Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Jajookával

2012.03.12. 11:02 cu2

Hány éves vagy?

21

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Tanulok pedagógia szakon, családdal, barátnővel, barátokkal vagyok, néha társasjátékot készítek:-)

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Lakótársak mutatták, az elején oltottam őket, aztán regeltem én is.

Mióta játszol?

s2 2.hónapjától

Miért pont a Független Kereskedelmi Unióban játszol?

Boris hívott, én meg mentem.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Könyv: Asimov
Játék: Imperium Galactica II vel játszottam sokat annakidején.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

-Hogy nagyon jól összetett. Tetszik, hogy nem csak azon múlik a teljesítmény, hogy mennyit vagy gép előtt, hanem azon is, hogy tervezed meg a dolgokat.
-Szeretem,hogy a diplomaták adnak a megfogalmazásra, a hangnemre, illedelmesek, ez mind élőbbé teszi a játékot.
-Tetszik ez a közösségi jelleg, sok embert megismersz a szerverek alatt, még azt is látod esetleg, ahogy egyesek megváltoznak.
-Tetszik, hogy a játék folyamatosan fejlődik, csiszolódik, tökéletesedik

Mi tetszik legkevésbé?

-Nincsenek középtávú célok. Rövid távú cél, hogy húzd az ipart, hosszú távú elmosódott, már már elfeledett cél zanda legyőzése, közte nagy űr.
-Nincs vagy csak nem jut el a játékoshoz a story. A story színesíthetné, változatosabbá tehetné a játékot. Szerintem megoldás lehetne, ha történet alapúvá válna a játék. Hasonlóan mint azok a szerepjátékos könyvek. A mi tetteink befolyásolnák az emberiség történetét, elindíthatjuk az emberiséget A vagy B úton, és a történet aszerint pörög tovább. Az események és a csatajelentések fül után lehetne egy "Történet" fül is, ahova érkeznek a bejegyzések: leíró, vagy párbeszédes részek. (képek, netán néhány rövid animáció). A történet minden szervert felruházhatna apró egyedi momentumokkal, melyek egy egységes egésszé szerveződnek az Enciklopédia történelmében.

[szerk.: A felvetés nagyon jó, és éppen ilyen irányba vannak tervek. Egyrészt készül a kerettörténet. Másrészt az a cél, hogy ebbe a keretbe ágyazva minden fordulóba beépüljön egy-két konkrét sztori, amihez játékon belüli feladatok, események is kapcsolódnak, illetve a játékosok reakciói visszahassanak a sztorira. Harmadrészt lesz egy badge rendszer, vagyis egy csomó "részverseny", ami adhat középtávú célokat. Negyedrészt valszeg lesznek "karrierek", pl építő, harcos, kereskedő, hozzá járó kedvezményekkel, amik lehetővé teszik, hogy mindenki a saját stílusának megfelelő irányba tudjon célokat kitűzni és elérni.]

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

nem is tudom... mondjuk az s3on vicces volt, hogy mivel nem volt közös flotta jog, csak egy kezelő, nehézkes volt gyrosan reagálni az összs szöviflottával, úgyhogy csináltam egy multit (khm) Mr.Flottamester-t és ő kezelte az összes flottát, hozzá meg bármelyikünk beléphetett. A poén csak az volt, ahogy találgattak a túloldalon, hogy ki lehet, mi lehet..:-).. a pszichológiai hadviselés:D

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

10percet.. khm...

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Eddig, az első szó, ami az adott típus betűjével eszembe jutott, most kiégtem: Number Two, Number Three... egyszer majd újra megjön az ihlet.

Melyik a kedvenc hajód?

Azthiszem a drenya.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

s2: Jajooka - Hajnal Rend > Exolon
s3: Jajooka - Hajnal Rend > GF42 > Fekete Sereg
s4: Jajooka - Káosz Rend
s6: JoeBlack - SPARTA

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Szeretek építeni, de agresszornak vallanám magamat, ha meg tudnék birkózni a nagy szívemmel:-)

Mi az, ami motivál a játékban, mi a "végső célod"? Zanda legyőzése számít egyáltalán, vagy csak a minél jobb saját/szövi helyezés, esetleg a tökéletes gazdaság megépítése a saját képességeidtől függően (stb...), mi hajt előre?

Hmm...személyes eredmények + izgalmassá tenni a játékot mások és magam számára is. Zandáig általában nem húzom ki.

Sokszor elhangzik, érdemi vitát lezáró végső közhelyként, hogy "ez csak egy játék". Mennyiben gondolod ezt igaznak magadra és a Zandagortra nézve?

Hát, kaptam már meg én is nemegyszer, hogy túl komolyan veszem:-) Igen, ez egy játék, de szerintem ugyanolyan rossz, ha valaki túlbagatelizálja.

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

Pénz, pénz, és pénz:-) Az EBSZ szerintem jó ötlet az újak "kiképzésére", de lehet hogy nehezebb lesz így a beilleszkedésük, hogy csak 1 hónap után csatlakoznak más szövihez.

Volna-e igényed (vagy szerinted volna-e igénye a játékosoknak), hogy a program kinézetébe a mostaninál interaktívabban is belenyúlhassanak (pl egyedi bolygógépek, modulrendszerű hajótervezés, stb), mint amennyire a mostani változat lehetőséget ad?

Nekem nincs. Mondták már többen, akik így belepillantottak kívülről, hogy milyen gagyin néz ki.. A grafika javításával (főleg térkép, csaták terén) szerintem lehetne még embereket idevonzani, ha ez a cél.

A mostani vagy a régi típusú tőzsde tetszik jobban?

A mostani szerintem korrektebb, bár nincs benne annyi lehetőség.

Szerinted mire "gondol" Zandagort, mielőtt megtámadja az embereket?

Miért is akarom én mindenáron kiirtani az emberiséget? Tudja ezt valaki egyáltalán?

Használod a fórumot, olvasod a blogot, esetleg mit változatnál rajta? Ha nem (használod/olvasod), miért nem?

Főleg szerók elején olvasgatom a fórumot. Az biztos, hogy magában a játékban kell üzenni, ha biztosak akarunk lenni abban, hogy eljut az infó a játékoshoz.

Mi a véleményed az s7-es változásokról?

Az EBSZ-t, és a hajóparamétereket majd később meglátjuk, a többi teljesen rendben van.

Milyen kérdésre válaszoltál volna szívesen, amit nem tettem fel? Válaszold is meg!

-

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

-

3 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

http://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr644311453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Freelancer19 2012.03.12. 14:32:21

Mondjuk a csaték terén szerintem is lehetne kicsit interaktívabb a játék. Pl.: lehetne a flottáknak különböző formációt adni a flotta menü alatt, hogy hogyan viselkedjenek, és hogyan reagáljanak bizonyos dolgokra. Gondolok arra, hogy pl.: Alapból mondjuk egyenes sorokba rendeződve állnak a hajók vegyesen, ék formációra átállítva támadáskor, az inkább támadó gépek helyezkednek el a külső peremen míg az inkább védekezésben jó hajók vannak hátrébb, ami így támadási bónuszt ad nekik, vagy védekezéskor át lehessen állítani a formációt mondjuk gömb formációra ahol a támadók inkább a gömb belsejében míg a nagyobb védekezésű hajók a kerületét helyezkednek el és így védelmi bónuszt kaphatna a flotta. És még persze pá más variánst be lehetne iktatni, ami alapján mindenki megtalálja a neki megfelelő formációt ami leginkább tükrözi a játék stílusát. Ilyen apróbb módosításokkal még izgalmasabbá, interaktívabbá lehetne tenni a játékot.

Liet 2012.03.13. 12:16:26

Cucu, finom utalásféle képpen?
:D

cu2 · http://zandagames.com/ 2012.03.13. 14:08:20

@Liet: Csak a saját elköteleződésemet akartam demonstrálni. :-)