Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Make graph, not war

2008.11.11. 15:48 cu2

A fenti rajz a flották állapotgráfját ábrázolja, a körök az állapotok, a vonalak az átmenetek, a kék feliratok pedig a parancsok. Hogy világos legyen, mi is ez, jöjjön a magyarázat.

Egy flotta alap esetben vagy állomásozik egy bolygó felett (ALLOMAS), vagy lebeg az űrben (ALL). Mindkét esetben, ha ellenséges flotta közelít, azt megtámadja, de a helyét nem hagyja el (agresszív állapot, ezt jelzi a narancssárga kör). Bármit is csinál egy flotta, le lehet állítani (ÁLLJ parancs), ekkor lebegni fog az űrben (állomásoztatni azért nem lehet bárhol és bármikor, mert ahhoz kell egy bolygó is).

A MENJ paranccsal a flottát elküldhetjük tetszőleges helyre, flottához vagy bolygóhoz. Amíg a cél felé halad (MEGY ...), a flotta csak visszalő az őt támadókra, de ő maga nem támad, hanem végrehajtja az utasítást (célkövető állapot, fekete kör). Ha odaér, megáll, illetve bolygó esetén állomásozni kezd a bolygó felett.

A járőrözéssel védelmi vonalakat építhetünk ki: megadunk egy célpontot, és a flotta elindul oda (PATROL_1), majd ha odaért, visszafordul, és elindul a kiindulási pont felé (PATROL_2), majd ha odaért, kezdődik az egész előlről. Vagyis fel-alá "sétál" két pont között, és mivel ez agresszív állapot, a közelbe érő ellenséges flottákat megtámadja.

Ha megtámadunk egy flottát, először odamegy a mienk (TAMAD FLOTTARA), és ha elég közel ér hozzá, megtámadja (TAMAD FLOTTAT). Ez egy célagresszív állapot (piros kör), ilyenkor csak a célpontot támadja a flottánk, mást nem (de persze bárkire visszalő). Ha a másik menekülni kezd, a mienk követi, amíg meg nem semmisíti (vagy ő maga meg nem semmisül, vagy vissza nem hívjuk, vagy le nem rázzák).

És végül a "lényeg", a bolygók elleni támadás, fosztogatás, foglalás. Ha egy bolygót támadunk, az ott állomásozó flottákat támadjuk. Ezért akkor győzünk, ha őket legyőzzük (megsemmisülnek vagy elmenekülnek). Ekkor két eset lehetséges. Ha a bolygó lakosságának morálja magas, akkor a bolygót csak kifosztani tudjuk (a zsákmány a támadó flotta bázisbolygójára kerül), a lakosság morálja pedig csökken. Ezután egy támadási moratórium lép életbe, vagyis az adott bolygó ellen egy ideig nem indíthatunk támadást (más játékosok persze igen). Ez azért van, hogy a megtámadott félnek legyen esélye összeszednie magát. Ha letelik az idő, lehet újra támadni. Ez egész addig ismétlődik, amíg a morál nullára nem csökken, ekkor a lakosság fellázad, és átáll, vagyis a bolygót elfoglaltuk. Tehát nem csak az határozza meg egy bolygó védekező képességét, hogy milyen erős flották védik, hanem az is, hogy milyen a lakosság morálja (ez pedig olyan tényezőktől függ, mint a bűnözés vagy az egészségügy).

Ennek tükrében kétféle támadást indíthatunk. Ha tudjuk, hogy egy körben úgysem tudjuk elfoglalni a kiszemelt bolygót, és nem leszünk folyamatosan online, érdemes portyázni. Ekkor a flottánk odamegy (RAID BOLYGORA), legyőzi az ott állomásozó flottákat (RAID BOLYGOT), kifosztja a bolygót, és visszavonul (VISSZA), vagyis magától visszamegy a bázisbolygójára (ezt flottánként lehet kijelölni). Így nincs meg az a veszély, hogy a támadási moratórium alatt megtámadják a flottánkat. A másik lehetőség a sima támadás. Ekkor odamegy a flotta (TAMAD BOLYGORA), és addig támad és várakozik felváltva (TAMAD BOLYGOT), amíg el nem tudja foglalni.

7 komment

Címkék: rajz háború

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr72763562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b 2008.11.11. 16:16:57

Első látásra kicsit bonyulult.
De azt hiszem megértettem

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.11.11. 16:31:55

Tökéletes! :D

Azt ajánlom hogy a csillagtérkép automatikusan frissüljön, hogy könnyebben nyomon lehessen követni az eseményeket, és zoomolni is lehessen :)

Dark Anarhi (törölt) 2008.11.11. 19:15:17

Igen bonyolut, de ki lehet kapizskálni a lényeget!

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.12. 10:09:57

Röviden és leegyszerűsítve: lehet támadni, lehet portyázni, és lehet járőrözni. :-)

A térkép frissül (mármint látszódik, amikor elmozdulnak a flották). Zoomolás vagy áttekintő térkép lesz.

Tarzan 2008.12.09. 14:46:54

Üdv.

Melyik opció az, ahol csak fosztogatok és nem foglalom el a bolygót?
Én nekem a támadásnál is és a portyázásnál is sikerült bolygót foglalnom.

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.12.10. 23:32:16

Hali! Nincs ilyen opció, mert semmi értelme. A foglalással többet kapsz, mint a fosztogatással, lásd:
zandagort.blog.hu/2008/12/10/faq_miert_nem_lehet_csak_fosztogatni

dualmotkany 2010.02.20. 15:33:34

Járőrözés közben a "közeli ellenséges flottának" milyen mesze kell lennie? Közel egy pozíción, vagy van hatóköre?