Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

I Spy

2009.01.28. 17:35 cu2

Érdemes nekiállni hírszerző központokat építeni, mert mostantól működnek is. Minden ilyen intézmény 100 ügynöknek ad helyet, és körönként 10-et képez ki. A bolygó adatai közt az ügynökök száma ezt jelzi: az első szám mutatja, hogy hány ügynökünk van, a második, hogy legfeljebb hány lehet.

A hírszerző szolgálat egységes egész birodalmunkban, vagyis nem az egyes bolygókon kell állítgatni, hanem a Felderítés menüpont alatt:

Legfelül látható az ügynökeink száma összesen (ugyanolyan logikában, mint az egyes bolygókon). Alatta pedig, hogy a teljes titkosszolgálat hány ezreléke szabad még. Ez azért fontos, mert amikor kijelöljük a célbolygókat, ahol tevékenykedni akarunk, nem az ügynökök számát adjuk meg, hanem a teljes kapacitásunk ezrelékét. Így ha menet közben nő vagy csökken az ügynökeink száma (előbbi a kiképzés, utóbbi az ellenséges elhárítás miatt), akkor automatikusan az itt megadott arányban oszlik meg a kapacitásunk.

Jelenleg csak a hírszerzés és az elhárítás működik, később lesz szabotázs is. A hírszerzésnél ha új célbolygót akarunk felvenni a listába, akkor elkezdjük beírni a nevét a bal oldali textbox-ba, és a legördülő menüből választunk, utána megadjuk, hogy hány ezreléket akarunk rászánni, és a Mentés gombbal lehet menteni a beállítást. Ha már ott a bolygó a listában, akkor elég a mellette lévő számot átírni, és menteni. Az elhárítás beállítása hasonlóan működik, csak itt a saját bolygóink közül választhatunk.

Kiküldött kémeink rendszeres időközönként (jelenleg percenként) küldenek jelentéseket, melyeket a célbolygók adatlapján tudunk megnézni:

Itt látható, hogy mikor érkezett a jelentés, és a tartalma, ami egy gyár, erőforrás, űrhajótípus darabszáma, vagy egy bolygóstatisztika (pl morál vagy népesség). Egy adott témában mindig csak a legfrissebb adat jelenik meg, a korábbiak törlődnek.

Ha a célterületen elhárítás is működik, akkor az oda küldött kémeink egy része elveszik. Egész pontosan tíz elhárító likvidál egy kémet, vagyis ha egy bolygón 50 elhárító dolgozik, akkor percenként 5 kémet kapnak el. Ha 10 kémet küldtünk oda, akkor 5-öt elvesztünk, és csak a többi küld jelentést.

26 komment

Címkék: elhárítás hírszerzés kémek

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr33908631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos 999 2009.01.28. 18:11:57

Érdekesen hangzik, de ha lesz szabotázs is akkor ott valahogy ki kell egyensúlyozni a védekezést/támadást mert ez az 1:10 arány oda kevés lenne.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2009.01.28. 18:20:26

Semmi sincs a felderítés menüben. Pedig vannak ügynökeim... :S

akos 999 2009.01.28. 18:27:43

Nekem nem működik, a bolygó adatlapján kiírja az ügynököket ( 100 / 100) de a felderítés alatt továbbra sincs semmi :(
Ettől függetlenül azt így is meg tudom mondani, hogy főleg hosszabb játék után hatalmas káosz lesz a kémlelt bolygóknál, jó lenne ha lehetne törölni is őket a listából, hogy amikre már nincs szükség (békét kötöttetek stb.) azok ne foglalják fölöslegesen a helyet. Esetleg az sem lenne haszontalan ha játékosonként lennének a bolygók csoportosítva.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.01.28. 18:29:55

Bocs, javítva. Most már elvileg ti is látjátok.

Szabotázsnál nyilván nem fog percenként felrobbanni egy épület. :-) Az arányok meg majd még alakulnak a tapasztalatok fényében.

akos 999 2009.01.28. 18:55:59

Még egy hiba: a többi bolygó működik, de a főbolygómra nem tudok védelmet kihelyezni.

Vulpion 2009.01.28. 20:50:41

Esetleg a jelentéseket lehetne rendszerezni, mert így eléggé átláthatatlanok.

LacykA 2009.01.29. 08:38:27

Sajnos egyet kell értenem Vulpionnal. Tényleg átláthatatlanok a jelentések.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.01.29. 12:32:37

Rendszerezve lesznek.

Ez a főbolygós hiba hogy jelentkezik? Beírod a számokat az elhárításhoz, rányomsz a mentésre, és a főbolygón kívül mindenhova beíródik a szám, oda meg nulla?

akos 999 2009.01.29. 13:23:01

A listában ahol állítani lehetne nem szerepel a főbolygóm csak a többi.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.01.29. 13:38:17

Igazi furcsa hiba volt, de javítva. :-)

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.01.31. 02:02:02

Uh, ez a felderítés nagyon jó!!!:)

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.04. 01:15:46

A szemfülesebbek észrevehették, hogy lelassult a hírszerzés: csak 5 percenként jönnek jelentések (és ezzel együtt az elhárítás is lassult). Ennek technikai okai vannak, amiket majd ki kell küszöbölni, de a végleges sebesség úgy a tapasztalatok fényében lesz megállapítva.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.19. 01:45:17

Bugreport:
Ha kémkedem egy olyan bolygón, amit aztán elfoglalok, akkor hülyeség történik.
A hírszerzés rovatban marad a már elfogalt saját bolygó, a beállított százaléknyi kémmel egyetemben! Nem tudom nullára állítani, hogy kihulljon abból a rovatból a bolygó, mint rendesen. Viszont ugye mivel saját bolygó lett, megjelenik az elhárítás rovatban is, alapértékben 0 ezrelékkel. Ezt másnak a rovására növelhetem, de a hírszerzésben saját bolygón lévő kémeket nem tudom visszanyerni. A bolygót a hiba észlelése előtt átneveztem, a hiba szempontjából ez talán számít valamit.
Most ha inaktiválom az összes hírszerző központomat, és úgy próbálok nullázni, az úgy menni fog? Remélem nem kell örökre lemondanom a kémcsapatom 50 ezrelékéről:)
Meg ha lehet ajánlani, akkor természetesen úgy lenne jó, ha az elfoglalt bolygó addigi hírszerzése foglalás után elhárításként szerepeljen.
Amúgy még senki nem futott bele ebbe a problémába? Ki se kémlelitek, hogy mit foglaltok? :P

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.19. 01:54:10

Háááá! És azokat a kémeket, akik még nem értesültek róla, hogy már hazai pályán vannak, ölik az elhárításban vélők. Mit ne mondjak, legalább következetesen végzik a munkájukat a srácok! :DDDD

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.19. 14:41:21

Erről a bug-ról már hallottam, szóval más is belefutott. :-) Természetesen javítani fogom.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.21. 01:40:45

Bugreport #2
Most hogy négy plantomat elfoglalták az eddigi probléma megoldódott, viszont fölmerült egy újabb. Az összes kémkedési és elhárítási tevékenységet lenulláztam, és azt írja, hogy a 550 ezrelék a szabad kapacitás 1000 helyett.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.21. 12:51:13

Elvileg hiba javítva. Ezentúl bolygófoglalásnál az új tulaj kémjeiből elhárítók lesznek, a régi tulaj elhárítóiból pedig kémek.

Bug2: Én úgy látom, hogy elhárítasz a Cor Tylath-on. Nem?

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.02.21. 14:27:03

@cu2: Most már jó, tegnap hajnalban viszont nem így volt. Köszi!

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.21. 14:42:56

Akkor ez valszeg a Bug1 része volt. :-)

bandireg 2009.03.11. 11:58:54

Gubanc!
Kémleltem egy bolygót, majd elfoglaltam. Eltelt pár nap és beállítottam a bolygón az elhárítást, a kémkedést ki akartam venni, nem engedi. Most azon a bolygón a saját kémeimet likvidálja a saját elhárításom. A bolygó a "Züllött volt", ezen van a gubanc. A másik bolygóm a "bandiregia". Üdv, bandireg

bandireg 2009.03.11. 13:15:11

A Kémelhárító helyek kikapcsolása - nEjmEd ötlet - megszüntette a problémát.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.03.11. 13:18:52

@bandireg: Nem, azt én szüntettem meg, töröltem a rossz helyen lévő kémeidet. :-) Amúgy fura egy hiba, mert elvileg bolygófoglaláskor az ottani kémeid és szabotőreid automatikusan elhárításra váltanak, az eredeti tulaj elhárítói pedig kémekké. Ezek szerint ez még nem 100-as.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.07.11. 11:41:59

Azt hiszem megint van egy hiba. Mivel sajna nem leszek hétfőn, az összes bolygómat csapattársak kezére jutattam. Ma levelek átnézésekor véletlenül a felderítésre kattintottam, és látom, hogy az összes bolygómon a tulajdonosváltás előtti mértékben kémkedek. Mivel nem maradt semmim, ezért az összes kémem száma 1600/0, viszont cserébe minden bolygóról van friss kémjelentésem! Ilyen módon, remélem segít!
kepfeltoltes.hu/090711/bug_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jah és pár ötlet, mi kényelmünket szolgáló funkció:
-Az ökoszimulátorba lehessen már importálni aktuális állapotot. Pl az E bolygó nem annyira stabil volta miatt nagyon érzékeny a kezdeti feltételekre. (Biztos tudod, te csináltad, de hirtelen változásra egy csomó minden harmónikus rezgőmozgást végez az egyensúlyi állapot körül, adott esetben egy csomószor ezért fog padlót egy csomó minden. Meg ugye azzal is tisztában vagy, hogy egy barnamedvegyártól kihal majdnem minden kb 50millió lakos fölött:) Ez nem panasz, én nagyon szerettem az E bolygómat, kellemesen lehet hajótgyártani rajta, az ökoszféra mimóza volta ellenpontozás gyanánt elmegy. Csak egy kattintással lehessen játszani az ökoszférájával.
Mondjuk lehetne úgy, hogy az ökoszimulátornál engedné beírni a nevét a saját bolygónak egy mezőbe, és így importálná ki a számokat. Ez lenne ideális. A fapados módszer pedig az lenne, hogy az egyesével történő copy-paste művelet után a szóközöket ne nekem kelljen manuálisan kitörölni. Mondjuk prakticer egy számológépen keresztül szoktam átvinni (így a nullatörlést meg lehet úszni), tehát dupla copy-paste művelettel lehet a kezdeti értékeket beállítani.
-A szövetségeknél a közös dolgoknál - főleg ha kilométer hosszú a lista - rohadt nehéz eligazodni, főleg ha a lap aljára kell mindig menni a tulajdonosváltásnál. (Erre külön nevezéktant kellett kifejlesztenünk, hogy a saját dolgainkat kézben tudjuk tartani. Elsősorban azt javasolnám, hogy a bolygó/flotta sorában legördülő menüből, (vagy az intelligens cucu-féle szövegmezővel) lehessen megadni az új tulajdonost.
-Ne adj isten, lehetne csoportosítani a közös javakat. Vagy legalábbis tulajdonos, illetve a mostani alfabetikus rendezés között lehessen váltani, és ha már rendezés, akkor flottáknál lehetne egy összérték oszlop is.
-Gondolom ami az előző bétában volt bolygótoplista, az személyi jogok védelme miatt nincs most. (Kb ez alapján indultam foglalni, anno dazumal) Viszont ezt szövetségen belül vissza lehetne hozni. Egy egészséges belső versengést gerjesztene szövin belül. Ez mondjuk azért jó, mert egy eseményekben szegény hét után nem unná el annyi ember a "tamagocsizást."

Jó lesz ez cucu, ne hallgass sznoopyra!:) Mondjuk megértem őt is, ha úgy alakítanád a játékot, hogy az én játékstílusomban lenne nehezebb játszani, akkor lehet én sem örülnék. Viszont most úgy látom, hogy van egy kis kényszerítőerő, hogy aktív csapatjátékos legyen az ember! Ez viszont egészen kiváló dolog! A fél játékot mentorálással töltöttem, és úgy összességében nagyon élveztem a játékot, és úgy tűnik a többiek is így vannak vele.:) És végül is ez a lényeg, nem?;)

laci4321 2009.07.11. 13:39:39

@nEjmEd: Ezt nagyon szépen megírtad. Én sem írhattam le volna jobban, az apró kis javítgatásokat a játékkal kapcsolatban.
Azonban az ökoszféráról annyit, hogy az importálásos módszerrel be lehet rakni azt a bolygót, amelyiket csak akarod, így nézve meg mondjuk kiszemelt prédád bolygójának fejlettségét. Akkor már inkább legyen az ökoszim mellett 2 mező, ahova ha beírod a felhasználóneved és jelszavad akkor importálhatod saját bolygóid.

Szerintem is nagyon jó a játék! Mivel nem voltam az előző bétában, nem tudom, hogy milyen volt a bolygó toplista, de ez a szövetségen belüli jól hangzik.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.12. 14:04:02

@nEjmEd: @laci4321: Per pill hardver problémák (elszállt monitor) miatt korlátozottak a debuggolási lehetőségeim, de utána fogok nézni a hibának.

A javaslatok felírom, aztán szépen bekerülhetnek a játékba.

És köszi a bíztatást! :-)