Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

A velencei kalmár

2008.10.30. 01:30 cu2

Beindult a galaktikus árutőzsde! A játékban ez lesz a kereskedés színhelye. Nézzük meg, hogy működik.

Először is szükség van pénzre, hogy flottul menjenek a dolgok. Az egész Galaxisban egységes pénznemet használnak, a shylock-ot (ISO-kódja: SHY).

Aztán kellenek piachelyek, ahol az eladók és vevők találkoznak. Ezek a tőzsdék, melyek speciális kereskedőbolygókon vannak. Ezekből olyan 5-10 lesz az egész Galaxisban, azért, hogy elég sokan "tartozzanak" egy tőzsdéhez, és így legyen kellő likviditás a piacokon.

Maga a kereskedés teleportkapukon keresztül történik. Vagyis nem hajóval kell elszállítani az árut a tőzsdére, hanem teleporttal lehet elküldeni. Feltéve, hogy elég fejlett a teleportunk és/vagy elég közel van a tőzsde. Ez azt jelenti, hogy technikai fejlesztéssel egyre távolabbi tőzsdéket is el tudunk érni, ami roppant előnyös lehet, hiszen nagyobb piacon jobb ajánlatokat találhatunk.

Felmerült az az alternatíva is, hogy űrhajókkal kelljen szállítani. De ha azt nézzük, hogy ez egy stratégiai játék, akkor talán jobb, ha nem azzal bíbelődnek a játékosok, hogy egyes kereskedőflottákat oda-vissza küldözgessenek a bolygók között. Márcsak azért is, mert a jelentős tranzakciós költségek csökkentenék a forgalmat, és akkor nem lenne elég telepakolt űrhajókkal repkedni, hanem esetleg napokat is várni kéne, mire meg tudunk szabadulni az eladásra szánt árutól.

Szóval ha van már teleportunk, és el akarunk adni mondjuk 20 tonna uránt, csak megnézzük, hogy az általunk elérhető tőzsdéken van-e megfelelő vételi ajánlat, és ha igen, egy kattintással megköthető az üzlet. Ha nem, akkor adhatunk egy eladási ajánlatot valamilyen minimális árfolyammal. Így ha később befut egy vevő, aki legalább ennyiért hajlandó megvenni az árut, akkor megint csak sikerült a biznisz. A vétel pont ugyanígy működik.

Röviden ennyi. Nemsokára kipróbálható lesz mind a nyilvános tesztfelületen, mind a bétatesztelők számára a rendes játékban.

11 komment

Címkék: pénz kereskedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr60739757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.10.30. 09:45:29

Nekem rögtön eszembe jutottak a teleport által nyújtott hadászati lehetőségek. Azt kéne megcsinálni, hogy az erős kémkedés során megszerezzük az ellenfél teleport-kódját és azt már be is pötyöghetjük a mi teleportunkba, és oda mennek a seregek. Persze ezt könnyebben meg lehet oldani azzal, hogy embereket nem lehet teleportálni, vagy más bolygóra se lehet.

Amúgy meg imádni fogom ezt a játékot. Az ember elsőre azt hiszi hogy megint egy Travian-másolat, de ez egy egyedi játék! Olyan új dolgok vannak benne, amit imádni fognak. És a legjobb hogy a leendő játékosok ötleteivel változtatod a játék arculatát, amivel a saját, és a mi dolgunkat is megkönnyíted!

B 2008.10.30. 20:35:53

Nagyon tetszetős ez a tőzsde dolog.

Még az undorító - ámde jövedelmező - nyerészkedés is műköhet benne: aki több tőzsdét is lát, az ott vesz ahol olcsó és ott ad el ahol drága. És munka nélkül jön a pénz.

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.10.30. 21:07:18

@nandoo: Remélem igazad lesz, és tényleg imádni fogják a játékot! :-)

@B: Az arbitrázs talán nem munka? :-) A társadalmi hasznosságáról (hatékonyság) nem is beszélve. Az viszont érdekelne, hogy lesznek-e vajon spekulánsok? (Bár ilyen gyatra piacon, ahol még derivatívok sincsenek?)

B 2008.10.30. 21:27:15

Lesznek spekulánsok. Én legalábbis biztosan.

Bár akkor már inkább az arbitrázs. A spekulációhoz először látni kell, hogy hogyan játszanak a többiek: pl lesz-e űrfegyverkezési buborék.

ShadowPaw 2008.11.01. 13:15:02

Túl egyszerű lenne a játék,ha lehetne katonákat is teleportálni.
Meg lehet oldani,hogy ne lehessen katonákat teleportálni máshova. Mégpedig azzal a magyarázattal,hogy a teleport nem képes olyan biológiai szempontból magasan fejlett lényeket,akikben valamiféle testnedv kering( állatok és emberek ) egyik bolygóról a másikra biztonságosan teleportálni. Mert a megérkezésnél nem olyan egészséges formában jelennének meg,mint induláskor voltak.
Kíváncsian várom a játékot,mázli,hogy az elsők között leszek. :-D

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.01. 18:05:42

Köszi a magyarázatot. :-) Amúgy egy másik lehetséges (ami megengedi a szabotőrök ilyen úton való küldését (nem mintha nem utazhatnának bármilyen más módon)): a teleportáláshoz az kell, hogy mind a két fél a másikra hangolja a készüléket, vagyis csak úgy tudsz küldeni bármit is bárkinek, ha azt ő elfogadja. És ha látja, hogy olyan jön, amit nem szeretne, akkor nem fogadja el.

akos999 2008.11.17. 18:13:01

Ha megengeditek én javasolnék 1 változtatást: az alap ötlet jó de ez könnyen árú hiányhoz vezethet. Ez már több játéknak is a veszte lett (nem szeretnék ujjal mutogatni), a piacok befagytak mert az eladói és vevői árképzés nem közelítette meg egymást. Mindenki ritkább nyersanyagokat akart venni (olcsón) és a többit pedig (drágán) eladni. Emiatt nevetséges ajánlatokkal volt tele a piac és lehetetlen volt kereskedni! Ahelyett hogy az emberek egymással kereskednek eladhatnának és vennének az árukat közvetlenül a kereskedelmi helynek is ami az árfolyamokat a raktárkészlete függvényében változtatná azzal fordítottan arányosan. Így mindig lehetne eladni és venni mindent (a megfelelő árfolyamon), nem kellene arra várni hogy valaki elfogadja az ajánlatunk és a gazdaság is reális maradna!

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.11.18. 01:07:23

Érdekes, amit írsz. Ha jól értem, másutt az volt a probléma, hogy csak jöttek be az egymással nem kompatibilis (alul/felülárazott) ajánlatok, és emiatt nem volt forgalom. Ha ennek az az oka, hogy senki nem hajlandó drágábban/olcsóbban venni/eladni, akkor azon a tőzsde (vagy más NPC) részvétele sem segít, hiszen ő csak úgy tud veszteségmentesen kereskedni, ha (ahogy írod is) a kereslet/kínálathoz (raktárkészlet) igazítja az árait.

Ha viszont arról van szó, hogy idő kell, amíg az emberek elfogadják az árakat, azon segít, ha mesterséges likviditást biztosítunk, hiszen így fokozatosan állnak be az árak az egyensúlyi szintre (vagyis a ritkák nem egyből drágák, hanem lassan drágulnak meg).

Gépi beavatkozás amúgy a monetáris politika miatt is kell. Hiszen ha kezdetben kiosztunk minden játékosnak mondjuk 10ezer SHY-t, akkor a pénzmennyiség fix lesz. Miközben a kitermelt áruk mennyisége nő, ami deflációhoz vezet, az meg "pszichológiailag" nem biztos, hogy nyerő (ráállsz mondjuk a félvezető termelésre, annak meg csak megy le az ára). Vagyis valamilyen tempóval pénzt kell pumpálni a gazdaságba. Ennek pedig egy egyszerű módja, ha a Galaktikus Központi Bank (GKB) vásárlóként megjelenik a tőzsdéken.

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.01.22. 12:36:50

Hasznos lenne ha meg lehetne nézni, hogy mennyit vettek meg a kirakott áruból. Egyrészt a millió (tízmillió, százmillió,...) fölötti számoknál első blikkre nehéz megmondani, hogy most mennyivel több vagy kevesebb pénzünk van, plusz így jobban ki lehetne ismerni a piac működését.
Pl.:
2009-01-26 00:12 eladtál 120.000 üveget 489 SHY árfolyamon. Bevételed 58.680.000 SHY

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.01.22. 13:11:48

Jelenlegi formájában egyébként nagyon hasznos a piac, túlságosan is. A legtöbben nem is a kereskedés miatt fogják használni, hanem hogy érinthetetlen legyen az árujuk. Ezt pl a hódítóban úgy oldották meg, hogy meghatározott ideig lehet kinn egy tétel. És minden kitett árunak van egy valószínűsége, hogy "elvész". Ez az árával arányosan nő, és gyakorlatilag az egyensúlyi ár környékén lévőknél gyakorlatilag "nulla" az esélye.

Másik az energia kérdése. Szerintem nőne az értéke - és a megbecsülése - ha nem végtelen mennyiségben lehetne felhalmozni. A Total Annihilation rendszere szerintem tökéletes lenne. Pillanatnyi termelés, pillanatnyi fogyasztás (fölösleg megy Afrikába) + valami puffer zóna, ahová lehet tölteni. A puffert pedig nehéz legyen bővíteni, hisz a valóságban is elég problémás, plusz veszteséges műfaj. (Villamosmérnök ismerősöm önlabja volt egy vákumban szupramágnesen lebegő enegriatároló lendkerék méregetése. Jó, mert faszán váltóáramot lehet kiszedni belőle, de szar a hatásfoka. Mondjuk ezt nagyobban simán el tudnám képzelni ilyen puffernek:D)

cu2 · http://zandagames.com/ 2009.01.22. 18:55:13

A tőzsde, mint biztonságos raktár csak a fosztogatás ellen véd. Ha egy bolygóról felraksz egy eladási ajánlatot, és azt a bolygót elfoglalják, akkor az ajánlat visszavonódik, és az elfoglalt bolygóra kerül az áru. De amúgy nem rossz ötlet, amit írsz.

A tranzakciókról való értesítés szintén. :-)