Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Tech tree

2009.05.28. 21:58 cu2

A fejlődési létra egy kicsit áttekinthetőbben:

Alulról fölfelé a 0-adiktól a 6-odik tech-szintig. Balról jobbra az energia szektor, az űrhajógyártás, a high tech ipar, és az élelmiszeripar. Az összekötő vonalak azt jelentik, hogy az egyik gyár inputot szolgáltat a másiknak. Vagyis az építési igények (fa, kő, titán, műanyag, üveg, félvezető) nincsenek rajta az ábrán.

A játékban a BIRODALOM menüpontban látható, hogy hol tartasz, hogy mennyi népesség kell a következő szinthez, és hogy ott milyen új épületek lesznek elérhetők.

58 komment

Címkék: gazdaság rajz fejlődés épületek

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr871149860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GergőÁron (törölt) 2009.05.29. 02:01:18

És igen! Valahol mindig is tudtam hogy ez így van, de most itt van a bizonyíték level haton: a nano- és űrtechnológia csúcsprodoktuma, a fejlődés csimborasszója, a tech tree legmagasabbra törő ága, egyszóval a lét értelme, még eufemisztikusabban megfogalmazva, a végső cél, nem más, mint a kocsma!

Dr3v4n 2009.05.29. 07:40:35

Csodálkozok, hogy a gyárak munkásai nem reklamálnak a lvl.6-ért:D Az még odébb van...

GergőÁron, ott a pont:D

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.05.29. 10:03:42

@GergőÁron: A kocsma természetesen az élelmiszeripar része. Azért van ilyen magas szinten, mert az előző bétában szinte mindenki kapásból épített kocsmát meg szeszfőzdét, amire az űrhajózás előtt az égvilágon semmi szükség, aztán csodálkoztak páran, hogy elfogyott az építőanyag.

Ja, és hogy némi "racionális" magyarázatot is adjak: űrkocsmáról van szó, ami az űrkikötőben van. Vagyis nem a felszínen, hanem fenn a világűrben, hiszen az űrhajók legénysége piál ott. Ehhez viszont szükséges az űrtechnika, ami az 5. szinten érhető el először. Na, így már oké? :-)

GergőÁron (törölt) 2009.05.29. 11:40:59

Azt meg szabad kérdezni, hogy a lakosság milyen függvény szerint szaporodik?

GergőÁron (törölt) 2009.05.29. 14:04:25

és hány körönként, és minek a +20 százalékával?

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.05.29. 14:05:18

@GergőÁron: Könyörgöm olvasd el, le van írva!

akos 999 2009.05.29. 15:01:20

Látom még el se kezdődött igazán a szerver de már záporoznak a kérdések :D

Ha javasolhatom, a következő ami kerüljön be a játékba az a fórum legyen. Már kész is a fejemben 1 részletes GyIK/Javaslat csomag a szövetségem számára :D

Ha akarod a kezdő segítő küldetéseket/tanácsokat is kidolgozhatom. :D

akos 999 2009.05.29. 16:15:10

Többen említették már, meg már régebben is felmerült, hogy jó lenne 1 restart gomb főleg a kezdőknek, hogy ne tudják olyan könnyen elrontani az elején.

pberci 2009.05.29. 19:43:45

Egyébként lehet körlevelet küldeni?
Egyszerűen nem tudok üzenni a GDI tagjainak, hogy a chat arra való, hogy írjanak bele...

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.05.29. 21:27:19

@akos 999: Ja, ja, fórum nem ártana. Meg persze fullos help, hogy ne a blogból kelljen összevadászni az infókat (úgy látom, az újak nem is igen próbálkoznak ezzel :-)). Ha írsz GYIK-et és/vagy hasznos tippeket, azokat küldd el mail-ben, és belerakom a help-be.

Restart gomb: végülis, lehet róla szó.

@pberci: Jelenleg úgy, hogy vesszővel felsorolod a szövid tagjait, és akkor mind megkapják. Illetve ha válaszolnak rá, azt is minden címzett megkapja. Később lesz majd szövi "levlista" is.

akos 999 2009.05.30. 00:02:02

Küldtem egy levelet az első két résszel az :

info@zandagort.hu

címre. Ha tetszett szívesen megírom az egészet.

GergőÁron (törölt) 2009.05.30. 00:38:46

@cu2:

"úgy látom, az újak nem is igen próbálkoznak ezzel"

egyszer, csak egyszer életemben nem veszek észre egy szövegbe rejtett alig pár karakter hosszú, valami halvány eltűnős tintával szedett linket, mert már a két órája a blogot meg a kommenteket olvasgattam, kattintgatok linkről linkre, és áshatom mostmár el magam örökre.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.05.30. 01:03:50

@GergőÁron: Akinek nem inge, ne vegye magára. :-) Egyáltalán nem rád céloztam, hiszen te olvasgatod a blogot, és próbálod összeszedni a szétszórt infókat.

De tényleg találkoztam olyannal, aki egyből elkezd kattintgatni, anélkül hogy sejtelme lenne, miről is szól a játék. Ezért se teljesen nyitott a béta, mert megfelelő help, faq, tutorial nélkül nagy lenne a csalódottak aránya.

@akos 999: Köszi szépen, el fogom olvasni, és visszajelzek.

GergőÁron (törölt) 2009.05.30. 02:26:17

@cu2:

Egyébként pont azoknak az érdekében, akik túl könnyelműen kattintgatnak, szerintem nem lenne rossz dolog a kezdőkészletben lévő 15k titánt mellőzni.

Nekem úgy tűnik jelenleg, hogy csúnyán bele lehet szaladni a nyitott bicskába azzal, ha valaki véletlenül rákattint az olajgyár építésére.

Ezzel ugyanis elpattint a kezdő 4k üvegtáblájából kettőt, és a kezdő 15 titánból meg tizet.
Vagyis a továbbiakban kellő mennyiségű titán és üveg híján sem titánművet, sem üveggyárat nem fog tudni építeni.

Kezdő titán nélkül viszont muszáj lenne előbb titánbányát csinálni, amire aztán leghamarabb 9 kör múlva lehet rátenni az üveggyárat, és csak ezután 17 körrel lehet megépíteni az első olajgyárat, ha valaki minden áron ilyet szeretne.

(((Tulajdonképpen az olajgyár lehetne akár egy tech szinttel följebb is...)))

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.05.30. 09:29:07

@GergőÁron: De ez már nem az "egyből elkezd kattintgatni" kategória, amire én utaltam. Amúgy egy jó help az ilyenen is segít, mert egyből látszódnak az egymásra épülések, vagyis a helyes sorrend: titán+üveg (vagy fordítva) és csak utána az olaj. De igazad van, lehet a kezdőkészletet is tovább finomítani. Az ilyen tanulságok miatt fontos a béta.

akos 999 2009.05.30. 23:11:37

Elküldtem a teljes verziót is.

GergőÁron (törölt) 2009.05.31. 19:17:17

ahogy elnézem a csetet, akad is olyan, aki rosszul költötte el a kezdő titánt/üveget.

Tulajdonképpen nem para, mert lehet venni/tarhálni, ez csak a játék legelején bosszúság annak, aki beleszaladt, de akkorsem elegáns, hogy egy ilyen mmo gáméban zsákutcába lehet futni.

Ebből a szempontból nem lenne rossz valami jelképes alap termelés kőből és fából, mondjuk 50 vagy 100 egység, ami semmire nem elég, de arra jó, hogy el lehessen mondani, hogy nincs zsákutca.

pberci 2009.05.31. 19:55:44

@GergőÁron: hát igen...

Én olyannal is találkoztam, aki kőbánya építése előtt elpancsolta az összes kövét... Bár nem tudnám elképzelni, mire...

GergőÁron (törölt) 2009.05.31. 22:01:16

@pberci:

igen, hirtelenjében valaki belép, épp csak mjegörül, hogy tud építeni sok falut, kattint, és mire ráeszmél, hogy nincs egy darab kőbányája sem, már késő.

Namármost, ha velem fordulna ilyen elő mondjuk az éles játékban, ami ugye negyed ilyen lassú lesz majd csak, én valószínűleg azonnal dühösen átkattintanék a teveklubra és megtanítanám cifrakáromkodni két datolyáért, és azon füstölögnék, hogy mekkora egy szar béna a játék, hogy így egyből szopat, és hagynám a bolygót pusztulni.
És akkor majd lesz a játékbnan egy kezdő védelemmel ellátott bolygó, amiről aztán sokára esik le a védelem, ha egyáltalán...

Ami nem jó, mert ha megnézed a toplistát, láthatsz bizonyos statisztikákat, hogy a 200 regisztrált nyusziból hány függik' a játékon, hány játszik, hányan nem csináltak még szartse, és hányan mentek le a kezdő pontszámuk alá, vagyis hány bolygó pusztul éppen...

pberci 2009.06.01. 09:20:35

Egy kérdés:
Lerombolt épület után kapok vissza nyersanyagot. Tudniillik a játék legelején építettem még 2 húsüzemet, viszont az alap 1-et se üzemeltetem, mivel egy éjszaka délután alatt kiirtotta a pandáimat, a károkat pedig alig sikerült helyrehozni...

pberci 2009.06.01. 09:21:29

bocs, egy és lemaradt az éjszaka és a délután között

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.01. 10:14:54

@pberci: Idézem a help-ből az idevágó részt (ha a bolygó Gazdaság részénél a ?-re kattintasz, akkor olvashatod ezt): "Végül lealul láthatók az épülőfélben lévő gyárak. Mindegyiknél ott van, hogy hány darab épül, és hogy mennyi idő múlva fog elkészülni. A százalék az X mellett azt mutatja, hogy hány százaléka készület el az épületnek. Az X-re kattintva leáll az építkezés, és a félkész épületet lerombolják. Az építésre elkülönített erőforrások közül a fel nem használtakat visszakapod. Vagyis ha már 90%-os egy építkezés, és sztornózod, akkor csak 10%-ot kapsz vissza. Az aktivál/inaktivállal tudod módosítani, hogy üzembe helyezéskor aktív vagy inaktív legyen a gyár."

Ehhez még fontos kiegészítés, hogy a raktárkapacitást a gyárak száma határozza meg. Tehát ha lerombolsz egy kajagyárat, akkor a kaja raktározási kapacitás is csökken (ugye a bruttó termelés 100-szorosa). Felperzselt föld taktikája esetén ez külön hasznos lehet, egyébként inkább csak inaktiváld, ami nem kell.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.01. 10:20:40

@GergőÁron: Az a baj, hogy az alternatíva, hogy a végletekig bekorlátozzuk a játékost, hogy ne legyen választási lehetősége, így hibázni se tudjon. De az úgy meg nem túl izgalmas. Ez az egész népesség alapú tech-szint is azért lett bevezetve, hogy nehezebb legyen hibázni. Persze a béta indulásakor még nem volt tutorial. De azért, aki a végleges játékban tutoriallal (aminek a rá vonatkozó részét majd meg fogja kapni mail-ben) és 4-ed ilyen sebességgel együtt is úgy kezd neki, hogy kattintgat, de egy mondatot nem olvas el előtte, hogy mi is történik, amikor kattint, annak lehet, hogy inkább való a Teveklub. Mert azért ez egy viszonylag bonyolult játék (ha végignézed az összes lehetőséget), amihez képest az, hogy köved a kőbányából lesz, még egy kifejezetten egyszerű dolog. Nem? :-)

(A kezdővédelem lényegtelen, mert az inaktív játékosok (akik pl átmentek teveklubozni) nyilván elvesztik.)

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.01. 10:25:47

@cu2: Kiegészítés: aki zsákutcába futott, szóljon, tudok adni nyersanyagot. Kiegészítés 2: a nagy játékban sokan lesznek, így sokan eljutnak odáig hamar, h legyen teleportjuk, és akkor tudnak küldeni nyersanyagot a "rászorulóknak" (pénzért természetesen).

Mordor 2009.06.01. 17:15:53

a kezdővédelem pl 2 hét inaktivitás után leeshetne... így a játékot túlbonyolultnak találó emberek nem foglalják a helyet avagy legyen egy töröl gomb (esetleg is mivel vannak olyan lusták akik túl sok energiabefektetésnek veszik a törlést)
Az újrakezdés nem egy utolsó ötlet

akos 999 2009.06.01. 17:48:41

A restart gomb tényleg jó ötlet lenne.
Másrészről a hajóim még mindig egymást irtják ha véletlenül 2 flottát küldök ugyanazon bolygó ellen. :D

GergőÁron (törölt) 2009.06.01. 20:16:34

@cu2:

Ami még nem lenne rossz.:

-Ha könnyedén meg lehetne nézni, hogy egy egy szövetségnek kik a tagjai

-Egy lista az összes játékosról, linkkel. Például a nagytuti az lenne, ha mondjuk a toplistán bekékülnének a nevek.

pberci 2009.06.02. 06:38:05

Meg nagyon kéne egy inaktivitás jelző, mivel nekem úgy tűnik, csak 5-6an vagyunk aktívak a szövetségből...

beela 2009.06.02. 10:44:24

Mi értesz inaktivitás alatt?

Aki per pillanat ott van az látszik a jobb oldali sávban.

Hogy milyen gyakran van ott azt persze össze lehet szedni, de attól még nem tudjuk legközelebb mikor lép be. Addig is berakhatja a cuccait közösbe, így az ereje nem vész el.

Végső soron ki lehet rakni a szöviből, ha semmi nem működik.

pberci 2009.06.02. 15:18:07

@beela: Csak nem látom át, ki milyen szinten van a játékkal, mennyit foglalkozik vele. Ebben segítene a "mikor volt itt utoljára?" jelzés, vagy egy fórum, amin tartósan lehet üzenetet váltani.

beela 2009.06.02. 16:00:54

Fórumról már volt szó. Addig marad a blog.
A játékos adatlapján látható (nevére kattintva belinkelt), hogy mikor volt aktív utoljára. Ezt mondjuk egyenként végig kell szőrőzni, de másik oldalról meg nem lehet mindent oda tenni minden oldalra, mert túl sok lez a zavaró info.

pberci 2009.06.02. 18:16:23

@beela: nekem eddig 1 hét alatt 1szer hozta ba valakinek az adatlapját. Egyébként se kép, se hang...

pberci 2009.06.04. 06:31:04

Kérdés: a hajógyáron ki van írva, hogy termelés 35 könnyűcirkáló, de csak 6 készült több óra alatt. Ez napi termelés akar lenni?

beela 2009.06.04. 08:13:11

A termelés hitpontot jelent. 100 HP jelent egy kész hajót, így ez csak 0,35 könnyűciráló/kör. Mivel egy nap nagyjából 100 kör, ezért ez kb napi termelés is egyben.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.04. 10:23:26

@pberci: Ugyanaz a motor szolgálja ki az adatlapot, mint a többi részt, szóval akkor játszani se nagyon tudtál. A "mikor volt itt utoljára" pedig tényleg ott van az adatlapon.

Fórum lesz. Játékos kereső szintén. Szövetségeknél taglista szintén lehet.

@akos 999: Ajvé, utánanézek.

Még két megjegyzés:
1. Június közepéig elég korlátozottan érek rá, ezért addig inkább csak begyűjtöm az ötleteket, megvalósulni utána fognak.
2. Email-ben vagy itt a blogon lehet nekem üzenni. A chat beszélgetésre való, tehát aki velem akar közölni valamit, ne ott tegye. :-)

pberci 2009.06.04. 14:39:58

@beela: Akkor javításul: csak egy százalékjel (%), és máris sokkal nehezebb félreérteni...

pberci 2009.06.04. 15:46:59

Egyébként az inaktívak nem törlődhetnének... Mondjuk 30.000 pont, és az alatta lévők (kb. ez a kezdő pontmennyiség).

Tudniillik kevés a bolygó az 1 fokkal lemaradottabbaknak...

beela 2009.06.04. 17:48:26

Senki nem szeretné ha letörlődne pedig csak vizsgázik/egy hétig nyaral. De a terv szerint törlődik majd az inaktívak bolygóvédelme és akkor őket is lehet foglalni.
A legvégén úgy sem lehet megkerülni, hogy egymástól -aktívak és erősek - is legyen foglalás, különben mire valók az űrhajók?:) Annyi tartalék meg mindig - most is - van, hogy egykét bolygót büntetés nélkül el lehessen csaklizni, hiszen a legtöb helyen nem védi a bolygót semmi csak a többiek szemérmessége.

pberci 2009.06.04. 20:25:41

Jó látni, hogy a tőzsdén folyamatosan szorulnak lefele az árak (2 termékből: urán és olaj én tartom a frontot). Csak a félvezető ára menne már le...

GergőÁron (törölt) 2009.06.04. 22:47:00

@beela:

Igazából ha megnézzük, hogy hányan alig játszanak, akkor máris nincs olyan levés bolygó, hiszen még egy nagyon aktív játékos sem nagyon tud kezelni egyszerre jól 3-4 bolygónál többet.

Elvileg akinek van harminc bolygója, az jellemzően szívesen lepasszolja a fölöslegeseket. Az eddigigekhez képest a változás ott van, hogy ebben a bétában már elejétől fogva van szövirendszer, és ez némiképp bekorlátozza a dolgokat, mert egy erős szövetség erős tagja, akinek épp ezért lehet sok plusz bolygója, kevésbé szívesen ad konkurens szövi tagjának. Ráadásul egy gyengébb szövi tagja nem is nagyon csaklizhat egy erősebbtől, mert akkor meg rövid úton el lesz kenve a kicsi szája.

ShadowPaw 2009.06.05. 09:40:40

Egy gond van, hogy mire néhányan eljutnak oda,hogy hajóik legyenek, addigra páran ( feltételezem korábbi bétások) már régen "bevásárolták" az összes szabad bolygót.
Meg egy kérdés is: Mikor tűnik el az újoncvédelem egy bolygóról?

beela 2009.06.05. 10:15:27

@pberci: A félvezető az drága jószág, szóval lemegy az, de akkor is százszor olyan drága lesz, mint a fa, kő.

@ShadowPaw: a mostani felállás szerint nagyon könnyű foglalni (5perc), így valóban már most elfogyott az összes bolygó. Ez a kezdővdelemmel együtt változni fog, most a főbolgyó mindig védve van. Terv szerint a többbolygósok egyik bolygója sem lesz védve, az egybolygósok védve lesznek, az inaktívak megint nem lesznek védve. Bár ez még változhat.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.05. 10:33:41

1. Nyugodtan lehet bolygót foglalni mástól, nem kell üresekre várni.
2. A rendes játékban nehezebb lesz foglalni, mert a támadási moratórium nem 1 percig hanem 1 óráig fog tartani:
zandagort.blog.hu/2008/11/11/make_graph_not_war
Másrészt valszeg népesség (vagy egyéb ezzel ekvivalens tényező) mentén korlátozva lesz, hogy hány bolygód lehet (adminisztrációs költségek). Így csak a gazdaságod fejlesztésével együtt tudsz növekedni, ami lassabb, mint kiküldeni már könnyűcirkálót, és üres bolygókat foglalgatni.
3. A kezdővédelem terv szerint úgy lesz, ahogy beela írta. Jelenleg minden főbolygó (ami a játékos kapott kezdetkor, és ami most kb a bolygók fele) örökre védett, az összes többi pedig egyáltalán nincs védve.

GergőÁron (törölt) 2009.06.05. 13:15:31

Szimpatikus elgondolás.

Ha jólértem, akkor végülis "utolsó bolygó védelem" lenne.

Ez határozottan kedvezően hatna a játék eleji bolygórablásra is, mert amíg valakinek csak pár könnyűcirkája van, addig kevésbé szívesen játsza meg, hogy leejti a fejlett főbolygójáról a védelmet, csak hogy a környező lakatlan bolygókat magáénak tudhassa...

ShadowPaw 2009.06.05. 14:40:37

Köszönöm a válaszokat. Jó ötletnek tartom az elgondolásokat.

pberci 2009.06.06. 09:49:44

Megvan az oka, hogy miért nem tölti be nekem a játékos adatlapokat!

Én alapértelmezett böngészőként Google Chrome-ot használok, ami nem tudja valami miatt megynyitni.

Internet Exploreren viszont betölti...

pberci 2009.06.07. 14:57:59

Probléma adódott: nem tudok szövetségesemnek nyersanyagot küldeni. A teleport visszadobja, hogy csak saját és szövetséges bolygóra küldhetek. De ő szövetséges!

Lehetne orvosolni a problémát, vagy megmondani mit rontok el már megint?

beela 2009.06.07. 20:52:56

A bolgyó nevét írod be?

pberci 2009.06.08. 16:14:47

@beela: Igen.

Automatikus lista hozza ki...

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.09. 15:23:00

@pberci: Ja, ja, ja, a probléma ismert, az a lényege, hogy az azonos nevű bolygók bezavarnak: beírod a szövetséges bolygó nevét, de a gép egy nemszövetséges azonos nevű bolygóra gondol. Hamarosan orvosolva lesz, addig türelem!

ShadowPaw 2009.06.09. 16:58:28

Régebben már megtaláltam azt, hogy egy űrhajóhoz miből mennyi kutatási pont kell, de most végre használnom is kéne és most nem találom sehol sem. Én vagyok vak vagy esetleg eltűntek/máshova kerültek?
A helpben az űrhajó leírásoknál nincs,a blogot is átnéztem minimum 3x is.

ShadowPaw 2009.06.09. 22:52:32

Basszus,köszi,az ablakot elfeljtettem lejebb görgetni. Én hülye.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.15. 21:07:10

@ShadowPaw: Nem vagy hülye, béna a help. :-) Majd megcsinálom, h az űrhajóknál is ott legyen, h mihez mi kell.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.15. 21:10:22

@pberci: És minden más megy Chrome alatt, csak a játékos adatlapja nem?

laci4321 2009.06.16. 16:50:23

Van egy kicsike gond. Gondolom halottatok már a Safari nevű új böngészőről. Ezzel a böngészővel nem tudom megnézni egy játékos adatlapját. Megoldható ez a probléma?