Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Képek, számok, K+F

2008.11.25. 01:24 cu2

Majdnem az összes gyár és erőforrás képe felkerült a help-be. Ez például egy félvezetőgyár:

Szintén felkerültek a leírások, és ami még fontosabb, a paraméterek is. Minden gyár alatt egy három oszlopos táblázat található, egy vagy több sorral:

A sorok a különböző üzemmódokat jelentik. Vagy az választható, hogy mit használjon fel a gyár (mondjuk húsüzem esetén), vagy az, hogy mit gyártson (pl az űrhajógyár). Az első oszlopban az inputok vannak, vagyis hogy egy óra alatt mennyit használ fel a gyár a megadott erőforrásokból. A másodikban az outputok, vagyis az óránkénti termelés. A munkaerő valójában "emberórát" jelent vagyis egy ember egy órányi munkáját. A harmadik oszlopban a K+F vagyis kutatás és fejlesztés igénye van az adott gyárnak, üzemmódnak.

A K+F rendszer úgy működik, hogy vannak különféle kutatási témák (űrhajózás, plazmatechnológia, nanotechnológia, pajzsok, energia, termelés, szennyezés, egészség, teleport, hírszerzés), és a kutatóintézetnek meg lehet mondani, hogy melyik témában kutassanak. Ha több témát akarunk egyszerre, akkor építsünk több intézetet. Az egyes témákban kutatási pontokat (KP) szerzünk. A KP a játékosok az egész "birodalmában" közös, vagyis ha valaki az egyik bolygóján kutat egy adott témában, az így szerzett KP-t az összes bolygóján eléri.

Minden gyárnak és üzemmódnak meg van adva, hogy az egyes témákban hány KP kell az építéséhez. Ahol nincs feltüntetve semmi, ott az összes nulla, vagyis kapásból lehet olyat építeni. Az űrhajógyárnál (itt az output HP-ban van!) például látható, hogy ahhoz, hogy rombolókat kezdhessünk gyártani, előbb 100 KP-t kell űrhajózásban és plazmatechnológiában kutatnunk.

A fejlesztési rész még nincs kész, csak a koncepció. Nem az lesz, hogy van egy üveggyárunk, és azt egymás után fejleszthetjük egyre magasabb szintekre. Hanem választhatunk, hogy a termelést akarjuk hatékonyabbá tenni, vagy mondjuk a szennyezést csökkenteni. Pl kutatunk termelés témában, és ha elérünk egy adott szintet, akkor a gyárainkat fejleszhetjük ilyen irányba, vagyis hatékonyabbá lehet őket tenni. Ha meg összeszedünk elég szennyezési KP-t, akkor olyan eszközöket szerelhetünk a gyárakba, amitől csökkeni fog a környezeti terhelésük.

Végül röviden a csúszásról. Mivel sajnos még nem tartunk ott, hogy az "apróságokon" kívül minden kész lenne, ezért holnap este még nem merném elindítani a tesztet. Hiszen azért az nem nyerő, hogy elkezdesz építkezni, és két nappal rá totál megváltoznak a paraméterek. Lőjjük be inkább a szerda estét.

15 komment

Címkék: kutatás grafika

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr54787052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.25. 06:27:51

Ez is hasonlít egy pöppet az Imperium Galactica K+F részéhez :)

Hogy lesz a KP Szerzés? Napi 100, és akkor ha a kutatóintézetet fejlesztjük, többet kapunk, és gyorsabb lesz a K+F ?

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.25. 09:52:52

Remélem, ez a hasonlóság nem probléma. :-) Amúgy a help-ben láthatod: a kutatóintézet (alap esetben) óránként 10 KP-t termel a kiválasztott témában. Tehát a rombolókhoz 10 óráig kell űrhajózási KP-t, 10 óráig plazma KP-t "termelni".

akos999 2008.11.25. 15:38:34

A súgóban eléggé össze vannak keveredve az erőművek leírásai, rendbe kellene rakni őket. Egyébként nem túl reális hogy 1 SPS 300000 energiát termel, a számtalan SPS-ből álló dyson gömb pedig csak 1000000-t. Nem irtál el 1 nullát?

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.25. 16:25:38

Köszi, hogy szóltál, javítva.

Ami a Dyson-gömböt illeti, oda olyan sok nullát kellene írni, hogy az ki sem férne. Úgyhogy egyelőre inkább kivettem a játékból. Majd meglátjuk, mit lehetne vele kezdeni. Kb "világcsoda" lehetne belőle.

Még annyit, hogy amíg a valóságban eltelik egy nap, a játékban egy év. Vagyis egy óra fél hónapnak felel meg.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.25. 16:34:34

Szerintem világcsodának jó lesz egy sok lézerágyúból levő löveg, ami úgy van összeállítva hasonlít a Dyson-gömb elrendezéséhez ;-)

akos999 2008.11.25. 17:01:29

Menyi lesz kb a játékidő? Illetve zandagort hogy is fog megjelenni tulajdonképpen? Folyamatosan támad és aki a legtovább bírja az nyer vagy megverhető lesz? Ezzel kapcsolatban a Dyson gömböt fel lehetne használni úgy hogy közösen kellene megépíteni és az emberiség utolsó mentsvára lenne. (Már adja is a Zandagort 2 témáját: törj ki a dyson gömbből és foglald vissza a galaxist! XD )

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.25. 23:14:49

Jó kérdések. :-) Igazából Zandagort pont arra lett kitalálva, hogy legyen egy nagyjából bármikor bevethető "game over". Vagyis, ha kezd leülni a játék, akkor be lehet jelenteni, hogy két hét, és ideér. Persze előtte lehet egy-két kisebb támadásuk.

Asimov egyik novellájában (Kétségbevonhatatlan tény, Not Final) rosszindulatú jupiteriek támadására készülnek, és mivel nem lehet róluk közvetlenül információhoz jutni, a körülményekből próbálják kitalálni az emberek, hogy milyen fejlettségi szinten lehetnek, és arra jutnak, hogy csak akkor van esélyük az ellenállásra, ha ők is hasonló szintre jutnak el.

Ugyanez a helyzet Zandagortékkal. Ha simán utaznak 2 millió fényévet, elég komoly energiákkal játszhatnak. Mondjuk ilyenekkel:
en.wikipedia.org/wiki/Stellar_engine
Ez esetben egy Dyson-gömb közös (szövetségen belüli) megépítése jól megalapozhatja az idegenek elleni harcot.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.26. 07:01:00

De remélem úgy lesz, hogy mindig újrakezdődik a szerver... ugye? :)

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.26. 08:26:30

Ha lesz rá igény, igen. :-)

akos999 2008.11.26. 11:25:55

Végleges az esti indulás?

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.26. 16:15:42

Sajnos csak holnap este. Bár úgy tűnhet, szándékosan húzom az időt, hogy fokozzam az izgalmakat :-), de nem erről van szó.

Az induló állapothoz képest eléggé megnőtt a gazdaság bonyolultsága (34 gyártípus, 90 üzemmód, és a fejlesztések még nincsenek is benne), emiatt szükség van némi optimalizációra, hogy kényelmesen elbírja a 10 ezer bolygót a rendszer. Mert az senkinek nem lenne jó, ha rendszeresen elérhetetlen lenne a szerver.

Koncsi 2008.11.27. 21:28:09

1 kérdés: a műanyaggyár outputja 40 t Műanyag
az űrhajógyár épitéséhez kell 2 000 Műanyag (nincs mértékegység) ez a 2000 ez 2000 t Műanyag?

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.27. 21:56:43

Ja, csak lemaradt. Most már ott van. (Amúgy 2000 t műanyag kb 2 nap alatt megvan egy műanyaggyárból.)

Papp Gyula 2008.12.12. 12:53:34

Hol látom, hogy jelenleg melyik kutatásból hány pontom van

akos999 2008.12.12. 15:30:32

Felderítés jelenleg, de ez változni fog.