorban azért, hogy a legelső űrhajós ne foglalja el a fél Galaxist, mire a többiek az űrbe érnek. De ez az említett multiproblémára is megoldás, azt hiszem.

Indulás: konkrét még nincs, valamikor a jövő héten. A felvetett és beígért feature-ök egy része csak indulás után fog elkészülni, így hamarabb nyílhat meg a játék.