Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

FAQ - Mitől piros az, hogy szén?

2008.12.02. 11:58 cu2

Az erőforrások nagy része jobb lent látható:

Az erőforrás képe, neve, raktáron lévő mennyisége, és zárójelben a nettó termelése, vagyis a termelés és fogyasztás különbsége (zöld, ha pozitív, piros, ha negatív). Ha az erőforrás neve elszíneződik (narancssárga, piros) az azt jelzi, hogy a fogyasztáshoz képest a készlet mennyisége alacsony. Vagyis fenn áll a veszélye, hogy valamelyik gyár, ami ezt az erőforrást használja inputnak, nyersanyaghiány miatt le fog állni.

A fenti esetben szénből már csak 400 tonna van raktáron, az olajgyár pedig pont ennyit használ. Vagyis a következő körben az olajgyár elhasználja a 400 tonnát, miközben a szénégetők csak 320 tonnát termelnek (ennek eredője a -80), vagyis marad 320 tonna. Ha ez a helyzet nem változik, az utána lévő körben az olajgyár nem tud termelni. Erre figyelmeztet a név pirossága.

8 komment

Címkék: faq hiány erőforrás

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr96799503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gulasoft 2008.12.15. 14:51:00

A nyers homok, és nyers kő az miért van korlátozva. Azért egy full bolygón ezek trillió tonna számra állnak rendelkezésre! Egy kirabolt bolygó innentől kezdve egy holt teher a játék számára, semmit nem lehet rajta kezdeni, és az értékes nyers gomok kő.... anyagokat senki nem fogja oda hordani építeni, mert az anyabolygón is korlátozott. Szedjétek ki ezt a hülyeséget belőle, mert ez csak korlátozza a játékot, értelme és reacionalitása semmi!

akos 999 2008.12.15. 15:44:50

Lesz majd feltárás, amivel nyersanyagot lehet majd "termelni".

laci4321 2009.06.09. 15:04:59

Én egy kicsit különösnek tartom az, hogy a műanyaggyár 800 hordó olajat fogyaszt, de csak 40 t műanyagot ad. Vagy meg kéne növelni, vagy le kéne csökkenteni az egyiket, hogy jobb legyen ez az arány. Mert ez így nagyon nem hatékony!

A másik a félvezető. Az 240 t homokot fogyaszt és csak 60 t félvezetőt ad. Na jó ez még mindig jobb, mint az előző, de azért ez sem épp gyors.

A harmadik a szénégető. Bár ez még elfogatható is. Ez a legjobb a többi közül.

A negyedik a titánmű. Ez a legjobb mind közül, de én 1200-ról inkább 1500-ra növelném. Még így is 500 t titán lenne a veszteség a kitermeléstől a feldolgozásig.

Az utóbbi kettő igazából nem annyira rossz. Azok még elmennek, nem feltétlen kellene változtatni rajtuk, csak egyszerűen megemlítettem. Viszont a félvezetővel és főleg a műanyaggal!! sürgősen kezdeni kellene valamit!

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.09. 15:13:22

@laci4321: A megoldás roppant egyszerű: építs több gyárat. :-) Az arányok eredetileg valódi adatokból származnak, úgyhogy nem hiszem, hogy irreálisak. Vagy te mi alapján gondolod, hogy 800 _hordó_ olajból 40 _tonna_ műanyag, az nem hatékony?

laci4321 2009.06.10. 21:26:13

Nem akarok nagyon kötekedni, de az az adat, ami most valós, az a 35. században már nem hiszem, hogy az lesz. Elég pancser lenne az emberiség, ha 1500 év alatt nem tudná hatékonyabbá tenni a termelést. De most nem???

beela 2009.06.10. 23:25:17

@laci4321: A játék lényege, hogy van, amiből sok van, van, amiből meg kevés. A félvezetőért keményen meg kell dolgozni, ami látszik is az árán. Itt nem is az a lényeg, hogy sok homok kell hozzá, hanem sok munkaerő és egyéb erőforrások.
A 35. században egyébként már nem valószínű, hogy lesznek emberek.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.06.15. 21:06:13

@laci4321: Nem. Az anyagmegmaradás törvénye a 35. században is állni fog, ez pedig elég sokmindent bekorlátoz.