Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Fenntartható fejlődés szimulátor

2008.09.07. 21:30 cu2

Elkészült a többé-kevésbé végleges ökoszféra:

Láthatóan ötféle bolygó van. Nem teljesen precíz elnevezéssel: trópusi, szubtrópusi, mediterrán, nedves, északi. A számok értelmezése:

  • a névtől balra: autotróf növekedési ráta
  • az átlóban sárgán: önkorlátozási ráta
  • zöld: az adott sorban levő állat eszi az oszlopban levő növényt/állatot
  • piros: az adott sorban levő élőlényt vagy eszi az oszlopban levő, vagy verseng vele

Bővebben itt.

De hogy valami játékos is legyen, itt egy ökoszimulátor:

Bal oldalt megadod, hogy az egyes fajokból hány példány legyen induláskor, jobb oldalt pedig az évenkénti kitermelést. Az eredmény egyrészt, hogy a megadott idő alatt melyik faj halt ki (ha egyáltalán), másrészt, hogy összesen mennyit tudtál termelni. Így megpróbálhatsz kialakítani egy fenntartható gazdaságot, ahol hosszú távon is sok növényi/állati nyersanyaghoz jutsz.

11 komment

Címkék: gazdaság szimulátor ökológia fenntarthatóság ökoszféra

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr63652944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.09.07. 22:25:19

Én az elején egy pöppet megijedtem (amikor még a "Nálatok laknak-e állatok?"-nál többet nem nagyon tudtunk az ökoszféráról :) ) mert azt hittem hogy csak egy kis primitív rendszer lesz ahol ahogy a fent említett bejegyzésben olvashattuk... De nagyot csalódtam :) 5x mindent... Gratulálok :-D Bár még nem is hallottam a Koboldmakiról meg az Agávéról ... :-P

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.09.08. 00:25:50

Az agávéből készül a tequila, szóval fontos növény, mivel az alkohol javítja a katonák morálját. A koboldmaki meg úgy néz ki, mint Yoda, ami egy sci-fi játékban szerintem nem rossz. :-)

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.09.08. 14:49:39

Sőt... :)

Van egy-két újabb ötletem, amivel színesebbé lehetne alakítani a játékot!

1. Ha az ökoszimulátorban rákattintunk az egyik dologra, akkor egy rövid leírást és képet apunk róla! Tehát "Játssz és tanulj" :D

2. A harcokat sokkal élvezetesebbé lehetne tenni úgy, hogy pölö a harcokat egy kis "Bemutatóval" láthassuk, hogy sokkal átláthatóbb legyen. Úgy gondolom hogy mindegyik hajónak lesz egy képe...

Bár a csatának az lenne a legjobb levezetése, ha mi magunk irányíthatjuk az egységeinket ( Imperium galactica... :) ), csak akkor a megtámadott félnek is on-line kell lenni...

Remélem elgondolkozol rajta :D :P

b 2008.09.08. 19:35:46

Az a jó az ökoszimulátorban hogy gyorsan tart az egyensúlyba a modell és elég stabil is.
Ha kétszer annyit vadászok, akkor kétszer annyi húst eszek meg pl. 100 év alatt. Viszont egy kritikus ponton túl növelve a vadászatot/kitermelést nagyon élesen megmutatkozik, hogy mekkora a fenntartható vadászat mértéke. Ez a nonlinearitás a szimulátor legszebb része.

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.09.08. 21:28:33

Leírás és kép természetesen lesz az élőlényekről, csak hát nem két perc megrajzolni cirka 50 növényt/állatot. :-) Űrhajóknál dettó ez a helyzet. Egész pontosan lesz egy kis ikon az irányító felületen, és egy nagyobb kép leírással.

A csaták egyedi irányításával tényleg az a fő baj, hogy mindenkét félnek online kell lennie, és ez szerintem ritkán jön össze. Meg az is kérdés, hogy mennyi kapacitása lenne az embernek levezetni csatákat, miközben egy rakat bolygót és flottát irányít.

B 2008.09.09. 08:22:21

De azt akár lehet, hogy az egyik felet gép irányítja, a másikat - ha éppen ott van - ember.

cu2 · http://zandagames.com/ 2008.09.09. 09:39:49

Na igen, csak ehhez ugye:
- kell AI (mesterséges intelligencia), méghozzá nem árt, ha jó, különben mi értelme az egésznek
- kell animáció, ami azon túl, hogy marha nagy meló az amúgy is leterhelt grafikusnak, böngésző-alapon nem is triviális
- kell némi inkonzisztencia, merthogy amíg lezajlik a csata (mondjuk 5 perc alatt), másutt (pl a szomszédos bolygón) hónapok-évek telnek el
- kell micromanagement, ami sok bolygó és flotta mellett csatairányítás nélkül is problémás lehet

naNAna (törölt) · http://braso.extra.hu 2008.09.09. 17:00:08

Hát... Igaz eléggé nehezen lenne megvalósítható, és ha az AI ellen játszukn akkor a szerencse nagy tényező!

laci4321 2009.07.06. 23:31:33

@cu2: Lenne egy kérésem. Szeretném, ha megnövelnéd egy kicsit az ökoszimulátor max. értékeit. Csupán 1 dologra gondolok.

1. A gazdaság résznél légyszíves 1.000.000-nál magasabbra kéne növelni a max. felhasználást, mert pl. B osztályú bolygókon nem tudom kideríteni, hogy majomkenyérfára mennyi vegagyárat lehet építeni, mert 1.000.000-nál több kitermelést nem tudok megnézni.

Egyébként ezt a 1 kis apróságot leszámítva, (mely nem is hiba inkább csak kényelmi dolog) csak dicsérni tudnom a szimulátort. (Azért kényelmi, mert csak akkor tudnám kideríteni, hogyha elérném ezt a szintet, amely a hátralévő időben nem valószínű)

laci4321 2009.07.07. 14:08:56

Húha! Köszi szépen!