Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Hogyan gazdálkodjunk szikes talajon?

2008.11.29. 05:06 cu2

Azt hiszem a fenti ábra magáért beszél. (Tessék rákattintani!) De azért némi magyarázatot is mellékelek. A színes oválisok az erőforrások, a fehér téglalapok a gyárak, az őket összekötő vonalak pedig a fogyasztások és termelések. A színek jelentése:

  • Zöld: élő erőforrás (állat, fa, élelmiszer-, alkohol- vagy energianövény), ezekből jó esetben korlátlan mennyiség van (fenntarthatóság)
  • Szürke: bányászott természeti erőforrás, ezek egy idő után kifogynak (illetve lehet majd feltárni új területeket)
  • Sötét drapp: építkezéshez (is) használt erőforrás
  • Piros: kiemelt fontosságú erőforrás (kaja, lakóhely, energia), lásd lentebb
  • Világos drapp (avagy bézs): minden más

Két oka van, hogy a pirossal kiemeltek kiemeltek. Egyrészt, bár az áttekinthetőség miatt nincs berajzolva, minden gyár használ munkaerőt és energiát (kivéve az erőművek, amik csak munkaerőt). Vagyis ezekből lesz a legtöbbre szükség. Energiát erőműben lehet előállítani (nem véletlenül van annyi féle), a munkaerő pedig a mindenkori népesség fele. A népesség két meghatározó tényezője a kaja és a lakóhely, ezek minimumához tart.

Másrészt a kiemelt erőforrások előállításához elsősorban önmagukra van szükség. A kajához és lakóhelyhez energiára és munkaerőre, az energiához munkaerőre. Ami azt jelenti, hogy ha szűkösség alakul ki, mindennél fontosabb ezek termelésének a fenntartása. Hiszen ha az energiahiány miatt nem termelünk elég élelmiszert, akkor csökken a népesség és a munkaerő, emiatt még kevesebb energiát tudunk termelni, és a folyamat önerősítővé válhat. A megoldás, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe (ehhez majd lesznek megfelelő indikátorok a kezelőfelületen), illetve ha már belekerültünk, akkor tegyünk inaktívvá minden olyan gyárat, ami nem veszt rész ezen erőforrások előállításában, és várjuk meg, amíg helyreáll az egyensúly.

Ezek alapján egy lehetséges építési sorrend (persze különböző darabszámokkal):

  1. Erőmű (sok!)
  2. Kajagyár (sok!!)
  3. Falu (sok!!!)
  4. Fűrészmalom
  5. Kőbánya
  6. Homokbánya
  7. Szénégető
  8. Üveggyár
  9. Titánmű
  10. Olajgyár
  11. Műanyaggyár
  12. Város
  13. Félvezetőgyár
  14. Űrhajógyár
  15. Teleport
  16. Kutatóintézet
  17. Hírszerző központ
  18. Szeszfőzde
  19. Kocsma

2 komment

Címkék: gazdaság rajz howto

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr68794222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pityu 2008.11.29. 08:46:48

Na hát ez már tetszik

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.29. 11:58:54

Örülök neki. :-)

Kiraktam egy munkaerőhelyzetet jelző indikátort a bolygók adatlapjára. A munkaerőigény és a munkaerő arányát mutatja %-ban, olyan színezéssel, hogy a piros a nagyon gáz, a zöld a nagy jó, kettő közt meg átmenet.