Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

How to - Gazdaság

2008.11.24. 01:36 cu2

Itt a gazdasági how-to, ahogy ígértem. Sajnos nem fért bele minden, ami egyben azt is jelenti, hogy nem kizárt még egy napnyi csúszás. Ha tényleg így alakul, előre is bocsánat!

Így néz ki egy bolygó:

Bal fent a bolygó neve, alatta az összefoglaló adatai, jobb fent pedig a látképe. Az adatok közül a populáció, a kaja, a lakóhely és a munkaerő a legfontosabb. Mivel az embereknek mind élelemre, mind lakóhelyre szükségük van, ezért a népesség e két mennyiség minimumához közelít. Jelenleg még kevesebb, de ha várunk pár órát, fel fog menni a populáció. A munkaerő a mindenkori népesség fele, és azért lényeges, mert az összes gyár munkaerőt használ a termeléshez.

Alul egy menü található, ezzel lehet kiválasztani, hogy melyik témával akarunk foglalkozni. Most a gazdaság van kijelölve. Jobbra az erőforrások: ikon (a ? a grafika hiányát jelöli, vagyis ez változni fog, de egyébként rákattintva a help megfelelő oldala jön elő), név, mennyiség sorrendben.

Balra a gyárak, épületek. A vegagyár neve mellett zárójelben az látható, hogy milyen "üzemmódban" dolgozik, vagyis konkrétan miből állít elő élelmiszert. Ez azért lényeges, mert ha maximálisan ki akarjuk használni az ökoszféránk kapacitását, nem mindegy, hogy milyen növényeket milyen intenzitással termelünk ki. A név alatt a fejlettségi szint, de ez még változni fog (mármint a K+F koncepció). Tőle jobbra pedig, hogy hány ilyen gyár van a bolygón.

Nézzük meg, mi történik néhány óra alatt:

Egyrészt a populáció megnőtt, hiszen van kaja doszt. Másrészt termeltünk egy csomó energiát (vagyis a naperőművek termeltek, a vegagyár és a város fogyasztottak, de az eredő pozitív).

Ha netán aggódunk az élővilágért, megnézhetjük az állapotát:

Ezen nincs mit magyarázni. :-)

Váltsunk át mondjuk banánról rizsre. A vegagyárra kattintva előjön egy menü, ahol több opciónk is van:

Inaktiválhatjuk a gyárat, ha ideiglenesen nem akarunk vele termelni (viszont lerombolni sem akarjuk). Fejleszthetünk rajta, hogy hatékonyabban termeljen. Építhetünk mellé még egyet. Lerombolhatjuk. Vagy üzemmódot válthatunk. Most ezt tesszük, kattintsunk a rizsre. Az eredmény:

Építsünk még egy vegagyárat:

Alul megjelent a gyár, szürkített ikonnal (ez jelzi, hogy még csak épül). A fogyatkozó óra ikon jobbra a hátralévő időt mutatja. Amint eltűnik az óra ikon, a gyár megépül:

A könnyebb áttekinthetőség miatt a két vegagyár csak egyszer látható, és a mellette lévő 2 jelzi, hogy kettő van belőle. Ha viszont az egyikkel átváltunk banántermesztésre, akkor már külön sorban láthatók, hogy meg tudjuk őket különböztetni:

Minthogy most már két vegagyárunk van, kétszer annyi élelmiszert tudunk előállítani:

A népesség azért csak 30 000-ig nő, mert lakóhelyből csak annyi van, vagyis ez a szűk keresztmetszet.

Ha inaktiváljuk az egyik vegagyárat, a kijelzés megváltozik:

A bal oldali 0 jelzi az aktív gyárak számát, a jobb oldali 1 pedig az inaktívakét. Az élelmiszertermelésünk persze egyből visszaesik:

Amihez egy idő után a népesség is igazodik:

Ha el akarunk adni mondjuk energiát (mert sok van belőle), kattintsunk a tőzsdére:

Fent látható a kereskedett termék (Energia) és az aktuális árfolyama (20 SHY). Alatta pedig az űrlap, amivel új ajánlatot adhatunk. Meg kell adni egy mennyiséget és egy árat, és eldönteni, hogy venni vagy eladni akarunk.

Próbáljunk meg eladni 1000 MWh energiát 20 SHY-os egységáron:

Mint látható, a készletünk 1000 MWh-val csökkent, mivel az eladásra felkínált áru egyből a tőzsdére kerül (hogy csak olyat tudjunk eladni, aminek birtokában is vagyunk). Ha vételi ajánlatot tettünk volna, akkor a pénzünk csökkent volna. Alul látható az eladási ajánlatunk minden fontos adattal. Bárki, aki hozzáfér ehhez a tőzsdéhez (CBOT), látja ezt az ajánlatot, és elég csak rákattintania, hogy elfogadja. Ekkor az illető kifizet 20 000 SHY-t, ami hozzánk kerül, ő pedig megkapja a mi letétbe helyezett 1000 MWh energiánkat.

A kutatás és fejlesztésre, és a társadalompolitikára már nem maradt idő. Amint meglesz, arról is írok. Sok minden csak a tesztidőszak alatt fog a játékba kerülni, vagyis szigorú értelemben ez alfa teszt lesz (béta az, amikor már nincs új feature, csak a bug-ok javítása).

Sietünk, ahogy csak tudunk!

14 komment

Címkék: intro gazdaság howto

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr18785253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.24. 07:03:14

Juuuhúúú :D egy oldalon van minden :) És semmi új oldal, új ablak a szokásos nem kellő rizsával, hanem minden ott van, ahol az ember szeretné. Szipi-Szupi :)

Amúgy azt hittem nehéz lesz a kajacsinálás, mer' az túl komplikált. Rájöttem hogy 1xü :)

És végül: Nem kell elsietni. Én is várom az Alfatesztet, de a lényeg hogy minél jobb legyen ;-) Szóval szerény véleményem szerint én várok jövő hétig is, csak jobb legyen :)

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.24. 07:08:02

Bocsi a duplla posztért, de :

Mi lenne, ha videót csinálnál a hosszú szöveg helyett? :D Ha van mikrofonod akkor hangos beszámoló is lehet :D... Bár igaz hogy nagyobb munka lenne, de a blog szebb lenne... Bár akkor meg a többi "hóv tú" -hoz nem fog hasonlítani... Hm...

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.24. 09:42:03

Örülök, hogy ha úgy adódik, hajlandók vagytok még várni. :-) Bízom benne, hogy nem fogtok csalódni.

Én is gondoltam a videóra. Ennek a szöveges verziónak az az előnye, hogy könnyebb benne keresni, ha bármikor eszedbe jut, hogy hogy is van valami. Így pl majd a beépített help-be is bekerülhetnek.

De majd a végén tervezek valami beginners' guide videót, ami mondjuk 5 percben bemutatja a játékot, és hogy hogy érdemes belekezdeni.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.24. 16:56:48

Örülök hogy örülsz, de ez (még) csak az én véleményem :) Amúgy a mostani tudásod szerint mikor lesz az alfateszt?

bandireg 2008.11.24. 20:18:09

Az energia problémás ! Miért ?
Ha van barnaszenem fölösben, eladon. És kész az üzlet.
Az energia folyamatos (naperőmü(áram) és nem szén) felvetődik a kérdés Mennyi ideig szállítom ?
Mindkettő energia.
Vagy úgy tekintjük, mint a gázt vagy olajat hogy betárolom későbbi felhasználásra ?

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.25. 01:48:04

@nandoo: Szerda este.

@bandireg: Amire te gondolsz, az a teljesítmény! Az energia ugyanúgy stock változó, mint a barnaszén. Ha van egy 1500 MW-os teljesítményű erőművem, az egy óra alatt 1500MWh energiát állít elő. Két óra alatt meg kétszer annyit, 3000 MWh-t. Ugyanígy, ha van egy 150 MW energiafogyasztású titánmű, az óránként 150 MWh energiát használ el, vagyis az erőmű által egy óra alatt előállított 1500 MWh energiát 10 óra alatt fogyasztja el.

Tárolni sokféleképp lehet, ólomakkumulátor, újratölthető elem, folyékony hidrogén, ATP...

Körmendi 2008.12.07. 11:46:56

Mit csináltam rosszul?
Kihalt a teljes népesség.

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.12.07. 11:52:27

Nem voltam jelen a kihalásnál, de arra tippelnék, hogy kicsit túl sok mindent építettél, anélkül, hogy a népességedet növelted volna:
zandagort.blog.hu/2008/12/01/faq_kihalnak_az_embereim_mit_csinaljak
Helyretettem a bolygódat. :-)

Körmendi 2008.12.07. 17:30:38

Köszi, legközelebb figyelni fogok

nagysziv 2008.12.08. 05:25:04

Sziasztok! honnan szerezek üveget mikor se eladó nincs se gyártani nem tudok???

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.12.08. 12:17:30

Nem értem a problémádat, van üveggyárad. :-)

arob 2008.12.08. 12:38:56

Én már az elején rosszul kezdtem neki összevissza építettem na de majd legközelebb:-)

nagysziv 2008.12.08. 13:46:25

köszi közben lett valahogy:)