Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

FAQ - Mik ezek a haszontalan állatok?

2008.12.01. 23:50 cu2

Egyrészt más élőlények nem azért vannak a világon, hogy nekünk jó (vagy épp rossz) legyen. Persze képzelhetjük azt, hogy mindennek a célja az ember, csak ennek meglesznek a következményei. Vagyis megvannak.

Másrészt - mint a tapasztalat mutatja - nem is vagyunk alkalmasak arra, hogy uraljuk a világot. Ugyanis túl bonyolult, és soha nem tudjuk pontosan megjósolni, mi lesz a következménye, ha beleavatkozunk. Ki lehet irtani a sáskákat, csak akkor az általuk "szabályozott" fajok stabilitása csökken, és egy éghajlati változás, betegség, vagy más sokk könnyen a kipusztulásukhoz vezet. És ugyanez a helyzet a csúcsragadozókkal is (Paine, 1966).

A játékban persze több egyszerűsítés is van. Nincsenek véletlenszerű sokkok, a ragadozók nem túl hatékonyak (nem kergetik oszcillációkba a prédáikat), és eleve kevés faj van. Ez azonban nem változtat a lényegen: a világ nem az emberé.

7 komment

Címkék: faq állatok

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr99798948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kami34 2008.12.02. 17:24:20

Szia.

Ha egy gyárhoz nincs elegendő /100%/ munkaerő, nem kellene teljesen leállnia a gyártásnak. Csak %-ával kevesebbet termelni. (?)

B 2008.12.02. 18:18:52

Lehet, hogy ezt valamilyen technikai okból nehéz megvalósítani. Mert sokféle módon is lehet számolni a százalékokat például, vagy nem tudom.

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.12.03. 00:30:35

Bár offtopik, de első körben válaszolok itt. Valóban, elsősorban technikai okok (sebesség!) miatt nincsenek törtszámú gyárak.

Viszont a %-osság kétféleképp is működik:
- ha van egy tucat szélfarmod, annak simán le tud állni mondjuk a 25%-a (3 darab)
- ha van két szénégetőd (széntermelés: 320 tonna) és egy olajgyárat (szénfogyasztás: 400 tonna), és nincs szénkészleted, akkor az olajgyár minden 5. körben _nem_ fog termelni, így 5 kör alatt a szénégető 5x320 = 1600 tonnát termel, az olajgyár 4x400 = 1600 tonnát fogyaszt, vagyis egyensúly van. Ekkor az olajgyár 80%-os szinten üzemel.

akos 999 2008.12.23. 14:53:09

Arra szeretném felhívni a figyelmedet hogy vannak olyan (élelmiszeripari) termelő egységek amik nagyon kevés nyersanyagot fogyasztanak. Pl: cukornád Ez nagyon jó dolog, hogy ha azt akarod termelni. Akkor már kevésbé hogy ha a populációt akarod vele szabályozni. Nem lehetne olyan épületet berakni ami nem termel hanem 1 adott fajt irt? Ezzel csak arra gondolok hogy ha az ehető állatokat/növényeket ki lehet termelni akkor az ehetetleneket miért nem lehet? Akár még ugy is hogy nem lesz belőlük semmi.

Vulpion 2009.01.16. 03:20:34

Esetleg be lehetne rakni olyan létesítményeket is, amik egy adott fajt nem irtanak, hanem termelnek.

Pl: búzatábla
input 500 munkaerő, 5 k energia, output 5000 búza. Így megnőne az egész ökoszféra eltartóképessége, ahogyan a domesztikáció által mi is megnöveltük. A lényeg, hogy a termelő létesítmény kevesebb embert fogyasszon, mint amennyinek közvetve helyet ad. Ugyanilyen alapon magasabb K+F mellett lehetne egy "génbank", ami kihalt fajokat termelhet újra (persze nem olcsón).

Hogy mi a trükk? Nos, így szinte a végtelenségig lehetne így növelni a népességet. Ha viszont bejön a terület, mint keretszám, akkor nem lehet akármennyi termelő létesítményt építeni, mindenképp lesz egy határ. Másrészt, ha én pl. csinálok 50 búzatáblát és valamiért leállnak a kenyérgyáraim, az körönként +250 ezer búza. Ugye nem kell ecsetelni, mi fog történni a szőlővel?:)
Lenne hát értelme.

A másik, ami a húsüzemekről szól: tudom, már írtad, hogy a fogyasztókból sose lesz annyi kaja, amennyi a termelőkből, stb. Igen, tudom. De nézd már meg a világ kajafogyasztását, mint példát. Nagyon nincs egyensőlyban az, hogy 5 húsüzem gyakorlatilag BÁRMIT kiirt, de némelyik fajta (pl. panda) üzemből már kettő is. És mit termel? 10 ezer kaja. Nevetséges, már bocs.:(
A húsüzemek inputját nyugodtan lehetne tizedelni, vagy az outputot tízszerezni, és még akkor is nagylelkű voltam a jelenlegi (irreális) koncepcióval, amiért nem 20 vagy 30-szoros szorzót javasoltam. A húsgondokon tovább segítenének a már említett termesztő (ez esetben állattenyésztő) létesítmények.

Következő téma: fa. Már többen említettük, hogy az a 40 fa baromira kevés input egy fűrészmalomnak, senki se akar több ezret felhúzni a bolygóján. Nyugodtan meg lehetne tízszerezni a fűrészmalmok inputját, de ötszörözni mindenképp. Ez egyébként a gazdaságnak is jót tenne, mert úgy nem zuhanna le a fa ára pár hét alatt 1-2 SHYre.

Egyéb a gyárakról: hasznos lenne egy olyan gomb, ami nem csak erőforráshiány esetén engedne törtszámú gyárakat, hanem parancsra is. Pl. hadd mondjam én is azt akár, hogy a gomba-vegagyáramból most csak 199,63 db üzemeljen. Ez ugye az ökoszféra minél pontosabb belövése miatt lehet fontos, de akár a nyersanyagok elosztásának is jót tehet.

A végére még egy ökoszférás kérdés/javaslat:
miért van az, hogy a legtöbb A-B-C ökoszféra durván el van tolva a sáska/fű/macchia vonal felé? Erre megint csak a kaszáló/DDT-szóró épületeket tudom javasolni, még ha K+F-hez is kötöd. Rendben van és tisztelendő, hogy a realitásra törekedsz, éppen annak a jegyében mondom ezeket. A sáskák, fűfélék és a macchia ritkítására már ma is van módszer, hát még 1000 év múlva!

akos 999 2009.01.16. 11:14:54

Támogatom! +Még jó lenne ha automatikus szállítást is be lehetne állítani. Megerősítené a bolygók közötti munkamegosztást.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.01.22. 18:32:57

Na, végre van időm válaszolni.

A paraméterek felül lesznek vizsgálva, de csak a végleges játékba kerülnek be, mert elég problémás lenne, ha játék közben egyszercsak megváltoznának a számok. Nem biztos, hogy sok bolygó maradna talpon. :-)

A termelő/irtó "gyárakat" viszont nem támogatom. Ezzel teljesen elveszne az ökoszféra értelme, pont olyanná válna, mint az ipar.

Génbank viszont lesz, hogy a kihalt állatokat/növényeket pótolni lehessen.