Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Teleport

2009.02.21. 16:47 cu2

Mindenki kezdjen el teleportokat építeni, ha eddig nem tette, ezentúl ugyanis működni fognak, vagyis csak ezek segítségével lehet szállítani és tőzsdézni.

Minden teleport 100-ra tud feltöltődni, termelési körönként 10-zel nő a töltése. A bolygó adatai közt látható a "Teleport kapacitás", ez mutatja, hogy mennyi jelenleg a teleportjaink össztöltése, és mennyi a maximális.

Ahhoz, hogy árut szállítsunk, csak a küldő oldalon van szükség teleportra. Így lehet frissen foglalt bolygókra elvinni a szükséges alapokat. Minden erőforráshoz megvan az átváltási arány, hogy 1 töltéssel (jelölése TT) mennyi megy át. Ez a termelési mutatókból származik (kivéve az energiát, de azt hamarosan valószínűleg egyáltalán nem lehet majd szállítani), vagyis pl 1 TT = 400 tonna kő (lásd HELP). A "Szállítás" oldalon látszódik, hogy a teljes készletünknek illetve a szállítandó mennyiségnek mennyi a töltésigénye. Ha a zöld szállításra nyílra kattintunk, megtörténik a szállítás, de csak annyi áru megy át, amennyire volt elég kapacitásunk.

A tőzsdén ennek megfelelően az eladási ajánlatokhoz van szükség teleportra.

18 komment

Címkék: kereskedelem tőzsde teleport

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr99956791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.21. 17:37:10

Nem tudok rákattintani az új épület gombra. Ez az átállás miatt van így ideiglenesen, vagy elromlott valami?

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.21. 17:44:00

Ez az uránérc feltárhatósága miatt van. Nyomj egy refresh-t (F5 vagy Ctrl-R) és rendbe kell jönnie. Ha mégsem, szólj!

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.21. 17:45:52

Béta alatt általában igaz, hogy ha valami nem megy, érdemes nyomni egy refresh-t, hátha csak glitch van a mátrixban. :-)

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.21. 17:57:51

@cu2: Oké már! Refresh, ezt megjegyzem! :)

Vulpion 2009.02.23. 09:34:04

Nem mondhatnám, hogy üdvözlöm az ötletet, nagyon megnehezíti a bolygók közötti szállítást. Jó lenne, ha volna valami alternatíva, pl. szállítóhajók építése. Idő, míg odaér, de olcsóbb. Amit viszont elkerülhetetlennek látok, az a teleport kapacitások hatékonyságának növekedése. A jelenlegiek nagyon alacsonyak, hogy finoman fejezzem ki magam. Ha nem szeretnéd megbénítani a bolygó- és játékosközi kereskedelmet, akkor szerintem célszerű lenne beiktatni legalább egy tízszeres hatékonyságnövelést, de én még egy százszorosat (!) sem tartanék túlzónak. Egy nagy bolygó bőven termel annyit, és szerintem 100-200 teleport már célszerű volna, hogy elég legyen szinte bármire. Ezt pedig így lehetne megvalósítani.

Más: energia szállítását én az SPS-eken keresztül oldanám meg. Vagyis lenne két üzemmódja, termelés és továbbítás. Amíg termel, addig termeli azt a 300 k/kör energiát. Amikor a mikrohullámú adóját továbbításra használja, nem termel, viszont körönként 300 k energiát szállítani tud egy másik bolygóra (ha ez megoldható, akkor célszerűen korlátozott távolságra, mondjuk 500 parsecen belül).

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.23. 17:00:28

A szállítóhajó csak még jobban megnehezítené, azt még kormányozni is kell (meg leprogramozni). :-) A teleportok teljesítményét lehet növelni, ha most irreálisan alacsonynak tűnik. Belőttem egy számot, de lehet, hogy alulterveztem. Viszont szerintem fontos, hogy ne ingyen legyen. Nem árt, ha van némi gátja a nagy birodalmaknak is. Főleg, ha nem áthághatatlan.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.23. 23:08:41

Támogatom Vulpin ötletét. Két napja csak teleportokat építek nagyüzemben, és döglődnek a bolygóim, mivel munkamegosztásban fejlesztettem őket. 30 teleport üzemel most az egyik helyen, és tizedét sem tudtam elküldeni, mint amit akartam, a nyesi áll halmokban, és mivel a piacra is kell a TT el sem adhatom.
Másik. Zseniális egyébként ez az új mértékegység, de mi lenne ha a szállítás oszlopába a küldhető maximális mennyiség állna, és nem ez a csoda mértékegység. Egy kicsit bonyolódott megint általa ez az eddig sem egyszerű játék. A TT úgyis csak a töltöttségi fok miatt érdekes, ami akár egy 0-100 as skálán való kalibrációval is megjelenhetne. Vagy maradjon, de akkor a főmenübe fejlessz egy számológépet bele (ez amúgy is hasznos lenne:P).
Plusz régi kérésem, és nem emlékszem, hogy le lett-e reagálva, de a nyersanyagmérleg nem a legszemléletesebb adat a termelés állásáról. Továbbra is javasolnám a fogyaszt + termel két mennyiség megadását. Egyszerűen 4 bolygónál sem tudom észben tartani, hogy mennyi nyersanyagot kell hagynom, hogy ne történjen cigányság a termelésben. A jelenlegi rendszer akkor lenne oké, ha nem kellene rendelkezésre állni előző körben a nyesinek. Akkor mondjuk ha pluszban van, el lehetne küldeni mindent más helyre, mivel csak a fölösleg gyűlne, és lehetne pontosan számolni azzal, hogy hány kör alatt fogy el valami, ha negatívban van. Nem azt mondom, hogy legyen így, de fölöslegesen szívat minket a játék, ha nem látjuk, hogy mennyi a fogyasztása a gazdaságunknak.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.24. 00:30:46

Megnöveltem a teleportok teljesítményét, meg kerekítettem, hogy csak nagyságrendek legyenek. A kijelzést módosítottam, vagyis az látható, hogy a jelenlegi töltéssel mennyit lehet átküldeni az egyes erőforrásokból (persze nem mind, hanem egy fajtából).

Megnézem, hogy lehetne kijelezni a bruttó termelést és fogyasztást.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.24. 00:56:06

Nézzétek meg az új kijelzést. A készlet mellett van a bruttó termelés és fogyasztás (ez utóbbi ugye a szükséges minimumkészlet), amellett pedig a nettó termelés.

Vulpion 2009.02.24. 01:38:18

A teleport még mindig kevésnek tűnik egy kicsit, de határozottan kedvezőbb az első verziónál.:)
Ami a kijelzést illeti, sajna eléggé szétcsúszik. Talán ezt is meg lehetne oldani felugró ablakban. Magyarul kijelzés szinten maradna az eredő, de ha valaki rákattint arra a számra, felugrik egy kis ablak, amiben le van írva tételesen, hogy mi mennyit termel, ill. fogyaszt, és ez összesen mennyi.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.24. 12:10:15

Szélesebbre vettem, így talán a nagyon-nagy számok sem lógnak ki. Ha mégis, szólj.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.25. 00:01:07

@cu2: Nagyon jó, és csini! :) Tegnap kitértem a hitemből, mikor rájöttem, hogy az iterációs módszerrel történő erőforrásátáthelyezésem dupla TT-mbe került.:)

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.28. 01:37:12

Határozottan jó hatással van a piacra a teleport. :) Kevesebb áru van fönn, ezáltal illeszkedik a kereslethez. Meg nem olyan eszeveszett gyorsan mozognak az árak. Még olyan amúgy eddig alantasnak számító nyersanyagnak, mint a fa is kezd ára lenni.:) Többen használják a vételi ajánlatokat is. Megintcsak brávó cucunak! :) Egyre finomabb lesz a játék. A "szabotázsra" mikortól számíthatunk? Meg csak egy kósza kérdés, hogy valamilyen szövetségi rendszert lesz-e alkalmunk kipróbálni a ß alatt?

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.28. 13:59:56

Szövetségi rendszer (meg szabotázs) lesz a béta alatt, bár már nem sok idő van... :-)

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.06.14. 23:21:34

Apró kényelmi változtatást szeretnék kérni a házon belüli teleportálás megkönnyítésére.
A szállítás oldalon ugye lenn vannak a saját bolygók felsorolva, ahová lehet küldeni. Ha az összes bolygó neve ott szerepelne folyamatosan, csak az lenne kiszürkülve, amelyiken épp vagyunk az nagyon jó lenne. A bolygók között ugrálva ugyanis mindig "más" sorrend alakul ki, attól függöen, hogy épp melyik esik ki az alfabetikus rendezésű listából. Magamból kiindulva, én úgy érzékelem ezt a listát, hogy "most jön az X bolygó utáni", "az alulról a második" sbt. Tehát egy fix lista jobban áttekinthető lenne. Tudnám, hogy hol nem jártam még, hova mi szükséges stb. Jelenleg az a helyzet, hogy egy kattintás után random helyre bekerül egy új név, és elkezdek újra tájékozódni a listában. (Egyébként hat a lélektani határa annak, amikor ebből nincs probléma, de ennek is az az oka, hogy jobban képben lehet lenni, hogy épp melyiken melyik ipar gyengébb-erősebb)

beela 2009.06.14. 23:56:50

@nEjmEd: Ez mondjuk igaz, amilyen hülye nevei vannak a bolygóinknak :)

leholand 2009.06.15. 07:14:41

Nem tudok belépni a játékba!!!!!!!!!!