Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Raktár

2009.06.09. 15:46 cu2

Pár gondolat a raktározásról.

A raktározás azért lett bevezetve, hogy a magától ne nőhessen a végtelenbe egyetlen gazdaság sem. Az előző bétában volt olyan magára hagyott főbolygó, ahol mérhetetlen mennyiségű erőforrás halmozódott fel, miközben a tulajdonos hónapokig be sem lépett. Ez (azon túl, hogy irreális) olyan túltermelést eredményez, ami nagyjából ellehetetleníti a kereskedelmet.

Mint az a második posztból is kiderül, a gazdasági rendszer automatikusan optimalizál a szűkös erőforrások között. Leszámítva a raktározást, ami egy utólagos korlátozó feltétel. Vagyis ha elfogy egy input, akkor a gyár automatikusan leáll. Ha viszont betelik a raktár, akkor termel tovább, bele a folyóba, ahogy az EU-s mezőgazdaságokban tipikus.

Hogy miért nem áll le?

  1. Eléggé megbonyolítaná az optimalizálást, ha a raktárkapacitásokat is figyelembe kellene venni.
  2. A nemlineáris feltétel miatt instabillá válna a termelés, ami furcsa meglepetésekkel szolgálhatna a játékosoknak: betelik egy raktár, leáll a hozzá tartozó termelés, felszabadulnak kapacitások (pl munkaerő), ezeket kihasználod (vagyis bővíted a gazdaságot), az építkezés miatt újra van üres hely a raktárban, visszaáll a termelés, és máris 100% fölé vitted a munkaerőhelyzetet.

A raktárkapacitás a bruttó termelés 100-szorosa, vagyis ha egyáltalán semmit nem használsz fel egy gyár output-jából, akkor egy nap alatt betelik a raktár. Normális esetben sokkal később. Ha pedig egy hétre elmész nyaralni, akkor (azon kívül, h lesz majd vakáció üzemmód) inaktiválj annyi gyárat, amennyi szükséges. Ha attól félsz, hogy fölöslegesen kifogynak a természetes erőforrásaid.

UPDATE: Ha 90% fölé megy a kihasználtság, akkor a készlet narancs színben jelenik meg, ha pedig 100%-ra nő, vagyis betelik a raktár, akkor pirossal.

46 komment

Címkék: gazdaság raktár

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr831174763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pberci 2009.06.10. 21:31:07

Egy ötlet (nem a raktározásra): jó lenne, ha a térkép színezett lenne más kapcsolatokra is, pl.: MNT, Szövetség, Háború... esetleg egyéni színezés játékosokra...
Tudniillik a nagy vörös foltból kék és zöld pöttyökkel elég nehéz következtetéseket levonni... :)

beela 2009.06.10. 23:15:08

Nyilván lehet térképet színezni, egyéb fontos fejlesztendők miatt van csak a játékosonkénti színezés, ami 2-3000 játékosnál tényleg nem muatna sokat.

pberci 2009.06.11. 07:59:55

@beela: Nem a top 10 térképre, hanem a normál térképre gondolok...

pberci 2009.06.11. 11:54:12

Be kéne vezetni egy olyan javítást, hogy be lehetne állítani távolléti módot: a bolygó addig nem foglalható el, de fosztogatható, a flotta leszáll, stb. stb. Bekapcsolás után 72 óráig nem kapcsolható ki....
Vagy valami helyettesítési rendszert.

És a kezdővédelem járjon le 1 heti inaktivitásnál (ha a távollét nem aktív), mivel rengeteg inaktív ember van (az utolsó százból kb. 3 aktív= majd száz kiütött bolygó)

pberci 2009.06.14. 16:41:08

Lehetséges lenne, hogy a szondának ne legyen morálja?

Elég rosszul esne, ha csak úgy eltűntewtné magát egy hosszú felderítés alatt....

Mordor 2009.06.15. 13:29:09

jahXD a Szonda 0 fős személyzete dezertál...
a raktár egy kicsit szivatás:P de jogos (figyelni kell)

pberci 2009.06.15. 13:51:46

@Mordor: Mondjuk jó lenne raktárnál, ha lenne egy %os jelzés is + kiírni narancssárgával a számot, ha betelt...

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.15. 20:39:37

@pberci: Volt róla szó, a véglegesben várható valami részletesebb színezés.

Szondamorál: utánanézek.

Raktár kijelzés: csak kérdés, h hova lehet még odazsúfolni a %-ot?

Never shit the Grass · http://kapd.be 2009.06.25. 16:37:57

Raktár kijelzés:

Szerintem jó lenne, hogy ha a raktár kapacitás 90% feletti telítettségnél narancs színűre váltana, 100%-nál pedig pirosra, mert ez így átláthatatlan tízenX bolygónál. Azt nézni és számolni nehogy beteljen... Ezzel nem kell nyomorgatni a számokat, de a %-os kijelzés ténlyeg jobb lenne.

Térkép nézet: MNT-t ha lehet színezzük át valami más színűre, pl sárga, vagy mind1, mert úgyszint átláthatatlan :)

Építő jellegű hsz volt, nem bántás! Kérlek jelezz vissza, ha valami használható ebből a kommentből.
Üdv, hajrá cu*2

Never shit the Grass · http://kapd.be 2009.06.25. 16:53:49

és mégvalami:
zandagort.hu/help/?domen=1&id=3

Miért csak 1 MWh-t termel ha olyan szuper? :)

laci4321 2009.06.25. 23:30:03

Szerintem azért nincs odaírva se az építési költség, se az, hogy valójában mennyi energiát termel, mert nem lehet tudni a pontos számot, hogy mennyi kell belőle. Minden csillag más méretű. És ki tudja, hogy mennyi energiát lehet összesen kinyerni belőle, mert az energialeadása is más-más a csillagoknak.

Meg hát most őszintén. Kinek van kedve annyit számolni? :D :D 100 trillió. Azt még ki se lehet írni. Nem is fér el. :) :)

Nem is lehet most megépíteni a játékban sajnos a Dyson-gömböt, így amúgy is felesleges lenne. Meg lehetetlen is.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.06.26. 16:54:12

@laci4321: Laci, ez nem a valóság! :D Annyi van oda írva, amennyit cucu beleprogramozott. De olvass vissza, mostanában volt szó a Dyson-gömbről, és a szerepéről a játékban.

laci4321 2009.06.27. 12:31:53

@nEjmEd: Tudom, hogy mi van írva visszább a Dyson-gömbről, mert én magam kezdeményeztem még azt a beszélgetési témát anno.

Cucu. Mostanában elég elfoglalt lehetsz. Mikor leszel újra aktív? Egy ideje nem is válaszolgattál.

Ja és a Safari nevű böngészővel még mindig nem tudom megnézni egy játékos adatlapját sem. Annyit ír, hogy (ha pl. a magamét nézem) laci4321, alatta rögtön a következő sorban az, hogy bolygói. Többi az ott sincs. Csak a Mozillával tudom nézni.

pberci 2009.06.27. 14:44:05

@laci4321: az adatlapot Google Chrome -al se lehet megnyitni. Úgy tűnik, csak a Mozzilla és az Explorer képes megnyitni...


Egyébként leltem egy hibát! Ha két flottát indítasz egy bolygó ellen, de az egyik előbb érkezik és elfoglalja, akkor a másik egyszerűen belerohan, és saját flotta harcol saját ellen!!! Az enyémek még kisebb veszteséggel megúszták (össz.: 37 Fulgur), de ha ezt valaki Nemezissel játsza el, annak végleg elmegy a kedve a játéktól...

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.27. 21:53:43

@Never shit the Grass: Ó, a kis "hekker", látom feltűnt, hogy kimaradt egy ID. :-) Amúgy a magyarázat:
zandagort.blog.hu/2008/09/28/eromuvek?fullcommentlist=1#c6123800

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.27. 21:57:15

@Never shit the Grass: A térkép részletesebb színezése tervben van.

Raktárszínezés: nem rossz ötlet, hogy % helyett csak szín legyen. Kipróbáljuk, aztán majd visszajeleztek, h használható-e.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.27. 22:01:53

@pberci: @laci4321: Csekkoljátok légyszi az adatlapot, valamit átírtam benne, hátha segít.

pberci 2009.06.27. 22:46:32

@cu2: A Google Chrome még mindig nem hozza be :(

laci4321 2009.06.28. 12:40:12

A Safari sem működik.

laci4321 2009.06.28. 17:48:48

Hűha! Ez a raktárszínezés nagyon király! Egyből lehet látni, hogy miből van telítettség. Elismerésem az ötletért.

akos 999 2009.06.29. 00:50:30

Hi!

Van valami ötleted mikor indulhat majd a rendes szerver/várható komolyabb fejlesztés?

Sznoopy 2009.06.29. 10:09:35

hali,

a raktár maximalizálásnál majd rájöttök mi is a hiba, ha már van 5-10 nagy bolygótok és újat akartok csinálni....

egyszóval szinte kezdhetitek az egészet elölről, mert nem tudsz eleget a bolygóra szállítani sajnos, trükkökkel gyorsítható a dolog, de így is rettentő sok időt vesz igénybe, az hogy beszínezte, jó ötlet volt, de a lényegen nem változtat, ha túlléped teleportáláskor a bolygó maximumát akkor is szólhatna, mert most simán elvész a nyersanyag.

amikor meg jön Z hát ezen a térképen eligazodni.... Ha már Düne2 ikonokkal van tele a fórum, hát a térkép is lehetne olyasmi alapból mint a 20éves játékban....

P

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.01. 15:35:23

@akos 999: Az elkövetkező két hétben be akarom fejezni a bétát. Utána lesz egy rövid szünet, és júli utolsó hetében elindulhat a rendes szerver.

Sznoopy 2009.07.01. 22:05:00

ez a raktározás nem a legmegoldottabb, ha változtatom a termelést változik a mérete is, persze nem a felfelé a gond, hanem a lefele.... elég paradox, hogy egyszer képes vagyok 1.000.000 követ tárolni, utána meg max a felét :)

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.01. 23:00:53

@Sznoopy: A raktárkapacitás mindig a megépült gyárak potenciális kibocsátásától függ. Vagyis attól, hogy leállítasz egy gyárat, nem csökken, csak ha lerombolod (ami viszont teljesen logikus, lévén a gyárépületben van a raktár). A pirosozás hibás volt, ezért úgy _tűnt_, mintha csökkent volna, de valójában nem. Most már elvileg a kijelzés is jó.

Sznoopy 2009.07.04. 18:02:10

szia

de ha elfogy a nyersanyag, akkor mi a történet ? Mert amikor volt termelés akkor elfért 5millió kő a bolygón, amikor viszont elfogyott a nyersanyag , 800.000 lett a kapacitás, szóval bebukott a bolygó 4.2millió követ... És ez megtörtént a 0 nevű bolygón....

P

beela 2009.07.04. 19:22:46

Érzésem szerint a nyersanyag mennyisége semmilyem módon nem befolyásolja a kész termék raktárkapacitását.

Sznoopy 2009.07.06. 08:17:05

Hát pedig ott mégis befolyásolta sajnos

Esetleg SHY-ért ha lehetne raktárkapacitást venni :)

Mert csinálni egy új bolygót, így majdnem annyi, mintha a játék elején elkezdek egy bolygót, és ez unalmas, érdektelen, és ez itt 4x-es tempó mint a játék lesz

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.07. 12:46:18

@Sznoopy: Ezt a hibát nem tudtam reprodukálni. Ha elfogy a nyers kő, nem történik semmi, a kitermelt kőből ugyanannyi marad a raktárkapacitás.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.07. 14:41:04

@pberci: @laci4321: Elvileg javítva. Legalább Chrome-on most már működik. Azért nézzétek meg ti is, légyszi!

pberci 2009.07.07. 15:57:24

@cu2: A Chrome-on nálam is tökéletesen működik, köszönöm.

Egyébként megoldható lenne, hogy a toplistán a játékosok nevei linkek legyenek az adatlapokra, hogy könnyebb legyen keresgélni (éles játékban lesz igazán érdekes)?

pberci 2009.07.07. 15:57:59

@cu2: A Chrome-on nálam is tökéletesen működik, köszönöm.

Egyébként megoldható lenne, hogy a toplistán a játékosok nevei linkek legyenek az adatlapokra, hogy könnyebb legyen keresgélni (éles játékban lesz igazán érdekes)?

pberci 2009.07.07. 15:58:49

@cu2: A Chrome-on nálam is tökéletesen működik, köszönöm.

Egyébként megoldható lenne, hogy a toplistán a játékosok nevei linkek legyenek az adatlapokra, hogy könnyebb legyen keresgélni (éles játékban lesz igazán érdekes)?

pberci 2009.07.07. 17:58:25

Hopp... Beakadt és ismételt...

Egyébként jók az új térképszínek.

laci4321 2009.07.08. 13:39:23

@cu2: Na most már a Safarival is remekül működik. Köszi szépen!

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.08. 18:36:08

@pberci: Lesz majd valami ilyen. De amúgy van már egy játékos kereső a PROFIL menüpont alatt.

Sznoopy 2009.07.09. 08:32:40

a raktározásra viszont semmi válasz....

részemről nagyon kedvet szegő dolog, hogy sem egy figyelmeztetés szállításkor hogy mennyi a maximum, se egy lehetőség raktár bővítésre, csináltam volna még pár jóképű bolygót, de heteket vacakolni nagyon nincs kedvem.....

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.09. 08:52:16

@Sznoopy: A raktározásra az a válasz, hogy megmarad ebben a formában. Továbbra sem értem, hogy minek neked 40 bolygó, ha közben meg panaszkodsz, hogy 40 bolygó neked túl sok időt, energiát visz el. Erről már az előző bétában is leveleztünk pár kört, és ott se jutottunk dűlőre.

Szállításkor egyébként még nincs probléma, mert a fölösleg csak termeléskor vágódik le, vagyis ha megfelelő időben szállítasz át egy gyarmatra, akkor még van időd elkölteni a fölösleget építkezésre. Tehát ideiglegenesen át lehet lépni a korlátot.

Sznoopy 2009.07.10. 09:20:05

Van 40 bolygóm de 15öt használok, mivel a kutyának sem kell a szövetségen belül illetve kívül, ebben is futottunk már pár kört.

Az építő kritikát továbbra sem bírod az is látszik...

Most, hogy naponta max 2x lépek be, igaz pár bolygó fullon van cuccal, nem is az a bántó, hanem hogy 3 bolygón összeomlott az ökoszféra pl, de miért ? Mikor semmi változás ?

A térképen a zöld koordináta színek zavaróak a saját bolygó keresésekor, mivel még mindig úgy el lehet tévedni, hogy kedvem sincs a flottákat összevonni. Kellene egy jól használható térkép rendszer, mert ez siralmas, a raktározási limit helyett ezzel kellett volna foglalkozni szerintem, mert mindkét dolog nagyban rontja a játszhatóságot sajnos.

Szállításkor pedig elveszik az anyag, próbáld ki :)
Ha majd a rendes játékban ami 4x lassabb lesz, elveszik a megtermelt nyersanyag, kíváncsi leszek milyen kedvük lesz a játékosoknak..... valami figyelmeztetés kellene, vagy csak annyit engedjen át ami befér, a többi maradjon a szállító bolygón.

Amúgy ha belejössz, 15 bolyygót 10perc alatt végig lehet futni, szóval 40nel sem lenne gon, arra nem panaszkodtam, hogy kedvem nincs átnézni őket, de ha tényleg jó hatékonyságot akarsz egész nap a gép előtt kell ülni, főleg az ökoszféra miatt, ami egyáltalán nem stabil, és ez véletlenszerű.

P

Sznoopy 2009.07.10. 09:20:55

látom pikkelsz rám, mert már a komment sem jön elő :)

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.10. 10:01:14

@Sznoopy: Érdekes módon, az összes többi játékossal meg szoktam értetni magam. Ezért mondtam és mondom, hogy nem vagyunk egy hullámhosszon (már december óta), és valszeg nem is leszünk. Ezt el kell fogadni. És éppen ezért bizonyos felvetéseidre (10 percet kattintgatsz, ahogy itt írtad, vagy 1 órát, ahogy levélben panaszkodtál) nem is reagálok, mert felesleges, annyiszor beszéltünk róla. (És nyilván úgy pikkelek rád, hogy még a blog.hu kommentrendszerét is meghekkeltem.)

Kipróbáltam (most az előbb), és NEM veszik el az anyag szállításkor. Hanem csak akkor, amikor termelési kör jön (pont úgy, ahogy mondtam). Szóval a köztes időben simán lehet építkezni belőle.

A térkép majd a rendes szerveren módosulhat, mert a Galaxis kb 100-szor akkora lesz, mint a mostani, tehát érdemesebb lesz arra optimalizálni. (Ez téged elvileg nem érint, hiszen igéreted szerint nem fogsz regisztrálni, annyira nem tetszik a játék.)

Sznoopy 2009.07.10. 11:26:50

ha 4x lassabb lesz, akkor kell majd türelem, regelni fogok, de szerinte a 9éves fog játszani vele, őt szórakoztatja a logikátlanság is :)

Sznoopy 2009.07.10. 11:29:16

a levelet kb 3hete írtam, a hozzászólást pedig ma az 1óra vs 10 perc ügyében

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.10. 11:33:13

@Sznoopy: "a rendes játék komolyan 4x
lassabb lesz mindenben ? ha valóban így lesz akkor viszont megnyugodhatsz mert én tuti nem
regisztrálok" De nem tudtam, hogy 3 hét alatt ennyi minden megváltozott. :-)

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.10. 11:39:05

@cu2: De persze ha úgy döntesz, hogy regisztrálsz, akkor you are welcome!

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.12. 14:07:16

Na, még egy dolgot raktár témában. Felmerült egy olyan ötlet, hogy lehessen raktározási technológiát kutatni, és ha elérsz különböző szinteket, akkor megnőhet a kapacitásod. Pl x KP után már nem 100, hanem 200-szorosa a raktárkapacitás a bruttó termelésnek. Így akit nagyon zavar ez a korlát, az szánjon néhány kutatóintézetet erre, és akkor tovább tud nyújtózni, mint a takarója (vagyis a takarója lesz hosszabb).