Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

How to - Háború

2008.11.23. 01:02 cu2

Ez egy képes beszámoló a háború menetéről. Apróságok (és persze a grafika) még változhatnak, de alapvetően így lehet majd játszani.

A térképen látható egy saját bolygó (zölddel) és egy ellenséges (pirossal). Mindkettőt egy-egy flotta védi:

Ha rákattintunk a flottánkra, megnézhetjük a fontosabb adatait, és az összetételét:

Minden flottának van egy bázisa, ez egy kijelölt bolygó, ahova a visszavonulás parancs kiadása vagy portyázás után visszatér. A morál a legénység állapotát mutatja. Ha nullára csökken, az embereink fellázadnak, és a flotta szétesik. Csatában, ha nagyot sebzünk az ellenségen, az növeli a morálunkat, ha fordítva, akkor meg vesztünk (tehát azelőtt el lehet veszíteni egy csatát, hogy a hajóink megsemmisülnének). Ha a flotta sokáig bolygótól távol van (járőrözik, áll, megy valahova), akkor magától is csökken a morálja. Ezért érdemes mindig bolygó felett állomásoztatni, főleg ha űrkocsma is van a bolygón.

Az összerő a flotta összesített erejét mutatja HP-ban. Egy HP egy század hajó. Ezért van alul 5 könnyűcirkáló 500 HP-val. A tapasztalat azt mutatja, hogy a legénység hány összecsapást ért meg eddig. A tapasztalat a pontosságot növeli. Konkrétan: támadáskor a támadóerő valahány százaléka ér csak célt, ez a százalék egy véletlen szám pontosság+tapasztalat és 100 között. Vagyis egy kellően tapasztalt flotta mindig 100%-ig célba talál. A kezdeményezés azt adja meg, hogy amikor két flotta összecsap, ki lő először. Mindkét flotta kap egy véletlen számot 0 és a kezdeményezés között, és amelyik a nagyobb, az a flotta kezd. A támadó flottának duplázódik a kezdeményező készsége.

Ha egy ellenséges flotta távolsága kisebb, mint a saját látótávolságunk és az ő rejtőzésének különbsége, akkor látjuk. Ha pedig kisebb, mint ennek a különbségnek a fele, akkor az összetételét is.

Vissza a térképre, jobb-klikk a saját flottánkra, és feljön a menü, amiből választhatunk parancsot:

Az Armada a flotta neve, az alatta felsorolt lehetőségek pedig azok, amikről múltkor írtam. Menjünk el portyázni a Skyron bolygó ellen. A flotta adatlapján egyedül a tevékenység változik meg:

Ahogy telik az idő, a flottánk egyre közeledik a Skyron felé:

Amint odaér a flotta, elkezdődik a csata. Közben láthatjuk, ahogy a HP-nk csökken, a tapasztalatunk nő, a morálunk pedig ingadozik:

Sikerült, legyőztük a védő flottát, és kifosztottuk a bolygót. Nem tudtuk elfoglalni, feltehetőleg túl magas a lakosság morálja (erről hírszerzés híján nincs információnk). A flottánk visszavonul (hiszen portyázott):

A Skyron-t pedig egy ideig nem támadhatjuk:

Még néhány támadás, és sikerül elfoglalni a bolygót. A flotta az új bolygót választja bázisnak, és ott állomásozik:

A rendszer levelet küld a sikeres bolygófoglalásról (meg a korábbi győzelemről a védő flotta ellen, meg a bolygó korábbi kifosztásáról is):

És mint látható, tényleg elfoglaltuk a bolygót:

A lakosság morálja azért nem nulla, mert a győzteshez való átállás jót tesz az emberek pszichéjének. Arról nem is beszélve, hogy ha nulla maradna, egy pillanat alatt elfoglalhatná más, mielőtt fel tudnánk növelni.

Erősítsük meg a flottánkat. A bolygón van egy csomó legyártott, de még üzembe nem helyezett hajó. Ezeket úgy tudjuk átpakolni, hogy beírjuk a megfelelő mezőkbe a hajók számát, majd a zöld nyíllal kiválaszjuk a cél flottát (jelen esetben az Armada, vagy egy új flotta választható):

Az eredmény:

Mint látható, a flotta össz tapasztalata csökkent, ami logikus, hiszen a friss hajóknak friss legénysége van (100%-os morállal és nulla tapasztalattal). A látótávolság pedig jelentősen megnőtt a Nemesis erős radarja miatt.

Tegyük át a könnyűcirkálókat egy új flottába:

Megjelent az új flotta:

És nem meglepő módon a paraméterei (morál, össz HP, tapasztalat) megegyeznek az eredeti Armadáéval (hiszen ugyanazok a sérült, de tapasztalt legénységű hajók vannak benne):

Holnap este várható egy how-to a gazdaságról is, hétfő este pedig, ha minden jól megy, megkezdődik a béta teszt.

9 komment

Címkék: intro háború howto

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr14783598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.23. 11:28:50

Ez tök jó :) A grafikai megoldások is jók, és látható hogy bonyolultabb mint a mezei böngészős játékok (bocsi hogy mindig ezt mondom, de ez az igazság! Mikor láttál ilyet a travianban? :D )

Shub-Niggurath 2008.11.23. 13:19:04

Egyet kell értenem:)
Se travianban, se ikariamban...a többiről nem is beszélve;)

De már szeretném kipróbálni, hogy élőben milyen:P

akos999 2008.11.23. 19:46:58

Milyen méretű szövetségek vannak előirányozva? Lesznek a szövetségeknek egyéb funkciói is vagy csak a védelem?

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.24. 01:44:40

Örülök, hogy tetszik nektek.

@akos999: A terv az, hogy szabadon lehet szövetségeket alapítani, és meghívni bele embereket. Most még nem merném megjósolni, hogy mekkora szövetségek jönnek majd így létre. A tervezett funkciók:
- kommunikáció: levlista (a belső levelezőrendszeren) és cset a tagok számára
- erőforrás megosztás: automatikus "tagdíj" fizetés (mondjuk naponta x tonna titán), egy kijelölt bolygóra, ahol pl a szövetség flottája épül
- katonai együttműködés: a tagok egymás bolygóját is védhetik, és együtt is támadhatnak (amivel ki lehet játszani a támadási moratóriumot, hiszen az csak egy játékosra vonatkozik)
- közös értékelés: bár még semmilyen pontrendszer nincs, egyszer lesz, és akkor nem csak az egyéni játékosokat, hanem a szövetségeket is lehet értékelni (hall of fame)
Ha vannak ötleteid, vagy bárki másnak, nyugodtan írjátok meg!

kami34 2008.12.03. 22:31:06

Szövetségek köthetnek majd egymást közt "szövetséget v megnemtámadásit? Aki ki akar lépni a játékból ne szüntethesse meg a bolygóját, lehessen támadni majd elfoglalni.

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.12.03. 23:30:31

kami: Még nem tudom.

Bolygók nem jönnek létre, és nem halnak meg, folyamatosan ott van mind a 11ezer. Tehát aki abbahagyja a játékot, annak szabad préda a bolygója.

firstman 2009.03.07. 15:38:07

vagy a csataszimulátor, vagy a csata nem jó, vagy én nem értek vlamit. Megtámadtam egy bolygót(csak a tesztelés kedvéért többet is) és azon a bolygón a kémeim szerint 56 skorpió volt. Én elküldtem 100 skorpiót, előtte persze szimuláltam és simán győznöm kellet volna, e helyett meg, veszteség okozása nélkül felmorzsolódott a seregem.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.03.07. 17:55:12

@firstman: A kémkedés a legyártott űrhajókat térképezi fel. Amik lent vannak a felszínen, legénység és üzemanyag nélkül. A bolygót pedig a körülötte állomásozó flották védik. Ezeket pl egy szondával tudod felmérni. Szóval a bolygón, amit megtámadtál, volt 56 még nem üzembe helyezett skorpió, és egy ki tudja főből álló flotta. Na, az vert szét.

ShadowPaw 2009.06.18. 09:03:56

Egy elég nagy hibába futottam bele. Az egyik szövetségi társam flottája az egyik bolygóm közvetlen közelében haladt volna el, erre az ott állomásozó flottám neki állt és szétverte. Ezt jó lenne megoldani, hogy legalább a szövetséges flották ne álljanak neki szétverni egymást akkor se, ha magán kézben vannak.