Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Galaxis Útikalauz

2008.10.30. 21:10 cu2

Legjobb tudásunk szerint a Tejútrendszer egy küllős spirálgalaxis két nagy karral (Perseus, Scutum-Centaurus), két kicsivel (Sagittarius, Norma), és néhány részlegessel (Orion, Közeli 3kpc, Távoli 3kpc). Az átmérője kb 100 000 fényév, ebből a küllőé 27 000, a spirál görbülete pedig 12 fok. A játékban nagyjából így néz ki:

Úgy lett elforgatva, hogy a Nap a középponttól "nyugatra", vagyis balra legyen ("messze kinn a Galaxis Nyugati Spirálkarjának soha fel nem térképezett, isten háta mögötti zugában található egy sehol sem jegyzett sárga nap"). Az Androméda, ahonnan Zandagorték jönnek majd, északnyugatra (balra fent) van, jó messzire (É 661 478, Ny 413 337).

A koordinátarendszer a Galaxis középpontjából indul egy kelet-nyugati és egy észak-déli tengellyel. A használt mértékegység a parsec (kb 3,26 fényév). Tehát a Nap koordinátái nagyjából: É 0, Ny 7 970. A bolygók átlagos távolsága (már ahol vannak bolygók) 300 parsec, ami elsőre soknak tűnhet, hiszen a valóságban a csillagok sokkal közelebb vannak egymáshoz. Ennek két oka van. Egyrészt a szerver nem bírna el 100 milliárd csillagot (arról nem is beszélve, hogy ki bírna ennyit elfoglalni?), másrészt a csillagok nagy része körül semmilyen bolygó nincs, terraformálható bolygó pedig még kevesebb (a játékban kb 11 000).

29 komment

Címkék: térkép űr galaxis

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr35741331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.10.30. 23:21:48

Már alakul a térkép :) Szerintem a számokat a jobb felső és a felső részre is kiírhatnád, és jó lenne egy "célkereszt" a pontos Koordinátaméréshez

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.10.31. 00:24:38

Igen, azon még dolgozni kell, hogy könnyebb legyen a tájékozódás.

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.10.31. 19:13:12

Rátettem egy rácsot a térképre, és a koordináták is ehhez igazítva vannak kiírva. Így már talán egyszerűbb navigálni.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.10.31. 20:32:11

Most már jobb... Megvan a megoldás :-D. Ha kiírod a bolygók neve alá a koordinátákat akkor meg lesz oldva, és szerintem jó lesz

Maro · http://bytepawn.com 2008.11.06. 11:29:58

Kicsit unalmas alaku a galaxisod:

en.wikipedia.org/wiki/Hoag's_Object

es a most keszult

antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap081104.html

Mekkora szivas a Hoag lyukas reszeben asztrofizikusnak lenni: akarmerre nezel, teli galaxisokat latsz, de korbenezel, es nem erted mi van =)

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.06. 14:26:51

Pontosítsunk: kicsit unalmas alakú a galaxisUNK! Ez ugyanis a Tejútrendszerről lett mintázva. Hát tehetek én róla, hogy itt él az emberiség? :-)

Na de ha mondjuk a játék végén Zandagort kiszorítja az emberiséget régi jó otthonából, akkor a Zandagort 2 már játszódhat egzotikusabb helyeken is. :-)

Lehet, hogy a Hoag galaxisban soha nem jönnek rá a kopernikuszi elvre... És még igazuk is van!

akos999 2008.11.21. 18:36:44

Még ha az 1. verzióba nem is kerül bele, jó lenne ha lenne 1 olyan opció a regelésnél hogy egy adott XY játékos bolygója közelébe rakjon le a gép. Ártani biztos nem árt a játéknak de minden játék jobb ha a haverok ott vannak a szomszédban!

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.21. 21:24:48

Jó ötlet! És bele is kerülhet az első verzióba.

Shub-Niggurath 2008.11.23. 13:31:52

Ötletnek jó, de azért nem szabad túlzásba vinni. Ugyanis a közösségépítés, ismerkedés is fontos:) Arról meg nem is beszélve, hogy szerintem azért ha túl közel vannak az nagy előnyt jelenthet:
Sokkal gyorsabban fog fejlődni az a bolygócsoport, ahol már megvan egy alap ismerettségi kör, és elég egy "te éppen fejlesztek valamit, küldj már 10.000 kaját, jövőhéten visszaadom" üzenet, mintha valaki egyedül regel és meg kell futnia bizonyos köröket, míg csak kereskedni tud, nemhogy segítséget kérni...
Úgyhogy betennék valami olyat is, hogy ilyen esetben legyen egy minimum távolság is, hogy ok, valamennyire közel kerülsz, de nem kerülhetsz időben vagy távolságban egy bizonyos sugarú körnél közelebb.
(Egyébként Ikariamban abszolút nincs bent ez a lehetőség, traviban a térképnegyedet választhatod meg, ahová települni szeretnél (északnyugat stb...))

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.24. 01:48:21

@Gomez0: Igaz. Nem is úgy gondoltam, hogy totál a haverjaid mellé kerülsz. Az nagy kérdés, hogy mi az optimális távolság. Mert jó esetben egy-két haveri kapcsolat elősegíti a szövetségképződést, viszont ha nincsenek túl sűrűn, akkor nem lesz belterjes, mert a köztük lévő "idegeneket" is beveszik.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.21. 20:32:17

A térkép alatt megjelent egy mező, ahova akár bolygónevet, akár koordinátát beírhatsz (utóbbit olyan formátumban, ahogy a játékban megjelenik), és Enter-re vagy a nyílra kattintva odaugrik a térkép.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.22. 01:28:19

Sőt, most már a zoom-olás is működik. Szintén a térkép alatt található egy + és egy - gomb, ezekkel lehet nagyítani, kicsinyíteni.

Vulpion 2009.02.23. 10:22:18

Jó dolog a GUS, de adhatnál egy-egy pédányt a flottáknak is, mert a fiaim totál nem tudják az irányt.:)
Amikor bolygóhoz, flottához, stb. küldöm őket, akkor OK, de ha csak úgy a nyílt űrbe, akkor következetesen nem arra mennek, amerre kellene. Így szemre 90 fokkal mehetnek félre (vagy a koordinátákat felcserélve), de pontosan nem mértem ki. Kérlek, nézz utána! A B.I.V. Khinnik flottám mozgása kapcsán tűnt fel a dolog.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.02.23. 17:01:23

Asszem ez a bug a zoom-olással került be. Este kijavítom.

firstman 2009.03.05. 03:02:33

olyat lehet esetleg kérni, hogy a bejelentkezésnél ne a 0-0 ra rakja ki a térképet, hanem a központi bolygómat mutassa ? Kicsit megijedek, hogy valaki elfoglalt, közben nem is.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.07.08. 15:30:52

A térképszínezéshez lenne észrevételem.
Nem pontosan értem mi miért van.
-Addig értem, hogy az élénkvörösökkel "Háború" státuszban vagyunk.
-A mélyvörös már nem egyértelmű. Ugyanis ezzel a színnel az MNT-sek egy részét(!) látom, azokat akikkel nincs semmilyen szerződés (pl az SPQR), és gondolom a magányos farkasok is ebbe a kategóriába esnek.
-Továbbá látok még sárgát, ami esetemben csak az Avana szövetség. Velük van MNT-nk, de nem értem, hogy miért vannak kitüntetett státuszban, a többi MNT-shez képest. Vagy akkor legyen minden szövi més színnel.
-Nem tudom tesztelni teljes spektrumában a színezést, ugyanis pár státusz a diplomáciánkban nincs. (Pl Béke, de majd csesztetem a diplomatáinkat, hogy meg lehessen ezt is látni)

Elsősorban zavaró, hogy az MNT-s bolygókat nem észlelem teljes spektrumukban. A Heroes-Római Birodalom ill.-GDI miért mélyvörös, miközben az Avanás sárga?
Szal ha ez hiba akkor javítást szeretnék kérni, egyéb esetben pedig egy kis intrukciót a térkép használatához.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.08. 15:47:54

@nEjmEd: A színezésnél a HELP az irányadó. Ettől való bármilyen eltérés hibának minősül. Utánanézek.

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.07.08. 15:55:22

@cu2: Elvileg javítva, de azért csekkoljátok le.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.07.08. 17:38:07

@cu2: Most már jó. A helpet meg nem vettem eddig észre, sorry:)

akos 999 2009.07.24. 10:54:45

Helló mindenki!

Aki a Római birodalom szövetség tagja volt a 2. bétán vagy szeretne az lenni az a Sagittarius 3 szektorban válaszon kezdőbolygót (zandagort.hu/img/galaxis_nagyjabol.png). Az itt kezdés nem feltétel de előnyős lenne ha mindenki ugyan onnan indulna.

Kellemes mihamarábbi játékot!

akos 999 2009.07.26. 14:53:31

@akos 999:

A fórumon felmerült indokok miatt inkább a Mag és a Perseus 1 határánál kezdünk. (kepfeltoltes.hu/090726/zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz_www.kepfeltoltes.hu_.png)

Sznoopy 2009.07.30. 09:26:40

sziasztok,

a gyerek miatt lesz nálunk is regisztráció, bár az asszony nem örül neki....

akkor MAG / P1 környéke ?

P

Dragon459 2009.08.27. 16:45:06

rákerestem a Zandagort koordinátáira de nincsenek ott :(

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.08.28. 09:53:36

@Dragon459: A térképek sosem a valóságot ábrázolják, hanem azt, amit tudunk róla. Az Androméda túl messze van, hogy ismerjük a részleteit (a valóságban a saját galaxisunk részleteit sem ismerjük ennyire), nem véletlen, hogy Zandagortról sem tudtunk nagyon sokáig. Persze oda lehetne írni, hogy "Itt oroszlánok laknak.", ahogy régi térképeken szokás:
en.wikipedia.org/wiki/Here_be_dragons